به تایپ - تایپ در دستان شما

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

مؤسسه ی ملی بهداشت (ISS) درون ایتالیا می گوید آب فاضلاب شهرهای میلان و تورین، آثار ژنتیکی ویروس کرونا را در ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر) علامت می دهد. این یافته به مجموعه شواهد به مشت آمده درون دیگر کشورهایی افزوده می شود که ویروس احتمالا از مدت ها پیش از شناسایی موارد رسمی، درحال عزا داخل آن ها بوده است.

مقام های چینی نخستین موارد ابتلا بوسیله کووید ۱۹ را در پایان دسامبر تأیید کردند؛ درحالی که اولیه تک در ایتالیا تو میانه ی فوریه شناسایی شد. ماه گذشته، دانشمندان فرانسوی اعلام کردند که آزمایش روی مقیاس ها نشان داده که یک ناسالم تداوی شده بخاطر گوهر الریه ی احتمالی داخل معاشرت پاریس تو ۲۷ دسامبر، درواقع به ویروس کرونا آلوده بوده است. درهمین حال، مطالعه ای داخل اسپانیا نیز آثار ویروس کرونا را در آب فاضلاب جمع آوری شده داخل میانه ی ژانویه درون بارسلونا پیدا کرد؛ درحالی که بدوی تک ابتلا به کووید ۱۹ درون این ناحیه تقریبا ۴۰ روز بعد ثبت شد.

دانشمندان مؤسسه ی ملی بهداشت داخل مطالعه ی خود، ۴۰ نمونه فاضلاب جمع آوری شده از مراکز تصفیه ی فاضلاب در شمال ایتالیا را بین اواخر اکتبر و فوریه بررسی کردند. به گفته ی جوزپینا لاروزا، نتیجه ی آزمایش مدل ها از ماه اکتبر و نوامبر منفی اعلام شد؛ بدین معنا که ویروس در آن زمان هنوز به ایتالیا وارد نشده بود؛ ولی آب فاضلاب خانه دادن بولونیا آثار ویروس را تو ماه ژانویه علامت انصاف.

لاروزا می گوید یافته های متاخر می تواند به حس چگونگی آغاز سرایت ویروس کرونا در ایتالیا بوسیله دانشمندان دستیار کند. بااین حال، به گفته ی وی پژوهش تازه به شناخت خویشتن بدین معنا نیست که زنجیره های اصلی انتقال که به شکل گیری همه گیری کووید ۱۹ درون ایتالیا منجر شدند، از این موارد اولیه منشاء گرفتند. نخستین مورد شناخته شده ی غیروارداتی از ابتلا بوسیله ویروس کرونا، بلای ناگهانی درون قریه کودونیو داخل ملک ی لمباردی حیات. این بطرف خانه در تاریخ ۲۱ فوریه قرنطینه و به عنوان «منطقه ی قزل» شناسایی شد. ۹ روستا دیگر در لمباردی و سرزمین ی مجاور ونتو بوسیله ظهر آن در نحو قزل قرار گرفتند و مقام ها درنهایت بی مو کشور را در اوایل مارس قرنطینه کردند.مقاله های مرتبط:وارسی و آزمایش فاضلاب؛ ابزاری غیرتهاجمی برای امتیاز گستره ی شیوع کروناپایش زودهنگام ویروس کرونا ازطریق آزمایش و وارسی فاضلاب

مؤسسه ی ملی بهداشت می گوید نتایج پژوهش تازه «وقار راهبردی» آب فاضلاب را به نشانی وسایل تشخیصی بخاطر وقوف شیوع اولیه ی ویروس کرونا تأیید کرد. یافتن ردپای ویروس در فاضلاب، سیگنالی از وجود ویروس پیش از تأیید بالینی موارد ابتلا است و بسیاری از کشورها اکنون درحال استعمال از این روش هستند.

مؤسسه ی ایتالیایی می گوید قصد دارد در ماه ژوئیه پروژه ی آزمایشی بازرسی به خشکی امدن پساب را در مکان های گردشگری با نگاه بر رویه اندازی شبکه ی ملی نظارت بر فاضلاب تا انتهای سال جاری آغاز کند. برابر تازه ترین داده های وب سایت دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون نزدیک به ۳۵ هزار نفر براثر ابتلا به کووید ۱۹ در ایتالیا جان باخته اند.بیشتر بخوانید:کاهش سرعت مسری کرونا می تواند به معنی افزایش عالمگیر بیماری های دیگر باشداسرار پنهان آزمایش واکسن ها روی انسانخطر ابتلای شدید به کووید 19 در کمین یک نفر از هر پنج نفر در جهانسازمان خوردنی و دوا تأیید اضطراری داروهای نوبه برای علاج کووید 19 را الغا کرداولین ورزش ویدیویی مجوز FDA را برای تجویز به کودکان مبتلا به ADHD گرفتن کرد
به گزاش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایسنا، ایمانعلی ایمانی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشگین شهر در استان اردبیل، سه شنبه ۲۷ خرداد درون آیین نمدمالی درون مشگین ده پیش روی کرد: صنعت نمدمالی بیش از نیم قرن وجود که بوسیله شکل سنتی تو میان عشایر و روستاهای این شهرستان به فراموشی ودیعه شده حیات که با تلاش ها و پیگیری های لازم زمینه برای احیای آن در شهرستان فراهم شد.  

وی افزود: با احیا و جوانمردی دادن به این هنر از رشته های صنایع دستی نقش مهمی در شغل توسعه برقرار روستایی و عشایری و ایجاد درآمد و به دنبال آن حفظ کردن طبیعت و معرفی اتیکت منطقه و جلب و جذب گردشگر حاضر خواهد شد.  

مهتر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشگین شهر بیان کرد: این لفافه از صنایع دستی داخل شمالغرب ایران تو شهرستان مشگین ولایت به لباس صنعتی در کارگاه ها تولید می شود که با مستندسازی این رویداد بایگانی این صنعت برای ثبت تو آثار فهرست آثار ملی آماده می شود.  

ایمانی تصریح کرد: کاربرد واقعی نمد داخل سازه آلاچیق عشایری است و با اصالت دادن به این هنر از صنایع دستی مبنا پویایی این صنعتی فراهم خواهد شد که برگزاری آیین نمدمالی داخل ییلاق اده چمن این شهرستان گامی تو راستای معرفی این صنعت بود.  

وی از مجاهدت برای احیای صنایع دستی منسوخ شهرستان خبر داد و گفت: شهرستان مشگین شهر در بخش صنایع دستی از حجم ها و استعداد های بسیار فوقانی برخوردار است که با یکروز مندی از این ظرفیت ها بنیاد بخاطر رونق شغل و تولید در شهرستان فراهم می آید.
براساس اخبار پژوهشگران اشتی و روان که در مورد آثار مخرب انزوا در کامل مدت مطالعه می کنند، همه ی کودکان و نوجوانان تا سال ها پس از اتمام دوران انزوای اجتماعی و تنهایی، درون معرض ابتلا به افسردگی و بی تابی صبر دارند، بنابراین مراکز خدمات بالینی باید پس از این دوران کاملا آماده باشند، از طرف به احتمال بیش تعداد مراجعه کنندگان به آن ها به میزان زیادی افزودن خواهد یافت.

پژوهشگران بوسیله وارسی زیاد از ۶۰ مورد از مباحث متنوع نظیر انزوا، تنهایی و سلامت گویا در جوانان ۴ تا ۲۱ ساله پرداخته و آن ها را به مداقه مورد تخمین قرار داده اند. براساس این پژوهش، جوانانی که تنها هستند تا ۳ برابر بیشتر از سایر افراد در آینده دچار رنجش می شوند و تأثیر تنهایی به خشکی امدن سلامت رسا آن ها، می تواند حداقل تا ۹ سال دنباله داشته باشد. این تجسس به وفاق میان تنهایی و افزایش خطر بروز مشکلات سیلان در جوانان رمز دارد، همچنین شواهدی حیات دارد که نشان می دهد مدت زمان تنهایی به مراتب مهم تر از شدت انزوا است و افزایش خطر ابتلا بوسیله رنجش درون جوانان را به متعاقب دارد. پژوهشگران می گویند: نتایج این پژوهش یک آژیر جدی برای محاکمه گذاران سراسر جهان است، بمنظور درون آینده افزایش مراجعه کنندگان جوان و بزرگسال رنجیده را در پی دارد.

دکتر ماریا لودز، روانشناس بالینی گروه روانشناسی دانشگاه بث و محقق بزرگ پژوهش می گوید: «نتایج تحقیقات ما از وفاق مستقیم میان انزوا و رنجش در جوانان خبر می دهد که ممکن است اثرات کوتاه مدت یا بلندمدتی داشته باشد، البته تأثیر تنهایی بر اشتی روان جوانان ممکن است کمی طول بکشد، به این معنی که امکان دارد ۱۰ سال طول بکشد تا تأثیر غوغا کووید ۱۹ کنار سلامت فصیح جامعه، به خوبی حس شود. نتیجه ی این تحقیقات می تواند تو نحوه ی مدیریت معلمان و سیاست گذارانی که در حال آماده سازی برا فاتحه مجدد مدارس در انگلستان هستند، پیامدهای مهمی داشته باشد.

به گفته ی لودز، شواهدی مبنی پیاده شدن تأثیر فراوان مدت زمان تنهایی نسبت به شدت آن وجود دارد و بوسیله نظر می رسد که افزایش مدت زمان تنهایی، بیشترین تأثیر را در میزان افسردگی جوانان دارد، بدین مفهوم که بازگشت هرچه تند برنده به وضعیت روحی طبیعی بسیار رادیکال است. با این وجود، نحوه لباس گیری احساسات و تجربیات جوانان در مورد چگونگی مدیریت این فرایند حائز عظمت است.

پس از بازگشت جوانان به مدرسه، اولویت، اهمیت دادن بوسیله ارتباط دوباره میان آن ها است، همچنین باید برای بهبود این دوره ی شدید تنهایی تکاپو کرد. پژوهشگران نیز در نامه ی سرگشاده اخیر خود به گاوین ویلیامسون، وزیر آموزش و پرورش انگلستان، در خصوص ایمنی از مصونیت اجتماعی-عاطفی کودکان طی عهد خانه نشینی و پس ازآن پیشنهاداتی ارائه کردند که در ادامه به آن ها رمز خواهیم کرد:کاهش محدودیت های خانه نشینی باید به رویه ای صورت بگیرد که همه ی کودکان فرصت بازی با همسالان خود را چه داخل، چه خارج از مدرسه داشته باشند، تا اینکه زمان هایی که اقدامات مربوط بوسیله فاصله گذاری اجتماعی همچنان محکم است.باید به محض بازگشایی دوباره مدارس، راهنمایی های وضوح داخل تک چگونگی حمایت از رفاه عاطفی کودکان ارائه داد.مزایای اجتماعی و عاطفی ورزش و تعامل با همسالان بوسیله همراه راهنمایی در مورد خطرات عینی بخاطر کودکان باید به نعوظ واضح تشریح داده شود.با تأیید اقداماتی که باید بوسیله قیافه متعادل در زمینه ی راه اندازی مجدد اقتصاد و نابرابری های آموزشی رخ گیرد.

روزنامه ی پژوهشگران به وزیر آموزش و یادگیری انگلستان نشان می دهد که سلامت عاطفی فرسوده داخل کودکان و نوجوانان منجر به مشکلات مصونیت روان طولانی مدت شده است و صعود تحصیلی ضعیف، وعده اقتصادی ملموسی را به همراه خواهد داشت.بیشتر بخوانید:۹ راه کاربردی برای حفظ اشتی حافظه درون ایام قرنطینهتاثیر مثبت ورزش بر سلامت فصیح کودکانکارمندی که ملالت دارد را چگونه مدیریت کنیمآیا سیگار کشیدن باعث افسردگی می شود؟آلودگی فضا افسردگی و خودکشی را تشدید می درنگ
همشهری آنلاین-مریم ورشوئی: چشم هایم را می بندم و در زمان سفر می کنم. خودم را در شکل محلی نسوان کاشانی می بینم که پشت یک دار قالی نشسته ام. اراده می خوانم و مات و پود فرش را به هم گره می زنم.

چشم هایم را باز می کنم و دوباره می بندم این کود طفولیت هفت ساله ام. پهلو مادرم نشسته ام تا سوزن دوزی را از او بیاموزم. با دقت به مشت هایش نگاه می کنم که با طناب های رنگی سرآستین های پیراهن ابتکاری ام را نقش می زند.  

جایم در خیالاتم مدام مبادله می شود. حالا دختری شمالی درون قاسم آباد هستم؛ می خواهم برای کمرپیچ زنان گیلانی چادرشب ببافم و در چهارخانه های زیبایش گم منحوس.

پلک هایم مدام باز و امانت می شوند و نقش هایم مدام عوض. این وهله دختری کرد هستم که درون کرند کرمانشاه زندگی می کنم. برای پدرم که در حال چاقوسازی است چای می برم و کمی کنارش می نشینم و کیف می برم از اکراه بازوانش.

 اما باید برگردم به واقعیت و سر جای اولم. به جایگاه خودم؛ خبرنگاری که باید درباره ۱۰ ژوئن روز جهانی صنایع دستی بنویسد.

برابر تعریف، صنایع دستی نوعی کار است که تو آن لوازم تزئینی و کاربردی فقط با استفاده از مشت یا اسباب ساده مخلوق می شود. در واقع لوازمی که با سامان آلات متنوع مصنوع می شوند و به تولید متراکم می رسند، جزو صنایع دستی نیستند. بی تردید ایران جزو کشورهایی است که صنایع دستی آن از تنوع بسیاری برخوردار است؛ گلیم، فرش، گبه، قلمزنی، شیشه گری، منبّت کاری، مینا کاری، سفال، چوب، خاتم کاری، ملیله دوزی وسوزن دوزی، ساخت زیورآلات، سبدبافی و بسیاری دیگر اندکی از صنایع دستی ایران است، ولی این روزها با وجود این تنوع حال صنایع دستی کشور ما خوب نیست. روزنامه صنایع دستی ایران

در گذشته آدم با توجه به متاع اولیه قابل دسترس شان و جغرافیایی که در آن اقامت داشتند، بیشتر رخت مورد نیاز عمر را خود می ساختند و تو برخی نقاط همچنین از ساخت متاع دستی نصیب مالی می بردند. اما با عفو زمان و رونق گردشگری، صنعتگران به سوا مجهز کردن فداکار کالا عمر بیشتر به پشت بازاریابی در این ماخذ هستند تا درآمدی از این زمینه تصرف کنند. بمنظور نمو اقتصادی بسیاری از مناطق به ویژه روستاها بوسیله گردشگری و صنایع دستی آن پیوند خورده است. از طرفی صادرات کالا و ارزآوری، اشتغال زایی، جذب گردشگر خارجی و داخلی، اوج بردن سطح تولید ملی و معرفی فرهنگ ایرانی به جهانیان جزو اهداف اصلی توسعه صنایع دستی است که این اهداف جز با ایجاد اشتغال پایدار و به تبع درآمدزایی امکان پذیر نمی شود.  این درون حالی است که بسیاری از صنعتگران امیدی به شغل پایدار در این زمینه بوسیله دلایل مختلف ندارند. همین موضوع سبب فراموشی برخی از صنایع دستی یا کمرنگ شدن آنها شده است. بوسیله عنوان معیار لاک تراشی یکی از صنایع دستی مازندران محسوب می شود که چندان بین گردشگران شناخته شده نیست، در مقابل تعداد فعالانی که تو این اساس کار می کنند، اندک شده است. در حالی که محال است کسی مسگری زنجان را نشناسد، چون بازاریابی مفت تری بخاطر مس زنجان انجام شده است.

نمی توان نقش تبلیغات را برای افزایش رشد اقتصادی داخل بنیاد صنایع دستی نادیده گرفت. تا همین چندسال اخیر سوزن دوزی بلوچستانبه عنوان منبع درآمدی بخاطر خانواده های بلوچستانی مطرح نبود. با تبلیغات گشاد به اختصاص درون فضاهای مجازی این روزها بسیاری از زنان بلوچی از راه سوزن دوزیکسب درآمد می کنند که این جای فرح دارد، زیرا این هنر زیبا خیر تنها رو به فراموشی نمی رود، بلکه باعث درآمدزایی و اشتغال نیز شده است.

نیز یکی از اساسی ترین و گوهر ای ترین مشکلات در صنایع دستی ایران نبود برندسازی است. برندسازی جهت می شود که صنایع دستی چه در سطح داخلی و چه خارجی هویت پیدا کند. در واقع یک برند و صیت تجاری درون کنار کیفیت لوازم برای همیشه تو ذهن مشتری حک می شود. مثلا فرش ایران در سطح جهانی شناخته شده است. این درون حالی است که بخاطر دیگر صنایع دستی ما این طور اتفاقی نیفتاده است. البته نباید فراموش کنیم که برندسازی فقط انتخاب یک معروفیت تجاری ارزان و تبلیغات نیست، زیرا که اگر خدمات و کیفیت محصولات با آنچه معرفی می کنیم تطابق نداشته باشد، باید نخست آن صنعت دستی را خواند، چراکه مشتریان خود را در بازار از مشت می دهد.  

بازاریابی، نوآوری، کیفیت، بسته بندی و حفظ جوانمردی تولید همگی در پیاده شدن بی قراری می توانند گره ای از مشکلات صنعتگران ما را باز کنند. با توجه به این که این روزها فضاهای مجازی حزن تا حدی به داد صنعتگران صنایع دستی رسا است، بنابراین وقوف سلیقه مشتریان، فروش در حوزه های مجازی و غیرمجازی، شناسایی کانال های توزیع، ارائه محصولات در فروشگاه ها و شهرهای بزرگی که گردشگری در آنها رونق دارد می تواند صنعتگران را وسوسه به دنباله کار نرم و از همه بنیادی برنده از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری کند.

از سویی دیگر برای ایجاد اشتغال پایدار و احیای صنایع دستی به نشانی صنعتی پاک، فعالان این مملکت باید بیمه شوند؛ این در حالی است که بسیاری از آنها نداشتن بیمه را دلیلی بر کاهش انگیزه خود برای خلق آثار دستی عنوان می کنند.

باید دید در ایران چند روستا قابلیت تبدیل شدن به روستای خاص صنایع دستی را دارند. آیا درون این ماخذ آمار و ارقامی بود دارد و پژوهش درخوری انجام شده است خواه خیر؟ مستندات علامت می دهد با بود حجم بالای فعالیت ها در مرزوبوم صنایع دستی درون ایران، موافق گفته علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تعداد شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی ایران ۱۴ تاست.

صنایع دستی شیراز از استان فارس به عنوان ولایت جهانی صنایع دستی، زنجان بوسیله عنوان شهر جهانی ملیله، ملایر از همدان به عنوان خانه دادن جهانی مبلمان منبت، روستای قاسم آباد از گیلان بوسیله عنوان روستای جهانی چادرشب بافی، تبریز برای فرش، اصفهان بخاطر صنایع دستی خلاق، مشهد برای گوهرسنگ ها، لالجین همدان برای سفال، مریوان کردستان بخاطر کلاش بافی(گیوه)، سیرجان کرمان برای گلیم شیریکی پیچ، آباده داخل حوزه منبت، میبد یزد درون رشته زیلوبافی و روستاهای خراشاد خراسان جنوبی داخل حوزه حوله بافی و کلپورگان سیستان و بلوچستان برای سفالگری ۷ هزار ساله در فهرست شورای جهانی صنایع دستی بوسیله ثبت رسیده اند.

نیز تاکنون شهر بروجرد به عنوان دهات ملی ورشوسازی، بندرگاه لنگه به عنوان دهکده گلابتون دوزی، بایگ درون خراسان رضوی بوسیله عنوان شهر ملی ابریشم کشی، خوسف داخل خراسان جنوبی بوسیله عنوان شهر ملی مله بافی، شیراز به عنوان شهر صنایع دستی، اهواز به نشانی شهر مینای صبی، دزفول به عنوان بخانه برگشتن کپوبافی، هرسین بوسیله عنوان شهر گلیم و تویسرکان به عنوان شهر ملی منبت گلریز، روستای بحیری از استان بوشهر به عنوان روستای عبابافی، تنگه سرحه از سیستان و بلوچستان بوسیله نشانی روستای حصیربافی و روستای مهرگرد اصفهان به عنوان روستای "بافته های داری" ثبت ملی شده اند.

حال سوال اینجاست که آیا این آمارها تاکنون توانسته است توان مالی و صدای زیر مردانه به فردای فعالان عرصه صنایع دستی کشور را ارتفاع ببرد؟ آیا ثبت ملی خواه جهانی یک صنعت دستی به انزوا کفاف نیازهای عمده صنعتگران این حوزه و احیای صنایع دستی را می دهد؟ چنانچه پاسخ مثبت باشد پس چرا زنان و مردان هنرمند کشور ما امیدی ندارند و خراج ای سلیقه از زحمات خود نمی بینند.

در نهایت باید فکری بوسیله حال نمایشگاه های صنایع دستی همچنین شود. لباس و نحوه برپایی بازارچه های صنایع دستی به روش ای است که اغلب افراد رغبتی برای بیع محصول از آن روبرو نمی کنند. نمایش صنایع دستی ما باید به متد ای شود که در این بازارچه ها دوباره درون زمان سفر و خودمان را تو گذشته غرق کنیم.
راکت معروف فالکون ۹ اسپیس ایکس دیروز پنجشنبه ۱۰ ساله شد. این بوستر قدرتمند دو وهله ای در تاریخ ۴ ژوئن ۲۰۱۰ برای نخستین بار پرتاب شد و باموفقیت مدلی آزمایشی از کپسول کارگو دراگون را از پایگاه نیروی آسمانی چسبیده کاناورال درون فلوریدا به مدار زمین پرتاب کرد. این مأموریت، دستاوردی بزرگ برای صنعتی عجیب پروازهای فضایی مخصوص حیات و آغازگر پرتاب های فضایی اسپیس ایکس شد. این شریک شدن عزب ۶ ماه بعد دراگونی اصلی را به مدار فرستاد و چند ساعت بعد آن را از اقیانوس گرفت. پیش از آن، هیچ فضاپیمایی خصوصی، هرگز پس از مأموریتی مداری بازیابی نشده وجود.

اسپیس ایکس در طول یک دهه ی گذشته، فالکون ۹ را تو ۸۵ مأموریت به پرواز آورده و آن را به عملیاتی ترین راکت آمریکایی پرتاب شده تاکنون تغییر کرده است. راکت فالکون ۹ و فضاپیمای دراگون به لطف پشتیبانی مالی ناسا بوسیله موقعیت کنونی مشت یافته اند. اداره فضایی آمریکا در سال ۲۰۰۸ بوسیله منظور پرواز مأموریت های رباتیک حمل محموله بوسیله ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)، قراردادی را به ارج ۱/۶ میلیارد دلار با اسپیس ایکس امضا کرد. تو مه ۲۰۱۲، دراگون در پروازی آزمایشی بخاطر نخستین وعده به آزمایشگاه مداری رسید. این کپسول مقدماتی مأموریت تحویل تدارکات خود را داخل دسامبر همان سال انجام داد.

اسپیس ایکس اکنون زیاد از ۲۰ مأموریت بازتامین حمل به تیر رله فضایی بین المللی را به پرواز درآورده است. واپسین مأموریت از این نوع در مارس گذشته پرتاب شد و پس از سرانجام آن، کپسول کارگو دراگون بازنشسته شد تا با نسخه ی دوم این فضاپیما جایگزین شود. اسپیس ایکس به لطف دستاورد تاریخی چند روز پیش، زمان حال مأموریت های سرنشین دار را نیز بوسیله کارنامه ی خود افزوده است.

شنبه ۱۰ خرداد، فالکون ۹ نسخه ی مسافربری کپسول دراگون را پرتاب کرد و داگ هرلی و اب بنکن فضانوردان ناسا را در پروازی آزمایشی به نام دمو ۲ به ایستگاه فضایی بین المللی رساند. اگر همه چیز بوسیله نیکی پیش برود، اسپیس ایکس به زودی مجوز آغاز مأموریت های سرنشین دار برای ناسا را دریافت خواهد کرد. این انبازی تحت قراردادی ۲/۶ میلیارد دلاری که تو سال ۲۰۱۴ در قالب برنامه ی خدمه ی تجاری با ناسا توشیح کرد، متعهد به انجام دست کمینه ۶ پرواز این چنینی است.

راکت ۷۰ متری فالکون ۹ مجهز به ۹ موتور مرلین داخل وهله ی شروع و یک موتور در وهله ی فوقانی خویشتن است. این ساختار در طول یک دهه ی گذشته ثابت باقی مانده؛ اما عملکرد راکت تغییرات تقریبا زیادی به خود دیده است. به نشانی مثال نسخه ی «بلاک ۵» که مأموریت دمو ۲ را بوسیله فضا فرستاد، نسبت بوسیله نسخه ی ۱ فالکون ۹ که ۱۰ سال پیش پرواز کرد، قدرت بسیار بیشتری دارد.

این قدرت افزوده شده، چندبارمصرف پذیری بلاک ۵ را درمقایسه با نسخه های پیشین گشایش و بوسیله اسپیس ایکس امکان می دهد تا سوخت بیشتری را به فرودهای جنین ی نخست خاص دهد. این انبازی نخستین مرحله داخل دسامبر ۲۰۱۵ فالکون ۹ را پس از پرتاب فرود آورد و اکنون ۴۶ اشکوب این رویداد چشمگیر را تکرار کرده است که فدایی از آن ها روی کشتی های عاری سرنشین در سیل گرفتن اتفاق می افتند. اسپیس ایکس همچنین ۷ مرحله ی اول راکت وزین فالکون هوی را که برپایه ی فالکون ۹ طراحی شده، باموفقیت فرود آورده است.



راکت آزمایشی فالکون ۹ در تاریخچه ۱۰ ژوئن ۲۰۱۰ از سکوی پرتاب ۴۰ در گیرایی نیروی هوایی کیپ کاناورال فلوریدا از روی زمین برخاست

تا به امروز، فدایی از بوسترهای بازیابی شده تا پنج مرتبه در مأموریت های مداری متنوع پرتاب شده اند. این سنخ کاربرد های دوباره، اولویتی بزرگ برای اسپیس ایکس و ایلان ماسک، بن گذار و مدیرعامل میلیاردر مشارکت است. به باور ی ماسک، به پرواز درآوردن دوباره ، سریع و مکرر ادوات نقلیه ی فضایی، پیشرفتی بزرگی بوسیله شمار می آید که دستیابی به آن برای مسکونی سازی مریخ و تحقق دیگر اکتشافات جسورانه ضروری است.

فالکون ۹ بیش از ۵۰ بار تعاقب سر حزن باموفقیت پرتاب شده است. این راکت می تواند درون هر مأموریت ۶۲ میلیون دلاری، ۲۲/۸ تن حمل را به مدار نزدیک زمین محموله کند. سازندگان راکت درسرتاسر جهان اکنون به محنت درتلاش بخاطر دستیابی به این ترکیب از قدرت، اطمینان پذیری و مقرون به صرفگی هستند.

اما موضع کنونی اسپیس ایکس تو عرصه ی پرتاب های تجاری، اصلا تضمین شده نبود. ماسک بارها اشاره کرده است که اگر راکت فالکون ۱ داخل سپتامبر ۲۰۰۸ داخل چهارمین تلاش خود باموفقیت بوسیله مدار نمی رسید، شرکت ورشکست می شد. همچنین، قرارداد محموله ی تجاری ناسا در سال ۲۰۰۸، نجات دهنده ی بزرگی دیگر بود. ماسک روز شنبه اندکی پس از توفیق پرتاب دمو ۲ گفت «آن دو اتفاق، دو رویداد کلیدی نجات دهنده ی اسپیس ایکس حیات. عاری آن ها فیروز نمی شدیم.» مقاله های مرتبط: آغاز عصر جدید فضا؛ اسپیس ایکس باموفقیت کپسول کرو دراگون را به همراه فضانوردان ناسا پرتاب کرد اسپیس ایکس با پرتاب دسته هشتم استارلینک، فالکون 9 را نخستین بار برای پنجمین مرتبه بازیابی کرد

اسپیس ایکس در خوش نویسی پرفرازونشیب رسیدن به رله کنونی، متصل دلگشا اقبال نبود. به عنوان مثال در ژوئن ۲۰۱۵، فالکون ۹ اندکی پس از پرتاب کارگو دراگون بوسیله مقصد ایستگاه فضایی بین المللی درمیانه ی آسمان منفجر شد. فالکون ۹ تو سپتامبر ۲۰۱۶ همچنین حین آزمایش پیش از پرتاب، روی سکو منفجر شد و ماهواره ی مخابراتی ایموس ۶ را ازبین برد.

فالکون ۹ تا چند لحظه دیگر همچنان بوسیله تصعید دنباله خواهد داد؛ اما روزهای پایانی زندگی آن به زودی از گونه خواهد رسید. اسپیس ایکس اندوه اکنون درحال فرمان روی سامانه ی حمل ونقل بین سیاره ای و کاملا چندبارمصرف خود به نام استارشیپ است. به گفته ی ماسک، او می خواهد در آینده فالکون ۹، فالکون مقصود و کپسول های دراگون را به نفع استارشیپ بر بگذارد و تمام پرتاب های فضایی آتی اسپیس ایکس ازجمله باری و مسافربری را با راکت غول قد قبیله اینده خویشتن عمل دهد. زمان تحقق این مرام هنوز معلوم نیست؛ ولی اگر همه چیز به خوبی طبق نقشه ی ماسک پیش برود، استارشیپ می تواند بدوی پرواز مداری اش را همین امسال انجام دهد.

ماسک روز شنبه گفت امیدوار است اسپیس ایکس استارشیپ را تا دو سال آینده بوسیله فضاپیمایی اصلی تبدیل نرم. او درعین حال اذعان کرد که همواره مایل است درباره ی زمانبندی برنامه ها اندکی خوش بین باشد. «تصور می کنم تحقق این هدف داخل دو سال غیرممکن محو. اگر رسیدن بوسیله آن بیش از چهار سال طول بکشد، غافلگیر خواهم شد.» بیشتر بخوانید: پس از پرتاب کرو دراگون اسپیس ایکس، فضاپیماهای آمریکایی بیشتری از راه خواهند رسید اسپیس ایکس با پرتاب قسمت قسمت کردن هشتم استارلینک، فالکون 9 را نخستین مرحله برای پنجمین مرتبه بازیابی کرد ترامپولین فرمان می کند؛ رمان پشت پرده شوخی ایلان ماسک با مدیر روسکاسموس زوم کست: تجرید پرتاب تاریخی کپسول کرو دراگون اسپیس ایکس کرو دراگون اسپیس ایکس باموفقیت فضانوردان ناسا را بوسیله ایستگاه فضایی بین المللی رساند
گزارش کاربران گوشی های اندرویدی حاکی از این است که سیستم عامل اندروید با قرار دادن فداکار تصاویر به عنوان پس زمینه دچار کرش می شود. متأسفانه، این مشکل درون حدی است که بدون ایفا فکتوری ریست محلول نمی شود.

چندی پیش بروز باگ بطی ء افزاری درون iOS 13 باعث شده بود ارسال متنی خاص به گوشی های اپل منجر به کرش آیفون ها شود. حال به نظر می رسد کاربران گوشیاندروید همچنین دستخوش بغرنج مشابهی شده اند. با این تفاوت که برای بروز باگ، شخص باید تمثال خاصی را به نشانی پس بنیاد انتخاب بطی ء. البته هنوز دلیل ناسازگاری این تصویر با سیستم عامل اندروید کاملا مشخص نیست؛ ولی از آن جایی که تمثال مذکور از فضای رنگی RGB استفاده می یواش و اندروید اصولا می خواهد sRGB را عرضه دهد این کرش اتفاق می افتد.

نکته ی قابل ذکر این است که همه ی گوشی های اندرویدی دستخوش این دشوار نیستند. برای مثال، استفاده از این والپیپر روی گوشی هواوی میت ۲۰ پرو هیچگاه وضع کرشی را به دنبال ندارد و به نظر می رسد فداکار گوشی های وان پلاس همچنین درون مقابل این باگ ایمن هستند؛ ولی بسیاری گوشی های دیگر از برندهای سامسونگ، شیائومی، نوکیا و تا اینکه گوگل نظیر پیکسل ۲و پیکسل ۳ نیز به این باگ دستخوش هستند.

بررسی ها مدال می دهد، گوگل درون پیش نمایش اندروید ۱۱ که به تازگی منتشر شده است، این عیب را برطرف کرده است. احتمالا گوگل تو اندروید ۱۱ قابلیت تبدیل RGB به sRGB را به این جهیز عامل اضافه کرده است. این تو حالی است که بیش از ۲ سال پیش یکی از کاربران گزارش کاملا مشابهی را با والپیپری متفاوت به ترقی دهندگان اندروید ارسال کرده وجود و آن ها تو جواب نوشته بودند که مشکلی مشاهده نکرده اند. زومیت برای جلوگیری از خطرات احتمالی، هر دو شمایل مشکل ساز را در قالب اسکرین شات منتشر کرده است. چنان چه باریک بین جدی که نسخه ی واقعی را برملا کرده و روی گوشی اندرویدی خویشتن امتحان کنید، اکیدا اندرز می کنیم، فاتحه از داده ها خود بکاپ تهیه کنید.بیشتر بخوانید:چگونه والپیپرها باعث کرش کردن گوشی می شوند؟اندروید استودیو 4 گوگل منتشر شدگوگل رویداد رونمایی اندروید ۱۱ بتا را بوسیله تعویق انداختآپدیت اندروید 10 برای وان پلاس 5 و 5T دردسترس استراحت گرفتنرم ابزار بنیادی ترین مدخل مشخصات گوشی هوشمند شما است
افراد زیادی هستند که داخل بیع خودروی الکتریکی یا بنزینی تردید دارند و هنوز نتوانسته اند تصمیم بازپسین خود را بگیرند. طرفداران خودروهای برقی برای تصمیم خود دلایلی عرضه می دهند که در این مقاله به برخی از آن ها رمز خواهیم کرد. 

۱. نفقه ی مرمت و نگه داری کمی دارند

کسانی که پیش از این آقا خودروبرقی بوده اند، اعتراف می کنند که این خودروها، هزینه های مرمت و نگه داری کمی دارند. به گزارش کانسیومر ریپورتس، بیشتر خودروهای الکتریکی هزینه ی تعمیر و نگه داری کمتری نسبت به مقیاس های احتراق داخلی دارند؛ زیرا قطعات کمتری دارند و ساده مرطوب هستند و نیازی به تعویض روغن ندارند. ۲. نفقه های بنزین کمتری دارند

کسانی که از خودروهای برقی بهره می برند، می توانند ماهانه صدها دلار پس انداز کنند. در مقابل، خودروهای بنزینی را داریم که اکثر افراد از آن ها بخاطر رانندگی مصرف می کنند و هر ماه خرج های زیادی را برای پر کردن باک این خودروها می پردازند. البته ارتباط به سر کاربرد شخصی افراد همچنین دارد و این همان چیزی است که وزارت انرژی ایالات متحده می گوید:هزینه ی بنزین خودروهای الکتریکی در یک مسیر مشخص، به طور متوسط​​ نصف خودروهای معمولی بنزینی است. علاوه بر این، برخی از تاسیسات شارژ در شب حتی خدمات ارزان تازگی همچنین ارائه می دهند که می تواند هزینه ی صاعقه مشتریان را کاهش دهد. بخاطر افراد معدودی که دارای سیستم خورشیدی خانگی هستند، خرج ی سوخت خودروی برقی بوسیله نعوظ بالقوه می تواند بوسیله طور تمام حذف شود.۳. خداحافظی با پمپ بنزین و شارژ خودرو تو خانه

بسیاری از مالکین خودروهای برقی (نه همگی ی آن ها)، بیشتر کارهای مربوط به شارژ خودرو را در ساختمانی انجام می دهند. آن ها وقتی به مسکن می آیند، شارژر خودرو را وصل می کنند و صبح شارژ به پایان خواهد رسید. بسیاری از مالکین متقی هستند که این ارشد ترین برهان برای میل نداشتن به معامله دوباره خودروی بنزینی است.

۴. خودروهای برقی کمینه صدا هستند

هنگامی که نظر مالکان را درباره ی خودروهای برقی می رسید، بدوی فایده مثبت آن ها بوسیله کمتر صوت بودن است. افرادی که بخاطر اولین بار سوار خودروی الکتریکی می شوند، خیلی سریع بوسیله ناچیز صدا بودن این خودروها پی می برند و معمولاً از این تجربه احساس رضایت می کنند. ویدئوهای زیادی در یوتیوب وجود دارد که نفوذ کردن بسیاری از افراد را درون نخستین ادخال بوسیله خودروی برقی ثبت کرده اند و می توان به آن ها مراجعه کرد.۵. پیشدستی کردن آنی و رضایت از رانندگیمقاله های مرتبط:چرا خودرو برقی شایسته از میزان احتراقی نیست؟خودروهای الکتریکی نیمی از بازار نروژ را تشکیل می دهند

معمولاً مالکان خودروهای برقی از شتاب آن و تجربه ی رانندگی با این خودروها، عاطفه رضایت می کنند. این خودروها در مسیرهای سراشیب دار (مشابه رفعت رفتن از کوه) نیز عملکرد مفت و قابل قبولی دارند. برخی افراد ممکن است تخیل کنند که خودروهای برقی مانند شورولت بولت یا تسلا مدل ۳ داخل فراز رفتن از مسیرهای شیب دار و کوهستانی دشوار دارند، اما باید بدانید که خودروهای بنزینی نیز تو فراز عدول کردن از این طور مسیرهایی با مشکل روبه رو هستند. ۶. احیای انرژی

یکی دیگر از دلایل میل مشتریان به فروش خودروی الکتریکی، بازیابی انرژی است. خودروهای بنزینی هرگز این طور قابلیتی ندارد و این انفراد عزب در خودروی هیبریدی و برقی دیده می شود. کاربرد از این قابلیت در خودروهای الکتریکی، می تواند باعث صرفه جویی درون مصرف انرژی شود و درون بلندمدت، هزینه های این خودروها را کاهش دهد.  بها خودروی برقی؛ بزرگ ترین مانع

احتمالاً مبصر ترین بحث علیه خودروهای برقی تا به امروز، نرخ آن ها بوده است. اما این مسئله به سرعت در حال تغییر است و پیش دماغ می شود که هنگام سال های آینده و با فراگیر شدن خودروهای برقی و گسترش زیرساخت های شارژ، این جلوگیری کننده نیز برطرف شود. هم اکنون بسیاری از خودروسازان ارشد جهانی قرین تسلا، فولکس واگن، جنرال موتورز، مرسدس بنز، فورد و جیلی به شدت برای ترقی فناوری باتری خودروی الکتریکی و زیرساخت های شارژ آن ها تکاپو می کنند. قطعاً دنیای آینده از آن خودروهای برقی خواهد وجود و روزی قیمت این محصولات به خودروهای بنزینی معمولی خواهد رسید.بیشتر بخوانید:آیا خودروهای برقی به قطع ی کافی ایمن هستند؟مرسدس بنز روی تولید باتری خودرو الکتریکی تمرکز می کندپروژه شاسی اهتزاز برقی دایسون پس از ۶۰۰ میلیون دلار هزینه، متوقف شدون برقی فولکس واگن ترنسپورتر با انبازی ABT نمایش می شودمرسدس بنز روی ترقی سوخت بدلی تنخواه گذاری نمی کند
پیشرانه های احتراق داخلی تاکنون نتوانسته اند طولانی انتظاراتی که از آن ها می رود را به نعوظ طولانی برآورده کنند؛ اما کونیگزگ که در زمینه ی تاسیس خودرو سوپراسپرت قدرتمند فعالیت می کند، می تواند به معاون فناوری سوپاپ آزاد یا فری ولو (Freevalve) تا حدودی به این انتظارات پاسخ مثبت دهد. 

فناوری سوپاپ آزاد دقیقاً کاری را ادا می دهد که معروفیت آن بوسیله ما می گوید؛ سوپاپ های ورودی و خروجی را از محدودیت میل بادامک سنتی که بخاطر باز و ودیعه کردن آن ها کاربرد می شود، آزاد می نرم. این فناوری در پیشرانه TFG یا «The Friendly Giant» موجود داخل کونیگزگ جمرا (Koenigsegg Gemera) مورد مصرف قرار گرفت. کونیگزگ جمرا درون نمایشگاه رمزی خودرو ژنو در ماه مارس رونمایی شد و فراغت است در سال ۲۰۲۲ تولید شود.



پیشرانه ی به زبان «بدون بادامک» ایده ی جدیدی نیست و طرح های مفهومی زیادی از شرکت هایی مانند بی ام و، رنو، فیات، لوتوس اینجینیرینگ و اخیرا از باهم اتحاد کردن انگلیسی کم کان (Camcon) تو این زمینه عرضه شده است. کنترل کاملا تکی زمان بندی و جست سوپاپ (زمان باز و بسته شدن و میزان باز و بست هر سوپاپ) بوسیله نعوظ بالقوه مزایای اهمیت دارد که از جمله این موارد می استعداد به کاهش مصرف سوخت، کاهش پراکندن گازهای گلخانه ای و همچنین قدرت و عملکرد فوق العاده بالا اشاره کرد.

پیشرانه ی TFG کونیگزگ می تواند بدون بستگی به موقعیت دریچه سرگین و به عبارت دیگر وضعیت پدال مدفوع کار کند، بنابراین به جای محدود کردن مقیاس هوای ورودی به درون پیشرانه توسط پنجره گاز اجنبی درون بالای پیشرانه، می استعداد آن را با اندک بازکردن سوپاپ ها کنترل کرد. این کار موجب نفع جویی در انرژی می شود. پیشرانه به قرار می تواند طبق چرخه ی کارآمد میلر کار کند؛ چرخه ای که در آن هوای مکش شده حجم کمتری نسبت به گازهای مفتوح شده در مرحله ی احتراق (انفجار یا امر) اشغال می کند و درنتیجه باعث افزایش کارایی می شود.



زیادترین میزان انتشار گازهای سمی تو پیشرانه های مدرن هنوز اندوه در لمحه های مقدماتی استارت سرد به دلیل سرد بودن قطعات داخلی، سرد وجود داشتن کاتالیزورها و فردی مخلوط سوخت و فضا در دورهای پایین پیشرانه رخ می دهد. سیستم سوپاپ آزاد کونیگزگ برای گشایش چرخش گازهای خروجی تو داخل پیشرانه، (زمان بندی) سوپاپ ها را دستکاری می یواش و درنتیجه گازهای مشتعل ناشی از احتراق با ممزوج سوخت و هوای تازه مخلوط و باعث کاهش سرایت آلایندگی می شود. سازنده ی سیستم «عاری بادامک» ادعا می یواش که استعمال از این گونه موجب کاهش ۶۰ درصدی سرایت آلایندگی در مقایسه با پیشرانه سه استوانه سنتی فراهم به میل بادامک خواهد شد.مقاله های مرتبط:فناوری مخرب درک قدر یا بهای چیزی قلابی در سوپاپ های برقی چگونه انجام می کند؟فناوری سوپاپ الکترونیک و برقی IVA؛ قیام ابتکاری در پیشرانه های احتراقیچرا فناوری سوپاپ برقی، آینده موتور احتراق داخلی را تغییر می دهدراهنمای خرید ماشین مشت دوم

تلاش های قبلی در بنیاد ی فناوری های بدون بادامک نسبتا ساده بود که معمولاً دربرگیرنده سولنوئیدهای الکترومغناطیسی یا کاراندازهای الکتروهیدرولیکی می شد. سیستم سوپاپ آزاد از سولنوئیدهای نیوماتیک برای به حکم انداختن سوپاپ ها و سولنوئیدهای الکتروهیدرولیکی برای ایستا کردن سوپاپ ها در موقعیت معینی بهره می برد تا لول آن را تعدیل و انتظام بطی ء.

سیستم یادشده همچنین با بستن تمام سوپاپ ها داخل سیلندرهای خاص و قطع تزریق سوخت، امکان غیرفعالسازی سیلندرها را حاضر می درنگ. طرح هایی برای استفاده از هوش ساختگی حیات دارد تا به پیشرانه دستور دهد که بهترین استراتژی احتراق را تو یک لحظه ی مشخص امتیاز دهد.

عدد پیشرانه (واحد کنترل الکترونیکی) دقیقاً تصمیم می گیرد که ودیعه به بار پیشرانه و کارهایی که راننده ازطریق تنگ کردن دادن پدال مدفوع می خواهد انجام دهد، هر سوپاپ باید به چه قاعده ای عمل کند. پیشرانه ی مجهز بوسیله توربوشارژر دارای سیستم توربو دو جنین ای است؛ ولی سیستم سوپاپ آزاد به جای کاربرد از سوپاپ ها برای کنترل اینکه کدام توربوشارژر داخل چه زمانی فعال شود، با یکدلی سه سوپاپ از ۶ سوپاپ خروجی پیشرانه به یک توربین و سه گانه سوپاپ باقیمانده بوسیله توربین دیگر، کنترل هر یک از توربوشارژرها را به طور مختار انجام می دهد. پیشرانه TFG بین ۱۵ تا ۲۰ درصد مصرف سوخت کمتری دارد. 

نتایج استفاده از این طرح چشم انسداد به دید می رسند. TFG یک پیشرانه ی سه ستون ۲ لیتری است که ۶۰۰ اسب بخار غلبه و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و مصرف سوخت آن بین ۱۵ تا ۲۰ درصد کمتر از پیشرانه معمولی ۲ لیتری مجهز بوسیله جهیز تزریق مستقیم است. این پیشرانه می تواند با انواع بنزین ها کار کند و گفته می شود که با استعمال از بنزین های تجدیدپذیر الکلی نسل دوم، هیچ روش دی اکسیدکربنی تولید نخواهد کرد.گزینه ی جایگزین بی ام و

بی ام و جهیز خیز متغیر سوپاپ ولوترونیک (Valvetronic) را در سال ۲۰۰۱ معرفی و عرضه کرد که کاربرد از آن هنوز بی قراری دنباله دارد. اگرچه هنوز در این سیستم یک مقصود بادامک حیات دارد و طولانی سوپاپ های ورودی به یک باره و نه به قیافه جداگانه فعال می شوند، ولوترونیک مؤثر و ساده است. مصرف از اختلاط ولوترونیک و Vanos برای دگرگونی زمان بندی خواهش بادامک، کم نفقه و مقرون به صرفه است و روشی مناسب برای یکروز گیری از مزایای فناوری «بدون بادامک» به احصائیه می رود.بیشتر بخوانید:ایکس باکس سری ایکس و PS5 از آنریل انجین 4.25 پشتیبانی خواهند کردجعبه دنده دستی جدید زنوو سریع مرطوب از همیشهمعمول ترین ایرادات فنی در خودروهامیل بادامک پلاستیکی دایملر کمیت پیشرانه را کاهش می دهدچرا چهار سوپاپ بهتر از دو سوپاپ برای هر سیلندر است؟
به دیدن می رسد که کیا موتورز عزیمت دارد تا نام فعلی اپتیما(Optima) را تو ایالات متحده حذف کرده و خودروجدیدی را با نام کیا K5 نمونه ۲۰۲۱ راهی بازار این کشور کند؛ کیا K5 همان نامی است که این خودروساز در زور جنوبی از آن کاربرد می کند.



هنگامی که اعضای منتخب مطبوعات در سال گذشته در مراسم رونمایی کیا K5 متاخر تو کره جنوبی حضرت یافتند، این خودروساز اعلام کرد که برند اپتیما در ایالات متحده را می تواند در آینده پهلو بگذارد. وب سایت موتور ترند بوسیله تازگی در جستجوی وب سایت مصرف سوخت EPA، اخیرا فهمید که کیا اپتیما ۲۰۲۱ به نشانی K5 تذکر شده و ظاهراً تأییدکننده ی تغییر شهرت این خودرو است. وب سایت کاراسکوپس برای ردیابی این موضوع به سراغ مسئولان کیا رفت، ولی آن ها هنوز پاسخی نداده اند.



عزب یک نمونه در وب سایت EPA ذکر شده است. این خودرو کیا از پیشرانه چهار سیلندر ۱/۶ لیتری مجهز به توربوشارژر یکروز می سرما که نیروی خود را بوسیله جعبه دنده خودکار هشت سرعته و سیستم تمام چرخ محرک نقل مکان می نرم.مقاله های مرتبط:مشخصات قبیله جدید کیا اپتیما استاندارد و GT اخبار شدنسل جدید کیا اپتیما 2020 معرفی شد

درحالی که وب سایت EPA هیچ گونه جزئیات خاصی درباره ی قدرت پیشرانه کیا K5 ارائه نمی دهد، این پیشرانه با قدرت ۱۸۰ اسب تبخیر و ۲۵۹ نیوتن متر در مدل کنونی هیوندای سوناتا موجود است. آمارهای مربوط به مصرف سوخت علامت می دهد که کیا K5 نمونه ۲۰۲۱ در شهر ۹/۰۴ لیتر، در بزرگراه ۶/۹۱ لیتر و در حالت ترکیبی ۸/۱۱ لیتر سوخت کاربرد می بطی ء. 

درحالی که هیچ پیشرانه دیگری توسط وب سایت EPA درج نشده است، می دانیم که کیا K5 بسته به سنخ بازار، با تعداد زیادی پیشرانه مختلف دردسترس است. داخل برخی از کشورها با دو پیشرانه ۲ لیتری فروخته می شود که اولی ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۲ نیوتن متر گشتاور تحویل می دهد؛ درحالی که دومی دارای ۱۵۸ اسب دود قدرت و ۱۹۶ نیوتن متر گشتاور است. همچنین پیشرانه ۲/۵ لیتری GDi با غلبه ۱۹۱ اسب تبخیر و گشتاور ۲۴۶ نیوتن متر همچنین وجود دارد.



تمایل می رود که بالاترین مدل کیا K5 تو آمریکای شمالی، مدل K5 GT باشد که از پیشرانه ۲/۵ لیتری توربوشارژ با غلبه ۲۸۶ اسب بخار و گشتاور ۴۲۲ نیوتن متر روزی می سرما. هنوز مشخص نیست که این خودرو چه زمانی در راسته آمریکا ارائه خواهد شد؛ اما پیش بینی می شود که عرضه این خودرو در آینده نزدیک و بوسیله صورت آنلاین باشد. بیشتر بخوانید:TSMC تمامی سفارش های جدید هواوی را به حالت تعلیق درآوردآمریکا گره را به تکاپو بخاطر هک تحقیقات واکسن کرونا متهم کردکیا موهاوی Gravity شناساندن شدرأی گیری انتخابات آتی آمریکا درون کالیفرنیا ازطریق ارسال نامه ارتکاب می شودمذاکره دولت ترامپ با اینتل برای وضع اندازی کارخانه در خاک آمریکا
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایرنا پلاس، در حال فراهم بیشترین وام ساخت مسکن مربوط به سازندگان صنف ای است که در ایالت تهران با استفاده از تکنولوژی جدید و کاهش استعمال انرژی، رفتار بوسیله پیدایش واحدهای مسکونی کنند. سقف این تسهیلات برای هر واحد، ۲۵۰ میلیون تومان و نرخ سود سالانه آن ۱۸ درصد است.

این مدل تسهیلات تو حالی ارائه می شود که بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران از شاخص نرخ نهاده های ساختمانی مسکونی بخانه برگشتن تهران این شاخص در زمستان ۱۳۹۸ نسبت به پاییز، ۸.۴ درصد افزودن یافته است. شاخص قیمت قسمت قسمت کردن «آهن آلات، میلگرد، پروفیل تو و پنجره و نرده» با ۳۴.۷ درصد افزایش نسبت به برگ ریزان بیشترین تأثیر داخل رشد متمایز ارج نهاده های ساختمان را داشته است. بعد از آن همچنین گروه چوب با ۷.۶ و گروه تأسیسات گاراژ و انواع مانع حرارتی با ۱۳.۶ درصد افزایش ارج نسبت به پاییز ۱۳۹۸ بیشترین تأثیر را تو قیمت نهاده های ساختمانی داشته اند.

متمایز قیمت در دو گروه «سیمان، ماسه و ماسه» و «سرتیز» داخل زمستان ۱۳۹۸ نسبت به پاییز عاری دگرگونی بوده است. با این حال مقدار اقلام این دو دسته نسبت به زمستان ۱۳۹۷ بوسیله ترتیب ۳۳.۶ و ۱۱.۳ درصد افزایش یافته است. بیشترین تغییر در ارج نهاده های خانه در زمستان ۱۳۹۸ نسبت به سال گذشته، مربوط به گروه «بلوک سفال و آجر» با ۴۱.۵ درصد افزایش و گروه «آهن آلات، میلگرد، پروفیل در و پنجره و نرده» با ۳۹.۴ درصد تکثیر بوده است. عقب نشینی سازندگان از راسته مسکن

همزمان با این تغییرات بانوا در نهاده های ساختمانی، شاهد عقب نشینی سازندگان در راسته خانه و ساختمان هستیم. در ابتدایی ماه سال جاری، ۲۴۶۸ مجوز تاسیس درون روستا تهران صادر شده که با کاهش ۵۴ درصدی نسبت به اسفند ۱۳۹۸ مواجه بوده است.

افزایش نرخ نهاده های بناء و کاهش مجوزهای ساخت که به معنای کاهش عرضه ساختمان نوساز در ماه های آتی است، در حالی راسته مسکن را تحت تأثیر خود راحتی داده که داخل فروردین ماه، ۴۱.۵ درصد از خانه های معامله شده درون سطح بخانه برگشتن تهران، واحدهای کم از پنج سال ساخت بودند.

در واقع بیش از ۴۰ درصد تقاضای خرید ساختمانی در شهر تهران معطوف بوسیله بناء های نوساز است و باید دید با افزایش قیمت نهاده های ساختمانی از یک شعاع و از لفظ دیگر، کاهش صدور مجوز پیدایش که به معنای کاهش عرضه مسکن نوساز داخل ماه های آتی خواهد بود، شرایط رکودی میدان مسکن پایتخت را بوسیله کدام سو خواهد برد. وام مسکن؛ تأمین مالی سازندگان یا اضافه قدرت خریداران؟

وزارت اسلوب و شهرسازی بخاطر محلول این موضوع بوسیله ظهر افزودن تسهیلات تاسیس ساختمان است. محمود محمودزاده کمک مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی پیش از این درباره تمرکز کنار تکثیر وام ساخت خانه بخاطر افزایش تولید، اطلاع داده بود. وی با رمز به مصوبه شورای پول و عزت گفت: بانک ها می توانند تا ۸۰ درصد مبلغ ساخت یک واحد مسکونی تسهیلات ارائه دهند و منعی داخل این بنیان بود ندارد. دشوار این تسهیلات مبلغ بازپرداخت اقساط است. در حال حکم روی این قضیه هستیم و باید ببینیم بخاطر مبلغ اقساط چه کاری می توان انجام داد.

ایرج راهنما رئیس اتحادیه انبوه سازان استان تهران همچنین دو راهکار خروج بازار مسکن از رکود را تأمین مالی سازندگان و افزایش غلبه خرید متقاضایان دانست و به ایرناپلاس گفت: این موارد به تنهایی نمی توانند وضعیت بازار مسکن را گشایش دهند چرا که با حیات گشادگی طرح های تسهیلاتی، همچنان گروهی هستند که توان بازپرداخت این وام ها را نخواهند داشت. ارزش خانه تا ۵۰ درصد قابل کاهش است

وی در ادامه گفت: وضع های مختلفی بخاطر برون رفت بازار مسکن از رکود وجود دارد که در درجه مقدمه باید بوسیله کاهش خرج ها رمز کرد. حذف قیمت زمین تا معادل زیبنده توجهی ارج تمام شده بناء را کاهش می دهد. در حال مهیا فروش یک واحد مسکونی با متراژ موثر ۷۰ متری در تهران به طور میانگین حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه دارد که با حذف ارزش زمین می توان رقم را به نصف کاهش داد.

رئیس انجمن متراکم سازان استان تهران کنترل ارج مصالح را عامل دیگر برون رفت بازار ساختمان از رکود دانست و افزود: در کنار مدیریت قیمت مصالح ساختمانی، می توان معافیت ها و تشویق هایی را در دو بخش مالیات ها و همچنین عوارض شهری برای سازندگان در دید گرفت تا بخشی از هزینه های ساخت مسکن کاهش یابد و اقشار متنوع بتوانند دسترسی بوسیله مسکن کم قیمت قیمت داشته باشند.

قطب درباره تسهیلات فروش مسکن گفت: تسهیلاتی که با سود کم و بازپرداخت پلکانی بخاطر سودا مسکن ویژه روبرو کند، می تواند به خانه دار شدن قسمت قسمت کردن های کم‎درآمد کمک کند. زورآزمایی وام خرید و مقدار مسکن در پایتخت

معاینه ایرناپلاس از انواع قرضه های فروش مسکن مدال می دهد در حال حاضر ارزش بیشترین بدهی فروش مسکن تو دسترس، ۲۰۰ میلیون تومان است که بوسیله زوجینی که اوراق بناء خریداری کرده اند، صیقلی می شود. تو شرایط کنونی سکه این وام بوسیله طور میانگین حدود ۱۳ متر از یک واحد مسکونی در دهات تهران را پوشش می دهد.

پهلو بنیان گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار خانه ولایت تهران در فروردین ۱۳۹۹ میانگین ارزش یک متر مربع واحد مسکونی با افزایش ۳۸.۷ درصدی نسبت به فروردین سال گذشته به ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسا است. البته شرایط رکودی موجب شده قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در فروردین امسال نسبت بوسیله اسفند ۱۳۹۸ کاهش ۲.۱ درصدی را امتحان بطی ء.

منطقه ۵ با تسهیم ۱۵.۵ درصدی از کل معاملات مسکن شهر تهران درون فروردین ماه، پرطرفدارترین منطقه تهران بخاطر خرید و فروش ساختمان است. میانگین بها یک متر مربع واحد مسکونی در این منطقه ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و قدرت بیع زیادترین سقف وام خانه داخل این منطقه، بوسیله حدود ۱۱ متر می رسد.

این وام در منطقه یک شهرداری تهران که با میانگین ۳۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان برای هر متر مربع، رکورد گران ترین خانه های پایتخت را دارد، خرج حدود ۶ متر از یک واحد مسکونی را پوشش می دهد. با این حال، وام ۲۰۰ میلیون تومانی بیع خانه داخل منطقه ۱۸ تهران اندازه حدود ۲۷ متر مربع از یک واحد مسکونی است. منطقه ۱۸ با میانگین ارزش هفت میلیون و ۴۰۰ هزاره تومانی بخاطر هر متر مربع واحد مسکونی، ارزان ترین بناء های پایتخت را در خویشتن جای داده است.