به تایپ - تایپ در دستان شما

پیشرانه های احتراق داخلی تاکنون نتوانسته اند طولانی انتظاراتی که از آن ها می رود را به نعوظ طولانی برآورده کنند؛ اما کونیگزگ که در زمینه ی تاسیس خودرو سوپراسپرت قدرتمند فعالیت می کند، می تواند به معاون فناوری سوپاپ آزاد یا فری ولو (Freevalve) تا حدودی به این انتظارات پاسخ مثبت دهد. 

فناوری سوپاپ آزاد دقیقاً کاری را ادا می دهد که معروفیت آن بوسیله ما می گوید؛ سوپاپ های ورودی و خروجی را از محدودیت میل بادامک سنتی که بخاطر باز و ودیعه کردن آن ها کاربرد می شود، آزاد می نرم. این فناوری در پیشرانه TFG یا «The Friendly Giant» موجود داخل کونیگزگ جمرا (Koenigsegg Gemera) مورد مصرف قرار گرفت. کونیگزگ جمرا درون نمایشگاه رمزی خودرو ژنو در ماه مارس رونمایی شد و فراغت است در سال ۲۰۲۲ تولید شود.



پیشرانه ی به زبان «بدون بادامک» ایده ی جدیدی نیست و طرح های مفهومی زیادی از شرکت هایی مانند بی ام و، رنو، فیات، لوتوس اینجینیرینگ و اخیرا از باهم اتحاد کردن انگلیسی کم کان (Camcon) تو این زمینه عرضه شده است. کنترل کاملا تکی زمان بندی و جست سوپاپ (زمان باز و بسته شدن و میزان باز و بست هر سوپاپ) بوسیله نعوظ بالقوه مزایای اهمیت دارد که از جمله این موارد می استعداد به کاهش مصرف سوخت، کاهش پراکندن گازهای گلخانه ای و همچنین قدرت و عملکرد فوق العاده بالا اشاره کرد.

پیشرانه ی TFG کونیگزگ می تواند بدون بستگی به موقعیت دریچه سرگین و به عبارت دیگر وضعیت پدال مدفوع کار کند، بنابراین به جای محدود کردن مقیاس هوای ورودی به درون پیشرانه توسط پنجره گاز اجنبی درون بالای پیشرانه، می استعداد آن را با اندک بازکردن سوپاپ ها کنترل کرد. این کار موجب نفع جویی در انرژی می شود. پیشرانه به قرار می تواند طبق چرخه ی کارآمد میلر کار کند؛ چرخه ای که در آن هوای مکش شده حجم کمتری نسبت به گازهای مفتوح شده در مرحله ی احتراق (انفجار یا امر) اشغال می کند و درنتیجه باعث افزایش کارایی می شود.



زیادترین میزان انتشار گازهای سمی تو پیشرانه های مدرن هنوز اندوه در لمحه های مقدماتی استارت سرد به دلیل سرد بودن قطعات داخلی، سرد وجود داشتن کاتالیزورها و فردی مخلوط سوخت و فضا در دورهای پایین پیشرانه رخ می دهد. سیستم سوپاپ آزاد کونیگزگ برای گشایش چرخش گازهای خروجی تو داخل پیشرانه، (زمان بندی) سوپاپ ها را دستکاری می یواش و درنتیجه گازهای مشتعل ناشی از احتراق با ممزوج سوخت و هوای تازه مخلوط و باعث کاهش سرایت آلایندگی می شود. سازنده ی سیستم «عاری بادامک» ادعا می یواش که استعمال از این گونه موجب کاهش ۶۰ درصدی سرایت آلایندگی در مقایسه با پیشرانه سه استوانه سنتی فراهم به میل بادامک خواهد شد.مقاله های مرتبط:فناوری مخرب درک قدر یا بهای چیزی قلابی در سوپاپ های برقی چگونه انجام می کند؟فناوری سوپاپ الکترونیک و برقی IVA؛ قیام ابتکاری در پیشرانه های احتراقیچرا فناوری سوپاپ برقی، آینده موتور احتراق داخلی را تغییر می دهدراهنمای خرید ماشین مشت دوم

تلاش های قبلی در بنیاد ی فناوری های بدون بادامک نسبتا ساده بود که معمولاً دربرگیرنده سولنوئیدهای الکترومغناطیسی یا کاراندازهای الکتروهیدرولیکی می شد. سیستم سوپاپ آزاد از سولنوئیدهای نیوماتیک برای به حکم انداختن سوپاپ ها و سولنوئیدهای الکتروهیدرولیکی برای ایستا کردن سوپاپ ها در موقعیت معینی بهره می برد تا لول آن را تعدیل و انتظام بطی ء.

سیستم یادشده همچنین با بستن تمام سوپاپ ها داخل سیلندرهای خاص و قطع تزریق سوخت، امکان غیرفعالسازی سیلندرها را حاضر می درنگ. طرح هایی برای استفاده از هوش ساختگی حیات دارد تا به پیشرانه دستور دهد که بهترین استراتژی احتراق را تو یک لحظه ی مشخص امتیاز دهد.

عدد پیشرانه (واحد کنترل الکترونیکی) دقیقاً تصمیم می گیرد که ودیعه به بار پیشرانه و کارهایی که راننده ازطریق تنگ کردن دادن پدال مدفوع می خواهد انجام دهد، هر سوپاپ باید به چه قاعده ای عمل کند. پیشرانه ی مجهز بوسیله توربوشارژر دارای سیستم توربو دو جنین ای است؛ ولی سیستم سوپاپ آزاد به جای کاربرد از سوپاپ ها برای کنترل اینکه کدام توربوشارژر داخل چه زمانی فعال شود، با یکدلی سه سوپاپ از ۶ سوپاپ خروجی پیشرانه به یک توربین و سه گانه سوپاپ باقیمانده بوسیله توربین دیگر، کنترل هر یک از توربوشارژرها را به طور مختار انجام می دهد. پیشرانه TFG بین ۱۵ تا ۲۰ درصد مصرف سوخت کمتری دارد. 

نتایج استفاده از این طرح چشم انسداد به دید می رسند. TFG یک پیشرانه ی سه ستون ۲ لیتری است که ۶۰۰ اسب بخار غلبه و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و مصرف سوخت آن بین ۱۵ تا ۲۰ درصد کمتر از پیشرانه معمولی ۲ لیتری مجهز بوسیله جهیز تزریق مستقیم است. این پیشرانه می تواند با انواع بنزین ها کار کند و گفته می شود که با استعمال از بنزین های تجدیدپذیر الکلی نسل دوم، هیچ روش دی اکسیدکربنی تولید نخواهد کرد.گزینه ی جایگزین بی ام و

بی ام و جهیز خیز متغیر سوپاپ ولوترونیک (Valvetronic) را در سال ۲۰۰۱ معرفی و عرضه کرد که کاربرد از آن هنوز بی قراری دنباله دارد. اگرچه هنوز در این سیستم یک مقصود بادامک حیات دارد و طولانی سوپاپ های ورودی به یک باره و نه به قیافه جداگانه فعال می شوند، ولوترونیک مؤثر و ساده است. مصرف از اختلاط ولوترونیک و Vanos برای دگرگونی زمان بندی خواهش بادامک، کم نفقه و مقرون به صرفه است و روشی مناسب برای یکروز گیری از مزایای فناوری «بدون بادامک» به احصائیه می رود.بیشتر بخوانید:ایکس باکس سری ایکس و PS5 از آنریل انجین 4.25 پشتیبانی خواهند کردجعبه دنده دستی جدید زنوو سریع مرطوب از همیشهمعمول ترین ایرادات فنی در خودروهامیل بادامک پلاستیکی دایملر کمیت پیشرانه را کاهش می دهدچرا چهار سوپاپ بهتر از دو سوپاپ برای هر سیلندر است؟
  • ۹۹/۰۳/۰۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی