به تایپ - تایپ در دستان شما

۹ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

به گزارش ایسنا، عزم از تنش آب شرب، حداکثر میزان آبمورد نیاز در پیک مصرف نسبت بوسیله حداکثر ظرفیت تولید یک بخانه برگشتن می باشد. کنار اساس بررسی قیافه محزون ۵۹ شهر کشور امسال از نظر سطح قیام در وضعیت قرمز (یعنی کمبود بیشتر از ۲۰ درصد) فراغت دارند و در فرستاده مصرف روزانه احتمال کمبود آب در آنها حیات دارد.

در سال آبی جاری، گشایش نسبی ذخایر سدهای ملک بوسیله نشانی کمی از منابع تأمین کننده آب شرب شهرها و روستاهای کشور دون تاثیر بارش ها، جهت بهتر شدن شرایط تأمین آب شرب شهرها و روستاهای کشور شده و تا حدودی از دغدغه های وزارت نیرو و همکاری های زیرمجموعه برای تأمین این ماده حیاتی کاسته است.

پیاده شدن مبنا پیش بینی عارض گرفته تابستان امسال حدود ۲۸.۶ میلیون نفر از پری کشور در ۲۳۳ دهکده دون تنش آبی زرد، سرخ و نارنجی قرار خواهند گرفت که بارندگی های مناسب سال آبی جاری و بهبود ذخایر سدها موجب شده است تا این این نما نسبت به سال گذشته ۶.۴ میلیون نفر کاهش هویدا کند.

بنا پیاده شدن اعلام وزارت نیرو، در این سطح از تنش آبی ۲۵ شهر دارای کمبود تولید بیشتر از ۲۰ درصد و دارای مخزن کافی و ۳۴ شهر دارای کمبود تولید بیشتر از ۲۰ درصد و کمبود مخزن هستند.
تابستان امسال ۳۴ ده از نظر سطح نهضت درون وضعیت نارنجی (یعنی کمبود بین ۱۰ تا ۲۰ درصد) قرار دارند و داخل پیک استعمال روزانه احتمال نزول آب درون آنها بود دارد. درون این سطح همچنین ۱۷ شهر دارای سقوط تولید بین ۱۰ تا ۲۰ درصد و دارای مخزن کافی و ۱۷ خانه دادن دارای کمبود تولید بین ۱۰ تا ۲۰ درصد و افت خرمن هستند.

۱۴۰ شهر کشور تابستان امسال از نظر سطح تنش تو وضعیت زرد قرار دارند در پیک استعمال ساعتی احتمال افت آب درون آنها وجود دارد. براساس وارسی قیافه محزون ۱۴ بطرف خانه این سطح دارای کمبود تولید ناچیز از ۱۰ درصد و کاستی مخازن ذخیره، هفت ولایت دارای نزول تولید کمتر از ۱۰ درصد و دارای مخزن کافی و ۱۱۹ شهر فاقد هبوط تولید و دارای کمبود خرمن هستند.

نزول آب داخل فراز پیک مصرف تابستان امسال ۱۴ مترمکعب در حین خواهد وجود که این نما تو سال گذشته حدود ۲۲ مترمکعب در دم بوده است و به خشکی امدن زمینه پیش بینی عارض گرفته زیادترین ظن تنش داخل استان های اصفهان، بوشهر، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان و هرمزگان رخ خواهد انصاف.
آشنایی با رفتینگ
ایالات متحده ی آمریکا از سال ۱۹۹۲ بیشترین آمار سرخک و سرخجه را داشته؛ بوسیله نحوی که طبق آمار مرکز کنترل و پیش گیری از بیماری ها از ماه ژانویه، متجاوز از هزار مورد تأیید شده از این بیماری اخبار شده است. استیناف ها ی علمی بر لزوم واکسیناسیون درون مقابل سرخک و سرخجه تأکید دارند. بااین حال، نگرانی ها ی نابه جایی که در مورد آسیب ها ی واکسن وجود دارد، باعث شده تا روز بوسیله روز بر تعداد بیماران تکثیر شود. تمام این ها باعث شده تا بیماری هایی که گفته می شد در سال ۲۰۰۰ در آمریکا نسب کن شده اند، دوباره گریبانگیر آدم شودند. کورنلیا بتچ، استادتمام ارتباطات سلامت در دانشگاه ارفرت آلمان می گوید: تیمار اکنون برای مواجه با انکارکنندگان علم، نیاز موقت به راهبردهای ارزان بود دارد؛ زیرا تماشاچی هستیم که تا چه حد می توانند آسیب زا باشند.

بتچ و فیلیپ اشمید، دانشجو ی دکترا ی او که داخل آزمایشگاهش کار می کند، دو راهکار برای مقابله با اطلاعات غلطی که تو مباحثه ها ی عمومی به مردم داده می شود، تجربه کردند: اولین راهکار که استدلال موضوعی شهرت دارد، با کاربرد از واقعیت ها ی محکم و مطمئن با داده ها غلطی که در مورد موضوعی به انسان داده شده است مبارزه می کند. راهکار دیگر که استدلال تکنیکی نام دارد، روبند از چهره ی راهکار ها یی برمی دارد که مخالفان بصیرت برای گمراه کردن مخاطبانشان استفاده می کنند. این دو دانشمند در مقاله ای که در ۲۴ ژوئن در روزنامه ی  Nature of Human Behaviourمنتشر کردند، گزارش دادند که هر دو این روش ها تأثیر انکارکنندگان علم به خشکی امدن مردم را کم کرده است. به خصوص تأثیر این دو روش پهلو افراد بی دفاع درون مقابل باورهای ضد علمی بیشتر بوده است. 

بتچ معتقد است که راهکار ها ی محاجه تکنیکی، وسایل بسیار موثری هستند؛ چرا که گونه و روش بیشتر مخالفان بینش مثل بوسیله هم است. یکی از این تکنیک ها برگزینی گری نام دارد که در آن، مقالاتی را که از یک دیدگاه غیر متعارف متابعت می کنند یا مقالاتی که شالوده ها ی متنوع و طاسی علم را مورد وسواس و وسواس قرار می دهند، گزینش کرده و آن ها را رگه صلاحیت می کنند.

گونه دیگر این است که از توقعات بی جا یی که افراد از علم دارند برای شرکت در بحث ها استفاده شود. بخاطر مثال تو مورد واکسن ها گفته می شود که نباید از آن ها مصرف کرد؛ چون هیچکدام از واکسن ها ۱۰۰ درصد تضمین شده و ممتاز نیستند و معرفت نمی تواند تضمین یواش که استعمال از آن ها بی خطر است. این درون حالی است که مسلما به کارگیری هیچ یک از دارو ها ی مورد کاربرد تو پزشکی تا اینکه آسپیرین ها نیز به کلی بدون مخاطره نیستند؛ درنتیجه این دلیلی برای استفاده نکردن از واکسن محسوب نمی شود. بتچ می گوید: چنانچه یک وهله این تکنیک ها را بیاموزید، دیگر می توانید از آن ها درون موضوعات مختلف استفاده کنید. مشکلی که تو راهکار محاجه موضوعی بود دارد این است که باید حتما علم مورد مذاکره را خوب بشناسید و این فرمان بسیار بزرگی است؛ چون داخل هر بنیان ای پژوهش ها ی بسیاری انجام شده و دانستن همه چیز واقعا دشوار است. 



بتچ و اشمید عملکرد این دو راهکار را آزمایش کردند. آن ها تأثیر این راهکار ها را در مبارزه با مباحثه گرانبها مخالف علم در شش آزمون اینترنتی تجسس و پاسخ ها ی ۱۷۷۳ نفر را در این بابت جمع آوری کردند. این دو نفر یک نوا ی ضبط شده از بحثی تو مورد واکسیناسیون را برای گروهی از دانشجویان آلمانی به اجرا گذاشتند. پژوهشگران بوسیله صورت تصادفی، بوسیله هر کدام از این دانشجویان یک عنوان نسبت دادند و آن ها را در چهار دسته بدون استدلال، محاجه موضوعی، استدلال تکنیکی و ترکیبی از هر دو استدلال، دسته بندی کردند. آن ها قبل و بعد از عمل کردن نوا ی ضبط شده، نمونه موافقت و مخالفت این گروه از دانشجویان را با واکسن و واکسیناسیون سنجیدند. این دو نفر همین حکم را درون شرایط مختلف تکرار کردند: با صدا ها ی پرونده شده از انباشتگی طاسی در آلمان و آمریکا و همینطور با نسخه ی صوری از بحث ها ی از قبل تصنیف شده این کار را اعاده کردند. 

نتایج این آزمایش ها نشان رحم که تمایل باهم اتحاد کردن کنندگان به واکسینه شدن، کوچکتر تأثیر صحبت ها ی یک بی نظیر نقیض علم، به شدت کم شده است. با این حال، هر دو راهکار استدلال موضوعی و استدلال تکنیکی توانستند به یک اندازه از معیار این تأثیرات کم کنند. ولی به نظر نمی رسد که ترکیب این دو راهکار منفعت افزودن ای داشته باشد. جان کوک، دانشمند مملکت یادگیری حافظه در دانشگاه جورج ماسون، که در این پژوهش باهم اتحاد کردن نداشه می گوید: بوسیله دید من درمجموع، این نتایج مثبت هستند. این حکم بوسیله رابطان مصونیت اطمینان می دهد که می توانند رویکرد ها ی متنوع داشته باشند ولی همچنان تأثیر گذار باشند. 

بتچ و اشمید، تأثیرات رویکرد ها و اعتقاد ها ی سیاسی قبلی افراد را بررسی کردند و متوجه شدند که تأثیر مخالفان علم در آمریکا پیاده شدن افرادی که از قبل اطمینان کمی بوسیله واکسیناسیون داشتند و افراد محتاط و محافظه حکم متجاوز بیشتر بوده است. افراد همین دسته ها از راهکار ها ی استدلالی همچنین بیشترین تأثیر را گرفتند.

در یکی از این شش آزمایش، پژوهشگران این کار، موضوع تغییر اقلیم را تفویض کردند و مخالفت ها ی بیش کم تری در این مورد روبرو کردند. موافق نظر بتچ، این خراج دور از انتظار نبوده است؛ چرا که تنها گروهی از دانشجویان آلمان مورد این آزمون قرار گرفتند. این قسمت قسمت کردن از شرکت کنندگان تاکنون چندان مادون تأثیر مخالفان خرد داخل شالوده ی دگرگونی اقلیم نبوده اند، به این انتزاعی که جا ی تغییر زیاد کمی تو این تک داشتند. بتچ می گوید: به دید من اگر جا ی این قسمت قسمت کردن را با دسته دیگری در آمریکا عوض کنیم، نتایج متفاوت خواهد شد. در آلمان، مخالفت با تغییر اقلیم، چندان رایج نیست. 

این نتایج با تأثیر معکوس داشتن مبارزه می کنند. تأثیر معکوس به این معنی که مناظره با یک فرید مخالف علم، باعث شود که شعور و برداشت اشتباه افراد بیشتر شود. تو حالی که بعضی از پژوهش ها علامت می دهند که اینگونه نتایج غیر منتظره می تواند متعدد باشد. پژوهش ها ی بیشتر در این بن مدال دادند که تأثیرات به شرایط خاصی محدود می شوند. مانند شرایطی که عقاید افراد در مورد اجتماع با معلومات و داده ها ی متاخر به چالش کشیده شده باشد. سندر وندر لایدن، روانشناس اجتماعی در دانشگاه کمبریج که داخل این پژوهش همچنین گرفتار بوده است، گفت: زمانی همه و بوسیله خصوص روانشناسان و سیاستمداران شاید توجه زیادی بوسیله این تأثیر معکوس داشتند و پر و نهنگ زیادی به آن می دادند. این پژوهش بار دیگر نشان عدالت که همیشه اینگونه نمی شود. 



بتچ گفت: همین نگرانی ها درباره ی تأثیرات معکوس باعث می شود بعضی از آدم از هوشیار مباحثه شدن با مخالفان علم خویشتن داری کنند. 

 اما همچنین افزایش کرد که یافته ها ی او و اشمید علامت می دهند: تا اینکه در مباحثه ها یی که توازن غلطی دارند و یکی از موازین مناقشه طرفداران بیش بیشتری دارد، باز بی قراری حیات انحصاری که بتواند با موازین نقیض علم تغار کند، بسیار مهم و ضروری است.

وندر لایدن می گوید با اینکه استدلال ها مؤثر بودند و تأثیر مخالفان و نقیض خرد ها را اندک کردند، باید هوشیار باشیم که باز غصه این تأثیرات روی آدم به طور کلی از بین نمی مسئله. او اضافه کرد:  مسئله ی مهمی که در این بابت وجود دارد این است که همه ی این ها واکنشی هستند. محدودیتی زمانی برای حل این مسئله وجود دارد. چنانچه در این وفاق پیش دستی کنیم، بی اندازه بهتر از این است که پس از واقعه بوسیله تفکر مشورت بیفتیم. 

داخل سال ها ی اخیر، پژوهشگران ابتدا به بررسی تکنیک ها یی کردند که هدف آن ها آگاهی دادن به انسان است. بوسیله طوری که انسان بتوانند با کاربرد از آن ها داده ها لغزش را از داده ها مستقر تشخیص دهند و به تله مفروضات غلط نیفتند. وندرلایدن و همکارانش این راهکار را به یک بازی اینترنتی بوسیله شهرت بد نیوز اعمال کردند. کمال مطلوب این بازی این است که به کاربران خود سواد رسانه ای آموزش دهند. پژوهشی که ۱۴ هزار نفر در آن باهم اتحاد کردن داشتند، علامت داده که این ورزش به افراد دستیار می یواش تا کم زیرفون زیر تأثیر اخبار غلط قرار گیرند. مقاله ی این استیناف در  Palgrave Communicationsمنتشر شده است. 

وندرلایدن گفت: مسلح کردن انسان ضد اخبار مغلوط باید بر مسائل دیگر ترجیح داشته باشد. اما این فرمان قدیم بی آرامی مقدور ازاله چرا که اطلاع دادن و اطلاعات مغلوط متجاوز گسترده هستند. گاهی اوقات هیچگاه نحو حل دیگری بود ندارد یا اینکه هیچ ایده ی دیگری در این تک نداریم و مدال داده شده است که راهکار ها ی استدلالی، شیار دوم دفاع هستند.بیشتر بخوانید:انقلاب علمی چین؛ بخش پنجم و پایانی: ارمغان جاده متاخر ابریشم برای آفریقااینترنت کوانتومی در سیاق استشش بیماری عفونی که به لطف واکسن ها حقیقت کن شده اندانقلاب علمی چین؛ بخش چهارم: پشتیبانی آمریکای جنوبی از اسلوب ابریشم جدیددانشمندانی که شعر، زندگی آن ها را دامن تأثیر صبر رحم
آیا تا به حال از کسی این حرف را شنیده اید که بگوید دلم می خواهد فلان شخص را بکشم؟ خواه اینکه خودتان آن حیثیت از کسی عصبانی شده اید که بوسیله خودتان بگویید دلم می خواهد او را بکشم؟ به نظر شما این حرف از یکی از اختلالات جریان نشأت می گیرد یا افرادی که چنین چیزی را پیاده شدن کلمه می آورند یا این طور حسی دارند افراد خطرناکی هستند؟ داخل امتداد این مطلب انتزاع این عاطفه را از دید روانشناسان جنایی و تکاملی می خوانید. با ما همراه باشید.

حتما بخوانید:غضب چیست و چگونه می توان آتش آن را معقول کرد؟عصبانیت های بی دلیل ما از کجا نشأت می گیرد؟۲۰ کاری که در زمان عصبانیت بهتر است انجام دهید

روانشناسان جنایی عقیده دارند که احساسات فانتزی درباره کشتن و به کشتار رساندن یک شخص، یک پدیده معمول و طبیعی است. بوسیله گفته روانشناسان، افکار افراد معمولی درباره کشتن سایرین یک تصور و واکنش کاملا انسانی بوسیله حساب می آید.

اغلب ما، گاهی این احساس را امتحان کرده ایم که قلب مان می خواهد یک بی مانند را بکشیم و او را از عریضی روزگار حذف کنیم. حال آن فرید ممکن است، یکی از دوستان، اعضای خانواده، اقوام، همسایگان، همکاران یا یکی از رئیس هایمان باشد.

اگر گاهی دچار این احساسات می شوید و با کامل وجودتان دوست دارید یک بی تا را بکشید، شما تنها نیستید. این احساس شما کاملا طبیعی است و لازم نیست احساس بدی نسبت بوسیله خودتان داشته باشید.

دکتر جولیا شاو، محقق و فنی روانشناسی جنایی در دانشگاه دانشکده لندن در این باره می گوید: «بیشتر از نیمی از انسان ها، در بعضی از اوقات زندگی، غبطه شدیدی برای کشتن یک نفر احساس می کنند. جالب است بدانید که این فانتزی کشتن، به ما کمک می نرم که درون مواقع خاصی، عملکرد بهتری داشته باشیم.»



اگر بعد از یک روز کاری، وقتی رئیس خود را در حال پایین رفتن از پله ها می بینید و با خودتان فکر می کنید: «کاش او را هل می دادم تا از پله ها متباعد شود و بمیرد» نگران نباشید، شما تنها نیستید و آدم قباحت هم نیستید.

تو واقع، این حقیقت است که اغلب ما تا به حال در شرایطی قرار اندوهناک ایم که از فرجام دل خواسته ایم فردی را از صحنه روزگار پاک کنیم. به گفته متخصصان، این احساس مربوط به بخش تاریک حیات انسان می شود. این احساس به خویش خود، عاطفه خوبی است، زیرا باعث تخلیه شدن احساسات موجود در نیمه تاریک وجودمان می شود و مثلا تو مورد کشتن، می تواند جلوی ما را بخاطر انجام این حکم بگیرد. حتما بخوانید: معرفی تاریخچه نیم تاریک وجود؛ اثری تأثیرگذار از دبی فورد

تو بین تمام افرادی که ذهنیت کشتن دیگران را تو تامل خویشتن رفعت و پایین می کنند، تنها ۱ درصد مبتلا بوسیله مشکلات فکری و بیماری های قضیه هستند. همچنین، فقط تعداد بیش کمی از این طور ذهنیت هایی منجر به واکنشی اصلی برای قتل سایرین می شود.

در مطالعه ای که طبیب شاو بر روی افکار افراد درباره کشتن دیگران داشته، ثابت کرده است که این پدیده، یک واکنش کاملا طبیعی و عاری اشکال است. او با تاکید بر اینکه انسان درون وضعیت مختلف، با احساسات مختلف در وجودش مواجه می شود، می گوید: «ما روی گروهی از شرکت کنندگان رسیدگی کاملی انجام دادیم و از آن ها پرسیدیم که آیا تا بوسیله حال در تک کشتن کسی که از او نفرت داشته اند، فکر کردن کرده اند؟»



جولیا شاو ادامه می دهد: «متجاوز از نیمی از شرکت کنندگان در این تحقیق، پاسخ مثبت به این سوال دادند و عنوان کردند که فانتزی های مختلفی درباره کشتن بعضی افراد داشته اند.»

لیست کسانی که دوست دارید آن ها را بکشید، دربرگیرنده چه کسانی می شود؟ آیا مهم ترین بی مانند این سیاهه رییس شما است؟ آیا نام افراد دیگری که با شما شرکت می کنند، نیز در این لیست حیات دارند؟ آیا داخل این فهرست، شهرت کسی که باعث شکست عشقی شما شده است هم بوسیله چشم می خورد؟ بوسیله نعوظ طبیعی، این فانتزی کشتن برای هر کسی، در هر موضع و شرایطی می تواند و نسبت به هر فردی، می تواند حیات داشته باشد.

با کامل این فکرها، همه ما هنوز اینجا هستیم و خوشبختانه هنوز هیچ کس را نکشته ایم. ممکن است، بسیاری از ما با تفکرات کشتن دیگران روز خود را بگذرانیم، اما عزب اقلیت کوچکی از ما که دربرگیرنده ۱ درصد می شود، واقعا روحیات تندی آمیزی دارند و بیمار هستند. تو نهایت نیز، همین یک درصد هستند، که بخاطر کشتن سایرین در زندگی واقعی و فراتر از تصورات موجودی اقدام می کنند.

تعدادی از روانشناسان تکاملی، این استدلال را دارند که فانتزی های مربوط به ترور های بی ضرر و بی آسیب، برای داشتن عملکرد بهتر در زندگی، بوسیله ما کمک می کند. دکتر شاو درباره این موضوع تاکید کرد: «فانتزی های قتل، در واقع یک فتنه همدلی برای انسان ها بوسیله حساب می آید.»



شاید فرض کنید که این تفکرات می تواند آغازی برای یک اتحاد لوس باشد، اما داخل واقع با چنین تفکری، شما عواقب کشتن یک فرد را داخل ذهن خویشتن متصور می شوید و به این ترتیب، با خودتان می گویید: «من نمی خواهم چنین کاری انجام دهم، در مدت این فرمان نتایج تک نظر غلام را درون معلول نخواهد داشت.»

طبیب شاو تشریح می دهد: «ما، به عنوان انسان هایی آگاه، به رشد هوش خود دستیار می کنیم. این اقتدار ما برای پروگرام ریزی و پیش بینی نتایج، ممکن است تو رفتارهای مان ظاهر شود. همین موضوع، پاره مهمی از سبک زندگی بشر را تشکیل می دهد.»

با این حال، تجسس ای در ایالات متحده آمریکا عمل شده، که علامت می دهد؛ افکار بیهوده درون مورد تندی و رفتارهای خشونت آمیز می تواند به مصونیت ما آسیب برساند. در این مطالعه، محققان از ۱۳۹ شریک شدن کننده خواستند که درباره ارتکاب رفتارهای خشونت آمیز با کسانی فکر کنند، که نسبت بوسیله آن ها انزجار دارند.

درون نهایت، مشخص شد که این افراد، ناچیز می توانند قانع و خشنود باشند و احتمال بیشتری دارد که تکرار چنین تفکری برای سلامت ذهن و سلامت روان آنها بد و بی مزه باشد. دکتر شاو می گوید: «مطالعه افکار مربوط بوسیله قتل و خون ریزی برای تصرف اطمینان درباره اینکه آدم براساس قوانین اخلاقی ارتکاب می کنند، ضروری است.»

او ادامه می دهد: «داشتن فانتزی و همدلی بخاطر گرفتن تصمیمات خوب ضروری است، به خصوص در شرایطی که زمان تنگ است و حین یدکی نداریم. وقتی همگی چیز خوب پیش می رود، بهینه زمان برای مشق کردن در بن همدلی است.»



اینک زمان آن رسیده است، که با اخلاق واقعی خویشتن رو به رو شوید و برای انجام یک بررسی طولانی روی سلامت روان خود اقدام کنید. ما هیچگاه لحظه نمی دانیم آینده بخاطر ما چه اتفاقاتی به ارمغان می آورد. ما تا اینکه نمی دانیم که در عمر خود با چه شرایطی مواجه خواهیم شد و باید چه واکنش ها و تصمیمات سریعی را از خود ابراز دهیم.

بنابراین، هر یک از ما مقدور است برای کشتن افراد مختلفی، تصورات معنی داشته باشیم، حتی ممکن است به خاطر احساس تنفرمان از یک فرد، دل مان بخواهد او را بکشیم، اما این دلیل نمی شود که آدم شرور و بی اخلاقی باشیم. درون دنباله بخوانید: خطا ترساندن و شرایط جستجوگر شدن آن
هنگامی که درباره برنامه تلویزیونی خودرویی فکر می کنید، احتمالاً تو ابتدا مجموعه های تاپ گیر (Top Gear) و گرندتور (Grand Tour) به ذهنتان می آیند. سری متاخر تاپ گیر که داخل سال ۲۰۰۲ وضع اندازی شد، زائیده حافظه جرمی کلارکسونو اندی ویلمن بود که بخاطر کلارکسون و بعد  جیمز می و ریچارد هاموند صیت جهانی به ارمغان آورد.

کلارکسون که یکی از کارشناس های دنیای خودروبا نگاهی اختصاص بوسیله حساب می رود، با بهینه خودروهای دنیا رانندگی کرده است؛ احتمالاً جای حیرت حلق که او خداوندگار برخی خودروهای فوق العاده نیز باشد. کلارکسون به ندرت درباره گاراژ شخصی اش گپ می کند، اما زومیت فهرستی از ۱۰ خودروی جذاب در جوانمردی دارد که کلارکسون از شیوه اظهارات و توئیت هایش درون کشش سال ها به نعوظ مرتب ذکر کرده است. ما نمی دانیم که آیا او به تری خودروی جدیدی خریده است خواه نه، اما سیاهه کنونی می توانند مورد علاقه هر فرید دلبستگی مندی باشد.

 آلفارومئو GTV6



دو وسیله آلفارومئو GTV6 وارد گاراژ کلارکسون شد. یک مدل، همان خودرویی حیات که در فصل سوم گرندتور در اسکاتلند مورد استفاده راحتی گرفت اما تجربه رانندگی با آن بخاطر کلارکسون، با ته فیلم برداری خاتمه نیافت.مقاله های مرتبط:گریم متلک جرمی کلارکسون و جیمز می در پیش نمایش گرندتوردرآمد ۱۰ میلیون دلاری کلارکسون، هموند و جیمز می

در این قسمت از برنامه گرندتور، کلارکسون گفت:به نعوظ کلی وقتی امر و سیر را تمام می کنیم، این خودروها درون نهایت به جایی می رسند... من نمی دانم به کجا، اما می دانم که این مقیاس سر از کجا درخواهد آورد: بناء ی خودم.

 استون مارتین ویراژ



ویراژ (Virage) با پیمانه ای بزرگ خیس از استون مارتین ونتیج و DB9، می تواند خودرویی ایده آل برای جرمی کلارکسون قدبلند باشد. با توجه بوسیله تعلق او به استون مارتین و پیشرانه بزرگ خورجینی ۱۲ سیلندر مافوق کاپوت، تعجبی ندارد که بدانید کلارکسون آقا یکی از این خودروها بوده است.

 بی ام و M3 CSL



«نهایت بی ام و»؛ این ها کلمات جرمی کلارکسون هستند که برای توصیف مدل نامدار M3 و به ویژه نسخه CSL استفاده کرد. کلارکسون بدوی بار درون دستور کار تاپ گیر و جاده های جزیره غلام (Isle of Man) که هیچ انفراد سرعتی وجود نداشت، با بی ام و M3 CSL رانندگی کرد. اما این احتمالاً عزب تجربه کلارکسون نبود که وحی بخش خرید و داشتن CSL در گاراژش شد.

 فراری F355



آیا کلکسیون خودروی هر شخص ثروتمندی می تواند بدون فراری باشد؟ جرمی کلارکسون خیلی فراری F355 را دوست داشت و پس از آزمایش آن در تاپ گیر، تصمیم بوسیله خرید یکی از آن ها گرفت. در نهایت این خودرو، خرید خوش یمن و مبارکی نبود؛ علاوه پیاده شدن مکانیزم نامناسب باز و ودیعه کردن سقف، ظاهراً کلارکسون اغلب اوقات توسط پاسبان راکد می شد.

 فورد اسکورت RS کازورث



فورد اسکورت کازورث آرزوی بسیاری از طفل های دهه ۹۰ اروپا، هاچ بک قدرتمند و نوک تیز و همه فن حریف بود. جای تعجب نیست که جرمی نیز کارفرما این خودرو بوده است.

 فورد GT



فورد جی تی مشابه یک خودروی طولانی به دید می رسد؛ اما همان طور که کلارکسون در اوایل رانندگی خود با فورد GT داخل تاپ گیر آموخت، رانندگی با خودروی موردعلاقه شبیه مالکیتش بی دردسر نیست. او مدلی از قبیله اول فورد GT را خریداری کرد، ولی به زودی متوجه شد که برای جاده های بریتانیا زیاد از معادل بزرگ است؛ داخل نهایت مصرف سوختبالا و عیوب برقی، منجر به فروش فورد جی تی شد.

 مک لارن 675LT



مدت کوتاهی پس از آنکه پیمان نامه گرندتور با آمازونرسمی شد، مک لارن 675 LT بوسیله ساختمانی کلارکسون نقل مکان شد. بیایید امیدوار باشیم که وقتی هموند و می در قسمت ثالث خلع اول گرندتور خانه کلارکسون را منفجر می کنند، این خودرو در گاراژ نباشد.

 مرسدس بنز CLK 63 AMG Black Series



شاید خودروی انحصاری کلارکسون که بیشتر اوقات درباره آن صحبت می کرد، مرسدس CLK 63 AMG سری بلک باشد. اما به نظر می رسید که با وجود مشکلات مکرر باتری، کلارکسون همیشه این خودروی عصبانی و قدرتمند را تحسین می کرد. کلارکسون پس از معامله این خودرو تو توئیتی اعلام کرد:امروز روز زیاد غصه انگیزی است. من همین الان مرسدس AMG بلک را فروختم. 

احتمالاً این مدل یکی از خودروهای موردعلاقه کلارکسون حیات.

 فولکس واگن گلف GTI



اخبار مربوط به اینکه جرمی کلارکسون مالک فولکس واگن گلف GTI است، بلافاصله طی توئیتی پس از افتضاح بزرگ دیزل گیت داخل سال ۲۰۱۵ منتشر شد. در آن ثانیه او گفت:غلام از خودروی جدیدم مفرط راضیم.

 ولوو XC90



جرمی کلارکسون تو طول چند سال، مالکیت چند وسیله ولوو XC90 را در وارستگی داشت. او پس از معاینه نسل دوم ولوو XC90، به جمع طرفداران خودروی سوئدی پیوست. با تولید آخرین نسخه XC90 که تقریباً در همه ی بخش ها نسبت بوسیله گذشته گشایش یافته است، احتمالا کلارکسون به سختی می تواند در طبق وسوسه ی سودا جدیدترین نمونه مقاومت کند. بیشتر بخوانید:فورد GT نسخه ی MK II رونمایی شدولوو XC90 ضدگلوله تولید می شودرادیکال رپچر رونمایی شدمرسدس بنز A45 و CLA 45 رونمایی شدندپرفروش ترین خودروی تاریخچه برندهای مختلف
رژیم خیار، رژیم کوتاه مدتی است که می تواند به سرعت از معادل بی مانند بکاهد. گوناگون متفاوتی از این جنس رژیم ها وجود دارد که مدعی اند پیروی از آنها می تواند باعث کاهش قطع ۷ کیلوگرمی در مدت ۷ تا ۱۴ روز شود. تو حقیقت، طرفداران این نوع رژیم غذایی گاهی اوقات، شعار «۷روز، ۷ کیلوگرم» کاهش وزن را به حکم می برند. اما ممکن است با خود بیندیشید، این نوع رژیم چقدر می تواند تو کاهش وزن موثر باشد. درون این مقاله رژیم خیار و همچنین مزایا و معایب آن معرفی کردن شده است.

حتما بخوانید:گوناگون رژیم لاغری؛ ۹ رژیم لاغری مؤثر و پرطرفداررژیم لاغری یک ماهه؛ چگونه در ۲۸ روز ۵ کیلوگرم پیمانه کمینه کنیم؟ رژیم لاغری هندی چطور بوسیله لاغری و سلامت شما معاون می کند؟

رژیم خیار عمدتا حاوی خیار در کنار چند سنخ غذای حاوی پروتئین، مانند بذر مرغ، جوجه، ماهی و آجیل است.

داخل این جنس رژیم، سفارش می شود که به جای مصرف بیشتر خوراکی ها، خیار مصرف شود. بوسیله این معنا که مصرف میوه ها و سبزیجات دیگر به حداقل برسد.

از آنجایی که داخل رژیم خیار تنوع غذایی بود ندارد، تابعیت از آن متجاوز از ۱۴ روز موعظه نمی شود. در ضمن با حیات اینکه افراد بسیاری می گویند، رژیم خیار داخل کاهش پیمانه آنها مفید بوده است اما تجسس علمی روی این رژیم غذایی صورت نگرفته و نمی توان تو این خصوص اظهارنظر علمی کرد. قوانین رژیم خیار

طریق خاصی برای این رژیم غذایی حیات ندارد و فقط توصیه می شود، تو بیشتر جنین های غذایی، خیار مصرف شود. درون این رژیم غذایی، افراد به محض گرسنگی باید خیار مصرف کنند. در این جنس رژیم به دلیل اینکه خیارها کالری اندکی دارند، می توان بدون نگرانی از کالری اضافی، چند عدد خیار را مصرف کرد.

نیز خیارها حاوی پروتئین قدری هستند. پروتئین، اشتی پوست، ماهیچه ها و مفاصل را حفظ می کند. به همین دلیل در کنار رژیم خیار، باید غذاهای پروتئین دار نیز مصرف کرد. از این مواد می تواند بوسیله تخم مرغ، گوشت کم چرب، پنیر کاتیج (یکی از انواع پنیر) و آجیل اشاره کرد.

علاوه بر آن می توانید برخی از کربوهیدرات ها مثل نان تست، برنج قهوه ای یا سیب زمینی را به رژیم خیارتان افزایش کنید.

در این نوع رژیم می توانید مقدار استفاده خوراکی های مجاز را خودتان کمتر وبیش برگزینی کنید. رژیم خیار بخاطر کاهش قطع

هیچ نوع بررسی علمی خاصی روی رژیم خیار انجام نشده است. اما بوسیله دلیل اینکه این رژیم، بیش کمتر کالری است، می تواند از قطع تان بکاهد. انقیاد از رژیم های غذایی محدودکننده در کامل مدت زیاد سخت است. برعکس، آن دسته از رژیم های غذایی که تابعیت از آنها آسان است، بوسیله طور کلی نتایج بهتر و بادوام تری دارند.

در یک بررسی، پیدا شد تا اینکه مصرف بسیار زیاد خیار، کالری اندکی بوسیله بدن اضافه می کند. ۳۰۰ گرم خیار فقط ۴۵ کالری دارد. تو واقع اگر ۱۰ عدد خیار متوسط بخورید، فقط ۴۵۰ کالری به بدن تان اضافه می شود.

همچنین خیارها فقط بخش کمی از مواد مغذی، مانند پتاسیم، ویتامین C و ویتامین K را داراست. آنها پروتئین، چربی، فیبر، کلسیم، آهن و بسیاری از مواد مغذی تک نیاز بدن را ندارند.

داخل رژیم غذایی خیار، حتی اگر در هر وعده، پروتئین هم کاربرد کنید، نیاز روزانه بدن تان بوسیله مواد مقوی ضروری تامین نمی شود.

درون ضمن افراد پس از اینکه با اتخاذ این رژیم غذایی لاغر شدند، اگر رفتارهای تغذیه ای سالمی، شبیه کنترل قیمت کالری مصرفی روزشان نداشته باشند، دوباره پهناور می شوند.

برای کاهش وزن و بهبود مصونیت بدن، بهتر است از نوعی رژیم غذایی متنوع بهره بگیرید. بدین معنا که رژیم غذایی تان حاوی گندم های کامل، سبزیجات، میوه ها، چربی های سالم، گوشت کم چرب و پروتئین های گیاهی باشد. رژیم خیار از دید امتیازدهی تشخیص کلی : ۲ کاهش وزن سریع: ۳ کاهش اندازه کامل مدت: ۱ به کارگیری آسان: ۲ چونی تغذیه: ۲

رژیم خیار با محدود کردن قیمت کالری دریافتی موجب می شود فرید داخل مدت زمان کوتاهی لاغر شود. ولی در این نوع رژیم، مواد مغذی کافی بود ندارد و از این رویت بسیار محدود است و درون نهایت نمی تواند بادوام باشد. عوارض رژیم غذایی خیار



این رژیم غذایی عوارض مهمی دارد که باید به آنها توجه کنید. در ادامه، این عوارض شرح داده شده است: بسیار محدود است

رژیم خیار تنوع ندارد و به مدت ۲ هفته، بیشترین مادهٔ خوراکی مصرفی تان فقط خیار خواهد بود. این رژیم، نه تنها از نظر مواد مقوی مناسب نیست، بلکه باعث ایجاد رفتارهای غذایی منفی، مانند رژیم های شدید غذایی، می شود که در نهایت می تواند بی همتا را به اختلال طعام مشغول نرم.

بررسی ها مدال داده است که رژیم های غذایی بسیار محدود علت اختلال های غذایی شده و روی توانایی فرد تو کنترل مصرف غذا، اثر منفی می گذارد. این شکل از اختلال غذایی، برخلاف الگوهای محدودیت غذا، موجب چاقی افراد می شود. کمبود چربی و پروتئین

خیار وقتی همراه یک رژیم غذایی متعادل کاربرد شود، منبع عطا از مواد مغذی است. اما خیارها به نعوظ طبیعی از کالری کمی برخوردارند و البته پروتئین و چربی که دو درشت مغذی ضروری بدن اند، بسیار کمی دارند. یک خیار ۳۰۰ دما فقط ۲ گرم پروتئین و ۰,۳ گرم چربی دارد.

در بسیاری از عملکردهای بدن، مانند تولید آنزیم و هورمون ها، حفظ کردن ساختار غشا و نمو ماهیچه ها بوسیله پروتئین نیاز است.

همچنین چربی، منبع خوبی از کالری است که در هر گرم آن ۹ کالری وجود دارد. چربی ها بخاطر عملکرد سیستم عصبی، سلامت مغز و جذب ویتامین های حلال درون چربی، مثل ویتامین A، ویتامین D، ویتامین E و ویتامین K ضروری اند.

در رژیم خیار باید همراه با خیار، خوراکی های سرشار از پروتئین متشابه مرغ یا دانه مرغ مصرف شود تا کمی پروتئین و چربی به بدن برسد.

داخل ضمن بنابر بررسی ها، درون هر وعده غذایی باید پروتئین مصرف کرد تا ماهیچه ها بوسیله نوع دوستی نمو کرده و سلامت آنها حفظ شود. بادوام ازاله

متجاوز از ۷ تا ۱۴ روز نمی نبوغ از رژیم خیار پیروی کرد. از آنجایی که این نوع رژیم، کالری تک نیاز بدن و مواد مغذی لازم را تامین نمی کند، برای گرداگرد های طولانی مدت رژیم غذایی مناسب نیست.

به نعوظ مثال، یک روز رژیم خیار، فقط ۸۰۰ کالری به بدن می رساند. این مقدار دربرگیرنده ۶ عدد خیار، یک وعده مرغ خواه ماهی، ۲ مغز تخم مرغ، ۱ فنجان پنیر کاتیج و چند نوع سبزی می شود.

به خاطر داشته باشید که برخی از انواع رژیم های خیار، تا اینکه محدود پر حرارت هم هستند.

انفراد قطعی کالری پس از مدتی سبب کاهش بنزین و ساز بدن می شود. درون واقع این نفوذ کردن طبیعی بدن نسبت به گرسنگی است. در نتیجه، احتمال اینکه دوباره چاق شوید، بیشتر می شود. این حدس حتی اگر نسبت بوسیله زمان قبل از شروع رژیم، اندک کالری کاربرد کنید، باز هم بوسیله قوت خود باقی می ماند.

اگرچه خیار داخل مقدار محدود بخاطر جماز کردن دسرها و سالاد ها برجسته و لذت بخش است و در بیشتر مجالس کاربرد دارد اما رژیم خیار برای هرکس دلگشا مزه و مقوی نیست.

باید گفت به هیچ دلیلی نباید مصرف خوراکی های کامل و سالمی مشابه ماهی، گندم کامل، سبزیجات و علیه ها را محدود کرد. خوراکی های مصرفی در رژیم خیار



در این رژیم باید درون هر وعده و میان وعده، خیار مصرف کرد. اما به دلیل اینکه پروتئین آن زیاد کم است باید نوعی منبع پروتئینی در هر وهله غذا گنجاند.

فهرست خوراکی هایی که می نبوغ به همراه خیار مصرف کرد، در والا آورده شده است: سبزیجات: گوجه فرنگی، اسفناج، کرفس و سبزیجات دیگر به مقدار کمینه پروتئین: مرغ، گوشت ناچیز چرب گاو، ماهی، دانه مرغ، ماست یونانی، پنیر کاتیج و پنیر چدار کربوهیدرات ها: برنج قهوه ای، سیب زمینی، نان گندم طولانی روغن ها:چربی زیتون

درون تک مصرف نوشیدنی، دستورالعمل خاصی وجود ندارد، ولی درون بیشتر این نوع رژیم ها، نوشیدنی های کم کالری مثل آب و چای موعظه می شود. خوراکی های ممنوعه درون رژیم خیار

اگرچه در این رژیم غذایی مصرف هیچ نوع غذای خاصی ممنوع نیست، بهتر است بیشتر خوراکی ها با خیار جایگزین شود.

از خوراکی های دامن خلال رژیم خیار استفاده نکنید: میوه ها: مصرف اسموتی هنگام این جنس رژیم متجاوز محدود است. روش های پخت وپز: البته درون خصوص جنس پخت وپز در این نوع رژیم مصاحبت چندانی نشده است. اما مصرف پروتئین های تفت داده شده بهتر از سرخ شده هستند تا کالری کمتری به بدن برسانند. خوراکی های حاوی قند بالا: اسقاء کردن شیرینی، شکلات، دسرهای شیرین و نوشابه های گازدار باید بوسیله حداقل برسد. چند نمونه از منوی ساده رژیم خیار



درون اینجا فهرستی از چند منوی ساده برای سه روز این نوع رژیم ارائه شده است: روز اول صبحانه: ۲ مغز دانه مرغ به همراه خیار و چند نوع سبزی میان وعده: ۲ مغز خیار ناهار: سالاد خیار با آب لیمو و ماست یونانی میان وعده: ۲ عدد خیار شام: مرغ خبره و تفت داده شده، خیار و کمی برنج قهوه ای روز دوم صبحانه: اسموتی خیار ( مخلوطی از خیار، سیب سبز و اسفناج) میان جنین: ۱ مغز خیار و بعضی بادام ناهار: ۱ عدد خیار، ۱ عدد لیمو و چند لایه پنیر میان وهله: چای سبز شام: ۱ عدد خیار و پنیر کاتیج روز سوم صبحانه: تست گندم کامل، خیار و پنیر میان وعده: ۲ عدد خیار ناهار: سالاد خیار به همراه گوجه فرنگی و چربی که میان وعده: ۱ عدد سیب سبز شام: ماهی پخته قزل آلا، خیار و سیب سماوی تفت داده شده

در جنس بسیار محدود رژیم خیار، تو هر مرحله غذایی فقط می توان دو مغز خیار مصرف کرد.

تو خصوص مصرف مقدار خوراکی های غیر خیاری، اطلاع کاملی در مشت تراشیدن. گویش آخر

رژیم غذایی خیار پس از یک هفته می تواند از پیمانه تان بکاهد. ولی به محض برگشت بوسیله رژیم غذایی معمولی تان حدس دارد، دوباره وزن از دست رفته تان را بوسیله مشت آورید. علاوه بر آن، رژیم خیار به اندازه کافی مواد مقوی ندارد و بسیار محدود است و درون خراج بادوام محو.

اگر به متعاقب کاهش معادل تمام مدت و بادوامی هستید، بهتر است از نوعی رژیم غذایی متعادل پیروی کنید که نه تنها تنوع غذایی دارند، بلکه از نظر افزایش کالری محدود هستند. داخل ادامه بخوانید: ۳۶ خوراکی با کالری تقریبا صفر که باید تو رژیم لاغری خویشتن بگنجانید
چند سال پیش، در رفعت شکوفایی فناوری، با یک مهندس نرم وسایل بااستعداد مصاحبت کردم که با وجود سن کم، در یک پُست مدیریتی مشغول به حکم شده بود. او ظرف مدت زمان بسیار کوتاهی از یک تولیدکننده ی راضی، بسیار باکفایت و معتبر به رهبری پراسترس تحول شده بود که دیگر از کارش کیف نمی سرما. او تو گپ هایش به من گفت که برای نپذیرفتن این ترفیع شغلی، عاطفه عنف کرده بود و آن را با اکراه ادا می داد.



او بی اندازه زود دریافت که از رویارویی با افرادی که عملکرد متجاوز ضعیف دارند لذت نمی برد، نمی داند چگونه بوسیله آنها انگیزه بدهد یا آنها را مسئول و حسابگر نگه دارد و از کثرت مشکلات مردم که بخش یدکی از وقت او را در روز می گرفتند، سرگشته بود. آموزش هایی که او دیده بود بخاطر توسعه ی الگوریتم ها بود، نه مردم. او که بیش دستخوش استرس شده بود، دیگر در شرایط تچان (وضعیتی که درون آن، بی مانند با گیرایی تمام و خشنودی درون فرایند انجام کار غرق ور می شود) نبود و از حکم مورد فرع اش، یعنی نوشتن یواش افزار، دور افتاده بود.

دانستن این که مهارت هایمان برای انجام کارمان کافی هستند، یکی از مقتضیاتِ بودن تو وضعیت تچان است؛ آن حالت شگفت انگیزِ هشیاری که میهای چیکسِنتمیهایی (Mihaly Csikszentmihalyi)، لله روانشناسی و مدیریت، آن را وصف کرد. میهای در تاریخ خویشتن با عنوان (Flow: The Psychology of Optimal Experience) تشریح می دهد که «تچان» یا «در منطقه بودن» یک حالت مال اندیشی است که داخل آن، ما آن قدر غوطه کارمان می شویم که بیدار گذشت زمان نمی شویم و روزگار ها برای ما زیرا دقیقه ها می گذرند. من این حالت را تشبیه می کنم به اوقاتی که آن قدر غوطه ارتکاب پروژه خواه کاری هستیم که طعام خوردن را فراموش می کنیم.

برای بودن در وضعیتِ تچان، باید میان استعدادها و چالش های مهمی که داخل کار بود دارند، تعادل برقرار کنیم. وقتی سطح چالش بالاست، ولی مهارت ما درون رویارویی با چالش پایین است، دچار اضطراب می شویم. چنانچه این وضعیت مدت زمان زیادی ادامه پیدا کند و ما مرتبا دچار بی تابی باشیم، باخبر چرخه ای از استرس می شویم که می تواند منجر به فرسودگی شغلی شود.

جنس دیگری از استرس که معمولا آن را به ما گوشزد می کنند، استرس شاگرد از «اضافه وهله تکنولوژی» است: ایمیل ها، پیام های کوتاه، گوشی های هوشمند، وبلاگ ها، همگی این ها منجر بوسیله حاضر بودن تمرکز و تأثیر روی بهره وری ما می شوند. در این دنیای مدرن، بیمِ نرسیدن به پای این فناوری ها، ما را دستخوش جنون ارتکاب چند کار همزمان (چندوظیفگی) می درنگ. در مقاله ای که اخیرا در مجله ی تایمز به چاپ رسید، به روند ی چندوظیفه ای بودن پرداخته شده و نتیجه گرفته می شود که چندوظیفه ای بودنِ جنون آمیز، داخل واقع ما را به این بیراهه می کشاند که تفکر کنیم توانایی عمل چندین کار را داریم؛ درحالی که در واقعیت، بی قراری کارهای کمتری را انجام می دهیم و تیمار کیفیت کارهایمان پایین است. یک حقیقت بسیار جالب: «زمانی که یک گزارشگر نیویورک تایمز با چندین پر حرارت ی دستمزد ی قابلیت مَک آرتور مصاحبه کرد، گرفتن که احصائیه زیبنده هشیاری ای از آنها، تو جریان رفت وآمد، تلفن های همراه خویشتن را خاموش می کردند یا به خشکی امدن می گذاشتند تا از این فرصت برای فکر کردن استفاده کنند».

چندوظیفه ای بودن، ایست های مستمر از سمت فناوری های مدرن و حجم زیاد اطلاعاتی که روزمره با آنها روبه رو می شویم، اصطلاحا «افزودن وهله شناختی» نامیده می شود. رهبران نسبت بوسیله دیگر افراد، بیشتر در معرضِ اضافه مرحله شناختی هستند، مربوط به با حجم متجاوز بیشتری از داده ها مواجه هستند. جالب است که در مقاله «قطب ذهن ترکیب کننده» به قلم حکیم هوُوارد گاردنِر (Howard Gardner)، که درون فهرست مجله ی HBR با اشتهار ایده های موفقیت سال ۲۰۰۶ انتشار یافت، درمی یابیم که یکی از مهم ترین فردی های راهنما آینده در دنیای توسعه یافته ی امروز، اقتدار خیساندن مفروضات است. خیساندن اطلاعات مستلزم توسعه ی استانداردهایی برای تفویض است، استانداردهایی از قبیل اعتبار منبع و وابستگی آن. ترکیب مفروضات شامل پرسیدن چنین سؤالاتی غصه می شود: «آیا این مفروضات یک داستان منسجم را می سازند؟» و «آیا این روندها قانون دان به دیدن می رسند؟» در دنیای غنی از داده های امروز، برگزینی این که کدام یک از اطلاعات، ارزش توجه ما را دارند، توانایی مهمی برای کاهش استرس و در نهایت، مؤثرتر وجود داشتن بوسیله عنوان یک قطب است.

ما برای بوسیله حداقل رساندن استرس، گذشته از یادگیری امتزاج اطلاعات به صورت مؤثر، می توانیم چه کارهایی بوسیله سرود معاون بوسیله خودمان و اطرافیان مان انجام دهیم؟ در ادامه، چند استراتژی را درون این زمینه معرفی می کنیم: ۱. توسعه تسلط های رهبری رهبران متاخر

اطمینان حاصل کنید که رهبران متاخر شما برای مسئولیت رهبری مردم، ابزارهای مفت را در اصالت دارند. این موضوع، مقاطعه مهمی است که به موفقیت رهبران و بوسیله حداقل رساندن استرس آنها کمک می کند. این ادوات شامل موارد ذیل می شود: کیاست با شخصی در ایستگاه یک مربی، درون دیدن قبض تقویم هایِ مفت از تسلط های رهبری برای کشف نقاط قوت و نقاطی که باید قوت یابند، مشارکت در ایجاد یک برنامه ی اجرایی پرورش و آموزش رهبری و همچنین، پشتیبانی و بازخورد مداوم. ۲. مدیریت حاد ی عملکرد رهبران متاخر

شرایطی را ایجاد کنید که به کل آویشن شما اجازه قرارگیری تو وضعیت تچان را بدهد و کمک کند به نتایج مطلوب برسند. این وضع دیگری برای کاهش سست شدن های ناشی از محیط کار است و به افراد آویشن معاون می یواش تا عملکرد موفقیت آمیزی داشته باشند. این روش، جدا از این که تضمین می درنگ افراد تسلط های کافی برای انجام کار را دارند، شامل تنظیم اهداف و انتظارات واضح و عرضه ی بازخوردهای آنی درباره ی کیفیت عملکرد یک بی همتا می شود و بوسیله کارمندان معاون می کند تا تأثیر تکاپو هایشان را دریافتن کنند. بوسیله این معنا که دیگر فراغت نمی کنیم قضا و قدر بررسی سالانه شود تا درباره ی عملکرد کارمندان مباحثه کنیم و با یک فهرست کلی از «اصلاحات» با آنها روبه رو شویم. لازم است اشاره کنیم که نگه داشتن افراد درون موقعیت های شغلی ای که پایین زیرفون از سطح مهارت آنان است، نیز ناراحت کننده و نامناسب است و ضرر زیادی بوسیله جنین می آورد. تا جای مقدور جایگاه های شغلی ای مدل سازی کنید که تو آنها، از استعدادهای افراد به صورت حداکثری نصیب مند شوید و دائم استانداردها را ارتفاع ببرید. ۳. کاهش استرس از طریق تعهد، کنترل و چالش

البته همه ی افراد تو معرض استرس نیستند: فدایی از افراد انعطاف پذیری بسیار بالایی دارند و خیر تنها بهتر می توانند با استرس کنار بیایند، بلکه استرس باعث نمو و شکوفایی آنها می شود. این ها کسانی هستند که حساسیت متجاوز از حد نشان نمی دهند، اذن نمی دهند اتفاقات بیرونی، آنها را از مسیر اصلی بیرون کند، چشم از کمال مطلوب برنمی دارند و انعطاف پذیری ذهنی شان را حفظ می کنند، فرقی نمی کند در اطراف آنها چه بگذرد. در حالی که سایرین خودشان را محبوس مشکلات و مسائل می کنند، این قبیل افراد روی متد محلول ها تمرکز می کنند و یک خوش نویسی ذهنی را دنبال می کنند: لول رو به جلو. آنها با نگرانی درباره ی چیزهایی که نمی توانند تغییر دهند، وقت پایگاه را هدر نمی دهند و برعکس، فقط روی مواردی که در سازمان ی کنترلشان قرار دارد، تمرکز می کنند.

این افراد را با کسانی مقایسه کنید که تو مواجهه با مشکلات و سختی ها کمینه می آورند، با کسانی که بوسیله خیال اشتباهاتی که مرتکب شدند، بوسیله خودشان رقیق می گیرند، با کسانی که پل های عقب سرشان را ویرانه می کنند و احتمالا هرگز با یک موقعیت سخت پیاده شدن نمی آیند. طبیعتا، ما گروه «انعطاف پذیر» را ستایش می کنیم. ما برای رویارویی با استرس توأم با سختی های محل فقره از این گروه چه چیزهایی را می توانیم بیاموزیم؟

جواب این سؤال را حکیم سوزان کوباسا (Susan Kobasa) و دکتر سالواتور مادی (Salvatore Maddi) داده اند. این دو نفر تو دهه ی ۱۹۸۰، کارمندانی را شعار تحقیق خویشتن راحتی دادند که در حال گذر از یک تبدیل ساختار مهم در سازمان خود (شرکت تلفن بِل در ایلینوی) بودند. یافته های آنها در کتابشان به نام «The Hardy Executive: Health Under Stress» به نعوظ تلخیص گفته شده است و ما را با مختصات شخصیتی افراد ثابت قدم درون مقابل استرس آشنا می کند، خصوصیاتی از قبیل: قول (حتی در سخت ترین شرایط به جای احساس انزوا کردن، به چیزی که معنادار است، متعهد می شوند، برای مثال، کار، جامعه، خانواده، سرگرم بودن و شرکت داخل رویدادهایِ ساری)؛ کنترل (بوسیله توانایی هایشان از سر تلاش هایشان خاطرجمعی برملا می کنند، به جای این که حالت یک قربانیِ بی ترانه و بدون قدرت را بوسیله خود بگیرند تجربیات را بوسیله نفع خودشان تمام می کنند)؛ چالش (به تغییر، خواه منفی و خواه مثبت، به نشانی فرصتی بخاطر یادگیری نگاه می کنند و نه یک تهدید).

همه ی ما می توانیم خلال مواجهه با استرس از این اندرز ها بهره ببریم. ۴. ایجاد فهرستِ «منعِ ادا»

این مفهوم برگرفته از کتاب جیم کالینز (Jim Collins) بوسیله نام (Good to Great: Why Some companies Make the Leap and Others Don’t) است که حاوی مطالب مفیدی برای بوسیله حداقل رساندن استرس و دستیابی به صراحت تمرکز بخاطر ایجاد فهرستِ «منع انجام» است. کسانی که همکاری هایشان از درجه ی خوب وجود داشتن به منصب ی عالی بودن می رسد، «انضباط قابل توجهی در دور کردن کامل چیزهای کمینه ارج و بی نرخ دارند». همگی ی ما «فهرست انجام کار» داریم، اما چه تعداد از ما بخاطر منعِ چیزهایی که تعقیب آنها دیگر نفعی برای ما ندارد، سیاهه تهیه کرده ایم؟ آیا می قابلیت از ایجاد فهرستِ «منع ارتکاب» بهره برد؟ چه چیزهایی انرژی شما را هدر می دهند؟ آیا این چیزها جزو محرک های استراس زای شما هستند؟ محرک هایی از قبیل: درونی کردن انتقادهای دیگران، مرزهای تکه لقمه شده، تغار ها بر سر قدرت، نداشتن زمانی بخاطر کارهای شخصی خودتان، لطف های یکطرفه ی همیشگی. شما بخاطر مقابله با این مَکنده های انرژی چه طرز کار می توانید ارتکاب دهید؟ کدام یک از آنها را می توانید حذف کنید تا برای اخذ انرژی و نزدیک شدن به اهداف جایی باز کنید؟ ۵. تمرکز روی نقاط قوت

داخل همین راستا، چنانچه استراتژی کسب و کار منشأ استرس شما است، توصیه می کنیم تاریخچه کریس زوک و جیمز آلن (Chris Zook
قضاوت های ما عرشه تأثیر دیدگاه ها و سوگیری های ما هستند. برای اینکه حساسیت بهتری از اوضاع و وضعیت موجود داشته باشیم، لازم است از دیگران بازخورد بگیریم. ارزیابی ۳۶۰ درجه یکی از چیزهایی است می تواند دید ما را کامل تر نرم و مشابه آینه ی قفا اتومبیل، جاهایی را که نمی توانستیم ببینیم، به ما مدال بدهد.

بازخورد ۳۶۰ منصب دقیقا چیست؟

بازخورد ۳۶۰ درجه فرآیند گرفتن بازخورد از سایر افراد و همچنین سرپرست مستقیم کارمند است. در تقویم های معمول، رئیس براساس تعدادی از عوامل عملکردی، به سازمانی امتیاز می دهد. سازمانی ممکن است فرصتی برای امتیاز دادن بوسیله خویشتن نیز داشته باشد. بازخورد مورد مناقشه قرار می گیرد، مقدور است هدف گذاری هایی صورت بگیرد و داخل نهایت سازمانی مشغول به فرمان می شود تا سال دیگر که مجدد زمان این فرآیند فرا برسد.

درون مقابل، در ارزیابی ۳۶۰ درجه از مهتر کارمند، اعضای آویشن و سایر افرادی که ربط منظمی با وی دارند خواسته می شود تا یک تقویم بدون صیت اجرا دهند. چندی از شرکت ها مشتریانی انتخاب می کنند که امتیازهایی برای ارزیابی نمایش دهند. این ارزیابی ها جمع آوری می شود و یک نگاه طولانی از عملکرد حقوق بگیر به دست می آید.

گاهی از یک مشاور دل خواسته می شود تا شرح حال مستخدم را ثبت نرم. اسلوب دیگر این است که کسی که خودش در بازخورد دادن دخیل حلق یا معمولا نماینده ی منابع انسانی است، گزارش دهی نهایی را انجام می دهد. با استفاده از این گزارش شرح حال، کارمند و سرپرستش نکات بررسی شده را تک مذاکره قرار می دهند و بخاطر یک برنامه داخل علت پیشرفت، به اصلاح می رسند.

ارزیابی ها در قالب نظرسنجی ها، سوالاتی با پاسخی فراتر از بله و خیر، و خواه ترکیبی از این دو تحویل داده می شوند. معمولا پاسخ های حاصل از نظرسنجی برای جمع آوری داده راحت تر هستند، با این حال به دستیار سؤالات باز احتمالا داده ها پدیدار تری جمع می شود.

یک نظرسنجی امکان پذیر است کلکسیون ای از سؤالات مرتبط با مدیریت زمان (به عنوان مثال اینکه آیا کارمند شهریه اش را در زمان معین شده ارتکاب می دهد) را مطرح می درنگ و از ارزیاب می خواهد که براساس مقیاس ۱ تا ۵ پاسخ دهد (۱= هرگز، ۲= به ندرت، ۳=معمولا، ۴= اغلب و ۵=ابد).

از سوی دیگر، یک پرسش باز خواهد پرسید که «رویت خود را در مورد توانایی این کارمند در مدیریت زمان بنویسید.» آنگاه ارزیاب باید با مثال هایی عینی توضیح بدهد که این فرد بوسیله نعوظ مؤثر از مدیریت زمان استفاده کرده است یا نه.

اگرچه بازخورد ۳۶۰ درجه به شما دیدی عریض از عملکرد یک بی نظیر می دهد، نوشدارویی بخاطر تقویم هایی که افراد از کارمند داشته اند زدودن. درخواست بازخورد قدیم یک پیش دماغ خطرناک است. افراد سوگیری های خویشتن را دارند. این سوگیری ها را تو تعداد افرادی که دارای روابط مختلفی با فرید تک تخمین هستند، ضغطه کنید.

شما با دستیار بازخورد ۳۶۰ منصب در مورد یک نفر یا مدیران او، اطلاعاتی از افراد اصلی ای که با وی امر می کنند یا عرشه تأثیرش هستند، قبض می کنید. سپس این معلومات درون یک تصویر تمام و تمامیت جمع می شوند. با توجه به اینکه یک نفر می تواند دارای دیدگاهی محدود و گاهی سوگیرانه باشد، افراد بسیاری باید بخاطر فراهم کردن تصویری صحیح تر و تمام پر حرارت دستیار کنند.

بازخورد ۳۶۰ درجه خیر عزب به شما کمک می درنگ تصویر بی پرده تری از حوزه های نیازمند گشایش به دست بیارید، بلکه باعث تشویق افراد به کار تیمی می شود.

با این حال، بسیاری از مدیران پس از شنیدن بازخورد ۳۶۰ درجه، خشمناک می شوند و ایرادهای مادون را مطرح می کنند: «آیا می خواهید کارمندانم مرا ارزیابی کنند؟ غلام که فکر نمی کنم فقره درستی باشد.» «این کار نظم موسسه را کمتر می کند و اعتبار ها را از بین می برد.» «این کار احساساتی را متبلور می یواش که بهتر است مبهم و عاری تعریف پایا بمانند.» «باعث مشکلاتی می شود که پیش از این اصلا وجود نداشتند.» «گونه ها و کاغذبازی های این فرآیند که هر جثه تیم، به کالبد دیگر نمره می دهد بسیار زمان مرجح از استاندارد سودی است که ما از طریق تقویم معمول به دست می آوریم.» «افراد به دوستان خویشتن تشخیص بالاتری می دهند و از این فرصت برای نقد کسانی که خوش سندیت نمی آید استفاده می کنند.» آیا بازخورد ۳۶۰ درجه واقعا برای شماست؟

جای بحث است که بازخورد ۳۶۰ منصب برای فردی ناتوان حلق. این کار احتیاج به یک مدیریت گروهی با اعتماد به نفس بلندی دارد تا بتواند آن را اجرا کند. کسی که از قیمت گوش دادن خوب و ردی و از دیدگاه های مختلف، آگاه است. شعار کلی بازخورد ۳۶۰ درجه، آگاهی تمام از عملکرد است.

در هوا های کار کننده سنتی، عملکرد سالی یکبار (چنانچه خوش اقبال باشید) و بوسیله نعوظ خصوصی تک مناقشه صبر می گیرد، و یک نفر عملکرد به سادگی فرد دیگری را ارزیابی می درنگ. با این حال، به این فکر کنید که نتایج یک معاینه عملکرد چقدر غنی خواهد بود، اگر براساس اطلاعاتی باشد که از کامل افراد داخل ارتباط با شخص مورد نظر، جمع آوری شود.

جایی که بازخورد ۳۶۰ منصب درست فقره کند، واقعا موثر است. و اگر در جایی به نیکی اجرا نکند، می تواند مصیبت بار باشد. پیش نیازها و شلنگ های فراوانی برای اجرای این بازخورد بود دارد که باعث افزایش شانس شما بخاطر توفیق می شود. با این حال، هیچگاه یک از اینها برای قدرت بر تغار با فلسفه ی عمده بازخورد ۳۶۰ درجه، کارآمد نخواهد بود. اگر می توانید بپذیرید که «قدرت بیشتری بوسیله افراد بدهید»، می توانید این بازخورد را قطعی بگیرید. اما چنانچه به هر دلیل تو چنین موقعیتی نیستید، به برنامه نگاهی بیندازید و ببینید که آیا می توانید بسرنوشت شوم دچار کردن هایی از آن را برای بهبود سیستم کنونی بازخوردتان بوسیله فرمان گیرید.

نکته ۱:

با یک سیستم بازخورد ۳۶۰ درجه ی مستحکم طراحی شده، کل فرآیند ارزیابی به طور بالفعل عادلانه خیس از رویکردهای سنتی خواهد وجود. این بازخورد دیگر به معنای عقیده ی یک نفر داخل مورد دیگری نیست؛ بلکه اکنون این ارزیابی، عملکرد را درون سطح دیدگاه یک شرکت می بیند. مفهوم استثناء قائل شدن نیز بوسیله کلی از بین می رود و سرپرستان اطلاعات بیشتری دارند تا برنامه های توسعه فردی بخاطر رفتارهایی خاص نقشه کشی کنند. بوسیله همین دلیل این ارزیابی، ابزار خوبی بخاطر تشویق کار تیمی و مواجهه با رفتارهای تیمی خبط است.

با این حال روبرو کنید که چه می خواهید: بعضی موسسه ها بخاطر توفیق وابسته به عملکرد بی همانند تعداد محدودی از کارمندان نمونه شان هستند. اگر سازمان شما این چنین است، شاید بهینه کار این باشد که با مقدار مشخصی رفتار مغرورانه بر بیایید. در اینجا نفع آویشن داخل دنبال نشینی است.

نکته ۲:

فرهنگ های متنوع در بکلی جهان، به شیوه های متفاوتی بوسیله بازخورد ۳۶۰ منصب نگاه می کنند. برای مثال، یک رویکرد شاید تو آمریکا کاملا عادی و قابل مقبول به نظر آید، اما باعث مشکلات جدی در بعضی کشورهای محتاط مثل انگلیس خواه ژاپن شود.

نکته ۳:

شهرت های دیگر بازخورد ۳۶۰ درجه، «بازخورد چند جانبه با تخمین کنندگان متعدد»، «ارزیابی چرخه ی طولانی»، «مرور عملکرد گروهی» و «بازخورد رو به بلندی» است. پیش نیازهای اجرای بازخورد ۳۶۰ درجه

شرایط استفاده از بازخورد ۳۶۰ درجه درون یک سازمان باید با احتیاط، تحلیل شود و تحت بازرسی قرار بگیرد. فرهنگ سازمانی مبصر ترین عاملی است که تعیین می کند بازخورد ۳۶۰ درجه کارایی دارد یا خیر: همه ی راه اندازی ها برای صداقت و صراحتی که این دیدگاه فراهم می کند، آمادگی ندارند.

نخستین چیزی که باید پرسیده شود این است که «اولین هدف از اجرای بازخورد ۳۶۰ درجه چیست؟» اگر دلیل حقیقی برای ارزیابی عملکرد است، این برهان کافی تراشیدن. اصل کلیدی ارزیابی ۳۶۰ درجه، پیشرفت کارمند است. شما باید آماده باشید تا از اطلاعات جمع آوری شده تو راستای یادگیری و رشد استفاده کنید.

درون اینجا چند سؤالی مطرح می شود که شما بخاطر تقویم بازخورد ۳۶۰ درجه باید در نظر بگیرید: آیا ایمنی مدیر اجرایی یا مدیران رده ارتفاع وجود دارد؟ آیا ادب سازمانی صریح و صادقانه است؟ آیا بوسیله اندازه ی کافی توکل تو بین اعضای دایره وجود دارد؟ آیا مدل مدیریت، مشارکتی و همراه است؟ آیا کارمندان به نوع دوستی از نقش خود درون شمایل مبصر زیرفون آگاه هستند؟ آیا عملکرد کارمند به شدت با اهداف انبازی مرتبط است؟ آیا تعهدی برای هدایت و حمایت تسهیل کننده سبب بزمین نشستن کارمندان به اهداف شان وجود دارد؟

شاید عمده ترین چیزی که باید داخل هنگام در نظر ستاندن تقویم ۳۶۰ درجه به یاد داشته باشید این است که این فرمان یک برنامه محو: یک فرآیند است؛ فرآیند اصلاح کارمندان و سازمان. این دو باید در بر حزن باشند تا این سیستمی ارزیابی چندگانه درست عمل کند.

بازخورد ۳۶۰ درجه یک بازخورد بی طرفانه تراشیدن!

یک مفهوم عمده که باید همراه با بازخورد ۳۶۰ درجه بوسیله یاد داشته باشید این است که این بازخورد همچنان شخصی است. هر بخش از این بازخورد از لفظ یک نسب انسانی همراه با سوگیری ها، ترجیحات، تصورات از پیش تعیین شده و شاید برنامه ای پنهان مطرح می شود.

آنچه بازخورد ۳۶۰ درجه به انجام می رساند افزودن توان اعتماد است. با افزایش تعداد و منابع بازخورد، شما قابلیت توکل را افزایش می دهید که عقاید مشابه واقعا مقاوم هستند و به رفتار حقیقی فرد اشاره دارند. قدرت بازخورد ۳۶۰ منصب در جمع آوری ساده ی عقاید متنوع نیست، بلکه در گوش دادن صداهای مانند از منابع مختلف است. طراحی و اجرای یک سیستم بازخورد ۳۶۰ درجه

ارزیابی های ۳۶۰ منصب فرصتی عالی بخاطر تفریق خودتان قراهم می کند و وقتی با یک پروگرام ی ترقی ارزان و عملگرا ترکیب شود، می تواند به ابداع یک محیط مفید هماهنگ با بهره وری ارتفاع دستیار کند. شرکت های بسیاری هستند که بخاطر اجرای سیستم های بازخورد ۳۶۰ درجه، از ابزارهای آماده و از پیش گلچین شده و یا ابزارهایی سفارشی سازی شده استعمال می کنند. چه شما پروگرام داشته باشید که از یک وکیل بیرونی استفاده کنید و چه بخواهید خودتان یک سیستم نقشه کشی کنید، جنبه های مهمی از یک دستور کار ی موفق وجود دارند که شما باید داخل نظر بگیرید. برنامه ریزی کامل با مدیران ارشد و اجرایی همکاری کنید تا اهداف فرآیند ۳۶۰ درجه روشن شود. یک کمیته ی پروگرام ریزی ۳۶۰ درجه نمودار کنید تا در مورد پیاده سازی و هماهنگی اهداف برنامه گفت وگو کنند. دادرسی های برنامه را مشخص کنید: رازداری. چگونه بازخورد نادرست خواه نامناسب مدیریت می شود. زمان بندی و برنامه های کم قیمت را انتظام کنید. تو مقدماتی فرصت در تک اینکه برنامه چیست و چگونه اجرا خواهد شد، به گفت گو بپردازید. طراحی برنامه شرح شغل ها را تخمین کنید و صلاحیت های مهم را ستایش کنید. برای به دست آوردن دیدی بیشتر از سِمَت هایی که ارزیابی می شوند، با کارمندان مشی کنید. تعیین کنید که از چه نوع ابزاری برای نظرسنجی استفاده خواهد شد: نمونه های امتیازبندی سؤالات باز فرم های کاغذی خواه آنلاین تصمیم بگیرید که فرآیند چگونه نظری خواهد شد: آیا کارکنان این راست را دارند که بدانند چه کسانی این نظرسنجی را دریافت می کنند؟ امتیازدهندگان چه کسانی خواهند بود؟ کارمندان، رؤسا، همکاران، مشتریان؟ زمان بندی فرآیند چگونه است؟ چگونه نظرسنجی ها بازگردانده خواهد شد؟ چه کسی اطلاعات را بوسیله شکل شرح حال جمع بندی می کند؟ آیا نظرسنجی ها با کارمندان به وجه اشتراک مجله گذاشته خواهد شد؟ در مورد چگونگی مدل سازی جهیز بازخورد ۳۶۰ منصب مذاکره و گفت وگو کنید. اجرای برنامه جلسات اطلاع رسانی برگزار کنید و به کامل همکاری کنندگان و امتیازدهندگان در مورد اهداف، دادرسی ها و فرآیندهای دربند داخل این بازخورد، تشریح دهید. مطمئن شوید که همگی ی مدیران و حامی ها می دانند که بخاطر تسهیل فرآیند چه کار کننده انجام دهند. به برقراری این ارتباطات ادامه دهید. امنیت لازم برای توجیه و آگاهی به کارمندان در تک بازخورد را فراهم کنید. با به کارگیری بازخورد های یمین دریافتی، برنامه های توسعه ی کارمندان را ایجاد کنید. از اطلاعات جمع آوری شده بخاطر تشکیل دستور کار های پیشرفت سازمان پهلو محور ی آموزش و دیگر نیازهای شناسایی شده ی کارمندان استفاده کنید. از برنامه های رشد و توسعه بخاطر تنظیم عملکرد، رفتارها و اتنظارات کارمندان با نیازهای دایره و استراتژی کلی آن استعمال کنید. نمونه پیشرفت یا اصلاحات صورت اندوهناک در رسیدن بوسیله هدف خواه استراتژی طاسی سازمان را بسنجید و گزارش دهید. نظارت و تخمین یک فرآیند بازخورد برای خودِ برنامه ایجاد کنید. تغییرات لازم را اعمال کنید. اثربخشی و تغییرات اعمال شده را احاله و در مورد آن مذاکره کنید.

اگر از ابتدای برنامه ی بازخورد ۳۶۰ منصب هدفمند باشید، شما دقیقا در حال توسعه ی زیرساخت هایی هستید که هدایت و حمایت مورد نیاز بخاطر بخاطر اجرای موفق دستور کار را حاضر می کنند. زمانی که فرآیندی واضح و تعریف شده دارید، اطلاعات جمع آوری شده می تواند بخاطر ترقی و رشد کارمندان و نیز کچل اداره بوسیله کار محزون شود.
می گویند یک میز با قاعده مقدماتی قدم برای داشتن یک ذهن خلوت است. چنانچه شما هم برای انجام کارهایتان داخل محل فقره دستخوش مشکل شده اید، نگاهی بوسیله دوره تان بیندازید. آیا فضای کارتان به غصه ریخته است؟

برابر تحقیقی که تو مجلهٔ «Journal of Neuroscience» منتشر شده، داشتن میزی نامرتب علاوه بر ایجاد ظاهری نامطبوع، می تواند داخل تمرکز و پردازش اطلاعات شما همچنین اختلال ایجاد یواش. تا زمانی که انگیزه و تداوم داشته باشید، مرتب کردن میز، کاری سهل و بنیانی تیز از آن باارزش بوسیله حساب می آید. با این ۲۰ طرز ساده مقدمه کنید تا میزی منظم داشته باشید و وافر زود از فضای باز، حافظه آزاد و خلاقیت بیشترتان لذت ببرید.

حتما بخوانید:چگونه منظم باشیم؟نظم در زندگی و ۱۵ نکته برای پیاده سازی آنخودنظم دهی؛ چطور اهداف بلندمدت مان را فدای لذت های کوتاه مدت نکنیم؟

متلاطم ریختگی با تمرکز شما در تعارض است و باعثاسترس، بیم و احساس لواط می شود. به عبارت دیگر، باید چنین وضعیتی را از بین ببرید. ولی گاهی که بوسیله این طور به هم ریختگی نگاه می کنید، مرتب کردن آن همچنین غیرممکن به دید می رسد. خوشبختانه، برخلاف چیزی که در نگاه اول به چشم می آید، با قاعده کردن و حفظ کردن نظم میز، فقره طاقت فرسایی نیست. ۱. یک فضای انحصاری بسازید

احتمالا هرروز با خود چیزهایی به محل فقره می آورید و باید آنها را جایی بگذارید. با این حال، به جای شلوغ کردن میزتان با کیف دستی، کیف پول، موبایل خواه کلیدهایتان، محل خاصی را برای این وسایل ضروری (که معمولا تنها باعث بی نظمی هستند) داخل دیدن بگیرید. حتی بهتر است، هر زمان که امکان داشت، موبایل تان را بیرون از دید راحتی دهید تا حواس تان هنگام حکم کمتر پرت شود. ۲. کامپیوترتان را غم مرتب کنید

شاید میز کارتان کاملا معقول و با قاعده باشد و هر مینیمالیست (افرادی که بوسیله میسر گرایی علاقه دارند) سختگیری را مفتخر کند، اما ورق کامپیوترتان پر از فایل ها و اسناد دسته بندی نشده و تو در تو باشد. پس باید حواس تان به این بخش هم باشد. بوسیله اندوه سبک های دیجیتالی نیز نوعی بی نظمی محسوب می شوند و زمانی که به تمرکز نیاز دارید، حسابی حواس تان را پرت می کنند. حداقل هفته ای یک بار، فایل های بی استفاده را از دسکتاپ تان پاک کنید. برای فایل های مرتبط، فولدرهای منظم بسازید تا صفحه نمایش تان ساده و دلپسند شود. حتما بخوانید: چطور پوشه های کامپیوترمان را مرتب نگه داریم؟ ۳. پاکسازی کنید



احتمالا نیازی به گفتن نباشد، ولی اگر می خواهید میزتان را مرتب کنید، باید پاکسازی ارتکاب دهید. سراغ تک مورد اسباب روی میزتان بروید و از خودتان بپرسید آیا واقعا به این وسیله نیاز دارید یا نه. افزار موردنیاز را نگه دارید و غیرضروری ها را دور بریزید. با خودتان صادق باشید: منوی بیرون به خشکی امدن رستورانی که به تازگی تعطیل شده اصلا جزو وسایل ضروری نخواهد بود. این کار را بوسیله نحو احسن ادا دهید و بوسیله زودی شاهد تغییرات مثبت و خوبی روی میز کارتان خواهید وجود. ۴. میزتان را روزانه پاکیزه کنید

در پایان روز و پیش از ترک محل کار، زمانی را بوسیله تمیز کردن میزتان اختصاص دهید. با ایفا این کار، چیزهای اضافی ای را که روی میز گذاشته اید، دور می ریزید و بامداد روز پس ازآن با میزی تروتمیز روبه رو خواهید شد. ۵. هر کاری را بوسیله نوبت ایفا دهید

شاید فکر کنید که در اجرا چند حکم همزمان (multitasking) خبره هستید، اما حقیقت کار این است که فرضیهٔ انجام چند کارِ همزمان تقریبا غیرممکن است. به جای جدیت کردن و شکست خوردن، تمرکزتان را روی یک کار بگذارید. برای کم کردن هرچه بیشتر بی نظمی، دستور دهید تنها همان کارگر که مشغول انجامش هستید فضای میزتان را بوسیله خودش خاص دهد و هر چیز دیگری را به خشکی امدن بگذارید. ۶. مدارک تان را اسکن کنید

می خواهید از شر خروارها کاغذی که میزتان را اشفته کرده اند، خلاص شوید؟ آنها را به نسخهٔ دیجیتالی تغییر کنید. بهتر است هر چیزی را که به نسخهٔ فیزیکی آن احتیاج ندارید، به نسخهٔ دیجیتالی تبدیل کنید. فایل ها را به صورت PDF ذخیره کنید. حالا خیلی راحت می توانید هر مدرکی را که نیاز دارید، به فراغت مشهود کنید. حتی مدارکی را هم که به نسخهٔ فیزیکی آن نیاز دارید، اسکن کنید، اما به ظهر فضای بایگانی تو محل کارتان بخاطر آنها باشید؛ چرا که احتمالا بوسیله ندرت به آنها نیاز خواهید داشت. ۷. از سیستم Two-Tray استعمال کنید

بوسیله جای قرار اعطا کردن کوهی از کاغذها درون حوالی میز، از جهیز Two-Tray (دو سینی یا دو جعبه) برای زیبایی دهی به کاغذهایتان استعمال کنید. یک سینی را خصوصی کاغذهای جدید که هنوز باید روی آنها کار کنید درون نظر بگیرید. سینی دیگر را برای کاغذهایی که تجسس شده اند و باید دسته بندی خواه بوسیله جای دیگری نقل مکان شوند، در نظر بگیرید. ۸. کارهای تان را هرچه زودتر انجام دهید

یک عادت برای جلوگیری از به تعویق انداختن کارها این است که اگر مفید کمتر از ۲ دقیقه زمان از شما می گیرد، بلافاصله آن را عمل دهید. بوسیله همین منوال، اگر کاری را برعهده دارید که ناچیز از ۱۵ دقیقه می توانید آن را بوسیله ته رسانید، بلافاصله آن را اجرا دهید. پروژه تان را هر چه زودتر بوسیله انتها برسانید تا تیمار از دیدن فیزیکی و هم روانی، بار آن از روی دوش تان برداشته شود. هرچه زودتر مستمری تان را انجام دهید، زودتر به تمرکز حواس می رسید و زودتر میز کار ساکت تری خواهید داشت. ۹. دیجیتالی شوید



سعی کنید بیشتر از تقویم دیجیتالی تلفن همراه تان برای پیگیری پروژه ها، یادداشت ها و یادآوری ها استفاده کنید. وقتی به دیجیتالی کردن کارها و برنامه هایتان سر کنید، کمتر بوسیله کاربرد از کاغذ پیغام های چسب دار نیاز خواهید داشت و در خراج میز حکم معقول تازگی داخل انتظارتان خواهد بود. ۱۰. یک دفترچه پیغام تمهید کنید

داخل واقعیت، شاید همه چیز را نتوان به تلفن همراه منتقل کرد. بنابراین بهتر است یک پیش نویس مطلب تهیه کنید و برخی یادآوری ها و عده ها را در آن مطلب کنید. شاید اضافه کردن یک وسیلهٔ متاخر به میز کارتان بر خلاف آنچه باشد تا به حال گفته شد، ولی این چرک نویس می تواند همهٔ ایده ها و اطلاعات بنیانی را به رخ یکپارچه در آورد تا از ابداع بی نظمی روی میزتان جلوگیری شود. ۱۱. دسته بندی بر ماخذ اهمیت

بهینه شیوه بخاطر گروه بندی، مرسوم نظر قرار دادن ابهت وسایل است. وقتی می خواهید وسایل روی میزتان را گروه بندی کنید، از خودتان بپرسید که بوسیله هر وسیله چقدر احتیاج خواهید داشت. اگر آن وسیله کاربرد یدکی ندارد، آن را جایی دورتر از ادوات ضروری تان استراحت دهید. ۱۲. یک سطل زباله تهیه کنید



داخل نزدیکی یا زیر میزتان یک سطل خاکروبه استراحت دهید. این سطل فراغت است دوست خوب جدیدتان باشد. بلافاصله پس از اینکه چیزی روی میزتان قرار گرفت که به آن نیازی نداشتید، آن را در سطل بریزید. هر چه خرت وپرت ها بیشتر شود، بیشتر به این کار طریق خواهید کرد و تقریبا ابد این فقره را انجام خواهید داد. برای نتیجهٔ بهتر، می توانید یک جعبهٔ خصوصی بازیافت کوچک نیز تهیه کنید تا بلافاصله کاغذهای باطله را در آن بریزید. از هر دوِ این سطل ها به خوبی استفاده کنید تا میز کار با قاعده و خلوتی داشته باشید. حتما بخوانید: فواید اهمیت دادن بوسیله سطل آشغال! ۱۳. کابل ها را ببندید

بی نظمی عزب به وسایل روی میز محدود نمی شود؛ چیزهایی که زیر خواه پشت میز فراغت می گیرند همچنین می توانند بی نظمی ایجاد کنند. اگر گروهی از سیم ها به چشم تان می آید، احتمالا موجب حواس پرتی تان خواهد شد. بخاطر کاهش حواس پرتی، کابل ها و سیم ها را با مسدود کمربندی ببندید و آنها را از جلوی دیدتان دور کنید. ۱۴. وسایل الکترونیکی را دور کنید

احتمالا نیازی نیست که مودم اینترنت را روی میزتان قرار دهید و چشمک کوفتن چراغ هایش را تماشا کنید. وسایل این چنینی را مادون میز خواه درون یک کشو فراغت دهید تا میز فرمان دل پذیرتر با حواس پرتی کمتری داشته باشید. ۱۵. خودکار و مدادهایی را که استفاده نمی کنید، دور بیندازید

مداد و خودکارهای روی میزتان می توانند مفرط ساده روی غم تلنبار شوند. لزومی ندارد خودکاری را که زیاد از یک سال از بی آب شدنش می گذرد، روی میزتان نگه دارید. تقلا کنید بسیار از دو مداد و دو خودکار نداشته باشید. این حکم خیر عزب موجب کم شدن بی نظمی می شود، بلکه دیگر نسبت به قرض دادن اسباب تان به همکارتان که هیچ ثانیه ادوات کیش گرفته را پس نمی دهد، با دست ودلبازی اقدام نخواهید کرد. ۱۶. یک جایگاه شارژ بسازید

در یک دنیای ایده آل، شما قادر خواهید وجود یکی از کشوهای میزتان را به محلی برای قرار اعطا کردن تلفن همراه، هدفون ، باتری های زاپاس و دیگر وسایلی که روزانه با خود محموله می کنید، تبدیل کنید. اما اگر این امر امکان پذیر نیست، یک رله شارژ قفا مانیتورتان امین کنید و این وسایل را خارج از دید (و خارج از حافظه تان) راحتی دهید. ۱۷. میزتان را مدخل بندی کنید

به احتمال زیاد، بیشتر زمان در محل کارتان را داخل حال مصرف از کامپیوتر هستید، ولی بهتر است جایی روی میزتان بخاطر کارهای غیرکامپیوتری نیز داخل دید بگیرید. مثلا می توانید بوسیله جای شلوغ کار کردن محیط پیرامون کامپیوترتان و ایجاد بی نظمی، میز را بخش بندی کنید و برای شهید در یک حصه تاریخ بخوانید، به تجسس پروژه هایتان بپردازید و خواه سیاهه کارهای روزانه خود را مرور کنید. ۱۸. کاغذها را روزانه دسته بندی کنید

در پایان روز، تمام کاغذهایتان را بی شمار سریع مرور کنید. پیش از خارج شدن از محل کار، کاغذهایتان را بررسی کنید و هر کدام که نیاز به اسکن، قسمت قسمت کردن بندی یا دور انداختن دارند، فرمان لازم را انجام دهید. این نکته از آن دسته کارهاست که داخل ابتدا بیش ابکی به نظر می رسد، ولی به مرور زمان، داخل کم از ۵ دقیقه قادر خواهید بود این فقره را ادا دهید و عادت متاخر برای حفظ نظم میزتان را در خود بوسیله وجود آورید. ۱۹. افزار اداری را دور نگه دارید

اگر از ست رومیزی برای نگهداری اسباب اداری مصرف می کنید، معارفه بدی برایتان داریم؛ تا اینکه در چنین حالتی، احتمالا با بی نظمی بصری روبه رو می شویم. اگر مقدور است، درون یکی از کشوهای میز جایی برای قرار دادن اسباب اداری، به خصوص آن هایی که کمتر استفاده می شوند، در نظر بگیرید. نظام دهنده های کشو راه بسیار مناسبی برای نیکو کردن و پیدا کردن آسان خیس ادوات هستند. ۲۰. هفته ای یک بار یک تمیزکاری عمده انجام دهید



هفته ای یک بار، تمام کاغذها و دورریختنی هایی را که از چشم تان دور مانده، بررسی کنید. افزار اداری که از جایشان خارج شده، پوشه هایی که جابه جا شده اند یا فایل های داخل کامپیوترتان را مرتب کنید. هرچه درون طول هفته این امر را بیشتر ارتکاب دهید، زمان کمتری صرف آن خواهید کرد.

نظر شما دربارهٔ این راهکارها چیست؟ آیا با انجام این کارها می استعداد میز کار مرتبی داشت؟ بشاش می شویم روش هایی را که برای حفظ نظم میز کارتان بوسیله فقره می برید، با ما داخل میان بگذارید.

کاربردی ترین متاع تزیین دهنده منزل را بشناسید. در امتداد بخوانید: مسرور بودن در هوا فرمان با ۳۳ نکته انگیزه حصه

مقالات صوتی کلکسیون صوتی رازهای موفقیت موفقیت چیزی جز رعایت یک سری اصول و محک مداوم آنها نیست

مشاهده محصول مقالات صوتی کتاب الکترونیکی از سیر تا پیاز کارمندی نکاتی که کارمندان معمولی از آن بی خبرند

مشاهده محصول