به تایپ - تایپ در دستان شما

۹ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

براساس گزارش ها، از ۱۵ ژانویه سال ۲۰۲۰ (۲۵ دی) مرورگر متاخر اج مبتنی پهلو کرومیوم به طورکلی دردسترس خواهد وجود. همچنین در اوایل نوامبر این مرورگر Edge جدید به همراه به روزرسانی ویندوز ۱۰  دردسترس قرار می گیرد.

به گفته ی مایکروسافت مرورگر Edge کرومیوم به رخساره خودکار ازطریق Windows Updateبرای تمامی کامپیوترهای شخصی منتشر خواهد شد که از نسخه ی 1709 سیستم عامل ویندوز ۱۰ یا نسخه ی جدیدتر استعمال می‎ کنند.



مقاله های مرتبط:وب سایت جدید افزونه های مرورگر Edge مبتنی بر کرومیوم با گوناگون افزونه ها بوسیله وضع افتادنسخه بازپسین مرورگر اج مبتنی بر کرومیوم ۲۵ دی منتشر خواهد شد

مایکروسافت ۱۶ دسامبر (۲۵ آذر) به طور رسمی فروشگاه جدید افزونه های Microsoft Edge Addons را برای همگی ی برنامه نویسان باز کردن کرد. همان طورکه قبلا رمز شده بود، دستور کار های افزودنی و درواقع افزونه های مرورگر کرومیوم باید عاری هیچ تغییری در مرورگر اج مبتنی پهلو کرومیوم انجام شوند؛ درنتیجه مایکروسافت از ۱۷ دسامبر ۲۰۱۹ (۲۶ آذر) به بعد، دیگر پذیرای افزونه های نسخه ی فعلی اج نیست؛ ولی همچنان بوسیله روزرسانی افزونه های قدیمی را تصویب می درنگ.

مایکروسافت در اواخر سال ۲۰۱۸ اعلام کرد در حال طراحی نسخه ی جدیدی از Edge مبتنی بر کرومیوم است که  از فناوری زیربنایی رندر Chromium Blink درون آن استفاده خواهد شد.

بی آرامی زمان با وضع اندازی مرورگر کروم در سال ۲۰۰۸، گوگل مقدر شدن مهم ای از کروم را به رخ متن باز منتشر کرد. کرومیوم درواقع محیطی متن باز برای پیاده سازی مرورگرهای مختلف است و توسعه دهندگان زیادی از آن برای تاسیس مرورگرهای خویشتن استعمال می کنند که می توانبه Vivaldi ،Opera ،Yandex ،Brave و بسیاری دیگر رمز کرد. 

مایکروسافت تاکنون نسخه های آزمایشی مختلفی از Edge کرومیوم بخاطر سیستم عامل های ویندوز ۷، ویندوز ۸/۱، ویندوز ۱۰ و مک دردسترس کاربران راحتی داده است. ردموندی ها نیز روی نسخه ی اج مبتنی کنار کرومیوم برای ویندوز ۱۰ ARM نیز کار می کنند و احتمالا نسخه ی لینوکس این مرورگر را همچنین منتشر خواهند کرد. بیشتر بخوانید:انتشار نسخه جدید کروم 79 بخاطر اندروید متوقف شدتسلا و همکاری های مبصر فناوری به امن از فرمان اجباری کودکان مستنطق شدندSwiftKey مایکروسافت بسیار از ۵۰۰ میلیون بار نصب شده استوبسایت متاخر افزونه های مرورگر Edge مبتنی بر کرومیوم با انواع افزونه ها به راه افتادقابلیت برقراری تماس تلفنی بوسیله اپلیکیشن Your Phone ویندوز 10 اضافه شد
علاوه به خشکی امدن خبرهایی که در رسانه های حزبی و بلاگ های سیاسی منتشر می شود، عین غافلگیرکننده ی دیگری از داده ها اشتباه درباره ی موضوعات بحث برانگیز وجود دارد و آن خودِ شما هستید. نتایج بررسی ای جدید نشان می دهد وقتی بوسیله افراد آمار دقیقی از موضوعی بحث برانگیز داده شود، آن ها غبطه دارند اعداد را در علت باورهای خویشتن بوسیله خیال بسپارند. به عنوان مثال، وقتی بوسیله آمریکایی ها آماری ارائه می شود که نشان می دهد تو سال های اخیر تعداد مهاجران مکزیکی در کشور آمریکا کاهش ظاهر کرده است، آن ها انتظار دارند معکوس این موضوع را به خاطر بسپارند؛ درحالی که این آمار واقعا درست، اما خلاف باور بسیاری از انسان است. هنگامی که این معلومات خبط به طور متوالی بین افراد متنوع منتقل می شود، اعداد از ارج پا بر جا خود دورتر و دورتر می شود. جیسون کورونل، نویسنده ی مقاله و استاد دانشگاه ایالتی اوهایو می گوید:آدم می توانند مفروضات غلط را خودشان ایجاد کنند. همه ی اطلاعات سهو از منابع خارجی نتیجه نمی شود. آن ها امکان پذیر است این کار را به طور عمدی ادا ندهند؛ اما سوگیری هایی آن ها بوسیله گمراهی شان می انجامد و وقتی بغرنج ارشد برنده می شود که داده ها اشتباهشان را با سایرین به اشتراک می گذارند.

کورونل این مطالعه را با مشارکت شانون پولسن و متیو سویتزر، دو دانشجوی دکتری ارتباطات در دانشگاه اوهایو، اجرا داده است. نتایج مطالعه در نامه ی Human Communication Research منتشر شده است.

پژوهشگران دو آزمایش انجام دادند. آن ها در نخستین آزمایش، به ۱۱۰ شریک شدن کننده توضیحات کتبی کوتاهی درباره ی چهار موضوع اجتماعی ارائه دادند که حاوی اطلاعات عددی بود. پژوهشگران روی دو مورد از این موضوعات پیش آزمون هایی انجام دادند و دریافتند بین ارقامی که افراد به خیال می آورند و درک آن ها از آن موضوع بستگی وجود دارد. به عنوان مثال، بسیاری از افراد به طور کلی غبطه دارند حساب آمریکایی هایی که از عروسی میان همجنس گرایان زنهار می کنند، بیشتر از افرادی باشد که با این موضوع ضد هستند. این امر با نظرسنجی های عمومی مطابقت دارد؛ ولی پژوهشگران به شرکت کنندگان دو موضوع را ارائه دادند که ارقام آن ها با دیدگاه بیشتر انسان درباره ی آن موضوع زیبنده نبود. به عنوان مثال، بیشتر مردم عقیده دارند شمار مهاجران مکزیکی در کشور آمریکا بین سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ افزایش یافته است؛ اما درواقع، این تعداد از ۱۲/۸ میلیون نفر تو سال ۲۰۰۷ به ۱۱/۷ میلیون نفر تو سال ۲۰۱۴ کاهش یافته است.مقاله های مرتبط:چین انتشار دیپ فیک و اخبار دروغین را جرم تلقی می کندچگونه از آسیب رسانه های اجتماعی تو امن بمانیمافراد بالای ۶۵ سال بیشترین اطلاع دادن قلابی را در فیسبوک به تعهد پرداخت می گذارند

شرکت کنندگان پس از خواندن توضیحاتی درباره ی این موضوعات شگفتی کردند و از آن ها خواسته شد ارقامی را بوسیله خاطر آورند و بنویسند که درباره ی چهار موضوع با آن ها تلاقی کرده اند. البته قبل از معاینه به آن ها گفته نشده وجود باید این ارقام را بوسیله ذهن بسپارند.

پژوهشگران دریافتند مردم معمولا درباره ی موضوعاتی که با دیدگاه آن ها مطابقت داشت، ارقام را در علت سفت به پندار می آوردند. برای مثال، شرکت کنندگان معمولا ارقام بیشتر را برای درصد افرادی می نوشتند که با ازدواج همجنس گرایان موافق هستند، درحالی که برای افراد مخالف درصد کمتر را در نظر می گرفتند و این همان ارقام واقعی موجود تو اجتماع است.

درباره ی موضوعاتی که در آن ارقام برضد باور بسیاری از افراد بود، مانند اینکه تعداد مهاجران مکزیکی تکثیر یا کاهش یافته است، این احتمال بیشتر حیات که شرکت کنندگان اعداد را به قانون ای به خاطر بسپارند که با باورهای آن ها منطبق باشد. کورونل می گوید:ما مواردی داشتیم که در آن شریک شدن کنندگان ارقام صحیح (۱۱/۷ و ۱۲/۸) را درون ذهن داشتند؛ اما سوگیری آن ها علت می شد جهت را اشتباه به خیال آوردند (جای ۱۲/۸ و ۱۱/۷ را اشتباه به فکر کردن می آوردند).

پژوهشگران با استفاده از فناوری پیگیری چشم، هنگامی که انبازی کنندگان داخل حال خواندن توضیحاتی درباره ی موضوعات متنوع بودند، شواهد دیگری به مشت آوردند که نشان می داد افراد وقتی آمار غیرمنتظره را می دیدند، واقعا توجه می کردند. کورونل می گوید:ما از روی حرکات چشم می توانستیم بگوییم ارقام با انتظارات شرکت کننده همخوانی دارد یا نه. وقتی به ارقام دور از انتظار تلاقی می کردند، نحوه ی حرکت چشم آن ها طوری بود که گویی می خواستند بگویند چه اتفاقی افتاده است؛ اما وقتی اعداد مطابق انتظار آن ها بود، دچار این حالت نمی شدند. شاید فکر کنید چون آن ها به ارقام خلاف انتظارشان توجه بیشتری می کردند، بهتر می توانستند آن ها را به فکر بیاورند؛ ولی چنین چیزی را مشاهده نکردیم.



درون آزمایش دوم، پژوهشگران این موضوع را بررسی کردند که چگونه این تحریف حافظه می تواند در زندگی روزمره پراکنده شود. آن ها مطالعه ای شبیه «بازی تلفن» دوران بچگی را مدل سازی کردند. بخاطر مثال، بدوی فرد در زنجیره ی تلفنی آمار دقیقی از روند مهاجرت مکزیکی ها داخل کشور آمریکا می رویت که از ۱۲/۸ میلیون به ۱۱/۷ میلیون کاهش یافته است. او باید داده ها را به دومین بی نظیر درون زنجیره ی تلفنی منتقل می کرد و نفر دوم نیز اطلاعات را به نفر مربوط باینده. نتایج نشان داد معمولا اولین فرد اعداد را تحریف می کرد و می گفت تعداد مهاجران از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ حدود ۹۰۰ هزار نفر افزایش یافته است (به جای این واقعیت که این رقم حدود ۱/۱ میلیون کاهش یافته است). داخل پایان زنجیره، شرکت کننده ی نهایی می گفت تعداد مهاجران مکزیکی در مدت هفت سال حدود ۴/۶ میلیون افزودن یافته است. سویتزر می گوید:این خطاهای حافظه با پیش رفتن در زنجیره ی انتقال بین افراد ارشد و بزرگ زیرفون می شود.

کورونل می گوید بررسی ی مجهز محدودیت هایی داشته است. برای مثال، این احتمال بود دارد اگر شرکت کنندگان توضیحاتی درباره ی این موضوع می شنیدند که چرا ارقام با انتظارات آن ها معادله ندارد، تو به تفکر آوردن ارقام کمتر اشتباه می کردند. علاوه پیاده شدن این، پژوهشگران میزان سوگیری هر فرد را اندازه گیری نکردند؛ بلکه از سوگیری هایی کاربرد کردند که در پیش آزمون ها گلچین شده بود. عاقبت داخل وارسی ی بازی تلفن، ویژگی های مهم گفت وگوهای موجود در عمر واقعی تو نظر پژمرده شد که مقدور است باعث محدودشدن گسترش انتشار داده ها غلط شود.

پولسن می گوید این نتایج نشان می دهد ما نباید فقط درباره ی معلومات سهو موجود داخل جهان خارج سراسیمه باشیم:باید بدانیم منبع خفیه مفروضات غلط می تواند به قطع یا حتی بیشتر از منابع خارجی باشد. ما هر روز با سوگیری های خویشتن زندگی می کنیم؛ ولی ناچیز پیش می آید با این اشتباهات رو بوسیله رو شویم.بیشتر بخوانید:تدریس عمیق چگونه صنعت رسانه را متحول می کند؟چرا بیشتر اخبار مربوط به آتش سوزی بیشه های آمازون منطبق با واقعیت نیست؟نبرد سرویس های استریم ویدیویی؛ رقابتی سنگین حتی برای کهنه کارهامقابله با گفتمان ضدعلم؛ سیاق کیاست چیست؟همه چیز درباره خبرنگار شدن: باطراوت و شیرین دنیای اخبار
دو توسعه دهنده ی چینی بزرگ سیستم عامل هفته ی گذشته از تشکیل اتفاق برای ساختن جهیز عامل داخلی خبر دادند. شرکت های China Standard Software موسوم به CS2C و Tianjin Kylin Information یا TKC از بزرگ ترین شرکت های کند افزاری چروک محسوب می شوند. به علاوه منابع متعدد، آن ها را از شرکت های وابسته به دولت پکن می دانند.مقاله های مرتبط:HarmonyOS هواوی همان سیستم عامل ملی گره است؟چین سازمان های دولتی خود را از استفاده از فناوری های آمریکایی منع کرد

غول های نرم افزاری CS2C و TKC از همکاری های مشهور داخل بازار تویی جهیز عامل تو چروک هستند. CS2C اولین کپی چینی ویندوز XP را ترقی عدالت که بوسیله نام NeoKylin OS شناخته می شد. شریک TKC همچنین حالا مدیریت توسعه و نگه داری سیستم عامل Kylin، ابتدایی سیستم عامل کاملا داخلی گره را به خشکی امدن عهده داری دارد. CS2C و TKC می خواهند یک همکاری جدید راه اندازی کنند و بوسیله عنوان تنخواه گذاران آن فعالیت کنند. سیستم عامل متاخر تویی چین در همین انبازی جدید توسعه خواهد یافت.

شرکت جدیدی که از انبازی CS2C و TKC راه اندازی می شود، توسعه، غرض گیری های فنی، بازاریابی، برندسازی، مدیریت مالی و فروش سیستم عامل داخلی جدید را برعهده خواهد داشت. CS2C و TKC توافق اولیه ی شفاهی را انجام داده اند و اسناد نهایی به زودی امضا می شود. خبر همکاری همچنین داخل یک جلسه خبری مشترک ۶ دسامبر به رسانه ها اعلام شد.

سیستم های عامل کنونی Kylin و NeoKylin به نشانی پایه های سیستم عامل متاخر چینی تک استعمال راحتی خواهند گرفت. از نتایج همکاری دو انبازی درون ترقی ی جهیز عامل متاخر می توان بوسیله ادغام لوگوی جهیز عامل Kylin (یک اژدهای آبی به معروفیت qilin، از نمادهای سنتی چین) و NeoKylin (اژدهای qilin قرمز) رمز کرد. جهیز عامل تویی جدید چینی ها هنوز نامی ندارد.تاریخ ای از جهیز های عامل داخلی چین

ریشه ی هر دو سیستم عامل کنونی چین بوسیله Kylin باز می گردد. سیستم عامل مذکور تو سال ۲۰۰۱ توسط دانشجویان و اساتید دانشگاه ملی فناوری های دفاعی ترقی یافت. سیستم عامل پایه ی Kylin بر پایه ی FreeBSD و با استفاده از دستور کار ی نامی 863 توسعه یافت. برنامه ی مذکور، یک سرمایه گذاری دولتی حیات که درون دهه ی ۱۹۸۰ به توسعه ی فناوری های تویی چین در مسیر رهایی از فناوری های خارجی سرعت می بخشید.



نسخه ی FreeBSD از جهیز عامل Kylin هیچ گاه فیروز نبود. بطی ء وسایل مذکور در فداکار از شبکه های نظامی چینی انجام شد، اما در همگی ی بخش ها به بهره برداری نرسید. درنهایت آن نسخه هیچگاه گاه داخل فضاهای خارج از هوا های آزمایشگاهی و دانشگاهی به بهره برداری نرسید.

سیستم عامل Kylin تو سال ۲۰۱۶ سهم عمده ای از اخبار را به خود اختصاص داد. یک دانشجوی چینی با نام مستعار Dancefire تحقیقی روی جهیز عامل اجرا داد و ادعا کرد که سهم عمده ای از کدهای آن از FreeBSD v5.3 کپی شده اند. او گفت که هیچ تبدیل قابل توجهی داخل کدهای منبع عمل نشده است و شباهت دو درخت سرو را می توان ۹۹/۴۵ درصد بیان کرد.

نسخه ی جدیدی از سیستم عامل Kylin در سال ۲۰۰۹ معرفی کردن شد که پهلو محور ی کرنل لینوکس توسعه یافته بود. از سال ۲۰۱۴ نیز توسعه ی سیستم عامل از دانشگاه ملی فناوری های دفاعی بوسیله مشارکت متاخر TKC نقل مکان شد. TKC توسعه ی Kylin را بسط انصاف و زمان حال نسخه های وافر خصوصی دسکتاپ و ارباب و سیستم های امبدد به صورت رایگان و پولی از این سیستم عامل درون دسترس هستند.نسخه های نخستین ی سیستم عامل چینی موفقیت زیادی کسب نکردند

نسخه های مبتنی بر لینوکس Kylin، بیش از نسخه های FreeBSD موفق بودند. چینی ها از همین سیستم عامل در ابرکامپیوترهای Tianhe-1 و Tianhe-2 مصرف کردند که داخل زمان ارائه (سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۳)، قدرتمندترین ابرکامپیوترهای جهان بودند. درحال حاضر هردوی آن ها از نسخه ای از سیستم عامل Kylin به نام Galaxy Kylin مصرف می کنند. یکی از نسخه های سیستم عامل نیز هنوز به صورت رایگان نمایش می شود که طبق ادعای TKC، سالانه آمار دانلود ۲۴ میلیون نسخه دارد.

نسخه ی اولیه ی جهیز عامل Kylin هنوز به بود خود ادامه می دهد، اما به عنوان محبوب ترین سیستم عامل شناخته نمی شود. CS2C درون سال ۲۰۱۰ کدهای اصلی سیستم عامل را در جهت توسعه ی نسخه ای با رابط کاربری بهتر تغییر داد و NeoKylin را متولد کرد. شریک شدن با بهره گیری از منابع زیرمجموعه ی خود، Winning Software، جهیز عامل NeoKylin را به نسخه ای قدرتمند ترقی داد. NeoKylin اکنون با متجاوز از چهار هزاره محصول نرم افزاری و ابکی افزاری هماهنگی دارد و به صورت پیش فرض تو اکثر کامپیوترهای میدان چروک نصب می شود. درواقع این سیستم عامل توانست سهم راسته دسکتاپ را نیز از TKC برباید.

هیچ کدام از سیستم های عامل  Kylin و NeoKylin نمی توانند در چسبیدگی به فهرست برترین های بازار کامپیوتر شخصی با اپل و مایکروسافت هم چشمی کنند. از طرفی TKC مطالبه می بطی ء که آن ها ۹۰ درصد از بازار دولتی را داخل اختیار دارند. نمو آن ها در بازار درون سال ۲۰۱۴ و با فرمانی از سوی دولت سرعت گرفت. قضا و قدر چین دستوری برای جایگزینی سیستم های عامل اجنبی با میزان های داخلی عمل کرد و NeoKylin را درون اولویت قرار دارد.

رویکرد جدیدی بخاطر جایگزینی نرم افزارهای خارجی

فایننشال تایمز چندی پیش گزارش قسط که طالع چروک جدیت می بطی ء تا حرکتی دیگر تو مسیر دور شدن از فناوری های خارجی ارتکاب دهد. آن ها هیاهو تجاری چین با آمریکا را یکی از دلایل اصلی تلاش چینی ها می دانند. بوسیله هرحال موج دوم جایگزینی نرم افزارهای خارجی با خبر همکاری دو غول نرم افزاری ناحیه غم زمان شده است. گزارش سابق الذکر مطالبه می یواش که قضا و قدر چین تمامی دفاتر دولتی و اداره های اشتراکی را ملزم بوسیله جایگزینی سخت افزار و نرم افزار خارجی با مقیاس های تویی تا سال ۲۰۲۲ کرده است. سیاست ملی متاخر بوسیله نام 2-5-3 در چین اجرا می شود.

یک منبع آگاه در اکوسیستم نرم افزاری چین می گوید که مجاهدت نصیب و قسمت بخاطر جایگزینی ویندوز در سال ۲۰۱۴ عواقبی را به همراه داشت. بخت های محلی از بین دو گزینه ی داخلی، نسخه های متفاوتی را گزینش می کردند که منجر به ایجاد بریدن تو اکوسیستم شد؛ درحالی که قبلا همه ی آن ها از یک جهیز عامل مشترک (ویندوز) استفاده می کردند. NeoKylin و Kylin از یک کد محور استفاده می کنند، اما تفاوت هایی با یکدیگر دارند. بوسیله عنوان مثال Kylin روی فعالیت های سرور و توسعه ی ابری متمرکز است و NeoKylin مجاهدت می کند تا روی همه ی پلتفرم ها نوکری رسانی بطی ء.اتفاق همکاری های بزرگ در سطر جایگزینی نهایی فناوری اجنبی شکل می گیرد

NeoKylin تنها جهیز عامل چینی محسوب می شود که از همه ی ۶ پردازنده ی مهم تویی پشتیبانی می کند. پردازنده های Feiteng، Godson، Zhaoxin، Shenwei، Haiguang و Kunpeng، تولید داخل کشور چین هستند. به علاوه بسیاری از اپلیکیشن هایی که در Kylin ادا می شوند، تو NeoKylin پشتیبانی نخواهند شد و بالعکس. همین چالش ها، مدیریت یک سیستم فناوری اطلاعات ملی را بدون چالش های عملکردی بغرنج می کند.

اقبال گره احتمالا با هدف جایگزینی کامل همگی ی سخت افزارها و کند افزارهای خارجی تا سه سال آینده، دستور ائتلاف دو سیستم عامل و توسعه ی یک پلتفرم مشترک را داده است. چینی ها همیشه متهم بوسیله تلاش بخاطر کنترل بازار فناوری داخلی هستند و شرکت هایی کوچکتر مالکیت دولت با یارانه های سنگین دولتی، نقش مهمی در پیاده سازی دادرسی های مذکور دارند.

شرکت CS2C که توسعه ی NeoKylin را برعهده دارد، از زیرمجموعه های China Electronics Corporation است که به نشانی مبصر ترین شرکت فناوری دولتی چروک شناخته می شود. کنفرانس مطبوعاتی اخیر نیز در مرکز مدیریت CEC در پکن انجام شد. به هرحال دو بازیگر بزرگ صنعت سیستم عامل، ظاهرا تصمیم بوسیله همکاری در خارج از سایه ی قضا و قدر را ندارند.

دستاورد شورش تجاری

دیوید راش، مدیر شرکت Independent Strategy در ماه سپتامبر مصاحبه ای با CNBC داشت و پیرامون جنگ تجاری چین و آمریکا گفتگو کرد. از دیدن او، درگیری های تجاری موجب شده اند تا شانس چروک غرض بوسیله اتخاذ سیاست های استقلالی بگیرد و خود را به مرور از فناوری های آمریکایی دور کند. حوزه های نصف هادی و باطراوت اسباب و یواش افزار همچنین به عنوان تمرکز اصلی این کشور بیان می شوند.

راش تو مصاحبه با CNBC با پیش بینی پیروزی چین در بحران تجاری گفت:گره دیگر به آمریکا اعتماد ندارد و تا هفت سال آینده به استقلال فناوری خواهد رسید. نبرد کنونی بین یک نیروی جهانی درحال نمو و یک نیروی درحال زوال انجام می شود و تنها یک هیاهو تجاری تراشیدن.

برنامه های کنونی نشان می دهند که چین پروگرام ای طولانی مدت برای بحران تجاری دارد. سیستم عامل تویی شاید یکی از جزئی ترین حصه های رزم باشد، اما همین حرکت های قلیل می تواند درنهایت بوسیله پیروزی ناحیه آسیایی بینجامد.بیشتر بخوانید:شاسی بلند چینی Lynk
ژول گابریل ورن (Jules Verne)، دبیر ، شاعر و نمایشنامه نویس صد نوزدهم وجود. او بیشتر نام خود را مدیون رمان های علمی، تخیلی و پیشگویی های جذابش از آینده وجود. ورن را می قابلیت یکی از پرافتخارترین و پیشتازترین نویسندگان علمی تخیلی قرن نوزدهم دانست که پیشگویی های او تو فاصله ی دست کم صدسال به حقیقت پیوستند. ژول ورن را «بابا ادبیات های علمی تخیلی» لقب داده اند؛ او سال ها قبل از شکوفایی نوآوری و فناوری، تاریخچه های متعددی را داخل این اساس تصنیف است.

ژول ورن بسیار از چهل رمان دارد که از مشهورترین آن ها می استعداد بوسیله سفر به مرکز زمین (۱۸۶۴)، از زمین تا اجبار ی ماه (۱۸۶۸)، بیست هزاره فرسنگ زیر یبوست (۱۸۷۱)، دور دنیا تو هشتاد روز (۱۸۷۳) و جزیره ی اسرارآمیز (۱۸۷۵) اشاره کرد. اگرچه ورن تو سال ۱۹۰۵ درگذشت، گستردن آثار او تا پس از مرگش نیز امتداد یافتند و رتبه ی دوم زیادترین ترجمه ی آثار داخل سراسر جهان را به خود خاص داد. تاکنون آثار ژول ورن لب الهام بسیاری از نویسنده ها، هنرمندان و رسانه ها بوده است و تأثیر زیادی رویجنبش های آوانگاردوسورئالیسم قرن بیستم داشته است.

تولد و تحصیل

ژول ورن داخل تاریخ ۸ فوریه ی ۱۸۲۸ تو نانت، یکی از شهرهای شلوغ کار و بندری فرانسه به دنیا آمد. کشتی ها و کرجی هایی که تو بارانداز رفت و آمد می کردند، پیل ی تصور ورن و حس ماجراجویی او را برمی انگیختند. پدر ژول، پیر ورن، وکیلی مردمان پروون و مادرش سوفل آلوت دی لا فوی، زنی از خانواده ی قایق رانان حیات. ژول ورن در سال ۱۸۳۴، درون سن ۶ سالگی بوسیله مدرسه ی شب هنگام ی روزی در نانت فرستاده شد.

معلم ژول ورن، مم سامبین، بیوه ی ملوانی دریایی وجود که به مدت ۳۰ سال مکتوم شده بود؛ او داستان شوهرش را برای علم آموزان درود می کرد و امیدوار بود بهره مانندرابینسون کروزواز جزیره ی بهشتی خود بازگردد. این رمان روی ورن تأثیر یدکی گذاشت بوسیله طوری که الهام حصه او درون رمان هایی مانند جزیره ی اسرارآمیز (۱۸۷۴)، دومین سرزمین پدری (۱۹۰۰) و مکتب ی رابینسون ها (۱۸۸۲) شد.

ورن در سال ۱۸۳۶ به اکول سن استانسیلاس، مدرسه ای کاتولیک متناسب با ذائقه ی پدر خود رفت؛ و بوسیله سرعت تفوق خود را در دروسی مانند حفظیات، جغرافیا، تعبیر یونانی، زبان لاتین و آوازخوانی مدلل کرد. در همان سال بابا ورن، خانه ای تابستانی در دهکده ی چانتاری خریده بود که روی رودخانه ی لویر فراغت داشت. ورن در مجموعه ای با عنوان «خاطرات کودکی و جوانی» (۱۸۹۰) درباره ی علاقه ی موکد خود به رودخانه و کرجی ها سخن می گوید.مقاله های مرتبط:شرح حال آیزاک آسیموف، نویسنده ای از آیندهبیوگرفی آرتور سی کلارک، پیشگوی بزرگ دنیای فناوری

ژول ورن ماجراجو در سال ۱۸۳۹ و عزب زمانی که ۱۱ سال داشت غرض می گیرد به صورت مخفیانه به هند برود تا گردنبندی مرجانی را برای دخترعموی خود، کارولین به هدیه بیاورد؛ اما پدر ورن به موقع از این تصمیم مسبوق می شود و از او می خواهد تنها در رویاهای خویشتن بوسیله سفر برود. ورن داخل سال ۱۸۴۲، به مدرسه ی مذهبی دیگری سفیر شد. رمان ناتمام او با عنوان یک کشیش در سال ۱۸۳۹ در این زمان نوشته شده است.

ورن در سن نوزده سالگی، مجذوب نویسندگی بوسیله سیاق ویکتور هوگو شد و نویسندگی به این سبک را با داستان یک مطران در ۱۸۳۹ آغاز کرد. با این حال پدر ورن، او را برای تحصیل در رشته ی حقوق به پاریس فرستاد زیرا می خواست پسرش ادامه روی سیاق او تو وکالت باشد؛ ولی ورن بالغ که عاشق داستان به ویژه تئاتر بود درون بر تحصیل تو رشته ی حقوق به نوشتن نمایش نامه حزن می پرداخت. از او رمان های کوتاه و رساله های علمی متعددی در مجله یMusess des familles به طبع رسیده است. ورن قبل از شروع بوسیله کار موکد نویسندگی، برای امرار معاش به کارگزاری مشغول حیات. تو کشش این دوره نویسندگی، انجام پژوهش داخل کتابخانه ی ملی و رویاپردازی برای استیل جدیدی از رمان را آغاز کرد.



دهات بندری نانت داخل دوران عمر ژول ورنآغاز راهی جدی

ژول ورن درون سال ۱۸۶۲ با پیر ژول هتزل بازدید کرد. هتزل با انتشار داستان پنج هفته تو بالن (۱۸۶۳) مقدماتی رمان از کلکسیون یسفرهای شگفت انگیزموافقت کرد. این رمان به یکی از پرفروش ترین داستان ها در سراسر دنیا تغییر شد و به پیمان نامه بلندمدت ورن و هتزل برای نوشتن مجموعه رمان های علمی تخیلی انجامید. در خراج ورن شغل خود در بازار سهام را ول کرد و به نویسنده ای کامل وقت تبدیل شد. همکاری بلند مدتی که بیش از ۴۰ سال دوام آورد و نتیجه ی آن ۶۰ اثر از مجموعه ی سفرهای شگفت انگیز بود.

آثار ژول ورن را می توان به سه گانه مدخل تقسیم کرد. اولیه گروه آثار از ۱۸۶۲ تا ۱۸۸۶ را می نبوغ دوره ی مثبت اندیشی او نامید. درون رمان پاریس درون قرن بیستم: ۱۹۹۴ توسط هتزل در سال ۱۸۶۳، باعث شد ورن تحصیل های یدکی برای خلق رمان های جدید خود بگیرد و تا دو دهه پس از آن آثار صلاحیت دار و پرفروشی ازجمله سفر بوسیله مرکز زمین (۱۸۶۳، ترقی یافته در ۱۸۶۷)، تو مدار ماه (۱۸۷۰)، بیست هزاره فرسنگ مافوق دریا (۱۸۷۰) و دور جهان تو هشتاد روز (۱۸۷۳) را از خود به جای بگذارد. ورن داخل این سال ها با قوم ی خود تو آمیان (شهری داخل شمال فرانسه) عمر می کرد؛ و سفر کوتاهی هم به نیویورک و نیز آبشار نیاگارا داشت. در این دوروبر ورن بوسیله تعداد زیادی از کشورهای اروپایی عروج کرد و در اقتباس های بی اندازه تئاتر از داستان خود شرکت کرد و بوسیله نام جهانی دست یافت.بی مو داستان های ژول ورن از مجموعه ای بوسیله نام سفرهای شگفت انگیز هستند

دومین وهله ی نویسندگی ژول ورن از ۱۸۸۶ آغاز می شود و تا زمان مرگ او داخل سال ۱۹۰۵ امتداد می یابد. این مقطع، دوران منفی نگری ورن است. داخل طی این سال ها صدا داستان های ماجراجویانه ی ورن به تدریج تغییر می کند. ورن از داستان های علمی ماجراجویی به جانب داستان هایی درباره ی خطرات فناوری روی می آورد. رمان های او درون این مقطع عبارت اند از: خرید قطب شمال (۱۸۸۹)، جزیره ی شناور (۱۸۹۵)، بخاطر پرچم (۱۸۹۶) و سید گیتی (۱۹۰۴). این تغییر تمرکز به موازات مشکلاتی در عمر نویسنده شکل گرفت: مشکلات مربوط به پسرش میشل، سوءقصد برادرزاده اش بوسیله وی و مشکلات مالی که به دلیل آن مجبور به فروش کشتی تفریحی اش شد. از طرفی از مشت دادن متوالی مادر و ناشر وفادار او هتزل به این بدبینی ها مادون زد. ورن تو هنگام اجل تعداد زیادی متن مشت نویس روی میز خود باقی گذاشته حیات.

سومین و آخرین دوران روایت ژول ورن از ۱۹۰۵ تا ۱۹۱۹ است. در این حوالی آثار ورن پس از اعمال تغییراتی توسط پسر او، میشل منتشر شدند. این مجموعه، شامل آتش فشان زرین (۱۹۰۶)، آژانس مسافرتی تامسون (۱۹۰۷)، شکار شهاب (۱۹۰۸)، خلبان دانوب (۱۹۰۸)، بازماندگان جاناتان (۱۹۰۹)، راز ویلهام استوریتز (۱۹۱۰)، دیروز و فردا، مجموعه داستانی کوتاه (۱۹۱۰) و مأموریت بارساک (۱۹۱۹) است.



ناقلا اولین نسخه های تاریخ های ژول ورن قدرت پیشگویی آینده

ژول ورن در کلکسیون رمان های خود به فناوری هایی اشاره دارد که داخل زمان او اختراع نشده بودند یا از کارهایی سخن می گوید که بشر موفق به انجام آن ها تا آن زمان نشده بود. بسیاری از پیشگویی های ژول ورن درباره ی فناوری هایآینده امروز به حقیقت پیوسته اند. بوسیله همین برهان لقب رجولیت جلوتر از ساعت ی خود، معزز ی او است.

۱.  زیردریایی: ژول ورن تو کتاب بیست هزار فرسنگ زیر دریا، زیردریایی ناتیلوس را معرف می کند. کاپیتان نمو، ناخدای این زیردریایی است. قبل از اختراع زیردریایی در دنیا، ژول ورن به توصیف این وسیله ی نقلیه ی طویل و استوانه ای درون تاریخ خود می پردازد. وصف ژول ورن از زیردریایی ناتیلوس بوسیله قدری دقیق است که برخی امکانات و فناوری های آن را می قابلیت در زیردریایی های کنونی پیدا کرد. ناتیلوس فراهم به اتاقک اصلی، مایه های کنترلی، اتاق غذاخوری و یک بارومتر است.

۲. هلیکوپتر: ژول ورن بارها بوسیله وصف انواع هواپیماها در شعر های خود پرداخته است؛ ولی این توصیف ها در رمان «روبر فاتح» شکل دقیق تری به خود می گیرند. شخصیت پا بر جا این داستان، ماشینی را می سازد که با موتورهای پروانه ای کنترل می شود. این وسیله را می استعداد طرحی نخستین از هلیکوپترها در نظر گرفت که در کرسی ادبیات های ژول ورن بوسیله پرواز درمی آمدند.

۳. رسانه و اعلام: ژول ورن در کتابی به معروفیت «درون سال ۲۸۸۹» می نویسد: «به جای طبع اخبار، تاریخچه ی زمین با مشترکین سخن می گوید که شامل گفتگوهای جذاب با سیاستمدارها، دانشمندان و گزارشگرها درباره ی اعلام روز است.» این پیشگویی دقیقا همان اتفاقی است که در رسانه های مدرن رخ می دهد.

۴. بادبان خورشیدی: اگر رمان «از زمین بوسیله ماه» اثر ژول ورن را خوانده باشید عاطفه می کنید ژول ورن سفرهای فضایی کنونی را توصیف کرده است. ژول ورن علاوه پهلو ایده ی شکل های فضایی زمانی را توصیف می نرم که انسان از سفینه های خورشیدی برای اکتشافات فضایی استعمال یواش. بوسیله باور ی دانشمندان مدرن، ورن مطالعه ی زیادی درباره ی اتفاق های اطراف خود داشت و با افراد یدکی درباره ی دنیای پیرامون صحبت می کرد.

توصیف ها و پیشگویی های ژول ورن که به حقیقت تحول شدند

 ۵. فرود بر ماه: ژول ورن در شعر «از زمین تا اجبار ی ماه» سفر به قمر زمین را توصیف می درنگ. تو آن زمان این ایده ذهن بسیاری از دانشمندان را به چالش گرفت و ژول ورن بوسیله مرجعی برای فرهنگ علمی تخیلی تبدیل شد. داخل سال ۱۹۰۲ جورج میلیس کارگردان از این ایده برای ساخت یکی از اولین فیلم های علمی تخیلی و فضایی استعمال کرد.

ژول ورن داخل رمانی دیگر به نام «در مدار ماه» دامنه را فراتر می گذارد و بوسیله شرح ماجراجویی قهرمان های شعر روی کره ی ماه می پردازد. گرچه روش های ژول ورن درون این دو ادبیات از مداقه علمی چندان بالایی برخوردار نبودند، ولی تخیلات ورن تقریبا قرن سال بعد یکی از بنیانی ترین گام های بشر را لباس داد: دامنه گذاشتن ابتدایی انسان ها روی سطح ماه.

۶. ماژول قمری: علاوه کنار فرود و ماجراجویی روی ماه، ژول ورن حتی از پیدایش ماژول های قمری هم خبر داده حیات. او داخل رمان «از زمین تا اضطرار ی ماه»، اشیایی بوسیله شهرت پرتابه را توصیف می یواش که استعداد پرتاب مسافران و ارسال آن ها به ماه را دارد. پرتابه ها، کپسول های قیف مانندی هستند که نیروی کافی برای مبارزه با جاذبه را دارند.

۷. تبلیغات درون کرسی: ژول ورن از کامل اشیای اطراف خود الهام می گرفت. تبلیغات یکی از آن ها بود. ورن داخل کتاب «درون سال ۲۸۸۹»، تبلیغات فلکی را توصیف می بطی ء که امروزه با عنوان تصنیف های آسمانی شناخته می شوند. او داخل این رمان می نویسد: «همه می توانند تبلیغات جلال را ببینند که از ابرها منعکس می شوند. به کمی بزرگ که جمعیت کل شهرها یا کشورها می توانند آن را ببینند.»

۸. ویدئو کنفرانس: ژول ورن ایده ی ارتباط از راه دور را در تاریخچه «در سال ۲۸۸۹» با مایه ای به نام فون دام فوتو را توصیف می یواش که بی آرامی ارز با فناوری کنونی ویدئو مجمع است. او می نویسد فون دام فوتو امکان واگذاری تصاویر از قانون آینه های احساساتی متصل بوسیله سیم را حاضر می کنند.

 ۹. تیزر (زنجیر برقی): ژول ورن بوسیله تمام اشیای کوچک و بزرگ در فضا گرداگرد خویشتن دقت می کرد. گرچه علاقه ی حقیقی او افزار نقلیه بودند اما سلاح ها را نیز فراموش نمی کرد. او در رمان بیست هزاره فرسنگ زیر دریا، ایده ی تفنگی با ولتاژ بالا را ارائه می دهد. این دستگاه به تیزر یا سلاح برقی کنونی شباهت زیادی دارد. ورن تو ادامه می نویسد: گلوله های این تفنگ، گلوله های عادی نیستند بلکه فراهم به پوشش کوچک لوزی ای هستند... او تو امتداد می گوید: «درون این گلوله ها برق تزلزل بالایی دارد. با کمترین ضربه تهی سازی می شود و هر جانداری هرچقدر هم زورمند باشد، کشته خواهد شد.»

۱۰. بالون فضاپیما: ژول ورن در رمان از اکراه ی زمین تا ماه، فرود فضاپیما روی اقیانوس و شناورشدن آن را به تمثال می کشد.حقایقی درباره ی داستان های ژول ورن

برخلاف فرض بسیاری از خوانندگان که کتاب های نامدار ژول ورن را به رخساره شعر های جداگانه می شناسند، رمان های ماجراجویانه ی او بخشی از مجموعه رمان سفرهای شگفت انگیز هستند. در اوایل دهه ی ۱۸۶۰ ژول ورن با ناشر خویشتن پیر ژول هتزل ملاقات می کند. هتزل درون گستردن اولین رمان ژول ورن با نشانی پنج هفته در بالن بوسیله او دستیار می درنگ. این داستان آغازی برای مجموعه ی سفرهای شگفت انگیز بود. مجموعه ای از ده ها کتاب که توسط ورن تصنیف شد و توسط هتزل منتشر شد.

آثار ژول ورن همچنین زمینه ساز ظهوراستیمپانک شدند و تأثیر شدیدی کنار این ریختگی گذاشتند. استیمپانک ژانری برگرفته از فناوری صنعتی قرن نوزدهم است. بعضی از شخصیت های ورن بوسیله اختصاص ماشین های تخیلی در داستان ها او در آثار برجسته ی استیمپانک ظاهر شده اند. برای مثال برنامه ی تلویزیونی راز ماجراجویی های ژول ورن بوسیله وارسی تجربه ی اشیای ژول ورن می پردازد خواه شخصیت کاپیتان نمو از شعر بیست هزار فرسنگ دامن دریا به شخصیتی در مجموعه کتاب های کمیک انجمن اصیل زادگان شگفت انگیز تبدیل می شود.آثار ژول ورن تأثیر زیادی بر پیدایش سبک استیم پانک داشت

منبع الهام و اقتباس ژول ورن در بسیاری از رمان ها، سفرهای دریایی او بودند. او تاریخچه هایی مثل «دور دنیا درون هشتاد روز» و «بیست هزاره فرسنگ مادون دریا» را با وحی از سفرهای دریایی خود نوشت. ژول ورن یکی از معدود نویسندگان با زیادترین تعداد برگردان ی آثار درون سراسر جهان است. او بوسیله کلمه فرانسه می نوشت اما توانست توجه جهانیان را به خود جلب کند. رمان های ورن از دهه ی ۱۸۵۰ به تقریبا ۱۵۰ زبان ترجمه شدند و او را بوسیله دومین نویسنده ی پرترجمه در کچل تاریخ تبدیل کردند. رتبه ی او از دیدن ترجمه ی آثار حتی از ویلیام شکسپیر غم بالاتر است و رتبه ی اول به آگاتا کریستی اختصاص دارد.

گرچه مخاطبین ژول ورن، صرفا افراد بزرگ سال بودند ولی بسیاری از ناشران انگلیسی زبان، رمان های او را بوسیله زبان ساده برای نوجوانان برگردان کردند. بسیاری از مترجم ها به سهل سازی ادبیات های او پرداختند، بسیاری از متون سنگین را از کارهای او حذف کردند و تو چندی استاندارد ها به اختصار سازی گفتگوها پرداختند. حتی درون بعضی موارد خطاهایی متشابه قطع گیری ها و تبدیل واحدهای غلط را تو برگردان هوشیار کردند.



آثار ژول ورن، الهام بخش سبک استیم پانک شدند که برگرفته از فناوری قرن نوزدهم میلادی است.  زندگی شخصی و مرگ

زندگی شخصی ژول ورن اندوه مانند زندگی کاری او پر از ماجراجویی های مختلف بوده است. ژول ورن در نوجوانی عاشق دخترعموی خود کارولین ترونسون شد که تقریبا یک سال و نیم از او ارشد نم بود. از آنجا که ژول ورن فرع ی زیادی به نمایشنامه و رمان داشت، اشعاری را برای پر ارزش خویشتن کارولین می نوشت. متأسفانه ترونسون احساسات پسرعموی کوچک تر خود را نپذیرفت و در بیست سالگی با مردی که بیست سال از او ارشد تر بود وصال کرد و ژول ورن را قلب شکسته افسون شده کرد.

ژول ورن پس از مدتی اقامت در پاریس مکرر بوسیله نانت بازگشت و در آنجا عاشق زنی بوسیله نام رز هرمین آرنود شد و اشعاری هم درون وصف او نوشت؛ اما والدین آن بکر با وصلت آن ها مخالفت کردند و او را بوسیله عقد شخص دیگری درآوردند. بوسیله این ترتیب شکست مجدد عاطفی، ژول ورن را باخبر مرحله ای متاخر از افسردگی کرد. تو نهایت ژول ورن در سال ۱۸۵۷ با زنی به نام هونورین دی ویان مورل، دست نخورده ای ۲۶ ساله با دو طفل ازدواج کرد و صاحب فرزندی بوسیله معروفیت میشل شد.

ورن داخل دوران شباب از مشکلات عدیده ی سلامتی از جمله ورم روده و حملات عجیب فلج چهره رنج می برد که بعدها عامل آن عفونت گوش امتیاز داده شد. تمام این مشکلات عایق از ورود ورن به ارتش فرانسه شدند. با وجود تمام مراقبت های پزشکی ورن توانست بوسیله نویسندگی ادامه دهد.

ورن بوسیله برهان علاقه ی بیش بوسیله عروج و ماجراجویی پس از توفیق اولین کتاب های خویشتن رفتار به ابتیاع کشتی کوچکی کرد. با افزایش شهرت و پراکندن تعداد بیشتری از کتاب ها، موقعیت مالی او غصه بوسیله مراتب بهتر شد و سفینه های بهتر و بزرگ تری خرید. متأسفانه میشل، پسر ورن به دلیل بدرفتاری و استیل زندگی بد، رابطه ی خوبی با پدرش نداشت و این دو متصل دور از یکدیگر بودند تا اینکه در اواخر زندگی ژول ورن، اندکی وفاق ی آن ها بهبود یافت.





ژول ورن و همسرش

ژول ورن داخل سال ۱۸۸۶، تک حمله ی شعاع ء عزم برادرزاده ی خود قرار گرفت که مبتلا به بیماری مجرد بود. آماج به پای او اصابت کرد و او مجبور شد نیمه افلیج به زندگی خود دنباله دهد. ژول ورن بر اساس سوابق گذشته در وکالت، در سال ۱۸۸۸ بوسیله نشانی رایزن آمیان (شهری درون فرانسه) انتخاب شد. او به مدت ۱۵ سال در این سمت جاویدان ماند. تا اینکه در سال ۱۹۰۵، پهلو اثر بلای ناگهانی قند، جان خویشتن را از دست عدالت و در قبرستان همان شهر به خاک بسته شد.آثار  جدیدی از ژول ورن تا سال ها پس از مرگ او منتشر می شدند

با اینکه ژول ورن در سال ۱۹۰۵ درگذشت ولی مشت نویس ها و آثار متعددی از او بوسیله جای ماندند که تا سال ها پس از مرگ او منتشر شدند. بسیاری از آثار او توسط پسرش میشل جمع آوری و ویرایش شدند. گرچه پژوهشگرهای مدرن با مقایسه ی دست نویس های واقعی ورن با نسخه های منتشرشده پس از مرگ او متوجه شدند تغییرات میشل روی شعر های ورن بسیار فراتر از ویرایشی سهل بوده اند. میشل به بازنویسی کامل برخی شعر ها پرداخت، فدایی شخصیت ها را تغییر داده بود مجموعه ای از شخصیت های تخیلی را به شعر ها اضافه کرده حیات و با این فرمان سبک آثار را بوسیله ملودرام نزدیک کرده بود. برخی از منتقدان، این آثار را آلوده تلفی می کنند و برخی دیگر آن را بخشی مشروع از مشارکت پدر و پسر می دانند. همچنان مناقشه ها به خشکی امدن سر این دست آثار دنباله دارد.میراث

آثار ژول ورن تأثیر شگفت انگیزی بر نویسندگان علمی و ادبی پس از او گذاشتند؛ از جمله نویسندگانی که تحت تأثیر ژول ورن بودند می توان به این موارد رمز کرد: مارسل امه، رولان بارت، رنه بارژاول، میشل بوتور، بلز ساندرار، پل کلودل، ژان کوکتو، فرانسوا موریاک، رمون روسل، کلاد روی، خولیو کورتاسار،آنتوان سن اگزوپری وژان پل سارتر. دانشمندانی که مادون تأثیر آثار ژول ورن به جستار و پژوهش پرداختند عبارتند از: ریچارد برد، یوری گاگارین، سیمون لیک، هربرت لیاتی، گولیلمو مارکونی، فریتیوف نانسن، کنستانتین ساکلفسکی، ورنر فون براون و جک پارسونز.

آثار ژول ورن همچنین وحی حصه بیش از سی معلول سینمایی و سریال های متعدد تلویزیونی بوده اند که بیشتر برگرفته از داستان های مشهور بیست هزار فرسنگ تحت دریا، سفر به مرکز زمین، سفر به ماه، دره ی اژدها، میشل استروگف و عروج به دور دنیا درون هشتاد روز هستند.

ژول ورن با واکنش به دنیای ادبیات، فیلم و فراتر از آن علم و فناوری، میراثی را بخاطر دوده های پس از خویشتن از جمله دانشمندان، سرمایه گذارها و پژوهشگرها به جای گذاشت. نیروی دریایی ایالات متحده در سال ۱۹۵۴،اولین زیردریایی سوخت هسته ای جهان، ناتیلوس را راه اندازی کرد که شهرت آن برگرفته از زیردریایی ناتیلوس تو داستان بیست هزار فرسنگ زیردریا است. به مدت بیش از ۱۳۰ سال، ماجراجویانی شبیه نلی بلی (۱۸۹۰)، وایلی پست (۱۹۳۳)و استیو فوست (۲۰۰۵) با الهام ازفیلیس فاگ، قهرمان ادبیات دور دنیا در هشتاد روز، رکورد عروج به دور دنیا را شکستند. ورن و کلکسیون ی کتاب های سفرهای شگفت انگیز او نشان می دهند انباره ی تخیل آدم تا کجا می تواند پیش برود و روزی به جوهر تغییر شود.جایزه ی ژول ورن

در سال ۱۹۹۲ ژان کریستوف ژافر و فردریک دیودون، دو بنیان گذار فستیوال ژول ورن، جایزه ی ژول ورن بخاطر دستاوردهای سینمایی، محیطی و اکتشافی در نظر گرفتند. این جوایز که توسط اداره ماجراجویان ژول ورن اداره دهی می شوند هر سال درون مراسمی رسمی به برندگان اعطا می شوند.بیشتر بخوانید:دانشمندان برای ابتدایی بار آدم را درون حالت زیست تعویقی استراحت دادندشکست در فهم بلندمدت؛ چرا انقراض بشر دیگر برایمان اهمیتی ندارد؟موزه آینده؛ ساختمان که بر شالوده الگوریتم نقشه کشی شده استآیا فناوری می تواند از تکمیل منابع جلوگیری کند؟درصورت شکست تبار بشر، آیا اثری از انسان بخاطر آیندگان بوسیله جا خواهد ماند؟
AASGASGHAROOOOنیکونAROOOONNikonHAASGHAROOOOCorporationOOOON (، شرکتی)ژاپنی با حوزه ی فعالیت بین المللی است که مرکز فعالیت آن درون توکیو راحتی دارد این شرکت،. با محصولات متنوع تو حوزه ی اپتیک و تصویربرداری شناخته می شود مقاله های.مرتبط داستان برند:کداک، پیش: قدم دنیای عکاسی و نماد انقراض تو برابر تبدیل دیجیتالداستان برند کانن؛ ژاپنی پیش گام در صنعتی الکترونیک و اپتیک محصولاتی همچون

گوناگون دوربین، لنز دوربین، دوربین های دوچشمی، میکروسکوپ، برخی لنزهای پزشکی، ابزارهای وزن گیری، دوربین اسلحه، تلسکوپ های زمینی و برگ آزمایشگاهی تولید نیم هادی ها، داخل دسته بندی محصولات نیکون قرار دارند شاید عموم. مردم، نیکون را با دوربین های عکاسی بشناسند، اما این برند در محصولات دیگر غم آمار قابل توجهی دارد و دومین تولیدکننده ی مبصر تجهیزات نوری تولید شقه هادی تو گیتی محسوب می شود تاریخچه ی.تأسیس داستان نیکون،

به ابتدای صد بیستم باز می گردد زمانی که. ژاپن درون مسیر نوآوری های نو قرار داشت و جامعه ی آن به سمت مدرن شدن پیش می رفت تو آن. سال ها، نیاز بوسیله ترفیع در همگی ی صنایع حس می شد و اپتیک نیز یکی از مرزهای فناوری بود اولین مرکز.



تولیدی نیکون که با نام نیپون تأسیس شد نیکون ابتدا

با معروفیت Nippon Kagaku K K خواه.Japan Optical Industries مبدا به فرمان کرد کویوتا ایواساکی،. این شرکت را در ۲۵ ژوئیه ۱۹۱۷ درون توکیو تأسیس کرد اولیه محصولات. شرکت، میکروسکوپ و ابزارهای اپتیکی پیمانه گیری فاصله بودند که با تمرکز کنار بازار داخلی تولید می شدند ایواساکی، برادرزاده. ی بن گذار میتسوبیشی و تو آن زمان، مدیر بی مو شرکت مذکور حیات ایواساکی از.

مدیرانی وجود که بوسیله اهمیت پیشرفت ژاپن داخل آن سال ها اثر برد بوسیله علاوه،. او می دانست که تولید تجهیزات نوری یکی از نیازهای ملی ناحیه است درنتیجه ی. همین ایده ها و اعتقادات، برنامه ریزی برای تأسیس یک شرکت در صنعت اپتیک نهایی شد باهم اتحاد کردن نیپون. ترکیبی از بخش تولید تجهیزات اپتیکی Toyo Keiki، مدخل تولید آینده ی Iwaki Glass، و Fuji Lens Manufactirung بود ترکیب همکاری. های دیگر داخل شروع فعالیت، نشان می داد که ایواساکی پروگرام هایی موکد برای همکاری خود دارد نیپون بخاطر.

شروع فعالیت خود قطعا به مراکز تولیدی و کارخانه حاجت داشت آن ها. مطلع درون سال ۱۹۱۸ تحقیقات برای ساخت لنزهای اپتیکی را شروع و پس از چند شکست، آن را متوقف کردند پس از. مدتی، نیاز بوسیله تأمین لنزها درون داخل شرکت غریزی نمدار و شد و تحقیقات ادامه پیدا کرد در سال. ۱۹۲۳، برای توسعه ی تحقیقات داخل ۲ بخش تئوری و عملی، ۳ مرکز تحقیقاتی مجزا مصنوع شد که یکی از آن ها بازوی تولیدی وجود که تو سایت Oi Dai ni شروع-به فقره کرد چند کوره. ی حرفه ای نیز بخاطر تولید لنزهای بلور ای در آن کارخانه انتصاب شد که جزو برترین تجهیزات صنعت در آن زمان بودند نخستین دوربین.



دوچشمی نیکون اولیه علیه

متناسب توجهی که از کارخانه های تولیدی نیپون بیرون شد، دوربین دوچشمی بود این محصول. با صیت MIKRON درون سال ۱‍۹۲۱ عرضه شد میکرون، در. ۲ نسخه با بزرگ نمایی های ۴ و ۶ انطباق تولید شد که به خاطر کوچک وجود داشتن منشور، کاربردپذیری بالایی داشت علیه نیپون. در آن سال ها بوسیله اندیشه کاربرد فراز و ابعاد کوچک، معروفیت بسیاری فاش کرد و در پایان صد بیستم همچنین بار دیگر تولید شد سال های. ابتدایی توسعه و همکاری با آلمانی ها با ترفیع

نیپون داخل فناوری های اپتیکی، ۸ مهندس درون سال ۱۹۲۱ از آلمان بوسیله آن باهم اتحاد کردن دعوت شدند مهندسانی که. به شریک شدن ژاپنی دعوت شدند، هرکدام در مملکت های تخصصی خویشتن شهرت جهانی داشتند آن ها. درون زمینه های گوناگون، از مدل سازی لنز و میکروسکوپ تا تجهیزات دقیق اندازه گیری و محاسبات نکته سنج مهارت داشتند راهنمایی های. این مهندسان در سال های اولین فعالیت نیپون نقش اضافی داشت و قطعا، یکی از دلایل ترفیع آن ها در سال های بعد وجود لنز دوربین.



Anytar ساخته شده براساس نقشه کشی آلمانی مهندسان ژاپنی،

همه ی تلاش خود را به کار می گرفتند تا از فناوری تولید لنزهای عکاسی، تعاقب نیفتند آن ها. قصد داشتند این محصولات را که تا آن زمان عزب از کشورهای خارجی بوسیله ژاپن می آمدند، بوسیله صورت تمام تو در ناحیه تولید کنند طراحان نیپون،. سفرهای متعددی به اروپا و خصوصا آلمان انجام دادند آن ها. تلاش کردند تا با بازدید از مراکز تولیدی آلمانی ها و حتی فروش استاندارد هایی از آن کشور، فناوری تولید لنز را بهتر دریافتن کنند بوسیله هرحال،. مقیاس های لنزها بوسیله ژاپن آمدند و چالش های اصلی، نخست شد نخستین طراحی.ها بخاطر پیدایش لنز عکاسی، با همکاری آلمانی ها عمل شد امروزه، به

استراحت می استعداد از کامپیوترها داخل مدل سازی و تولید گوناگون لنز کاربرد کرد منتهی در. سال های مقدماتی صد بیستم، فردی های محاسباتی و طراحی زیاد یدکی بودند و مهندسان نیپون، باید با گوناگون وضع های تکاپو وخطا و دمونتاژ و مونتاژ مقیاس های اولیه، بوسیله طراحی بهینه می رسیدند بوسیله علاوه،. در بسیاری از اوقات نمونه های اولین که محسوس مناسبی داشتند، چونی مورد دیدن را در عکس های ثبت شده عرضه نمی کردند بدوی نقشه کشی.

ها برای ساخت لنزهای عکاسی با همکاری و هدایت آلمانی ها ایفا شد تو آن. زمان، لنزهای Tessar به عنوان نمونه های پیش گام بازار لنز عکاسی شناخته می شدند شریک ژاپنی. برای وضع اندازی اولین خطوط تولید آن دسته از لنزها، عزب می توانست از محصولات کشورهای دیگر ایده برداری کند آن ها. اولین لنزهای خود را براساس مدل سازی های تسار با نام Anytar ارائه کردند نیکو، برندی.





که بعدا به نیکون تبدیل شد هاینریش آخت،

یکی از مهندسان آلمانی و فنی محاسبات طراحی بود که نقشی اساسی درون طراحی لنزهای آنیتار داشت او تقریبا. در تمامی لنزهای تولیدشده در آن سال ها تأثیر داشت پس از. آن که آخت بوسیله آلمان بازگشت، طراحان ژاپنی صعود پروژه را به خشکی امدن عهده گرفتند و نقشه کشی ها را بهبود بخشیدند تو سال. ۱۹۲۹، میزان ی بدوی و آزمایشگاه Anytar F4 5 معرفی.شد که تا سال ۱۹۳۱ به تکامل رسیده و از سایه ی لنزهای تسار بیرون شد شرکت نیپون.

برای برگزینی برندی اختصاصی برای لنزهای عکاسی خود، از ترکیب Nippo و Kougaku استعمال کرد و در فرجام نام نیز بوسیله رسوم آن سال های صنعتی اپتیک، حرف R را R اضافه کرد درنتیجه،. لنزهای نیپون از سال ۱۹۳۲ با برند Nikkor عرضه شدند علاوه.

کنار لنزهای عکاسی، درون دهه ی ۱۹۲۰ برای تولید دیگر محصولات اپتیکی نیز تلاش های مهمی انجام شد میکروسکوپ. Joico یکی از آن محصولات بود که باز حزن با مشاوره ی آخت و طراحی های او معرفی شد آن. میکروسکوپ، بزرگ نمایی ۷۶۵ یکسانی داشت و در سال ۱۹۲۵، به صورت رسمی بوسیله راسته عرضه شد از.





اولین کوره های تولید عدسی در نیکون یکی

از چالش هایی که در همان سال های ابتدایی به نیپون ضربه زد، تخریب زیرساخت های تولید بلور های اپتیکی پهلو اثر زلزله ی ارشد Kanto بود فعالیت. های کارخانه های تولیدی داخل نتیجّ ی آن زلزله ی سال ۱۹۲۳ متوقف شد، اما یک سال پس ازآن با غلبه بوسیله فقره خویشتن ادامه داد چندین. آزمایش عملی بزرگ و رادیکال پس از شروع مجدد فعالیت ها روی انواع لنز انجام شد که هدف نهایی همه ی آن ها، تولید متراکم لنز وجود درنهایت،. آزمایش ها و جستجو های مهندسان ژاپنی تو نیپون، به نتیجه رسید و آن ها توانست لنزهایی با چونی برابر با محصولات خارج از ژاپن، تولید کنند با.

شروع دهه ی ۱۹۳۰، شرکت مام نیکون بوسیله شهرتی قابل توجه در ژاپن رسا بود آن. ها یکی از پروژه های بزرگ مطالعه ی نجومی در ژاپن را کنار عهده گرفتند که علیه آن، هنوز تیمار بوسیله نشانی یادگاری از عهد اوج گیری فناوری های ژاپنی شناخته می شود تلسکود. فضایی  ۸ اینچی که تو موزه ی علوم آن سال های توکیو نصب شد، علیه شریک شدن نیپون بود محصول. آن ها، مقدماتی تلسکوپ در نوع خود وجود که به نعوظ کامل داخل ژاپن باریک می شد اولین.





دوربینی که با برند نیکون تولید شد باوجود

موفقیت در مملکت های دیگر، صنعتی عکاسی محلی بود که تمرکز مهندسان و مدیران نیپون به آن فراخوانی می شود پس. از ثبت و بازاریابی موفقیت آمیز لنزهای Nikkor، بخت به عرضه ی محصولات ویژه پایین تر آن برند بود در. سال ۱۹۳۳، اولین محصولات رسمی با آن برند ارائه شدند که کاربرد حقیقی آن ها، در عکاسی هوایی مخصوص اطلس برداری حیات Aero. Nikkor،-معروفیت لنزهای تولیدی نیپون داخل آن سال بود ترقی.ی جهانی و تولد برند نیکون دهه

ی ۱۹۴۰، زمان درگیری ژاپن درون فساد جهانی دوم و خسارت های بی احصائیه آن بود از. میانه های آن دهه، بازسازی ژاپن و از شیوه ستاندن تلاش ها برای تبدیل شدن بوسیله قطب فناوری جهان، شروع شد بسیاری. از محصولات ژاپنی در آن سال ها به کشورهای دیگر صادر شدند و بازدهی صنعت اپتیک همچنین روز به روز بیشتر می شد درواقع،. محصولات اپتیکی ژاپنی داخل آن سال ها قدم های اولیه را برای شریف شدن جمله ی پیدایش «ژاپن برداشتند» دوربین.





۳۵ میلی متری رنج فایندر نیکون SP از

مقدماتی محصولاتی که پس از دعوا به صورت موکد به برنامه های نیپون اضافه شد، لنزهای چشم پزشکی بود که تمرکز شدید ژاپنی ها را برای ترقی ی هرچه بیشتری محصولات اپتیکی در حوزه های مختلف مدال می انصاف نیکون.ابتدا نام یکی از محصولات شرکت داخل بازار عکاسی بود درون

سال ۱۹۴۶، بدوی زمزمه ها از برندی به شنوایی رسید که امروز، نمادی از عکاسی باکیفیت محسوب می شود نیپو. در تلاش بود تا اسمی برای دوربین عکاسی کوچک و کاربردی خود گزینش کند و ابتدا، بوسیله معروفیت Nikorette رسید اسمی. که غم اختلاط Nippo و Kogaku بود و هم کوچک بودن دوربین را علامت می عدالت پس. از مدتی، مدیران بوسیله این نتیجه رسیدند که اشتهار مذکور، طولانی بوده و همچنین، جذابیت لازم را نیز به عنوان اسمی برای محصولی آینده نگرانه ندارد در. نهایت، نام nikon برای دوربین کامپکت مشارکت تفویض شد که اختلاط Nikko با حرف N N بود که در اصطلاح ژاپنی، مفهومی مذکر را می رساند.



مدال Grand Prix نمایشگاه جهانی بروکسل (۱۹۵۷) که بوسیله نیکون اهدا شد

تجهیزات نقشه برداری، یکی دیگر از خانواده های محصولات تکیه به لنزهای اپتیکی هستند. نیپون در امتداد ی دهه ی ۱۹۴۰، تمرکز خویشتن را بوسیله این محصولات نیز منعطف کرد و محصولاتی با نام های Tilting Level E و Transit G G بوسیله بازار عرضه. کرد ورود و موفقیت درون این طور حوزه هایی داخل صنعتی اپتیک، قطعا نتیجه ی تفحص و توسعه ی تمام مدت روی فناوری های پیدایش لنز وجود که در سال های ابتدایی انجام.

شد ۲ سال پس از برندسازی اولیه بخاطر دوربین های عکاسی، اولین دوربین نیکون با نام Nikon Model I تو سال ۱۹۴۸ شناساندن. شد اولیه دوربین شرکت، نوآوری های متعددی داشت که آن را به محصولی برازنده توجه در صنعت دگرگونی می. کرد استفاده از بیرینگ های محوری برای جزء شاتر یکی از آن نوآوری ها بود که از سال ها تلاش در بخش های استفهام تا تا اینکه بازاریابی به دست.

آمد پیش از ارائه ی رسمی اولین دوربین نیکون، تبلیغات و تجسس های متعددی از آن منتشر شد که توجه بسیاری از کاربرد کننده های داخلی را به خود جلب. کرد تقاضا برای دوربین نیکون به حدی فراز بود که خطوط تولید، اقتدار تأمین نیاز میدان را. نداشتند منتهی، چالش اصلی پس از عرضه ی رسمی و ابتیاع اولین میزان های از دوربین نیکون نخست.





شد نیکون مدل F، بدوی دوربین SLR با استعداد تعویض

لنز مهندسان نیپون پس از ارائه ی اولین دوربین حرفه ای خود، با شکایت های متعددی از سوی استفاده کننده ها رو به رو بودند که روزمره باید به آن ها استفهام می. کردند آن ها درون مسیر حل همین چالش ها، به دستاوردهای مهمی رسیدند و توانستند در تولید محصولات اینده از آن دستاوردها استفاده. کنند پیشرفت های به مشت آمده، باعث شد تا ۲ میوه عالی مربوط باینده با نام های Nikon M و S Nikon S به ترتیب تو سال های ۱۹۴۹ و ۱۹۵۰. عرضه شوند بهبود آن دوربین ها، منجر به تولید محصولات بعد اینده با شهرت های S2 و SP و دوربین تک لنزی آینه. ای F Nikon شد که در سال های بعدی، اشتهار و عرض جهانی شرکت ژاپنی را به.

اوج رساندند در میانه های صد بیستم، فعالیت در حوزه ی تجهیزات اندازه گیری، در کنار صعود تو مرزوبوم ی دوربین های عکاسی، با غلبه دنباله. علنی کرد پروفایل پروژکتور Model I یکی از محصولات رادیکال نیپون درون آن بازار بود که با استفاده فناوری نورپردازی پرتوی موازی، محصولی متناسب توجه در سیستم های اندازه گیری محسوب.



می شد لنزهای مخصوص فرایند تولید فتولیتوگرافیتوجه رسانه ها و

افزایش اشتهار میانه ی قرن بیستم، زمانی حیات که نام دوربین های نیکون و لنزهای نیکور، در سطح جهانی بوسیله. رفعت رسیدند در ۱۰ سپتامبر ۱۹۵۰، نیویورک تایمز مقاله ای اختصاصی درباره ی دوربین های نیکون و لنزهای نیکور. منتشر کرد مقاله ی رسانه ی آمریکایی، براساس ادعاهایی از عکاسان مجله ی TIME که بخاطر تصویربرداری از مجادله اضطرار به شرق آسیا آمده بودند، کیفیت بالای محصولات شرکت نیپون را ستایش. می کرد دوربین های نیکون در شرایط ابکی منطقه ی Peninsula داخل کره، به خوبی کار می کردند و برضد محصولات رقبا، عکس های باکیفیتی هم از رخدادهای قیافه گرفته.

عرضه کردند درون مقاله ی نیویورک تایمز درون سال ۱۹۵۰، لنزهای شرکت ژاپنی بهتر از لنزهای آلمانی. وصف شد به علاوه، عملکرد دوربین های نیکون همچنین بهتر از محصولات قلبی مشارکت های ژاپنی بود که تنها معلوم منت داشتند و تو عملکرد کلی، زیبنده. قبول نبودند به خاطر همین مقاله، لنزهای نیکور به شهرتی جهانی دست فاش کردند و «مجرد عبارت» تاسیس ژاپن را به طور کامل. دگرگونی دادند پیش از آن، محصولات ژاپنی ارزان و بی کیفیت فرض می شدند و پس از آن، ژاپن حروف خود را به عنوان به سمت ملتی پیشرو تو فناوری.



دگرگونی قسط دوربین حرفه ای Photomic FTn عکاسان حرفه ای، یکی از عوامل مهم معروفیت برند

نیکون بودند فعالیت های بازاریابی برای بهبود شهرت شرکت ژاپنی، پس از مقاله ی مشهور نیویورک تایمز نیز. ادامه داشت عکاسان روزنامه ی لایف، از طرفداران پا بر جا و نامی دوربین های نیکون و لنز نیکور بودند که داخل افزایش نام آن ها نقشی. بنیانی داشتند همکاری ژاپنی پس از درک حجم های بالای این نوع از شهرت، انجمنی را با نام Nikkpor Club تأسیس کرد که به نشانی مؤسسه ای بین المللی، محل تبادل دیدن و گفتگوی علقه مندان بوسیله عکاسی و خصوصا کاربران لنزهای. Nikkor حیات اعضای مؤسس هم گذاری نیکور، عکاسان مجله ی لایف و Magnum Photos، عکاسان مرجح ژاپن، داستان نویس ها، محققان معروف و بازیگران.

سینما بودند در سال های معروفیت جهانی دوربین های عکاسی، تولید تجهیزات اپتیکی دیگر متوقف نشد و چند نمونه میکروسکوپ عالی همچون Model SM به بازار. عرضه شدند دشت نیپون، اولین در جنس خود حیات که فناوری های نوآورانه ای برای بهبود.



فوکوس داشت-H لنز Nikkor.H

300mm F2 8 همان طور که قبلا گفته شد، میزان SP دوربین های نیکون، یکی از عوامل اصلی شهرت جهانی. آن برند بود نسخه ای از این دوربین (تک) لنزی غیربازتابی Rangefinder در سال ۱۹۵۷ معرفی کردن شد که مورد توجه عکاسان حرفه. ای استراحت گرفت دوربین جدید نیکون، استعداد پشتیبانی از ۶ لنز قابل تعویض را داشت و فناوری های مختلفی برای کاهش شوک پذیری و صدای آن به. کار گرفته شد دوربین Nikon SP به همراه لنزهای Nikkor، تو سال ۱۹۵۸ درون نمایشگاه World Expo بروکسل، اجرت ی Grand Prix.را قبض کردند تولد غولی بوسیله

اشتهار Nikon F ورود نیپون به بازار دوربین های SLR، با محصولی برازنده توجه به نام Nikon. F ایفا شد همکاری ژاپنی با استفاده از پیشرفت های حاصل شده درون فناوری های پیدایش دقیق و اپتیک، محصولی تولید کرد که واکنش های مثبتی را از سرتاسر جهان. بوسیله همراه داشت آن دوربین تا سال ۱۹۷۳ تو شیار تولید نیکون باقی ماند و با معامله ۸۰۰ هزار عدد، نقش مهمی درون تثبیت برندهای نیکون.



و نیکور داشت

سامان رولینگ نیکون صندوق ی آینه، مصرف از پنتاپریسم و همچنین جهیز مونتاژ لنز Bayonet، از نوآوری های متاخر تو دوربین نیکون اف بود که آن را از علیه انقلابی قبلی یعنی SP. مجزا می کرد البته، همین چند نوآوری جدید، دشواری های متعددی را برای مهندسان نیپون بوسیله همراه داشت که پیاده سازی آن ها درون جعبه ی دوربین، یکی از مهم ترین. چالش ها وجود نوآوری نیپون در سیستم تعویض لنزها، به حدی حرفه ای بود که تا سال ها هنوز به عنوان یکی از گونه های تعویض لنز در دوربین ها.

استفاده می شود داخل ادامه ی دهه ی ۱۹۵۰، فناوری میکروفیلم و ذخیره ی اسناد که تو آمریکا معرفی کردن شده بود،. به ژاپن واردشد لنزهایی که بخاطر نگاشتن داده ها روی میکروفیلم ها طراحی می شدند، برای ذخیره ی حروف. ژاپنی کم ارزش نبودند درنتیجه، نیپون بخاطر محلول آن-چالش، لنزهای Micro Nikkor را با رزولوشن. پشته معرفی کرد معرفی آن لنز، با التماس فراز از طرف انبازی های طبع و تولیدکننده های تجهیزات. الکترونیکی همراه وجود به علاوه، ادعا بخاطر لنزهایی بالا رزولوشن های بالاتر نیز اضافه یافت تا در ساخت قطعات الکترونیکی از آن.



ها کاربرد شود

دوربین nikon F3 در سال ۱۹۶۲، نیپون یک شلنگ نیز درون ساخت لنزهای مخصوص ذخیره ی اطلاعات پیش رفت و Ultra Micro Nikkor. را معرفی کرد ۲ سال بعد، نسخه ی حرفه ای تیز آن ارائه شد که بالاترین رزولوشن را در بین لنزهای کل. جهان ثروتمند حیات آن لنز می توانست یک ادبیات انگلیسی ۳۳۰ صفحه ای را داخل.یک*فیلم.۱۲ ۶ ۱۳ ۲ میلی. متری پس انداز کند آن لنز بی قراری داخل بازار تویی و حزن بین المللی، بوسیله موفقیت های عظیمی.

دست هویدا کرد فناوری مورد استعمال برای تولید لنزهای الترا میکرو نیکور، بعدها برای سیستم های لیتوگرافی نصف هادی ها مصرف شد که لقب کنجکاو ترین ماشین کار کننده تاریخچه را به.خود اختصاص داد محصولات و پروژه های حرفه ای

و بازاریابی گسترده پس از شناساندن چند نوع دوربین با کاربری های اشتراکی و تخصصی و همچنین تحول شدن بوسیله ستاره صنف ای صنعت لنز، وقت آن رسا بود که شرکت ژاپنی محصولی خارق العاده تو بازار دوربین. عکاسی معرفی کند در سال ۱۹۶۳، اولین دوربین نیکون با مقاومت تو طبق آب، فشار و خوردگی، به. میدان ارائه شد در آن زمان لقب All Weather برای دوربین نیکون.



کاربرد می شد اولین دستگاه استپر

ژاپنی تولید VLSI محصول مهم دیگری که درون آن سال ها، وعده دیگر فناوری های حرفه ای نیپون را داخل ساخت تجهیزات نشان می داد، ماشین حرفه ای Ruling Engine بود که درون دانشگاه. توکیو نصب شد این ماشین اپتیکی، اولین در سنخ خود در ژاپن وجود که به اشتهار ماشین فانتزی همچنین. شناخته می شد دلیل آن صیت گذاری، دقت بسیار بالای تک نیاز بخاطر. ساخت آن حیات سامان های رولینگ، به زبان سهل برای ساخت توری پراش استفاده می شوندنیکون با برگزاری نمایشگاه های عکاسی، محصولات خود را

بازاریابی می کرد نیکون درون کنار تولید محصولات عالی، تمرکز فوقانی نیز تو بازاریابی، خصوصا داخل. داخل ژاپن داشت آن ها داخل سال ۱۹۶۸، یک سالن مخصوص نمایشگاه های عکاسی با صیت Ginza Nikon Salon در. توکیو تأسیس کردند هدف از تأسیس آن سالن، اضافه شهرت همدستی و همچنین توسعه ی. اتیکت عکاسی بود اولین نمایشگاهی که در آن سالن برگزار شد، به نمایش آثار Ihei Kimura از عکاسان حرفه.

ای ژاپن پرداخت تلاش های ادب سازی و بازاریابی نیکون، به تأسیس تالار. نمایشگاهی محدود نشد آن ها یک سال بعد یک مسابقه ی عکاسی. عام زیبایی دادند مشق ی مذکور، با مرام آشنایی عکاسان حرفه ای و غیرحرفه ای و درنتیجه، ترقی ی فرهنگ. عکاسی برگزار شد نام آن مسابقه، Nikon Photo Contest بود که ۲۱ هزار نفر از ۳۷ کشور جهان درون آن.



ثبت نام کردند سیستم آزمایش و

تجسس ویفر IC یکی از پروژه های اهمیت که در دهه های پایانی صد بیستم به نیکون پیشنهاد شد، شریک شدن در بسرنوشت شوم دچار کردن تصویربرداری پروژه ی. فضایی آپولو بود ناسا، تو سال ۱۹۷۱ از نیکون التماس کرد تا دوربین حرفه ای Photomic FTn خویشتن را بخاطر عکس برداری درون پروژه ی آپولو،.

بهینه سازی کند ناسا درون همکاری با نیکون، تمامی پیش نیازهای لازم دوربین برای دوام آوردن درون شرایط خاص فضایی را به. نیکون اخبار کرد فدایی از آن پیش نیازها، استفاده از مواد تک تأیید ناسا وجود که محتوی گویا کننده ها و جذب کننده های. شوک می شد به علاوه، بخاطر مقاومت در برابر شرایط بغرنج تابش نور خورشید، تمامی سطح دوربین باید با ته رنگ سیاه مات.

مخلوق می شد درنهایت شرکت ژاپنی توانست تمامی انتظارهای ناسا را برآورده کند و ۹ دوربین برای پروژه ی سابق الذکر به آن. ها تحویل رحم آپولو ۱۵ با دوربین های نیکون بوسیله محیط پرتاب شده و در یک پروژه ی دیگر برای سیر ۳ فضانورد و تصویربردای از جو زمین همچنین از آن دوربین.



ها مصرف شد

دوربین nikon F3AF از دوربین های عکاسی مهم دیگری که درون آن سال ها توسط نیکون شناساندن شدند، می قابلیت به Nikon F2 اشاره کرد که با کمال مطلوب بهبود عملکرد، عکاسی کندرو مرطوب و همچنین اتوماسیون. بیشتر مدل سازی شد هدف مهم دیگر، حفظ توان سری F درون آزادی استفاده از لنزها و متاع.

جانبی متنوع بود نیکون F2 بهبودهای فراوانی نسبت به. سلاله قبل داشت بوسیله عنوان مثال، آن دوربین توانایی عکس برداری زننده با/سرعت شاتر ۱ ۲۰۰۰ وقت را داشت و نیز به تایمر خودکار، آینه ی بزرگ تر و تو عقبی. لولایی حاضر حیات به علاوه، قامت جدید قوم ی F، در حصه طراحی نیز بهبود داشت و دکمه ی شاتر، در موضع ارزان تری.

صبر خمود حیات نیکون چند سال پس از عرضه ی دوربین F2، نسخه ای ویژه با کالبد ی تیتانیومی همچنین از. آن تولید کرد آن نسخه، به وعظ اختصاصی ماجراجوی معروف ژاپنی یعنی نائومی اومورا باریک شد که از کیفیت پشته و مقاومت دوربین های نیکون در شرایط بغرنج آب وهوایی بوسیله. هوس آمده بود نیکون بخاطر ساخت مقاوم ترین دوربین خویشتن برای اومورا، از تیتانیوم تو اندام ی F2 مخصوص استفاده کرد و تو سال ۱۹۷۷، تنها ۳ نمونه از آن را با صیت Nikon F2 Titanium Uemura.



Special عرضه کرد دوربین nikon RS با قابلیت عکس

برداری زیر آب لنزها و برگ قطع گیری همچنین داخل دهه ی ۱۹۷۰ تماشاچی محصولات جدیدی از. لفظ نیپون بودند آن شرکت، ابتدا تو سال ۱۹۷۱ با همکاری میتسوبیشی الکتریک، اسباب قطع گیری مسافت های زیاد را-با صیت MND. 2 عرضه کرد آن دستگاه، اولین نمونه تو ژاپن حیات که بخاطر اندازه گیری فواصل، از نور.مصرف می کرد سال های پایانی قرن بیستم

و چالش دیجیتال با نزدیک شدن به فرجام قرن بیستم، کامپیوترها و فناوری های وابسته، داخل صنایع مختلفی. ساختارشکنی می کردند آن ها آمده بودند که زندگی آدم را در همه ی. سطوح دگرگونی دهند نیکون داخل آن پرگیر با بهره گیری از سابقه ی کامل خود تو صنعت اپتیک و تولید فوق دقیق، به سرعت با روانی جدید نیز همراه شد و به نوعی از شکل گیری جامعه ی دیجیتال.

نیز زنهار کرد اولین دشت نیکون در دوران الکترونیک و سال ۱۹۸۰، دوربین Nikon F3 SLR بود که بار دیگر از خانواده ی پرچم دار F. معرفی می شد آن دوربین، اولیه علیه دنیا با کنترل. الکترونیکی شاتر بود بوسیله علاوه، مکانیزم اتواکسپوژر مبتنی کنار اولویت دیافراگم نیز در آن دشت.



استفاده شده بود دوربین های عکاسی دیجیتال

E2 و E3 نیکون در کنار مصرف از فناوری های الکترونیک درون دوربین پرچم دار جدید، مدخل های جدیدی همچنین به آن. افزودن کرده حیات به عنوان نمونه ای از آن مقدر شدن ها می قابلیت به صفحه نمایش LCD، حسگر TTL در پایین جعبه ی آینه ی دوریین و کنترل فلش با فناوری Speedlight.TTL رمز کرد:مقاله های مرتبط شرح حال جورجتو جوجارو،

قصه طراحی خودرو جورجتو جوجارو، طراح معروف ایتالیایی در طراحی F3 با. نیکون شریک داشت طراحی او، یک نمای ساده درون عین زیبایی را بوسیله دوربین حرفه ای. ژاپنی می داد به علاوه، یک خط قزل جذاب داخل آن استفاده شده بود که به همراه دیگر المان های طراحی، بعدها بوسیله استانداردی تو طراحی. دوربین دگرگونی شد در آن سال ها، بدوی دوربین کامپکت نیکون نیز با نام.

L35AF معرفی شد ناسا، از چند سال قبل و پیرو انبازی پیشین با نیکون، سفارش دوربین های مقاوم برای کاربرد داخل پروژه ی شاتل فضایی را به برند. ژاپنی داده بود آن ها درون سفارش خود تذکر کرده بودند که محصول جدید، باید ۲۵۰ عکس را با اکسپوژر خودکار ثبت کند و همچنین، فیلم آن نیز به رخساره. خودکار عوض شود نیکون تو پی التماس ناسا، در نهایت در سال ۱۹۸۰ دوربین های F3 Big camera و F3 Small Camera را تولید کرد که نسخه ی دوم ، در شاتل فضایی.



کلمبیا استفاده شد دوربین دیجیتال SLR با قابلیت

تعویض لنز D1 نیکون تو سال های اولیه دهه ی ۱۹۸۰، علاوه پیاده شدن معرفی کردن دوربین های صنف ای و ورود جدی به صنعت الکترونیک، درون پیدایش تجهیزات آزمایشگاهی و سامان آلات تولید انواع شقه هادی ها. نیز فعال بود آن ها دستگه-استپر مخصوص NSR 1010G رابرای آزمایشگاه های VLSI. چروک توسعه دادند همچنین، ماشین مخصوص بررسی لایه های (قطعات نیم هادی با) اشتهار اختصاصی Optistation همچنین توسط آن. شرکت معرفی شد ژاپنی ها، فعالیت های متفرقه ی خود را محدود به این موارد نکردند و با استفاده از تجربه ی بوسیله کارگیری تیتانیوم، اولین فریم های عینک تیتانیومی جهان را نیز داخل همان سال.ها عرضه کردند صنعت نیمه هادی و برگ مورد حاجت آن کمک بزرگی بوسیله توسعه

ی نیکون کرد در دوران توسعه ی فناوری های الکترونیک، محصولی که پایه های نیکون تو دنیای دیجیتال را بنا کرد، به صورت یک وسایل انتقال تصاویر با کاربرد از خطوط. تلفن،-معرفی شد NT 1000 دستگاهی بود که فیلم های ۳۵ میلی متری را برای اولین جنین داخل جهان، به عارض یمین از طریق خطوط تلفن،. منتقل می کرد آن دستگاه با شریک شدن آزانس خبری Kyodo و با تمرکز روی فعالیت های خبرگزاری.

توسعه داده-شد مایه NT 1000 توانایی قرائت کردن فیلم های نگاتیو و پوزیتیو را داشت و همچنین، خبرگزاری ها می توانستند اسناد مشت نویس خود را نیز با آن ارسال. و دریافت کنند به علاوه، یک صفحه ی ارائه بخاطر کنترل اسناد و همچنین پاسخ گویی کندرو تو موقعیت های احساساتی خبری همچنین در آن دستگاه. تعبیه شده حیات پس از این دستگاه، چند نمونه تجهیز مشابه و ترکیبی برای صنعت ویدئو نیز شناساندن شدند که همگی، پایه های سیستم های دیجیتال در دوربین های نیکون.



را لباس دادند اسکنر LCD نیکون-به

نام FX 21S از تجهیزات بنیانی دیگری که در اثر قیام الکترونیک از سوی برند ژاپنی ارائه شد، می توان به چند مدل میکروسکوپ، استپر و وسایل نقشه. برداری رمز کرد یکی از بنیادی ترین دسته ها در محصولات آن سال ها، ابزارهای اندازه گیری ۳ بعدی بودند که داخل سال ۱۹۸۶ به. راسته معرفی شدند تو همان سال، اولین دوربین SLR با قابلیت فوکوس خودکار نیز-با صیت F.

501 معرفی شد تجهیزات تک نیاز برای تاسیس میوه تو بازار نیم هادی ها، همیشه در صدر پروگرام های نیکون. قرار داشته اند فناوری لیتوگرافی درون آن صنعت، یکی از نقاط برتری و صعود همیشگی. برند ژاپنی بود آن ها در سال ۱۹۸۶، با مصرف از همان فناوری، به تولید انبوه صفحات نمایش LCD. فرع مند شدند یکی از محصولاتی که در آن زمان برای گشایش فرایند تولید صفحات سابق الذکر-معرفی کردن شد،.NSR L7501 بود تغییر نام

بوسیله Nikon Corporation تا دهه های پایانی صد بیستم، اشتهار برند نیکون به حدی رسیده بود که داخل شالوده های مختلف صنعت اپتیک، شناخته شده و مشهور. محسوب می شد همدستی نیپون بخاطر حفظ اعتبار موجود و همچنین گشایش بازاریابی در سطح بین المللی، تصمیم گرفت تا از سال ۱۹۸۸، از برند نیکون بوسیله قیافه رسمی تو همگی ی محصولات. خود استفاده کند به علاوه، در آن سال شرکت ژاپنی ساختار فعالیت خود را به شرکتی بین.



المللی تغییر عدالت تجهیزات نیکون که در تلسکوپ سوبارو ژاپن انتصاب شدندآخرین

محصولات قرن بیستم درون دهه های پایانی عصر انقلاب الکترونیک، محصولات متنوعی از لفظ برند ژاپنی به راسته ارائه می شد که بهره برداری از فناوری های جدید را هرچه بیشتر برای فعالان صنعت عکاسی. آسان می کرد یکی از محصولات مهم، اسکنر فیلم ۳۵ میلی متری-با معروفیت LS 3500 بود که عکس های رنگی روی آن فیلم ها را به کامپیوتر. ارسال می کرد ثمر بنیادی دیگر، در خانواده ی دوربین های حرفه ای SLR معرفی کردن شد که دوربینی با نبوغ فوکوس خودکار در. زیر آب بود آن دوربین، Nikonos.

RS معروفیت داشت نیکون در ساخت دوربین ها در سال های پایانی قرن بیستم، با مشارکت های دیگر همچنین انبازی هایی داشت که از آن جمله می توان به تولید دوربین های دیجیتال E2 و E2s رمز کرد که با همدستی فوجی. فیلم تولید شدند از محصولات دیگر در خانواده ی دوربین های دیجیتال، Coolpix 100 و 300 بودند که در سال. ۱۹۹۷ معرفی شدند این دوربین ها، اولین محصولات کامپکت و دیجیتال نیکون بودند و نسخه ی ۳۰۰، بوسیله ورق ی لمسی قلمی.

نیز مجهز حیات در حوزه ی تجهیزات اندازه گیری و آزمایشگاهی، ماشین آلات حرفه ای جدیدی توسط نیکون به. بازار معرفی شدند از مهم ترین دستگاه ها اندازه گیری تولیدشده، می استعداد بوسیله سیستم وزن گیری ویدئویی CNC با معروفیت. Nexiv اشاره کرد این دستگاه از فناوری های نوظهور و حرفه ای پردازش تصویری، برای وزن گیری دقیق ابعاد و لباس قطعات. استفاده می کرد قطعات الکترونیکی و کاربردی تو صنایع حساس، از مواردی بودند که مصرف این تجهیز را زیاد.

ازپیش می کردند تراشه ی عام نیکون تو

دوربین های دیجیتال با تکثیر تولید قطعات الکترونیکی احساساتی و دقیق درون صنایع مختلف، نیاز بوسیله حد گیری باریک بین آن ها بدون تماس مستقیم، بیش ازپیش. حس می شد نیکون با درک این پتانسل جدید میدان بود که میوه خود را با نام کامل Nikon EXcellent Intelligent. Vision معرفی کرد درون آن دستگاه پیمانه گیری از یک دوربین CCD استفاده شد که لبه های قطعات مورد پیمانه گیری را با مشاهده ی تصویر،.تشخیص می داد تجهیزات اندازه گیری تولید محصولات اپتیک، تسهیم مهم ای از

تولیدات نیکون بودند برگ معادل گیری مورد استفاده در سیلان تولید لنزها همچنین درون آن زمان تماشاگر اعضای متاخر و حرفه. ای مرطوب-بودند استپر NSR S201A یکی از آن محصولات بود که برای قطع گیری های تا.کمتر از ۰ ۲۵. میکرومتر استفاده داشت دستگاه دیگر، میکروسکوپ شایان محموله Fieldmicroscope وجود که تو سال. ۱۹۹۶ معرفی شد میکروسکود حرفه ای زیست شناسی Eclipse E800 تیمار در همان زمان بوسیله راسته.سیاق پیدا کرد سال های اخیر و وضعیت

کنونی برند نیکون نیکون در عاقبت صد بیستم و با مبدا قرن ۲۱، استراتژی های خود برای نوآوری های هرچه بیشتر تو فناوری را متجاوز از پیش. جدی تر گرفت آن ها در برنامه های خود، توسعه ی فناوری تا یک صد دیگر را نیز. در اولویت دارند با ادخال بوسیله عصر جدید و قیام فناوری های دیجیتال، انواع محصولات برند ژاپنی داخل حوزه های متنوع عکاسی، تولیدی، اندازه گیری و تجهیزات پزشکی نیز همراه با. تحولات، دگرگونی کردند یکی از اساسی تین پیشرفت ها، استفاده از لیزر درون وسیله های اندازه گیری بود که یکی از نیکوترین نمونه های آن، تجهیزات اطلس برداری. 



Total Station بودند دستگاه

استپر IC نیکون نوآوری مبصر نیکون در عصر دیجیتال که تأثیرات عمیقی هم داشت، دوربین. دیجیتال D1 بود این دوربین، یکی از اولین مدل های دیجیتال دوربین های حرفه. ای SLR بود محصول متاخر نیکون، با تمرکز پهلو توان هایی همچون کیفیت عالی تصویر، سرعت پشته و استراحت استفاده نقشه کشی شد و بوسیله نوعی بوسیله همه ی آن ها نیز.

دست پیدا کرد نیکون پروژه ی تولید دوربین دیجیتال SLR را از سال های پایانی قرن بیستم. شروع کرده بود آن ها تیم نقشه کشی و ترقی ی خویشتن را مجبور کرده بودند که کار را در دو سال بوسیله انتها برسانند و با وجود کمبود منابع و فناوری از نظر مهندسان، اجبار مدیریت مؤثر بود و D1 محصولی با کیفیت فراز و بانوا یک سومین رقبا، ورود جدی نیکون را به حوزه ی عکاسی. دیجیتال نشان داد چند سال بعد، دوربین نیکون F6 معرفی کردن شد که چشم انداز برند ژاپنی را داخل تولید دوربین های.

SLR، پیشرفت داد سامان آلات تولید قطعات و محصولات الکترونیکی، هنوز بی قراری بخش مهمی از. تمرکز نیکون هستند آن ها با شروع قرن ۲۱، با شناخت ظرفیت بالای میدان برای صفحات نمایش LCD، دستگاه های تولیدی خود را نیز بهبود-بخشیدند و FX 21S را بوسیله نشانی یک جهیز لیتوگرافی صنف ای تولید آن. صفحات، معرفی کردند علاوه بر آن، در سال های سپس همچنین انواع تجهیزات پیدایش و کمیت گیری قطعات الکترونیکی و لنزها توسط.



نیکون معرفی N-شدند میکروسکوپ nikon N SIM

با رزولوشن بسیار رفعت نیکون علاوه بر توسعه ی محصولات اختصاصی خود، درون پروژه های بزرگ تحقیقاتی ژاپن نیز. نقش مهمی انجام کرد آن ها درون سال ۲۰۰۰ یکی از همکاران پروژه ی رصدخانه ی. Subaro تو هاوایی بودند برند ژاپنی درون تولید تجهیزات عکاسی، پیمانه گیری و افزایش دقت. آن پروژه همکاری داشت نیکون یکی از پیمانکارهای بزرگ پروژه

های اپتیکی ژاپن است یکی از پروژه های عظیم فضایی دیگر که نیکون درون آن همدستی داشت، رله. بین المللی فضایی بود شریک شدن ژاپنی، دوربین های دیجیتال D3S و D3X خود را برای نصب در. آن ایستگاه، آماده کرد تو سال ۲۰۰۹، ۱۱ عدد دوربین D3S از خانواده ی SLRهای دیجیتال و-۷ لنز.Nikkor 14 24mm f2 8G ED بوسیله ناسا ارسال شدند تا تو تصویربرداری داخل ایستگاه فضایی بین المللی، بوسیله. آن سازمان دستیار کنند یک سال بعد، همین شرکت با یک سازمان فضایی روسی اندوه انجام شد و دوربین های نیکون به همراه چند نمونه متنوع از لنزهای زیبنده تعویض، برای عکس.



برداری فضایی ارائه شدند ساختمان نیکون

در نیشی اوی توکیو علاوه پهلو دوربین های فوق حرفه ای که در خانواده ی D نیکون تو این سال ها عرضه شده اند، انواع دیگری از دوربین های عکاسی همچون میزان های 1J1، V1 و Coolpix P900 نیز درون این سا ل ها، با تمرکز به خشکی امدن قشرهای متنوع دلبستگی مندان. به عکاسی معرفی شدند یکی از آخرین نسخه ها خانواده ی حرفه ای D، دوربین D5 بود که درون. سال ۲۰۱۶ معرفی شد D850، دوربین زبر حرفه ای دیگری بود که در سال ۲۰۱۷ و با قابلیت های فوق العاده.ای همچون لنز ۴۵ ۷ مگاپیکسلی و فیلم برداری 4K UHD.به میدان روش:یافت مقاله های مرتبط نیکون Z50 رونمایی شد؛ اولین دوربین بدون آینه مانت Z با-حسگر ۲۱ مگاپیکسلی APS Cنیکون D6 به عنوان پرچم دار جدید شرکت به

زودی معرفی می شودo دوربین های فیلم برداری ورزشی، در سال های اخیر حوزه ی رقابت فعالان مبصر دنیای اپتیک بودند و نیکون نیز از. این قائده مستثنی نشد آن ها در سال ۲۰۱۶ زیربرند جدیدی را با اشتهار KeyMission برای محصولات خود معرفی کردند که متمرکز پهلو. دوربین های ورزشی بود این دوربین ها با استعداد هایی همچون مقاومت در برابر آب و ضربه و همچنین بهره گیری از فناوری های روز نیکون در.

پردازش تصویر، معرفی شدند دوربین های عاری آینه، یکی از جدیدترین نوآوری ها درون دنیای دوربین های عکاسی محسوب می شوند که شرکت های متنوع، محصولاتی را برای پیش گامی داخل. آن عرضه کرده اند نیکون بع دوربین Z7 حضوری جدی در آن.

بخش از میدان داشت برند نیکون، امروز بوسیله عنوان یکی از بازیگران پا بر جا صنعت اپتیک و خصوصا دوربین های. تصویربرداری شناخته می شود برابر آخرین آمار، درآمد این شریک در سال ۲۰۱۸، حدود. ۶ میلیارد دلار بود آن ها در سرتاسر دنیا نزدیک بوسیله. ۲۶ هزار کارمند دارند درحال حاضر، ماکوتو کیمورا بوسیله عنوان رئیس هیئت مدیره و کازوئو یوشیدا به عنوان مدیرکل نیکون،.مبتلا به:کار هستند بیشتر بخوانید سونی سهم عمده بازار دوربین فول فریم را-ازآن خود کردلنز ۲۴/۷۰.میلی متری f 2 8 سیگما برای دوربین های فول فریم بدون آینه معرفی شدراهنمای مبتدی (مهارت) در تنظیمات دستی Manual عکاسیتولید دوربین های سری EOS کانن از مرز ۱۰۰ میلیون گذشتریزر بلید 15 ادونسد بوسیله نخستین کیبورد اپتیکال مخصوص لپ
گوگل فهرستی از بهترین اپلیکیشن های منتشر شده روی گوگل پلی در سال ۲۰۱۹ را شناساندن کرد. درون این فهرست بهینه اپلیکیشن ها، بهترین بازی ها، بهترین فیلم ها و بهترین کتاب های منتشر شده داخل فروشگاه مذکور هم معرفی کردن شدند.

گوگل امسال با نظرسنجی از کاربران، محبوب ترین های هر بسرنوشت شوم دچار کردن را معرفی کرده است.



تو این حصه اپلیکیشن ویرایش ویدئو Glitch Video Effects بوسیله نشانی محبوب ترین اپلیکیشن سال گوگل پلی شناساندن شد. ورزش نسخه موبایل Call of Duty به عنوان بهترین بازی، Avengers: Endgame به عنوان بهترین فیلم و «شعر های ترسناکی برای تعریف کردن تو ابهام» به عنوان محبوب ترین تاریخ های سال گوگل پلی معرفی شدند. اپلیکیشن Ablo، نشانی نیکوترین اپلیکیشن سال گوگل پلی به تفویض این همدستی را تصاحب کرد.

فهرست کامل بهترین های گوگل پلی به انتخاب گوگل به شرح زیر است:

بهترین اپلیکیشن:Ablo

بهترین اپلیکیشن برای مصرف ی روزمره:Appy Weather

بهترین اپلیکیشن ها بخاطر پیشرفت شخصی:PelotonScripts by DropsSmarter: Brain Training and Mind GamesWisdoYoga for Beginners

نیکوترین اپلیکیشن های سرگرمی21 ButtonsAbloConcepts: Sketch, Design, IllustrateEnlight PixaloopVideo Editor: Glitch Video Effects

بهینه اپلیکیشن های کم پر حرارت دیده شده:Big Bang ARHipcamp Camping AppMashAppMASSEMelodyVR

بهینه ورزش سال:

Call of Duty: Mobile

نیکوترین بازی های رقابتی:Brawl StarsCall of Duty: MobileRumble Stars FootballTacticool — 5v5 ShooterTennis Clash

نیکوترین ورزش های Casual: Angry Birds Dream BlastDiner Dash AdventuresGolf PeaksMario Kart TourVineyard Valley

خلاقانه ترین بازی ها:ArcheroAssassin’s Creed RebellionAuto ChessThe Elder Scrolls: BladesMinit

نیکوترین بازی های مستقل:AilmentCHUCHELGrimvalorStardew ValleyTiny Room Stories: Town Mysteryبیشتر بخوانید:چندی برنامه مهم اندرویدی هنوز باگ هایی با قدمت چندساله دارندگوگل برای تکثیر امنیت پلی استور، با شرکت های امنیتی اتحاد دفاعی تشکیل می دهدسرویس Google Play Points آغاز بوسیله کار کردYour Phone به بهترین اپلیکیشن رایگان گوگل پلی تبدیل شداعضای کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه: مصوبه ای درباره فیلتر گوگل پلی نداشته ایم
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، براساس ضوابط قیمت گذاری داروها داخل سازمان غذا و داروی ایران، قیمت داروهای ژنریک وارداتی باید ۴۰ تا ۶۰ درصد مناسب نمدار از ارزش داروی برند پا بر جا داخل میدان کشورمان باشد، اما طبق فداکار مستندات، برخی باهم اتحاد کردن های واردکننده داروهای ژنریک در کشور، این داروها را با بانوا موافق با قیمت داروی برند اصلی به فروش می رسانند. به عنوان نمونه، در حال حاضر مشارکت  E.P که واردکننده داروی استنشاقی بودزوناید/ فورمترول (نوعی داروی استنشاقی ژنریک برای فدایی بیماری های تنفسی) داخل ایران است، این دارو را با نفیس طبق با مقدار داروی برند پا بر جا به فروش می رساند.



هنگامی که یک داروی جدید داخل جهان مخلوق می شود، دارای حق انحصاری (patent)  است که عموما این حق بخاطر چندین سال حفظ کردن می شود. به این دارو که بخاطر ابتدایی بار مجوز توزیع داخل بازارهای جهانی را دریافت کرده، «داروی برند پا بر جا» گفته می شود. وقتی دوره عبث انحصاری داروهای برند اصلی به اتمام می رسد، سایر همدستی های دارویی پس از قبض مجوزهای لازم می توانند ساخت دارویی مثل و یکسان با داروی برند اصلی را آغاز کنند. این دارو باید از محاسبه ماده موثره، اثربخشی، امان و طریقه مصرف با داروی برند اصلی هم ارز یا گرامی از آن باشد و توان جایگزینی با آن را داشته باشد. به دارویی که از نظر موارد گفته شده با داروی برند اصلی یکسان است، «داروی ژنریک» گفته می شود. طبیعی است که سازندگان داروهای ژنریک باید داروی خود را با پر پشت پایین نمدار از داروی برند اصلی به سودا برسانند چراکه این انبازی ها نفقه ای بابت پژوهش و یافتن فرمولاسیون دوا متحمل نشده اند.

با وجود این که سازمان طعام و داروی ایران بخاطر قیمت گذاری داروها ضوابط خاصی گلچین کرده است، تنها نگاهی بوسیله ارزش یک داروی استنشاقی موجود تو بازار دارویی کشور (بودزوناید/ فورمترول ساخت همدستی E.P) نشان می دهد این موسسه نظارت دقیقی کنار قیمت داروهای وارداتی در ملک ندارد یا با برخی از همکاری های خاص، همراهی خاصی درون ارج گذاری دارد.



از طرف دیگر، پس از مقایسه داروی بودزوناید/ فورمترول شریک شدن E.P با محصولات شریک های دارویی مشابه، متوجه می شویم علاوه پیاده شدن بلندی وجود داشتن قیمت محصول، در داروی عرضه شده توسط همکاری مذکور از دوز ۱۲ ۴۰۰ میکروگرم استفاده شده که به دلیل معلول بی آرامی افزایی ترکیب اندوه زمان مولکول ها بر یکدیگر در این دوز، این امر موجب ساختن عوارض جانبی دارو در بیماران نیز می شود.

همچنین، درون حالی که این دوا با ارزش داروی برند اصلی تو کشورمان در حال خرید است، داخل ساخت وسیله داروی ژنریک عرضه شده توسط شرکت E.P از فن شناسی قدیمی تری مصرف شده که باعث ابکی تر شدن مراحل استعمال از مایه بخاطر بیماران تنفسی نیز می شود.

چندی پیش حکیم سعادتمند نمکی، وزیر بهداشت، تداوی و آموزش پزشکی اذعان کرده بود: اگرچه ۹۷ درصد داروها در در سرزمین تولید می شوند، ۳ درصد داروهای وارداتی کشور ۲/۵ برابر داروی تولید در ارزبری ایجاد کرده است. این داروها، داروهای «های تک» هستند و اگر آنها را اهل سازی کنیم، ارزش آنها به حدود یک پنجم می رسد.

با وجود ارزبری بالای داروهای وارداتی و تاکید وزیر بهداشت بر بومی سازی داروهای های تک در کشور، دلیل مجوز اعطا کردن به همدستی های وارداتی دارو که بوسیله سراغ واردات داروهایی با فن شناسی های قدیمی تیز می روند و درون عین حال، داروی خود را هم ارج داروی برند اصلی به فروش می رسانند، چیست؟
بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل آموزش و درس چهارمحال وبختیاری با اشاره به این که این فتنه سراسری تو ۲ هزار و ۴۰۰ فضای آموزشی استان با موضوع خیابان کوچک پایه و مکتب رله ایمن برای آسیب دیدگان ارتکاب شد، گفت: در مرکز استان در ۲۰ مدرسه و شهرستانها در ۱۰ دبستان این مانور به صورت خیابان کوچک محور و با مشارکت و همکاری اولیاء و مردم خیابان کوچک برگزار شد.  

فرحناز قائدامینی امروز چهارشنبه در آیین برگزاری این فتنه در مکتب آموزشگاه آستان مریم (ع) شهرکرد افزود: در این فتنه به مردم آموزش داده شد که مدارس ایمن به عنوان موجودی های امدادرسانی در مواقع متشنج هستند و می توان از این پایگاه ها برای اسکان بوسیله نشانی رله امن مصرف کرد.  

وی گفت: ایران روی خط زلزله فراغت دارد و چهارمحال وبختیاری به عنوان نهمین استان زلزله خیز کشور است، ارائه آموزش به علم آموزان و اولیاء بخاطر مواجهه با بلای طبیعی یک فرمان مهم است.  

با به صدا داخل آمدن آژیر زلزله، دانش آموزان، پناه گیری صحیح، خروج اضطراری، اطفاء حریق، مدیریت غوغا و امداد رسانی را تمرین کردند.  

همچنین دانش آموزان امدادرسانی بوسیله مصدومان فرضی و اطفاء نمادین آتش سوزی را با همکاری اورژانس، هلال احمر و آتش نشانی تمرین کردند.  

مسابقه سراسری زلزله همه ساله با همکاری آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر، ستاد میدیرت بحران، اورژانس و نیروی انتظامی برگزار می شود.  

در سال تحصیلی جاری ۲۰۶ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۴۰۰ فضای آموزشی استان چهارمحال وبختیاری مبتلا پرورش هستند.
پزشکان بخاطر اولین جنین فیروز شدند یک انسان را درون حالت«زیست تعویقی» قرار دهند. پژوهشگران اعلام کردند، آنچه انجام داده اند بخشی از آزمایشی است که بخاطر درمان صدمات مرگبار داخل حال انجام است. دکتر ساموئل تیشرمن از کالج پزشکی دانشگاه مریلند در این رابطه گفت که او و همکارانش حداقل یک بیمار را در حالت زیست تعویقی فراغت داده اند. با این حال، وی از افشای نتایج تحقیقات خودداری کرد.

طبیب تیشرمن و همکارانش وضع خود را «احیا و مراقبت اضطراری (EPR)» نامیدند و اعلام کردند که از این گونه روی بیماران اورژانسی با صدمات بسیار حاد مانند اصابت گلوله و شمشیر استفاده کردند. این دست بیماران معمولا تا انتقال به اورژانس نیمی از خون بدن خود را از مشت داده و دچار ایست قلبی می شوند. اگر ناخوش به موقع به اورژانس برسد، پزشکان تنها چند دقیقه برای اجرا جراحی فرصت دارند و درون صورتی بی آرامی که کادر درمانی بوسیله موقع وارد ایفا شود، احتمال زنده ماندن بیمار تنها ۵ درصد است.

اما تیشرمن و همکارانش اخبار کردند که در روش احیا و نگهداری اضطراری، خون بیمار را با سِرُم منجمد سالین تعویض می کنند تا بدن بیمار به سرعت خنک شده و به دمایی حدود ۱۰ تا ۱۵ منصب سانتی گراد برسد. درون این حالت، فعالیت مغز ناتندرست تقریبا کاملا پیمانه می شود. سپس ناتندرست از تجهیزات خنک کننده استثنا شده و به حجره عمل نقل مکان می شود. در این وضعیت، پزشکان حدود ۲ ساعت فرصت دارند تا اقدامات لازم بخاطر احیای بیمار را ایفا دهند. دکتر تیشرمن بروز امیدواری کرد که بتواند تا پایان سال ۲۰۲۰ نتایج یافته های این آزمایش را منتشر کند. در دمای غریزی بدن که همان ۳۷ درجه ی سانتی گراد است، سلول های بدن برای تولید کارمایه دائما به اکسیژن احتیاج دارند. اما وقتی دل از حرکت بازمی ایستد، خون اکسیژن را به سلول ها نقل مکان نمی درنگ. مغز انسان نیز عاری اکسیژن تنها حدود ۵ دقیقه زنده می ماند. ولی وقتی از دمای بدن و مغز کاسته می شود، سرعت واکنش های بدن و فعل وانفعالات شیمیایی داخل سلولی همچنین کاهش پیدا می بطی ء.مقاله های مرتبط:کشف ژنی با خاصیت ضدپیری برای نخستین بارحمله قلبی خاموشی که مسبوق اتفاق افتادن آن نمی شوید

حکیم تیشرمن و همکارانش قصد دارند حداقل روی ۱۰ مریض از سیاق احیا و مراقبت اضطراری بهره ببرند. سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) نیز به این آزمایش چراغ سبز مدال داده است. علاقه ی دکتر تیشرمن بوسیله صدمات آسیب زا به ابتدای دوران طبابتش برمی گردد که او و همکارانش یک بیمار کبیر را از دست داده بودند. این مریض به خشکی امدن اثر ضربه ی دشنه به قلبش جان ودیعه بود. طبیب تیشرمن از همان زمان شروع به تحقیق در مورد حالت های مختلف زیست تعویقی کرده حیات تا جراحان فرصت بیشتری برای درمان بیماران درون اصالت داشته باشند. حال، تحقیقاتی که روی مقیاس های حیوانی اجرا گرفته حاکی از آن است که خوک ها می توانند به مدت ۳ شایسته کردن پس از چنین صدمات حادی زنده بمانند و با ایفا جراحی بوسیله موقع نجات داده شوند.

دکتر تیشرمن می گوید:(من و همکارانم) دریافتن کردیم که حالا زمان آن فرا روان که (این نوع آزمایش ها) را روی بیماران عمل دهیم. زمانی که کارایی این روش به اثبات برسد می توانیم از آن برای نجات جان بیماران استفاده کنیم.

تیشرمن با اشاره ی تلویحی به سناریوهای علمی تخیلی در امتداد افزود که شعار او و همکارانش فرستادن انسان به زحل یا سیارات دیگر نیست، بلکه مغازه گردی کردن زمان برای استقلال جان انسان ها است. همان طور که می دانید، تو دنیای علمی تخیلی ها، استفاده از نحو زیست تعویقی یکی از مؤثرترین راهکارها بخاطر انجام سفرهای کامل مدت فضایی است. با این حال، واضح است که درون دنیای واقعی تا چنین سناریویی فاصله ی یدکی داریم. دانشمندان هنوز نمی دانند فرد دقیقا برای چه مدتی می تواند تو حالت زیست تعویقی نگه داشته شود. نیز وقتی که سلول های فرد به تدریج بوسیله حالت عادی برمی گردند و گرم می شوند، امکان پذیر است به جهیز خون رسانی فرد آسیب وارد شود.

تیشرمن می گوید که شاید بتوان به بیماران ترکیبی از داروها را رحم تا از آسیب بوسیله سیستم خون رسانی جلوگیری کرد و مدت حالت زیست تعویقی را افزایش داد. دکتر تیشرمن نتایج یافته های خویشتن و همکارانش را دوشنبه هفته ی گذشته درون گردهمایی آکادمی علوم نیویورک نمایش کرد. آرین لوئیس، مدیر پاره توانبخشی عصبی مرکز پزشکی لنگون در دانشگاه نیویورک این استیناف را اساسی توصیف کرد، ولی گفت آنچه طبیب تیشرمن و همکارانش انجام داده اند تنها آغاز راه است.بیشتر بخوانید:چرا احساسات منفی به طاسی بد نیستند؟چرا خوردن سبزیجات برای فدایی افراد شاق است؟اپل اپلیکیشن های مرتبط با سیگار الکترونیکی را ممنوع کردفلسفه و تاریخچه علم؛ آیا بصیرت می تواند بوسیله تمام سوالات ما پاسخ دهد؟ (جزء اول)ادا ورزش پیش از صرف کردن بار هایی غذایی چه فوایدی دارد؟