به تایپ - تایپ در دستان شما

ژول گابریل ورن (Jules Verne)، دبیر ، شاعر و نمایشنامه نویس صد نوزدهم وجود. او بیشتر نام خود را مدیون رمان های علمی، تخیلی و پیشگویی های جذابش از آینده وجود. ورن را می قابلیت یکی از پرافتخارترین و پیشتازترین نویسندگان علمی تخیلی قرن نوزدهم دانست که پیشگویی های او تو فاصله ی دست کم صدسال به حقیقت پیوستند. ژول ورن را «بابا ادبیات های علمی تخیلی» لقب داده اند؛ او سال ها قبل از شکوفایی نوآوری و فناوری، تاریخچه های متعددی را داخل این اساس تصنیف است.

ژول ورن بسیار از چهل رمان دارد که از مشهورترین آن ها می استعداد بوسیله سفر به مرکز زمین (۱۸۶۴)، از زمین تا اجبار ی ماه (۱۸۶۸)، بیست هزاره فرسنگ زیر یبوست (۱۸۷۱)، دور دنیا تو هشتاد روز (۱۸۷۳) و جزیره ی اسرارآمیز (۱۸۷۵) اشاره کرد. اگرچه ورن تو سال ۱۹۰۵ درگذشت، گستردن آثار او تا پس از مرگش نیز امتداد یافتند و رتبه ی دوم زیادترین ترجمه ی آثار داخل سراسر جهان را به خود خاص داد. تاکنون آثار ژول ورن لب الهام بسیاری از نویسنده ها، هنرمندان و رسانه ها بوده است و تأثیر زیادی رویجنبش های آوانگاردوسورئالیسم قرن بیستم داشته است.

تولد و تحصیل

ژول ورن داخل تاریخ ۸ فوریه ی ۱۸۲۸ تو نانت، یکی از شهرهای شلوغ کار و بندری فرانسه به دنیا آمد. کشتی ها و کرجی هایی که تو بارانداز رفت و آمد می کردند، پیل ی تصور ورن و حس ماجراجویی او را برمی انگیختند. پدر ژول، پیر ورن، وکیلی مردمان پروون و مادرش سوفل آلوت دی لا فوی، زنی از خانواده ی قایق رانان حیات. ژول ورن در سال ۱۸۳۴، درون سن ۶ سالگی بوسیله مدرسه ی شب هنگام ی روزی در نانت فرستاده شد.

معلم ژول ورن، مم سامبین، بیوه ی ملوانی دریایی وجود که به مدت ۳۰ سال مکتوم شده بود؛ او داستان شوهرش را برای علم آموزان درود می کرد و امیدوار بود بهره مانندرابینسون کروزواز جزیره ی بهشتی خود بازگردد. این رمان روی ورن تأثیر یدکی گذاشت بوسیله طوری که الهام حصه او درون رمان هایی مانند جزیره ی اسرارآمیز (۱۸۷۴)، دومین سرزمین پدری (۱۹۰۰) و مکتب ی رابینسون ها (۱۸۸۲) شد.

ورن در سال ۱۸۳۶ به اکول سن استانسیلاس، مدرسه ای کاتولیک متناسب با ذائقه ی پدر خود رفت؛ و بوسیله سرعت تفوق خود را در دروسی مانند حفظیات، جغرافیا، تعبیر یونانی، زبان لاتین و آوازخوانی مدلل کرد. در همان سال بابا ورن، خانه ای تابستانی در دهکده ی چانتاری خریده بود که روی رودخانه ی لویر فراغت داشت. ورن در مجموعه ای با عنوان «خاطرات کودکی و جوانی» (۱۸۹۰) درباره ی علاقه ی موکد خود به رودخانه و کرجی ها سخن می گوید.مقاله های مرتبط:شرح حال آیزاک آسیموف، نویسنده ای از آیندهبیوگرفی آرتور سی کلارک، پیشگوی بزرگ دنیای فناوری

ژول ورن ماجراجو در سال ۱۸۳۹ و عزب زمانی که ۱۱ سال داشت غرض می گیرد به صورت مخفیانه به هند برود تا گردنبندی مرجانی را برای دخترعموی خود، کارولین به هدیه بیاورد؛ اما پدر ورن به موقع از این تصمیم مسبوق می شود و از او می خواهد تنها در رویاهای خویشتن بوسیله سفر برود. ورن داخل سال ۱۸۴۲، به مدرسه ی مذهبی دیگری سفیر شد. رمان ناتمام او با عنوان یک کشیش در سال ۱۸۳۹ در این زمان نوشته شده است.

ورن در سن نوزده سالگی، مجذوب نویسندگی بوسیله سیاق ویکتور هوگو شد و نویسندگی به این سبک را با داستان یک مطران در ۱۸۳۹ آغاز کرد. با این حال پدر ورن، او را برای تحصیل در رشته ی حقوق به پاریس فرستاد زیرا می خواست پسرش ادامه روی سیاق او تو وکالت باشد؛ ولی ورن بالغ که عاشق داستان به ویژه تئاتر بود درون بر تحصیل تو رشته ی حقوق به نوشتن نمایش نامه حزن می پرداخت. از او رمان های کوتاه و رساله های علمی متعددی در مجله یMusess des familles به طبع رسیده است. ورن قبل از شروع بوسیله کار موکد نویسندگی، برای امرار معاش به کارگزاری مشغول حیات. تو کشش این دوره نویسندگی، انجام پژوهش داخل کتابخانه ی ملی و رویاپردازی برای استیل جدیدی از رمان را آغاز کرد.



دهات بندری نانت داخل دوران عمر ژول ورنآغاز راهی جدی

ژول ورن درون سال ۱۸۶۲ با پیر ژول هتزل بازدید کرد. هتزل با انتشار داستان پنج هفته تو بالن (۱۸۶۳) مقدماتی رمان از کلکسیون یسفرهای شگفت انگیزموافقت کرد. این رمان به یکی از پرفروش ترین داستان ها در سراسر دنیا تغییر شد و به پیمان نامه بلندمدت ورن و هتزل برای نوشتن مجموعه رمان های علمی تخیلی انجامید. در خراج ورن شغل خود در بازار سهام را ول کرد و به نویسنده ای کامل وقت تبدیل شد. همکاری بلند مدتی که بیش از ۴۰ سال دوام آورد و نتیجه ی آن ۶۰ اثر از مجموعه ی سفرهای شگفت انگیز بود.

آثار ژول ورن را می توان به سه گانه مدخل تقسیم کرد. اولیه گروه آثار از ۱۸۶۲ تا ۱۸۸۶ را می نبوغ دوره ی مثبت اندیشی او نامید. درون رمان پاریس درون قرن بیستم: ۱۹۹۴ توسط هتزل در سال ۱۸۶۳، باعث شد ورن تحصیل های یدکی برای خلق رمان های جدید خود بگیرد و تا دو دهه پس از آن آثار صلاحیت دار و پرفروشی ازجمله سفر بوسیله مرکز زمین (۱۸۶۳، ترقی یافته در ۱۸۶۷)، تو مدار ماه (۱۸۷۰)، بیست هزاره فرسنگ مافوق دریا (۱۸۷۰) و دور جهان تو هشتاد روز (۱۸۷۳) را از خود به جای بگذارد. ورن داخل این سال ها با قوم ی خود تو آمیان (شهری داخل شمال فرانسه) عمر می کرد؛ و سفر کوتاهی هم به نیویورک و نیز آبشار نیاگارا داشت. در این دوروبر ورن بوسیله تعداد زیادی از کشورهای اروپایی عروج کرد و در اقتباس های بی اندازه تئاتر از داستان خود شرکت کرد و بوسیله نام جهانی دست یافت.بی مو داستان های ژول ورن از مجموعه ای بوسیله نام سفرهای شگفت انگیز هستند

دومین وهله ی نویسندگی ژول ورن از ۱۸۸۶ آغاز می شود و تا زمان مرگ او داخل سال ۱۹۰۵ امتداد می یابد. این مقطع، دوران منفی نگری ورن است. داخل طی این سال ها صدا داستان های ماجراجویانه ی ورن به تدریج تغییر می کند. ورن از داستان های علمی ماجراجویی به جانب داستان هایی درباره ی خطرات فناوری روی می آورد. رمان های او درون این مقطع عبارت اند از: خرید قطب شمال (۱۸۸۹)، جزیره ی شناور (۱۸۹۵)، بخاطر پرچم (۱۸۹۶) و سید گیتی (۱۹۰۴). این تغییر تمرکز به موازات مشکلاتی در عمر نویسنده شکل گرفت: مشکلات مربوط به پسرش میشل، سوءقصد برادرزاده اش بوسیله وی و مشکلات مالی که به دلیل آن مجبور به فروش کشتی تفریحی اش شد. از طرفی از مشت دادن متوالی مادر و ناشر وفادار او هتزل به این بدبینی ها مادون زد. ورن تو هنگام اجل تعداد زیادی متن مشت نویس روی میز خود باقی گذاشته حیات.

سومین و آخرین دوران روایت ژول ورن از ۱۹۰۵ تا ۱۹۱۹ است. در این حوالی آثار ورن پس از اعمال تغییراتی توسط پسر او، میشل منتشر شدند. این مجموعه، شامل آتش فشان زرین (۱۹۰۶)، آژانس مسافرتی تامسون (۱۹۰۷)، شکار شهاب (۱۹۰۸)، خلبان دانوب (۱۹۰۸)، بازماندگان جاناتان (۱۹۰۹)، راز ویلهام استوریتز (۱۹۱۰)، دیروز و فردا، مجموعه داستانی کوتاه (۱۹۱۰) و مأموریت بارساک (۱۹۱۹) است.



ناقلا اولین نسخه های تاریخ های ژول ورن قدرت پیشگویی آینده

ژول ورن در کلکسیون رمان های خود به فناوری هایی اشاره دارد که داخل زمان او اختراع نشده بودند یا از کارهایی سخن می گوید که بشر موفق به انجام آن ها تا آن زمان نشده بود. بسیاری از پیشگویی های ژول ورن درباره ی فناوری هایآینده امروز به حقیقت پیوسته اند. بوسیله همین برهان لقب رجولیت جلوتر از ساعت ی خود، معزز ی او است.

۱.  زیردریایی: ژول ورن تو کتاب بیست هزار فرسنگ زیر دریا، زیردریایی ناتیلوس را معرف می کند. کاپیتان نمو، ناخدای این زیردریایی است. قبل از اختراع زیردریایی در دنیا، ژول ورن به توصیف این وسیله ی نقلیه ی طویل و استوانه ای درون تاریخ خود می پردازد. وصف ژول ورن از زیردریایی ناتیلوس بوسیله قدری دقیق است که برخی امکانات و فناوری های آن را می قابلیت در زیردریایی های کنونی پیدا کرد. ناتیلوس فراهم به اتاقک اصلی، مایه های کنترلی، اتاق غذاخوری و یک بارومتر است.

۲. هلیکوپتر: ژول ورن بارها بوسیله وصف انواع هواپیماها در شعر های خود پرداخته است؛ ولی این توصیف ها در رمان «روبر فاتح» شکل دقیق تری به خود می گیرند. شخصیت پا بر جا این داستان، ماشینی را می سازد که با موتورهای پروانه ای کنترل می شود. این وسیله را می استعداد طرحی نخستین از هلیکوپترها در نظر گرفت که در کرسی ادبیات های ژول ورن بوسیله پرواز درمی آمدند.

۳. رسانه و اعلام: ژول ورن در کتابی به معروفیت «درون سال ۲۸۸۹» می نویسد: «به جای طبع اخبار، تاریخچه ی زمین با مشترکین سخن می گوید که شامل گفتگوهای جذاب با سیاستمدارها، دانشمندان و گزارشگرها درباره ی اعلام روز است.» این پیشگویی دقیقا همان اتفاقی است که در رسانه های مدرن رخ می دهد.

۴. بادبان خورشیدی: اگر رمان «از زمین بوسیله ماه» اثر ژول ورن را خوانده باشید عاطفه می کنید ژول ورن سفرهای فضایی کنونی را توصیف کرده است. ژول ورن علاوه پهلو ایده ی شکل های فضایی زمانی را توصیف می نرم که انسان از سفینه های خورشیدی برای اکتشافات فضایی استعمال یواش. بوسیله باور ی دانشمندان مدرن، ورن مطالعه ی زیادی درباره ی اتفاق های اطراف خود داشت و با افراد یدکی درباره ی دنیای پیرامون صحبت می کرد.

توصیف ها و پیشگویی های ژول ورن که به حقیقت تحول شدند

 ۵. فرود بر ماه: ژول ورن در شعر «از زمین تا اجبار ی ماه» سفر به قمر زمین را توصیف می درنگ. تو آن زمان این ایده ذهن بسیاری از دانشمندان را به چالش گرفت و ژول ورن بوسیله مرجعی برای فرهنگ علمی تخیلی تبدیل شد. داخل سال ۱۹۰۲ جورج میلیس کارگردان از این ایده برای ساخت یکی از اولین فیلم های علمی تخیلی و فضایی استعمال کرد.

ژول ورن داخل رمانی دیگر به نام «در مدار ماه» دامنه را فراتر می گذارد و بوسیله شرح ماجراجویی قهرمان های شعر روی کره ی ماه می پردازد. گرچه روش های ژول ورن درون این دو ادبیات از مداقه علمی چندان بالایی برخوردار نبودند، ولی تخیلات ورن تقریبا قرن سال بعد یکی از بنیانی ترین گام های بشر را لباس داد: دامنه گذاشتن ابتدایی انسان ها روی سطح ماه.

۶. ماژول قمری: علاوه کنار فرود و ماجراجویی روی ماه، ژول ورن حتی از پیدایش ماژول های قمری هم خبر داده حیات. او داخل رمان «از زمین تا اضطرار ی ماه»، اشیایی بوسیله شهرت پرتابه را توصیف می یواش که استعداد پرتاب مسافران و ارسال آن ها به ماه را دارد. پرتابه ها، کپسول های قیف مانندی هستند که نیروی کافی برای مبارزه با جاذبه را دارند.

۷. تبلیغات درون کرسی: ژول ورن از کامل اشیای اطراف خود الهام می گرفت. تبلیغات یکی از آن ها بود. ورن داخل کتاب «درون سال ۲۸۸۹»، تبلیغات فلکی را توصیف می بطی ء که امروزه با عنوان تصنیف های آسمانی شناخته می شوند. او داخل این رمان می نویسد: «همه می توانند تبلیغات جلال را ببینند که از ابرها منعکس می شوند. به کمی بزرگ که جمعیت کل شهرها یا کشورها می توانند آن را ببینند.»

۸. ویدئو کنفرانس: ژول ورن ایده ی ارتباط از راه دور را در تاریخچه «در سال ۲۸۸۹» با مایه ای به نام فون دام فوتو را توصیف می یواش که بی آرامی ارز با فناوری کنونی ویدئو مجمع است. او می نویسد فون دام فوتو امکان واگذاری تصاویر از قانون آینه های احساساتی متصل بوسیله سیم را حاضر می کنند.

 ۹. تیزر (زنجیر برقی): ژول ورن بوسیله تمام اشیای کوچک و بزرگ در فضا گرداگرد خویشتن دقت می کرد. گرچه علاقه ی حقیقی او افزار نقلیه بودند اما سلاح ها را نیز فراموش نمی کرد. او در رمان بیست هزاره فرسنگ زیر دریا، ایده ی تفنگی با ولتاژ بالا را ارائه می دهد. این دستگاه به تیزر یا سلاح برقی کنونی شباهت زیادی دارد. ورن تو ادامه می نویسد: گلوله های این تفنگ، گلوله های عادی نیستند بلکه فراهم به پوشش کوچک لوزی ای هستند... او تو امتداد می گوید: «درون این گلوله ها برق تزلزل بالایی دارد. با کمترین ضربه تهی سازی می شود و هر جانداری هرچقدر هم زورمند باشد، کشته خواهد شد.»

۱۰. بالون فضاپیما: ژول ورن در رمان از اکراه ی زمین تا ماه، فرود فضاپیما روی اقیانوس و شناورشدن آن را به تمثال می کشد.حقایقی درباره ی داستان های ژول ورن

برخلاف فرض بسیاری از خوانندگان که کتاب های نامدار ژول ورن را به رخساره شعر های جداگانه می شناسند، رمان های ماجراجویانه ی او بخشی از مجموعه رمان سفرهای شگفت انگیز هستند. در اوایل دهه ی ۱۸۶۰ ژول ورن با ناشر خویشتن پیر ژول هتزل ملاقات می کند. هتزل درون گستردن اولین رمان ژول ورن با نشانی پنج هفته در بالن بوسیله او دستیار می درنگ. این داستان آغازی برای مجموعه ی سفرهای شگفت انگیز بود. مجموعه ای از ده ها کتاب که توسط ورن تصنیف شد و توسط هتزل منتشر شد.

آثار ژول ورن همچنین زمینه ساز ظهوراستیمپانک شدند و تأثیر شدیدی کنار این ریختگی گذاشتند. استیمپانک ژانری برگرفته از فناوری صنعتی قرن نوزدهم است. بعضی از شخصیت های ورن بوسیله اختصاص ماشین های تخیلی در داستان ها او در آثار برجسته ی استیمپانک ظاهر شده اند. برای مثال برنامه ی تلویزیونی راز ماجراجویی های ژول ورن بوسیله وارسی تجربه ی اشیای ژول ورن می پردازد خواه شخصیت کاپیتان نمو از شعر بیست هزار فرسنگ دامن دریا به شخصیتی در مجموعه کتاب های کمیک انجمن اصیل زادگان شگفت انگیز تبدیل می شود.آثار ژول ورن تأثیر زیادی بر پیدایش سبک استیم پانک داشت

منبع الهام و اقتباس ژول ورن در بسیاری از رمان ها، سفرهای دریایی او بودند. او تاریخچه هایی مثل «دور دنیا درون هشتاد روز» و «بیست هزاره فرسنگ مادون دریا» را با وحی از سفرهای دریایی خود نوشت. ژول ورن یکی از معدود نویسندگان با زیادترین تعداد برگردان ی آثار درون سراسر جهان است. او بوسیله کلمه فرانسه می نوشت اما توانست توجه جهانیان را به خود جلب کند. رمان های ورن از دهه ی ۱۸۵۰ به تقریبا ۱۵۰ زبان ترجمه شدند و او را بوسیله دومین نویسنده ی پرترجمه در کچل تاریخ تبدیل کردند. رتبه ی او از دیدن ترجمه ی آثار حتی از ویلیام شکسپیر غم بالاتر است و رتبه ی اول به آگاتا کریستی اختصاص دارد.

گرچه مخاطبین ژول ورن، صرفا افراد بزرگ سال بودند ولی بسیاری از ناشران انگلیسی زبان، رمان های او را بوسیله زبان ساده برای نوجوانان برگردان کردند. بسیاری از مترجم ها به سهل سازی ادبیات های او پرداختند، بسیاری از متون سنگین را از کارهای او حذف کردند و تو چندی استاندارد ها به اختصار سازی گفتگوها پرداختند. حتی درون بعضی موارد خطاهایی متشابه قطع گیری ها و تبدیل واحدهای غلط را تو برگردان هوشیار کردند.



آثار ژول ورن، الهام بخش سبک استیم پانک شدند که برگرفته از فناوری قرن نوزدهم میلادی است.  زندگی شخصی و مرگ

زندگی شخصی ژول ورن اندوه مانند زندگی کاری او پر از ماجراجویی های مختلف بوده است. ژول ورن در نوجوانی عاشق دخترعموی خود کارولین ترونسون شد که تقریبا یک سال و نیم از او ارشد نم بود. از آنجا که ژول ورن فرع ی زیادی به نمایشنامه و رمان داشت، اشعاری را برای پر ارزش خویشتن کارولین می نوشت. متأسفانه ترونسون احساسات پسرعموی کوچک تر خود را نپذیرفت و در بیست سالگی با مردی که بیست سال از او ارشد تر بود وصال کرد و ژول ورن را قلب شکسته افسون شده کرد.

ژول ورن پس از مدتی اقامت در پاریس مکرر بوسیله نانت بازگشت و در آنجا عاشق زنی بوسیله نام رز هرمین آرنود شد و اشعاری هم درون وصف او نوشت؛ اما والدین آن بکر با وصلت آن ها مخالفت کردند و او را بوسیله عقد شخص دیگری درآوردند. بوسیله این ترتیب شکست مجدد عاطفی، ژول ورن را باخبر مرحله ای متاخر از افسردگی کرد. تو نهایت ژول ورن در سال ۱۸۵۷ با زنی به نام هونورین دی ویان مورل، دست نخورده ای ۲۶ ساله با دو طفل ازدواج کرد و صاحب فرزندی بوسیله معروفیت میشل شد.

ورن داخل دوران شباب از مشکلات عدیده ی سلامتی از جمله ورم روده و حملات عجیب فلج چهره رنج می برد که بعدها عامل آن عفونت گوش امتیاز داده شد. تمام این مشکلات عایق از ورود ورن به ارتش فرانسه شدند. با وجود تمام مراقبت های پزشکی ورن توانست بوسیله نویسندگی ادامه دهد.

ورن بوسیله برهان علاقه ی بیش بوسیله عروج و ماجراجویی پس از توفیق اولین کتاب های خویشتن رفتار به ابتیاع کشتی کوچکی کرد. با افزایش شهرت و پراکندن تعداد بیشتری از کتاب ها، موقعیت مالی او غصه بوسیله مراتب بهتر شد و سفینه های بهتر و بزرگ تری خرید. متأسفانه میشل، پسر ورن به دلیل بدرفتاری و استیل زندگی بد، رابطه ی خوبی با پدرش نداشت و این دو متصل دور از یکدیگر بودند تا اینکه در اواخر زندگی ژول ورن، اندکی وفاق ی آن ها بهبود یافت.





ژول ورن و همسرش

ژول ورن داخل سال ۱۸۸۶، تک حمله ی شعاع ء عزم برادرزاده ی خود قرار گرفت که مبتلا به بیماری مجرد بود. آماج به پای او اصابت کرد و او مجبور شد نیمه افلیج به زندگی خود دنباله دهد. ژول ورن بر اساس سوابق گذشته در وکالت، در سال ۱۸۸۸ بوسیله نشانی رایزن آمیان (شهری درون فرانسه) انتخاب شد. او به مدت ۱۵ سال در این سمت جاویدان ماند. تا اینکه در سال ۱۹۰۵، پهلو اثر بلای ناگهانی قند، جان خویشتن را از دست عدالت و در قبرستان همان شهر به خاک بسته شد.آثار  جدیدی از ژول ورن تا سال ها پس از مرگ او منتشر می شدند

با اینکه ژول ورن در سال ۱۹۰۵ درگذشت ولی مشت نویس ها و آثار متعددی از او بوسیله جای ماندند که تا سال ها پس از مرگ او منتشر شدند. بسیاری از آثار او توسط پسرش میشل جمع آوری و ویرایش شدند. گرچه پژوهشگرهای مدرن با مقایسه ی دست نویس های واقعی ورن با نسخه های منتشرشده پس از مرگ او متوجه شدند تغییرات میشل روی شعر های ورن بسیار فراتر از ویرایشی سهل بوده اند. میشل به بازنویسی کامل برخی شعر ها پرداخت، فدایی شخصیت ها را تغییر داده بود مجموعه ای از شخصیت های تخیلی را به شعر ها اضافه کرده حیات و با این فرمان سبک آثار را بوسیله ملودرام نزدیک کرده بود. برخی از منتقدان، این آثار را آلوده تلفی می کنند و برخی دیگر آن را بخشی مشروع از مشارکت پدر و پسر می دانند. همچنان مناقشه ها به خشکی امدن سر این دست آثار دنباله دارد.میراث

آثار ژول ورن تأثیر شگفت انگیزی بر نویسندگان علمی و ادبی پس از او گذاشتند؛ از جمله نویسندگانی که تحت تأثیر ژول ورن بودند می توان به این موارد رمز کرد: مارسل امه، رولان بارت، رنه بارژاول، میشل بوتور، بلز ساندرار، پل کلودل، ژان کوکتو، فرانسوا موریاک، رمون روسل، کلاد روی، خولیو کورتاسار،آنتوان سن اگزوپری وژان پل سارتر. دانشمندانی که مادون تأثیر آثار ژول ورن به جستار و پژوهش پرداختند عبارتند از: ریچارد برد، یوری گاگارین، سیمون لیک، هربرت لیاتی، گولیلمو مارکونی، فریتیوف نانسن، کنستانتین ساکلفسکی، ورنر فون براون و جک پارسونز.

آثار ژول ورن همچنین وحی حصه بیش از سی معلول سینمایی و سریال های متعدد تلویزیونی بوده اند که بیشتر برگرفته از داستان های مشهور بیست هزار فرسنگ تحت دریا، سفر به مرکز زمین، سفر به ماه، دره ی اژدها، میشل استروگف و عروج به دور دنیا درون هشتاد روز هستند.

ژول ورن با واکنش به دنیای ادبیات، فیلم و فراتر از آن علم و فناوری، میراثی را بخاطر دوده های پس از خویشتن از جمله دانشمندان، سرمایه گذارها و پژوهشگرها به جای گذاشت. نیروی دریایی ایالات متحده در سال ۱۹۵۴،اولین زیردریایی سوخت هسته ای جهان، ناتیلوس را راه اندازی کرد که شهرت آن برگرفته از زیردریایی ناتیلوس تو داستان بیست هزار فرسنگ زیردریا است. به مدت بیش از ۱۳۰ سال، ماجراجویانی شبیه نلی بلی (۱۸۹۰)، وایلی پست (۱۹۳۳)و استیو فوست (۲۰۰۵) با الهام ازفیلیس فاگ، قهرمان ادبیات دور دنیا در هشتاد روز، رکورد عروج به دور دنیا را شکستند. ورن و کلکسیون ی کتاب های سفرهای شگفت انگیز او نشان می دهند انباره ی تخیل آدم تا کجا می تواند پیش برود و روزی به جوهر تغییر شود.جایزه ی ژول ورن

در سال ۱۹۹۲ ژان کریستوف ژافر و فردریک دیودون، دو بنیان گذار فستیوال ژول ورن، جایزه ی ژول ورن بخاطر دستاوردهای سینمایی، محیطی و اکتشافی در نظر گرفتند. این جوایز که توسط اداره ماجراجویان ژول ورن اداره دهی می شوند هر سال درون مراسمی رسمی به برندگان اعطا می شوند.بیشتر بخوانید:دانشمندان برای ابتدایی بار آدم را درون حالت زیست تعویقی استراحت دادندشکست در فهم بلندمدت؛ چرا انقراض بشر دیگر برایمان اهمیتی ندارد؟موزه آینده؛ ساختمان که بر شالوده الگوریتم نقشه کشی شده استآیا فناوری می تواند از تکمیل منابع جلوگیری کند؟درصورت شکست تبار بشر، آیا اثری از انسان بخاطر آیندگان بوسیله جا خواهد ماند؟
  • ۹۸/۰۹/۱۹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی