به تایپ - تایپ در دستان شما

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

این اولین وعده نیست که شرکت های چینی از محصولات و کارهای دیگر انبازی ها کپی برداری می کنند. جرمی کلارکسون، مجری برنامه ی گرندتور، به درستی گفته است:لغو قانون کپی رایت، عبارتی است که ترجمه ی ناخوشایندی بخاطر آن در کلمه چینی داخل نظر گرفته نشده است.

شیائومی سال های زیادی درحال دنبال کردن استراتژی بازاریابی اپل و نقشه کشی محصولاتی متشابه آیفون وجود. باوجوداین، حالا که این شرکت داخل سال های اخیر نمو درخورتوجهی امتحان کرده، انتشار خبر کپی برداری بدون دستور ی این شریک شدن از آثار پیتر تارکا، نقشه کش هنری، به شدت نا امید کننده بوسیله نظر می رسد. بخاطر پی بردن به عمق فاجعه، کافی است بدانید رقیب این همدستی چینی، یعنی ال جی، یکی از تصاویر اصلی مدنظر را مصرف کرده حیات.مقاله ی مرتبط:چرا مدل سازی خودروهای چینی عجیب یا کپی محصولات برندهای دیگر است؟

با دقت بوسیله تصاویر زیر، بااطلاع شباهت متجاوز این عکس ها می شوید. با اینکه گویا کمی از جزئیات برای باز کردن هوا به ترانه جادادن گوشی شیائومی حذف شده ، شباهت این عکس ها بیشتر از آن است که این اتفاق را ناگهانی در نظر بگیریم.



این تصاویر ابتدا در صفحه ی رسمی اسپانیایی زبان شیائومی فراغت گرفت؛ اما پس از مدتی حذف شدند. چنانچه به عکس های زیر توجه کنید، می بینید حتی صندلی و لامپا آویزان داخل این طرح شیائومی نیز از طرح های دیگر ال جی دزدی کردن شده اند. با اینکه شیائومی اثر جزیی بندی عکس را اصلاح کرده و جزئیات را دگرگونی داده، نقشه کشی و قالب کلی عکس همچنان یکی است.دیدگاه شما همراهان زومیت درباره ی این رفتار شیائومی چیست؟بیشتر بخوانید:شیائومی نخستین گوشی هوشمند با دوربین ۶۴ مگاپیکسلی را معرفی خواهد کردشیائومی عرضه نسخه بتای رابط کاربری MIUI را ایستا می کندپوکو لانچر ۲ با طراحی پیشرفته و قابلیت های جدید منتشر شدنسخه بتا اندروید Q در دسترس ۱۱ گوشی هوشمند شیائومی فراغت می گیردال جی نخستین مانیتور IPS گیمینگ جهان با زمان پاسخگویی یک میلی حین را معرفی کرد
به گزارش ایرنا، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور، در یک پیام تصویری که تو اختیار رسانه ها قرار گرفت افزود: امروز دوشنبه (۲۷ خردادماه) یکی از گرم ترین روزهای خردادماه است و دمای هوا داخل فدایی نقاط ناحیه به بیش از ۵۰ سیلیسیوس رسیده است. وی ادامه عدل: بر همین اساس میزان استعمال برق کشور نسبت به روز گذشته که ۵۳ هزار ۵۳۴ مگاوات زمانه بوده، بیش از هزاره مگاوات افزایش یافته است.

سخنگوی صنعتی برق ایران خاطرنشان تاسیس: از مشترکان التماس می شود نسبت به کاهش مصرف خویشتن در ساعت فراز مصرف که از ۱۲ تا ۱۶ است اقدام کنند.

رجبی مشهدی گفت: مردم می توانند بخاطر کاهش استفاده رفتار های سهل ای متشابه تنظیم کولرهای آبی روی دور نرم و نیز کولرهای گازی روی دمای ۲۵ که دمای آسایش است را عمل دهند.

وی به همه مردم توصیه کرد: تا معادل امکان استفاده از وسایل پرمصرف را بوسیله شایسته کردن های انتهایی شب موکول کنند.
شما هم مثل دیگران فکر می کنید کیانو ریوز پیر نمی شود؟ خب، این قضیه حقیقت ندارد. حداقل اگر سن وسال را محدود به عددی بدانیم که بوسیله انسان نسبت می دهند، او بی آرامی متشابه هر کس دیگری پیر می شود. کیانو ریوز، در دوم سپتامبر ۱۹۶۴ درون بیروت لبنان (با اصالتی کانادایی-آمریکایی) متولد شد. با این اوصاف، ستارهٔ فیلم محبوب جان ویک، به نعوظ غیرقابل باوری تو حال حاضر ۵۴امین سال زندگیش را سپری می کند. اما راز زندگی این ستارهٔ محبوب دنیای هالیوود چیست که انقدر جوان مانده است؟ این روند تا حدی برای فدایی عجیب است که به او ویژگی های ماورائی نسبت می دهند. درون ادامهٔ این مقاله با ما همراه باشید تا با رمز و راز جوان ماندن کیانو ریوز تو این سن وسال آشنا شوید.

حتما بخوانید:راز جوان ماندن پوست صورت چیست؟حل جدول و سودوکو چطور و چقدر مغزتان را جوان نم می کند؟علم غم می گوید اگر دلتان بالغ باشد بیشتر زندگی می کنید

کیانو ریوز توانسته است طی ۳۵ سال بازیگری و فعالیت حرفه ای درون عرصهٔ سینما، هویدا جذاب و طرب جوانی را در چهره اش حفظ بطی ء. این حکم به هیچ عنوان ساده نیست، بخصوص بخاطر کسی متشابه او که به واسطهٔ صیت و محبوبیتش، شبانه روز در معرض توجه عموم مردم است. استرس ناشی از توجهی که شهرت بوسیله تعاقب دارد، عدهٔ یدکی را از پا در آورده است. چهرهٔ بانشاط و کبیر کیانو ریوز تا حدی برای انسان اعجاب انگیز بوده است که عده ای وب سایتی را با عنوان «keanuisimmortal» به این موضوع خاص داده اند.

دستهٔ دیگری از انسان حزن هستند که شایعاتی تو این بستگی منتشر می کنند که کیانو ریوز خون آشام است یا اینکه با موجودات غیرزمینی در ارتباط است. با چنین نفوذ هایی از سوی مردم بوسیله خوبی می استعداد پی برد که جلوه گر بالغ او در این سن وسال تا چه حد نادیده و استثنایی بوده است. کیانو ریوز، مرد فناناپذیر



با استناد به مطالب وب سایت یادشده و نظر بسیاری از طرفداران کیانو ریوز، او فناناپذیر است. اگر فناناپذیر نبود، چطور می توانست پس از این همه سال تلاش و فعالیت بی وقفه ظاهر بالغ و شادابش را حفظ کردن کند؟ حال اگر از بازیگران ناچیز فقره بود، می شد این مسئله را به سالیان استراحت و تفریح نسبت داد. ولی او، که در طول سالیان فعالیت با کمینه لطفی هایی تیمار از سوی منتقدین روبه رو بوده است، از سال ۱۹۸۴ تقریبا به طور مداوم در حال فرمان کردن بوده است. بوسیله بیان بهتر، کیانو رویز از زمان شروع بوسیله حکم تا بوسیله امروز، عزب پنج سال را بدون ایفای نقش در فیلم های سینمایی خواه تلوزیونی پشت عادت گذاشته است: ۱۹۹۸، ۲۰۰۲، ۲۰۰۴، ۲۰۰۷ و ۲۰۱۱. با وجود این، طی این سال ها اندوه درون استراحت مطلق نبوده است و در رویدادها و مراسم های هالیوودی مشارکت می کرده است. طرفداران کیانو ریوز بر این باورند که او بسیار از سی سال فعالیت بی وقفه داشته است و بخاطر اثبات گفته های شان مدارکی هم نمایش می کنند.

تو وب سایت عجیب، خنده دار و داخل نسب حال، تفکربرانگیزی که معرفی کردیم، تصاویر مشهور کیانو ریوز به جا مانده از فیلم ماتریکس انتخاب شده و با تصاویر کنونی او مقایسه شده است. با حیات اینکه تصاویر قدیمی تر متجاوز از یک دهه قدمت دارند، تغییر چندانی در ظاهر او مشاهده نمی شود. فاحش او، هر چه بیشتر پا به سن می گذارد، بهتر اندوه می شود؛ داخل پهلو این راه مقایسه ها، چهرهٔ کیانو ریوز با دو شخصیت تاریخی هم مقایسه می شود که شباهت قابل توجهی با او دارند: شارلمانی، رهبر فرانک ها در قرن نهم میلادی و پُل مونه (نام دیگر او ژان-پُل سالی است)، بازیگر فرانسوی قرون نوزدهم و بیستم. در این وب سایت، حتی بوسیله جملاتی برمی خوریم که از تعبیر خویشتن کیانو ریوز عنوان شده اند و بوسیله عنوان تماشاگر غیرقابل انکار فناناپذیری او استفاده می شوند؛ جملاتی مانند به این: «پول آخرین چیزی است که فکر مرا به خود مبتلا می نرم. با سرمایه ای که تا به امروز جمع کرده ام، می توانم چند قرن آینده را سر کنم.» گویا خودِ کیانو ریوز بی قراری بوسیله فناناپذیری اش خاطرجمعی دارد.

چنانچه واکنش های انسانیت و طرفداران و رویکرد اغراق آمیز آن ها را بر بگذاریم (سرآخر، کدام انسانی را سراغ دارید که اجل سراغش نیامده باشد؟)، باز هم نمی توانیم رویکرد مناسب و سالمی را که این هنرمند محبوب پیش گرفته است انکار کنیم. بیایید با نگاهی دقیق زیرفون و علمی تر ببینیم راز بالغ ماندن کیانو ریوز در این سن وسال چیست. رژیم غذایی کیانو ریوز



شاید فکر کردن کنید کیانو ریوز با نوعی رژیم غذایی جادویی توانسته این ظاهر حسادت برانگیزش را حفظ کند. اما این نعوظ زدودن. او ملت چند ضابطه ساده است: نخستین عادت این است که او، گاه به گاه از استعمال نوشیدنی های الکلی بسان آب جو سر باز می زند؛ این ستارهٔ یار داشتنی دنیای هالیوود رژیم غذایی سالمی را تعاقب می کند که اساس آن متشکل از مرغ، برنج، پاستا و انواع سبزیجات است. علاوه بر کیفیت مواد غذایی، قطع نیز برای او حائز وقار است. او استعمال وعده های کوچک تر غذایی را به پرخوری ترجیح می دهد.

او با توجه بوسیله دستاوردهای علم تغذیه، بادقت قابل ملاحظه ای خواربار مصرفی اش را انتخاب می کند و به این صورت، پروتئین، کربوهیدرات و چربی را بوسیله رخ متعادل و به اندازهٔ ایده آل جذب می کند. کیانو ریوز، با مصرف تعداد بیشتری وعدهٔ غذایی کوچک خیس در طول روز، اجازه نمی دهد گرسنگی پهلو او غالب بشود و به این شکل، مجبور به مصرف خوراکی های مضر بشود. بینش سزاوار سرزنش توجه او در خصوص معرفت تغذیه معاون اضافی بوسیله تفویض رژیم غذایی ایده آلش می درنگ. کیانو ریوز چطور روی فرم و خوش اندام باقی مانده است؟



تغذیهٔ سالم، عزب سبب ظاهر خوب کیانو ریوز نیست. علاوه بر این، او سعی می کند در زندگی روزمره اش تا حد امکان فعال بماند. هاکی روی یخ و بسکتبال دو ورزش مورد علاقهٔ او هستند. او در وزنه برداری هم حرف های یدکی برای تفسیر کردن دارد. با بود اینکه کیانو ریوز صدای زیر مردانه چندانی به نمایان کردن رازهای مرتبط با روند روزمرهٔ بازی کردنش ندارد، به این مسئله اذعان داشته است که ملاک فعالیت های آمادگی جسمانیش نقش هایی است که برای ورزش کردن تو پیش دارد. بوسیله نشانی مثال، او بخاطر بازی درون نقش «نئو» در «ماتریکس» کنگ فو یاد گرفت. کیانو ریوز چطور برای ورزش درون ماتریکس آماده شد؟



کیانو ریوز بخاطر ورزش داخل ماتریکس کنگ فو را داخل کمیت استنباط نیاموخت، اما به کمیت ای وقت و انرژی صرف کردن آن کرد تا بتواند حرکاتش تو صحنه های درگیری را تا کمیت امکان چشم نواز و طبیعی جلوه بدهد. در فیلم های اکشن، مشت هایی که بازیگران به یکدیگر می زنند، بوسیله سادگی با استفاده از جلوه های سینمایی تصویربرداری می شوند و نیاز به احاطه چندانی ندارند. اما نقش کیانو ریوز در آن فیلم کمی متفاوت بود و می بایست برای از پا درآوردن دشمنانش کمی مهارت به هزینه می رحم. به علاوه او به توصیهٔ دو طراح چیز پهن های نبرد فیلم، چاد استاهلسکی و دیوید لیچ، مسابقه های وزنه برداری و بکس نیز انجام می قسط تا درگیری ها تا حد امکان چشم نواز و تأثیرگذار جلوه کنند. به طور طاسی ورزش در نقش این قهرمان ذن مانند دنیای ماتریکس به هیچ نشانی کار ساده ای نبود و کیانو ریوز، می بایست به سطح قابل هشیاری ای از استقامت و نبوغ بدنی دست نمایان می کرد تا درون ایفای آن به مشکل برنخورد. سیلان آماده سازی کیانو ریوز برای بازی در تقدیر دوم جان ویک



این ستارهٔ فیلم های اکشن، برای ایفای مجدد نقش آدمکش حرفه ای، جان ویک، در قسمت دوم این فیلم، تمرین های زیادی برای کار با جنگ افزار انجام داد. موقعیت بدنی اش در هنگام تیراندازی با اسلحه، یکی از مسائل حائز شکوه وجود و کمک اضافی بوسیله او کرد تا این نقش را تا حد امکان طبیعی و دوست داشتنی جلوه بدهد. مشق ها و اصول تغذیه ای او بخاطر ورزش در قسمت دوم فیلم شدیدتر و باطراوت گیرانه نم بودند. به گفتهٔ خود او، اگر ورزش درون قسمت شروع فیلم را به مشابه گرفتن کمربند مشکی بدانیم، ورزش داخل تقدیر دوم رسیدن بوسیله سطح سوم از کمربند مشکی وجود. کیانو ریوز این بار به جای کنگ فو، بوسیله سراغ جودو رفت و زیر رویت مبارز سابق بازی ام ام ای، اریک براون، مسابقه های مرتبط را انجام می داد.

شاید بتوان گفت کیانو ریوز این شرط و تلاش بی وقفه اش داخل روند آماده سازی برای نقش های مختلف را مدیون بازی داخل فیلم «نقطهٔ شکست ۱۹۹۱» است. او درون این فیلم برای نخستین بار با مربی ورزشی اش، خانم دنیز اسنایدر آشنا شد؛ این آشنایی بوسیله مدت ۲۵ سال تداوم پیدا کرد. کیانو ریوز، دربارهٔ فیلم های اکشن و هیجان انگیز اطلاعات ارزشمند زیادی از نخستین مربی ورزشی اش آموخت و همین مسئله، یکی از علل اصلی موفقیت مداوم او در پروژه های سینمایی آینده اش وجود.

به گفتهٔ خود کیانو ریوز، یکی از علل اصلی صلح و صفا و شادابی اش درون این سن وسال، رژیم غذایی ناچیز چرب و کم سدیم است. او بخصوص پیش از اجرای عریضی های درگیری از نوشانیدن خوراکی هایی که چربی یا سدیم اضافی دارند پرهیز می کند. به عنوان مثال، غذای ایده آل کیانو ریوز، قبل از رفتن جلوی دوربین برای ضبط صحنه های درگیری سزا ماتریکس، یک جنین کامل استیک بدون چربی بوده است. داخل ادامه بخوانید: ۳۰ کاری که قبل از ۳۰ سالگی باید انجام قسط

تاریخچه الکترونیکی

قیمت نسخه انگلیسی داخل سایت آمازون ۱۱ دلار قالب فایل PDF تعداد ورقه ۲۴۷ سال انتشار ۱۳۹۸ ناشر TarcherPerigee تعداد فایل ۱ فایل PDFکتاب الکترونیکی دلبستگی



اگر می خواهید دلیل بسیاری از رفتارهای همکاری عاطفی، خواه حتی خودتان را در تماس باخبر شوید، حتما این تاریخ را بخوانید.

25،000 تومان 19،500 تومان مشاهده کتاب الکترونیکی
ال جیوی ۵۰ تین کیو از دوربین سه گانه در پنل پشتی بهره می برد. این داخل حالی است که مراد می جوی گلکسی نوت ۱۰ سامسونگ همچنین با دوربین چهارگانه معرفی و به بازار عرضه شود. نوکیا ۹ پیورویو نیز با پنج دوربین در پنل پشتی، نسبت به سایر گوشی های هوشمند راسته از تعداد دوربین بیشتری بهره می برد.

اما براساس آخرین اخبار غیررسمی، بوسیله رویت می رسد باید خواستار دستگاهی جدیدی با تعداد دوربین بیشتری داخل پنل پشتی آن باشیم. ظاهرا سونی یک قدم جلوتر از نوکیا حرکت کرده و ترانه دارد گوشی هوشمند سونی اکسپریا را با دوربین ریه گانه معرفی بطی ء.



عکس تزئینی استمقاله های مرتبط:سونی در حال توسعه گوشی تاشدنی 5G اکسپریا F استرندرهایی از سونی اکسپریا 2 پیش از نمایش اکسپریا وان منتشر شد

باتوجه به اطلاعات به اشتراک گذاشته شده از لفظ Max J، یکی از افشاگران اعلام سامسونگ، سونی در حال ترقی ی گوشی هوشمند جدید سونی اکسپریا با ۶ دوربین داخل پنل پشتی است. درحال فراهم و باتوجه به اخبار فاش شده، هنوز اطلاعاتی در تک نحوه ی چیدمان ۶ دوربین وسیله اتیه سونی در دسترس نیست. 

اطلاعات زیادی در مورد جزئیات دقیق گوشی هوشمند سونی اکسپریا با ۶ دوربین منتشر نشده است؛ ولی اشتیاق می رود این دستگاه از یک دوربین تله فوتو بوسیله همراه دوربین فوق عریض جداگانه روزی ببرد. باتوجه بوسیله محبوبیت سنسورهای ToF داخل گوشی های هوشمند جدید، به رویت می رسد یکی از دوربین های جگر گانه، حسگر ToF باشد. نیز انتظار می جوی که دو دوربین دیگر از نوع مونوکرومیک باشند تا بتوانند جزئیات بیشتری در تصویربرداری با نور اندک دراختیار کاربران قرار بدهند.

به دیدن می رسد گوشی هوشمند سونی اکسپریا با ۶ دوربین در پنل پشتی از دوربین دوگانه ی سلفی نصیب ببرد که یکی از دو دوربین از نوع گسترده خواهد وجود تا بتواند تو هنگام تصویربرداری سلفی، جزئیات بیشتری را ارائه دهد.

باتوجه بوسیله اینکه گوشی هوشمند جدید سونی تو مراحل اولین ی توسعه قرار دارد، طراحی پنل جلویی آن هنوز نامشخص است. باوجوداین، گوشی هوشمند سونی اکسپریا وان و همچنین میان رده ی سونی یعنی اکسپریا ۱۰از نمایشگر با نسبت ۲۱ به ۹ بهره می برند. باتوجه به تعداد دوربین های دستگاه متاخر سونی، احتمالا این گوشی هوشمند درفش دار سونی باشد؛ اما باتوجه به اینکه هنوز برنامه و زمان بندی مشخصی برای معرفی آن از سوی سونی اعلام نشده است، هنوز مشخص نیست از کدام تراشه بهره می برد. احتمال دارد اواخر سال ۲۰۱۹ یا اوایل سال ۲۰۲۰، سونی، گوشی هوشمند جدید خود را احتمالا با حافظه ی رم ۸ گیگابایتی و حافظه ی داخلی ۱۲۸ گیگابایتی شناساندن درنگ.بیشتر بخوانید:سونی هدفون و اسپیکر بدون سیم سری Extra Bass را معرفی کردسونی در حال ترقی گوشی تاشدنی 5G اکسپریا F استمدیرعامل سونی از تصرف وکار گوشی های هوشمند دفاع کردشراکت غیرمعمول دو رقیب؛ مایکروسافت و سونی بخاطر ترقی گیمینگ ابری همکاری می کنندرندرهایی از سونی اکسپریا 2 پیش از عرضه اکسپریا وان منتشر شد
باز همان ۲ شهربازی قدیمی میزبان کودکان و خانواده هایشان هستند. با این تباین که سال ها از عمر دستگاه های بازی آن ها گذشته است و البته این وسیله های قدیمی با وجود حادثه ساز بودنشان باز هم بوسیله کارگرفته می شوند. تو روزهای اخیر و تنها پس از چند هفته از آغاز بوسیله امر شهربازی ائل گلی هنگام روزهای اخیر سرایت یک فیلم از دستگاه های ضعیف و ویرانه این شهربازی تو فضای مجازی  انگیزه نفوذ شهروندان شد. فیلمی که خاصیت کندرو فرمانروا تبریز و دستور  پلمب این شهربازی را در پی داشت.  

ادعاهای بهره برداران دستگاه های شهربازی ائل گلی

مرور حادثه های خاله سال های گذشته در ائل گلی که به مرگ چندین نفر اندوه منجر شد عامل تغییرات گسترده درون مدیریت و همچنین وسیله های شهربازی بود تا چهره این شهر بازی کاملاً دگرگون شود؛ مایه هایی که نه مالکان برابری دارند خیر نصیب برداران یکسان. فداکار دستگاه های استیجاری و برخی توسط سرمایه گذاران خریده شده اند. «علی مرامی» یکی از اجاره کنندگان وسیله های شهربازی ائل گلی با بیان این که مایه وی چند روزی است پلمب شده و اجازه استفاده از آن داده نمی شود، می گوید: چند روز قبل کارشناسان استاندارد بوسیله دنبال پلمب چند دستگاه این مایه را هم به انگیزه عیب متخصص پلمب کردند در حالی که این مایه تا همین سال قبل مشکلی نداشت و امسال غم به خوبی فقره می کرد.  وی امتداد می دهد: این دستگاه سرگذشت ساز محو و در صورت ویرانه شدن ایستا و تعمیر می شود ولی رفع ایراداتی که گرفته می شده است هزینه های سنگینی بخاطر ما دارد.  

پلمب به خاطر حفظ کردن جان شهروندان

فرماندار تبریز با بیان این که بعضی از وسیله های شهربازی ائل گلی تبریز فرسوده هستند، می گوید: گزارش های مردمی در این مبنا وجود داشت که فرمانداری تبریز مجبور بوسیله ورود مستقیم به این موضوع شد. بازرسان موسسه کچل استاندارد اندوه از این دستگاه ها بازرسی کردند و نقص فنی و فرسوده وجود داشتن این دستگاه ها تأیید شده است.   «بهروز مهدوی» با اشاره بوسیله پلمب حدود ۳۰ وسیله تو این شهربازی عنوان می یواش: هرچند این مایه ها از سوی مالکان یا مستاجران مورد بهره برداری استراحت می گیرد، جان شهروندان برای مدیران تبریز مهم تر از کسب درآمد موقتی برای شماره ای بوده؛ بنابراین این اقدام بوسیله رخساره ضربتی انجام شده و احتمالاً تا ته خرداد غصه این پلمب ادامه داشته باشد.  وی البته از شهروندان هم می خواهد تا از افزار معیوب داخل این قصبه بازی یا شهربازی های دیگر کاربرد نکنند و بیشتر مراقب جان خود باشند و البته تذکری جدی هم به بهره برداران دستگاه ها می دهد که حمایت صمیمی مردم را در نظر داشته باشند.  

عدم تمدید گواهینامه استاندارد؛ موجب پا بر جا پلمب

مدیر طاس نمونه آذربایجان خاوری بارد تلویحی مواضع فرمانروا تبریز در مورد فرسوده وجود داشتن و نقص فنی دستگاه های شهربازی ائل گلی تبریز می گوید: تمامی دستگاه های شهربازی ائل گلی تبریز گواهی مدل دارند و تا این دستگاه ها معترف نداشته باشند رخصت فعالیت داده نمی شود ولی باید به عارض سالانه کنترل شده و میزان این دستگاه ها تسلسل شود.

«سامان فرشی حق رو» ادامه می دهد: عملیات پلمب به عارض قانونی ادا شده و دستگاهی که معترف سالانه را نداشته باشد به عنوان یک دستگاه غیراستاندارد شناخته می شود و باید از ادامه کار آن جلوگیری شود. وی داخل پاسخ به انتقاد از دریافت هزینه جالب توجه در قبال تسلسل گواهی مدل این دستگاه ها عنوان می کند: کار بازرسی از سوی انبازی های فعال و تأییدشده بخش مخصوص ایفا می شود و بازرسان بی آرامی کارشناسان پخته فنی هستند. با توجه به برون سپاری این بازرسی ها دریافت هزینه هم طبیعی خواهد بود.  این مسئول ابرام می کند: مقدور است مایه ها درون نظارت ایرادی نداشته باشند و هزینه های دیگری پیاده شدن فرد بهره بردار تحمیل نشود اما برای اطمینان از عملکرد وسیله این نظارت ها ضروری است.
بوسیله گزارش ایسنا، مارک ویلموتس، سرمربی تیم فوتبال ایران داخل میتینگ خبری پیش از بازی با سوریه اعتراف کرد: در ابتدا دو نکته می گویم. غلام همیشه احترام زیادی برای عادات ها و بازیکنان پیشکسوت قائل بودم. مراتب دلداری خودم را به یکی از پیشکسوتان فوتبال ایران (نعیم سعداوی) قدر کنم که همسر خودشان را از مشت دادند. داخل زندگی چیزهایی هست که از فوتبال مهم تر هستند. مثل قوم به اختصاص در جامعه ایران.

اندوه چنین پایان یافتن ماه رمضان و جشنواره فطر را به شما تبریک می گویم.

او امتداد داد: ما دو ورزش دوستانه داریم که غلام می توانم در آن توان بازیکنانم را بررسی کنم. در مورد توان بدنی بازیکنان باید بگویم بعضی از بازیکنان چند هفته ای است که بازی نکرده اند چون لیگ ایران تمام شده است.
شنبه، نوزدهمین روز از ماه مبارک رمضان سال ۱۳۹۸ شمسی و ۱۴۴۰ هجری قمری، تو فضای مجازی نامه و خواه مشت خطی بازنشر و باعث بسی تعجب شد. چرا این روز عزیز، آن هم بعد از گذشت یکصد و شصت و نه سال!؟ روزنامه را با تیمار می خوانیم:

بار پروردگارا الها ملکا قادرا خداوندا امیر توئی کبیر توئی تقی همان شاگر آشپز است معبودا رو بسوی تو دارم هدایتی فرما تا گره از امر آدم بگشایم تا تصویب الهی گردد بحق محمد و آل محمد(ص) خواه ارحم الراحمین ادرکنی العفو العبد تقی شب ۱۹ رمضان ۱۲۶۶ هجری.



آنچه را که خواندید، منسوب به مرحوم میرزا تقی سرلشکر امیرکبیر است که سروکله اش در فضای مجازی پیدا شده و از سوی چندین و چند خبرگزاری بازنشر شده و با توجه به فضای روحانی حاکم به خشکی امدن جامعه در ماه مبارک رمضان و شب های قدر، با استقبال مواجه شده و هرجا می روی سخن از این نیایش امیر و خط زیبای آن است. بسان نامه ای دیگر منسوب به او: الساعه که در رواق منزل با خواهری کردن همایونی به سکستن لبه نان مشغولم اطلاع رسید که شاهزاده صالح الدوله حاکم قم را که به معصیت رشاء و ارتشاء معزول کرده بودم. بوسیله توصیه خال خود ابقاء فرموده و سخن هزل به خشکی امدن زبان مطرود اید. فرستادم او را ذیل الحفظ بوسیله تهران بیاورند تا اعلی پیشگاه بدانند که دایره امور حوزه با سفارش عمه و خاله نمی شود. زیاده وقاحت است. تقی.  



روزنامه نخست داخل ۱۹ رمضان سال ۱۲۶۶ هجری مطابق با هفتم مرداد ماه سال ۱۲۲۹ شمسی نوشته شده است. جاعلین این دو نامه، در پیدا امر، آن حزن با استفاده از فضای حاکم، سعی کرده اند موج موتور کنند و یادشان رفته است که نگاهی عمیق و نحوه مکاتبات امیر به شاه، زمامداران امور، سفرای روس و انگلیس و سایرین بیندازند و دریابند آن مرد بزرگ، با هرکس، تو هر موضع و مقام، چه می گفت و چه می نوشت. جاعل، برای نامه تاریخ دقیق شب ۱۹ رمضان را قید کرده و کلمه هجری را بوسیله آن افزوده است و یادش رفته که درون آن زمان، تاریخ شمسی وجود اجنبی نداشته و امیر تو انتهای نامه هایش، اگر فراغت بود، تاریخی را قید کند، می نوشت: «حرّر، فی ۱۶ بطرف خانه شوال سنه ۱۲۶۶» و یا «تحریراً فی ۱۶ بطرف خانه شوال المکّرم سنه ۱۲۶۶) ۱

دومین گاف جاعل، نشان پرانتز () کنار روی کلمه صاد (ص) است. پرانتز از علامات رسیدگی غربی است که به زبان و ادبیات و نحوه نگارش ما روش یافته و تو آن زمان، مطلقاً مورد استعمال قرار نمی گرفت و بوسیله عبارت بهتر اصلاً شناخته شده نبود و علاوه پهلو آن، درون مکاتبات آن زمانه ابداً سپس از نام بردن از ائمه طاهرین (ع) و پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص)، میوه السلام و صلوات ظرف نمی گردید. امیر خلال نامه ای به خسرو می نویسد: «قربان خاکپای همایونت شوم. بانو حکم و تحکم سرکار همایون را رساند. اولا به خدا، به خدا، به ولای مرتضی علی که تا جان دارم ذره ای از نوکری و رضای شما مشت برنمی دارم...»۲ و خبری از درج (ع) پس از نام فرخنده امیرمؤمنان نیست، پس در آن روزگار، مد نبوده است.

جاعل فرموش کرده است کلمه «درگاهم را بعد از مقبول ظرف کند و آن را تکمیل سازد و دعا را ابتر نگذارد: هدایت فرما، تا چروک از کار انسان بگشایم تا مقبول [درگاه] الهی گردد و مرحوم امیر، هرگز ناشی آشپز نبود و پدرش کربلایی محمد قربان، آشپز میرزا مبصر و میرزا ابوالقاسم قائم مقام فراهانی حیات و سندی در دست نداریم که او به مقاطعه جاعل «شاگرد آشپز» باشد. علاوه پهلو کامل اینها، در آن شایسته کردن کلمه «ناشی» کاربردی نداشت و بزرگان زیردستان خود را نوکر خطاب می کردند: «دیروز از کربلایی تقی کاغذی رسید. انگیزه حیرت حاضران گردید. همگی مدح کردند و آفرین ها گفتند... نوکر اینطور چیز بنویسد، آقا جای خود دارد...»۳ این عبارت دقیقات از سوی جماز مقام، درباره میرزا تقی خان نوشته شده است.

درون مورد نامه دوم مقدمه زنده یاد ایرج افشار و سپس نگارنده، دلایل عدیده ای را مبنی پهلو بدلی بودن این نامه، ارائه کردیم. نحوه نگارش، امضای نامه، بی معنا بودن شکستن لبه نان و نوشتن آن بوسیله صورت سکستن عدم وجود شاهزاده ای به نام صالح الدوله که بوسیله صورت مویق الدوله هم خوانده می شود و در آن شایسته کردن حاکم قم «میرزا فضل الله وزیر نظام» برادر میرزا آقاخان نوری بود ۴، و خیر صالح الدوله و یا مویق الدوله جعلی.

سوال مهم اینجاست: چرا این رویه مجله ها جعل می شوند و تا بدانجا پیش می سیلان که نماینده مجلس، آن را سندی پا بر جا پنداشته و برای زدودن حاکمیت آقازاده ها و فک و فامیل بازی در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، حجت می آورد؟ نامه ساختگی دوم را عیناً بر روی سنگ، نقر کرده اند و پیاده شدن درگاه باغ فین کاشان آویخته اند، تا بلکه هشدار امیر، باعث شود دست از مقام و موقعیت آقازادگی برداشته و اخلاف و اسلاف خود را کنار مصادر امور ننشانده و نامه مطلع به ما می گوید: امیر خوش خط بوده (درون حالی این شیار کوچک ترین شباهتی بوسیله شیار امیر ندارد) و مکنونات قلبی اش را قلمی می کرده تا آیندگان بدانند او مسلمان بود و در شب قدر و احیا و سیلی خوردن امیرمؤمنان(ع) به یاد مردم بوده و بوسیله اصطلاح دیگر به سیاست ورزان روزگار ما بگوید: بسان امیر باشید.

علت العلل این رویکرد به این گونه نامه های جعلی و غیرواقعی و اقبال نشان دادن به آن ها، دلایل عدیده می تواند باشد. جامعه ای که کتاب نمی خواند، فرهنگ شفاهی، به طور کامل جایگزین فرهنگ کتبی شده است، تحقیق و استیناف کمترین جا را دارد، دانشجویان ما، اهل مطالعه و کتاب نیستند و تاریخچه های دستیار درسی، اولین و آخرین کتاب هایی است که به فقره آن ها می آید و شمارگان کتاب هایش به صد و دویست نسخه رسیده، قرن البته، این دروغ ها را عقیده می کنند.

بیست و هفتمین دی ماه سال گذشته، در عده ۲۷۱۹۹ نامه داده ها تو صفحه اول، شقه تای پایین، شورای تشکل های مبارزه با فساد، در دومین همایش ملی بی قراری افزایی حجم های علمی و انسانیت پیشگیری و مبارزه با فساد، با محوریت: امیرکبیر، تشبیه کردن احیای سلامت اداری و مبارزه با فساد و تشکل های مردم نهاد مبارزه با فساد، به نامه خال و دیو استناد شده و ده ها سرپرست در این همایش ابراز حیات کرده اند و یکی از آنها، «هسته پژوهشی مطالعات مصونیت اداری دانشکده مدیریت دانشگاه تهران» حیات و هرچه تلاش کردم تا با یکی از مسئوولین برپایی این همایش، تماس بگیرم و بگویم این نامه مصنوعی است و جاعلین موذیانه ادعای محمدجعفر خورموجی را تکرار کرده است تا بگوید: افشاندن خون امیر، جایز بوده است، دستم به جایی بند نشد. ادعای خورموجی را بخوانید:
«زیرا که کارش تو علّو شأن و نفاذ امر به غایت رسید به مفاد اذا انتهی الامر الی الکمال عاد الی الزوال روی تراجع نهاد... رویه تکبر و تنمر و شیوه مذمومه تجبّر و تبختر پیش گرفت. بوسیله اطمینان خدمت و استظهار مصاهرت در محضر جم مرتبت گستاخانه محاورت می کرد و امورات مملکتی را عاری اجازه و دستور به صلاحدید خود ادا می رسانید. طبعیت غیور سلطنت و غرور جوانی و صبر را زیاده تاب و حوصله نماند. خاطر فرخنده شاهی مکدر و اتمام امرش مشیت الهی گردید...»۵

این گونه جعلیات، داخل ظاهر حکم به صرفه میرزا تقی خان امیرکبیر است و کاربردش، دستگاه سرگرمی و چماق سازی بر شیوه سایرین است. امیر مسلمان بود و «... تکالیف شرعی را ادا می داد. نماز می گزارد، روزه گرفتن می گرفت و زیارت نامه عاشوار می خواند. این معانی داخل کاغذهایش به شاه آمده است. احوال این غلام... خوب است. در بالاخانه به جاه یک ساعت مبتلا قیام و قعود هستم. پناه از ماه رمضان که قوه تحریر و پیش روی هر دو را توقیف است. فدوی دو روز است روزه گرفتن می گیرد [حالم] خیر خوب است و خیر زشت. راهی می جوی. امیرنظام در خانه خود مبتلا زیارت عاشوراست ۶». پس نیازی نداشت تا مکنونات قلبی اش را به غیر از پادشاه قاجار، برای دیگری مکتوب نماید. کاری که جاعل بخاطر او ارتکاب داده، بی خبر از این که دروغگو، کمینه حافظه اندوه می شود و جاعل، انگشت نما.

در پهلو این دو مجله جعلی، یک نامه در عنصر ترجمه شده به زبان انگلیسی، به نام امیر، پس از عزل و بوسیله هنگام تبعید، نگاشته شده است. عباس ودیعه این سند را در «قبله عالم» به طبع رسانده است: «آن جناب اغلب گفته اند که از جانب دولت انگلیس خاصه دستور دارند ضعفا و ستمدیدگان را معاضدت فرمایند. من امروزه تو ایران احدی را نمی شناسم که از خود من ستمدیده نم و بی کس تر باشد. این مختصر را تو دم آخر بوسیله شما می نویسم. من عاری هیچ تقصیری نه فقط از مقام و منصب خود معزول بلکه ساعت به روزگار در معرض مخاطرات بدیع می باشم. افرادی ذینفع که دور شاه کمیسیون خورده اند به این اکتفا ندارند که غضب همایونی تنها شامل حال من شود. بلکه اولیای دیوان را چنان بر ضد من برانگیخته اند که دیگری امیدی بوسیله جان خود و عائله و برادرم ندارم.

علی هذا من و خویشان و برادرم خود را به دون ایمنی دولت بریتانیا می اندازیم. اطمینان دارم که آن جناب به معاضدت رفتار می کنند و موافق قواعد مردمی و شرافت و به طرزی شایسته تاج و تخت بریتانیای بالغ و شأن ملتِ انگلیس درون راست من و قوم و برادرم انجام خواهید فرمود. فقدان هرگونه تقصیر این جانب از پیغام رسمی وزیر امور خارجه [بریتانیا] به وزیر خارجه این دربار معلوم است. دیگر توان نوشتن ندارم.»۷

مخاطب این مجله جستین شیل وزیرمختار ایلچی گری انگلیس در ایران است و صرف دید از این که متن فارسی آن، در دسترس حلق و داخل وسیله پرطمطراق وزارت امور خارجه بریتانیا، اسناد بدون مقدار تاریخی را نگاه داری می کنند، چگونه است که سند بوسیله این مهمی را حفظ کردن و حفاظت نکرده اند؟

نثر امیر، قوی و دارای معنا است و تمامی مجله های او به شاه، درباریان و سفرای خارجی مقیم ایران، درست و استوار است و بعید است او بنویسد: «علی هذا من و خویشان و برادرم، خویشتن را به دامن کنف بخت بریتانیا می اندازیم» تخیل را بر این می گذاریم که عباس امانت، تو روایت تاریخ صادق و راستگوست و امیر قصد تحت الحمایگی بریتانیا را داشت. با ادعای مترجم کتابش چه باید بکنیم؟

حسن کامشاد، مترجم قبله عالم، دعوی می درنگ: «ترجمه قبله عالم سنگین ترین و دشوارترین ـ و طبع آن اندوه که حدود پنج سال کشش کشید، توان فرساترین ـ کارگر وجود که غلام در عرصه مترجمی به عهده گرفتم. کتاب آکنده از اسناد، مکاتبات و نقل قول از کتاب و مآخذ عهد قاجار است و همگی برگردانده شده به انگلیسی.

مترجم فارسی می بایست اصل این مدارک را می یافت و یکسره یا عبارت موردنظر را عیناً نقل می کرد. «ترجمه ی برگردان به کار نمی آمد...»۸

آیا حسن کامشاد، طبق آنچه که دعوی می نرم «ترجمه ی ترجمه به کار نمی آمد» اصل فارسی مجله پناهندگی امیر را دیده و عیناً آن را تو تاریخ امانت آورده است؟ کدام یک عبث می گویند: امانت که می گوید، نامه تقاضای پناهندگی صحت دارد و اصل فارسی آن درون دسترس ازاله و خواه حسن کامشاد که ترجمه را ترجمه نکرده است؟
***

یکصد و هفتاد سال از زمان ترور امیرکبیر می گذرد و تاریخ قضاوتش را در مورد این فرزند خلف پیرو ایران، ارتکاب داده است. سپس از امیر صدها سیاست مدار از میرزا آقاخان نوری گرفته، تا میرزا یوسف مستوفی الممالک، از میرزا حسین ژنرال سپه سالار تا حسن وثوق الدوله، از احمد قوام السلطنه تا محمدعلی فروغی، از میرزا حسن مستوفی الممالک تا دکتر محمد مصدق، از مخبرالسلطنه تربیت تا عبدالحسین هژیر، از امیرعباس محسوس تا جمشید آموزگار و جعفر شریف امامی و غلامرضا ازهاری و شاپور بختیار، بر اریکه غلبه تکیه خورده اند و هرکدام، منشأ خوبی ها و قباحت های بسیاری شده اند، اما درون تک امیرکبیر، عزب یک قضاوت، نهایی شده است. امیر خادم امت ایران بود و جان بر سر دوران با ملت گذارد. امری که خسرو ناخلف قاجار، بوسیله آن اذعان دارد:

عضدالملک: شنیدم قبیله امیرنظام مرحوم خالی از تزلزلی نیستند. از بعضی حالات تو باب درجه شان یا حساب های دیرینه و ابتکاری امیرنظام خواه خودشان. لازم شد این مشت خط را به شما بنویسم.

 اولاً بعد از فوت مرحوم امیر دوباره گفتم و نوشتم که بر من واجب است حفظ و نگهداری طایفه او که در شیوه نوکری جان داده است و هرگز راضی نمی منحوس مورچه ای بی احترامی نسبت به آن ها بشود. یا کسی بخواهد کج حسابی به آن ها بکند، یا کسی بخواهد خیال کسب و منصب های آن ها را داشته باشد...»۹ کتاب این مجله «سنه ۱۳۰۰» است و به عبارت بهتر سال ۱۲۶۱ شمسی و سی و یک سال بعد از شهادت امیر و تا آن روز سابقه نداشته که شاهان، به نوکر و زیردست خویشتن بگویند و بنویسند: به خشکی امدن قاعده خدمت جان باخت.

تشبثاتی از قبیل جعل سند و عرضه اسناد مخدوش، عِرض خویشتن بردن است و عاری تردید امیرکبیر، مشهور ماندگار در تاریخ ایران بوده، هست و خواهد بود.
 
پی نوشت ها:
۱ ـ اسناد و نامه های امیرکبیر، ص ۱۱۱ و ۱۱۲، نگارش و تدوین سیدعلی آل داوود، سازمان اسناد ملی ایران، ۱۳۷۹، تهران.
۲ ـ همان، ص ۷۸.
۳ ـ آدمیت، فریدون؛ امیرکبیر و ایران، ص ۳۰، خوارزمی، ۱۳۶۳، تهران.
۴ ـ چهل سال تاریخچه ایران (جلد شروع المآثر و الآثار، به کوشش ایرج افشار، ص ۵۸، نشر اساطیر، ۱۳۶۳، تهران.
۵ ـ حقایق الاخبار ناصری، محمدجعفر خورموجی، به کوشش حسین خدیوجم، ص ۱۰۴، زوار، ۱۳۴۳، تهران. ناگفته نگذاریم که تنها کسی که روایت صحیحی از چگونگی قتل امیر در روزگار قاجار و ناصرالدین شاه را ارائه کرد، محمدجعفر خورموجی بود.
۶ ـ امیرکبیر و ایران، ص ۴۷ ـ ۴۶
۷ ـ امانت، عباس؛ قبله عالم، ص ۹ ـ ۲۲۸، کارنامه، ۱۳۸۳، تهران.
۸ ـ کامشاد، حسن؛ حدیث نفس، ص ۱۹۶، نشرنی، ۱۳۹۲، تهران
۹ ـ اسناد و نامه های امیرکبیر، ص ۹۸.

منبع :خبرگزاری تاریخچه ایران (ایبنا)
برخی می گویند هیچگاه لذتی در دنیا سزاوار سرزنش قیاس با بساط کردن آتش در دل طبیعت و کباب کردن گوشت خواه مرغ روی زغال گداخته حلق. هرچند این روزها چنین تفریحاتی دیگر به خاطرات گذشته ی دور بسیاری از ما بدل شده، اما جالب است بدانید هموار یک مذاکره جدی و علمی داخل روانی بوده که آیا طبخ غذاها به رخ کبابی روی زغال و گاز واقعا با یکدیگر تفاوتی دارند خواه خیر.

عده ای پهلو این باورند که استعمال غذاهای کباب شده روی شعله ی مدفوع به سبب فرایند اکسایداسیون کامل سوخت، سالم تر است. بدین ترتیب، بسیاری از گازهای زیان بخش ناشی از سوختن معیوب زغال وارد بافت گوشت نخواهد شد. ولی این موضوع را فراموش کنید؛ اینجا گپ از رایحه و مزه است (واقعا چه کسی بوسیله این حرف وحدیث ها جلال می دهد؟).

تا به امروز فداکار سبب تباین در طعم و بوی غذاهای طبخ شده روی زغال و گاز را تنها در دمای پخت می دانستند. طی پخت با زغال، استاندارد گرمای تشعشع شده متجاوز بیشتر از گاز است. بخاطر همین بسیاری از کباب پز های گازی دارای سطوحی انعکاسی هستند تا بتوانند این کمبود گرمای تشعشع شده را اعاده کنند. تعبیر کردن این قسمت قسمت کردن از افراد چنین است که: «کربن، کربن است! غذای شما نمی تواند امتیاز دهد که آیا روی زغال پخته شده یا سرگین.»

تا امروز هم این تصور حیات داشت که تبدیل طعم غذاهای زغالی بوسیله علت ریخته شدن و نهایتا اشتعال روغن ناشی از فرایند ورزیده شدن گوشت روی زغال داغ است. چربی ها، قندها و پروتئین ها به فکر حرارت فراز می سوزند و درنتیجه مولکول های جدیدی تشکیل می شوند که به همراه دود روی خوردنی می نشینند. 

اما این کامل ماجرا تراشیدن. درست است که طبخ روی یک کباب پز گازی ساده تر است؛ اما این بدان معنا حلق که راحتی است این همه دردسر کباب پز زغالی در ازای هیچگاه باشد.

واقعیت اول: پخت روی یک کباب پز گازی راحت تر از گوناگون زغالی است. همچنین رایحه غذای پخته شده روی گاز ناچیز تغییر می کند یا به عبارت علمی تر، چنین غذایی عطروطعم مازادی نخواهد داشت.



برای حس درست این قضیه، ابتدا باید بدانید که طعم خوردنی با مزه ی آن متفاوت است. گالوین ساکس، استادیار علوم غذایی درون دانشگاه کرنل می گوید:طعم غذا، به طور کلی دربرگیرنده ترکیبات مربوط بوسیله مزه و ترکیبات مربوط بوسیله عطروبو می شود؛ اما مغز ما به راه ای مدل سازی نشده است که بتواند این دو ویژگی را از یکدیگر تفکیک یواش.عدد ما توانایی تفکیک صحیح ویژگی های مزه و عطروبوی غذاها را ندارد

بوسیله عبارت دیگر، یک همبرگر چیزی بسیار از مجموع اجزای تشکیل دهنده آن است. قطعا فرآیندهای شیمیایی مختلفی حین پخت غذا روی می دهد که مزه آن را دستخوش تغییر می کند. آمینو اسیدها با قندها برهم کنش می کنند، روغن ها شکسته شده می شوند و غیره. اما این تغییرات شیمیایی دلگشا طعم در تمامی فرایندهای پخت صورت می دهند؛ چه وقت کباب کردن روی زغال، چه با حرارت کردن روی گاز یا حتی با حرارت پز برقی.

اما فرق درمورد کباب کردن روی زغال این است که این روش پخت با خود، ترکیبات خوش عطری به ارمغان می آورد که می تواند اثر طعم غذا را دوچندان کند. درحقیقت، همین عطر است که چنین امتحان ی شگفت انگیزی را نما می زند، چراکه توانایی های واژه ما ازلحاظ چشایی با محدودیت هایی مواجه است. ساکس می افزاید:تنها پنج گیرنده ی چشایی روی پرزهای تعبیر شما وجود دارند که دربرگیرنده شیرینی، شوری، ترشی تلخی و طعم جدیدی به نام «اومامی» می شود.

مقاله های مرتبط:جهیز بویایی و چشایی با یکدیگر در ربط هستندکشف جدید دانشمندان: طعم را عدد تشخیص می دهد نه واژه

هر چیز دیگری که شما در هنگام خوردن حساسیت می کنید (شامل طعم لذیذ سیگاری غذا) به خاطر همین عطر است. وقتی غذای خود را گاز می زنید، عطرها آزاد می شوند. آن ها وارد حفره های بینی شما می شوند و گیرنده های بویایی شما را فعال می کنند. این سیگنال های تندخو با اطلاعاتی که از پرزهای چشایی شما مخابره می شود، درمی آمیزد و نهایتا به مغز شما می گوید که در دهان شما چه می گذرد.

البته، غذاهایی که روی یک تفته پز گازی حزن طبخ می شوند، نیز چنین عطرهایی را آزاد می کنند. اما غذایی که روی زغال گداخته کباب می شود، یک عطر ویژه دارد که با معروفیت گوایاکول (guaiacol) شناخته می شود. گوایاکول یک اختلاط معطر است که وقتی از گرمی برای شکستن لیگنین (lignin) استفاده می کنید، آزاد می شود. لیگنین همان ملایم خاص موجود در لوح است که مسئولیت نگه داشتن رشته های سلولزی لیف لوح را به عهده داری دارد. ساکس می گوید:(لینگین) عطری دودی، تند و بیکن مانند دارد. درحقیقت، طعم خاصی که بسیاری از افراد هنگام خوردن بیکن عاطفه می کنند، شاگرد از تجزیه ی همین لینگین است.

تلخیص ی کلام: آشپزی روی زغال، طعم غذای شما را مثل بیکن می یواش. این راز همان طعم لذت قدری است که هنگام اشامیدن آب پز احساس می کنید.

بنابراین چنانچه دو تکه استیک یکسان داشته باشید که در مدت مشابه و در دماهایی هم پایه پخته شده باشند و تنها فرق میان آن دو این باشد که یکی روی زغال و دیگری روی گاز طبخ شده باشد، حاصل ای که می نبوغ گرفت، چیست؟ پاسخ این است که گوشت پخته شده روی زغال طعمی شبیه تر بوسیله گوشت بیکن خواهد داشت. واقعا اگر قرار بود مولود ی کار با یک کباب پز زغالی، گازی و برقی همگی یکسان باشد، چرا باید دردسرهای جمع آوری هیزم، رویه انداختن آتش، پیله زدن، دود و دم، سرفه و سوزش چشم را به جان می خریدیم؟

پس تا می توانید از اوقات خوب خود در طبیعت لذت ببرید، این خوشمزه ترین جمع بندی علمی دنیا است!بیشتر بخوانید:انسان های عصر پارینه سنگی غذای نشاسته دار مصرف می کردندمصرف غذاهای فوق فراوری شده بوسیله افزایش وزن منجر می شودجلوگیری از ترفیع عطارد با اختلاط مناسب رژیم غذایی و باکتریچرا باید از استعمال بسیار از حد مکمل های پروتئینی پرهیز کرد؟تکنیک پیشرفته ای برای افزایش ماندگاری شیر تا ۹۰ روز
اگر به سئو دلبستگی دارید یا به دنبال راهی برای بهبود رتبه ی سایت خود داخل موتورهای ضربان وجو بوده اید، مطمئنا نام وب سایت Moz را شنیده اید. Moz یک شرکت نرم وسایل بوسیله نشانی خدمات است که در بنیان ی کند افزارهای بازاریابی و تحلیل بازاریابی کسب وکارها فعالیت می یواش. علاوه براین، تقدیر بلاگ این وب سایت لبالب از نکته های آموزشی و کاربری در تک بهبود سئوی سایت است و درواقع یکی از استارتاپ هایی است که از استراتژی بازاریابی محتوا برای جلب خریدار استفاده می نرم.

استارتاپ Moz در سال ۲۰۰۴ توسط نابکار فیشکین و گیلیان موسیگ بوسیله عنوان شرکت خدمات مشاوره بنیان گذاری شد و تو سال ۲۰۰۸ فعالیت خویشتن را بوسیله سمت ترقی ی نرم افزارهای بهترین سازی موتورهای جست وجو یا همان سئو تغییر داد. میلیون ها بازاریاب دیجیتال از بکلی دنیا تو هیئت قانونگذاری های آنلاین وب سایت Moz حضور دارند و همچنین ابزارهای مختلف مرتبط با بازاریابی داخل این وب سایت عرضه می شود.

ابزارهایی مانند جستجوی کلمات کلیدی، تاسیس لینک و سئوی سایت از جمله خدماتی است که Moz ارائه می دهد تا باهم اتحاد کردن ها رویت بهتری از عملکرد سایت خویشتن داشته باشند و بتوانند رتبه ی خود را گشایش دهند. امکانات اولیه ی این وب سایت رایگان است اما بازاریابان صنف ای برای مدیریت بهتر و دقیق نم وب سایت و انتزاع آن باید مبلغی را ماهانه بابت استعمال از خدمات Moz پرداخت کنند.



وب سایت Moz، کار خویشتن را در سال ۲۰۰۴ و با نام نخستین ی SEOmoz آغاز کرد. شرکت درون سال ۲۰۰۷ درون دور اول تنخواه گذاری ۱/۱ میلیون دلار تنخواه جذب کرد و داخل سال ۲۰۱۲ نیز قاهر شد داخل دور دیگر، سکه ۱۸ میلیون دلار سرمایه جذب یواش. Moz درون سال ۲۰۱۲ استارتاپی به معروفیت فالوئرونک (Followerwonk)، ابزاری برای جست وجو، فیلتر و مدیریت سرنوشت تذکره توییتر را بوسیله همراه سایر ابزارهای مدیریت و تفریق توییتر خریداری کرد. SEOmoz پس ازآن از چند سرمایه گذاری دیگر در سال ۲۰۱۳ شهرت خویشتن را بوسیله Moz تغییر انصاف.

فیشکین با استفاده از بینش منحصربه فرد خود داخل مورد توضیحات متا و کلمات کلیدی لمحه اهتزاز (کلمات کلیدی طولانی یعنی عبارات کلیدی متشکل از سه واژه یا بیشتر) معاون اضافی به بهبود رتبه بندی سایت ها کرد و اشتهار خویشتن را در زمینه ی سئو و بازاریابی دیجیتال صلاحیت دار کرد. اما برخلاف اعتقاد اکثریت، توفیق در دنیای کسب وکار، سلامت رسیده او را وجهه نکرد و او به مدت چند سال به ملالت مبتلا شد.

Moz در سال هایی که فیشکین مجروح بود، ۵۰ درصد نمو کرد و میلیون ها دلار درآمد داشت؛ ولی بنیان گذار آن متوجه شد حال روحی، هیچ ارتباطی با موفقیت شرکت ندارد و غرض گرفت استارتاپ دیگری را راه اندازی کند. او برای اینکه احساس آزادی و انعطاف پذیری بیشتری را تجربه کند، تصمیم گرفت استرس و فشار ناشی از اسلوب اندازی یک کسب وکار جدید را دوباره تجربه کند و استارتاپی به معروفیت اسپارک تورو گونه اندازی کرد. درون ادامه، مدخل هایی از مصاحبه ی او با مجله ی Foundr را در مورد احساساتی که خلال این سال ها تجربه کرد و دلایلی که بخاطر ترک مشارکت و وضع اندازی استارتاپ جدید داشت، می خوانیم.



نیتان: سؤال مقدمه من از همگی ی کارآفرینان این است که کار خویشتن را چگونه آغاز کردید؟

رند: خودم آن را بوسیله وجود آوردم. هر دو شغلی که داخل دوران مبصر سالی داشتم را خودم بوسیله وجود آوردم و فکر می کنم بسیاری از کارآفرینان دیگر نیز حکم خویشتن را این طرز آغاز کرده اند.

نیتان: متجاوز عالی. تو حال مجهز چه کاری ادا می دهید و چگونه به اینجا رسیدید؟

رند: غلام همکاری Moz را چندین سال پیش یعنی در سال ۲۰۰۳ و بوسیله عنوان یک بلاگ بنیاد گذاری کردم. Moz ابتدا به عنوان یک شرکت مشاوره و بعد به نشانی یک تصرف وکار نرم افزاری مطرح شد و داخل چند دوره، تنخواه دریافت کرد. تا اینکه من و دیگر حزن بنیان گذار Moz تصمیم گرفتیم از شرکتی که شالوده گذاری کرده ایم، خارج شویم و استارتاپ دیگری به شهرت اسپارک تورو (SparkToro) را ماخذ گذاری کنیم. من داخل حال حاضر بوسیله نشانی مدیرعامل استارتاپ اسپارک تورو فعالیت می کنم.

نیتان: قبل از اینکه وارد جزئیات کسب وکار جدید شویم، بخشی تو تک آخرین کتابی که نوشته اید، صحبت کنیم. لطفا کمی بیشتر داخل مورد کتاب «گم شده و بنیان گذار» و ادبیات آن برایمان بگویید.

رند: بله کتاب غلام به تازگی منتشر شده است. من داخل این کتاب داخل مورد گپ های مخصوص بین مبنا گذاران استارتاپ و چالش هایی که در طول سطر امتحان می کنند، تصنیف ام. این تاریخچه بسیار ساطع است و درون تک نکات بازاریابی و همچنین استخدام نیروهای جدید توضیح می دهد. من در این کتاب هم تو مورد نکات و استراتژی های مثبتی که جواب می دهند و بی آرامی در تک نکاتی که بخاطر ما جواب نداده اند و همچنین ساختار تیم و تعیین اهداف تصرف وکار گپ کرده ام.

این کتاب برای افرادی است که عاطفه تنهایی می کنند؛ کسانی که کسب وکاری را راه اندازی کرده اند یا حتی محصولی بی نظیر بوسیله راسته نمایش کرده اند. کتاب گم شده و زمینه گذار برای کسانی است که دربرابر چالش ها احساس بیم و درماندگی و تا اینکه احساس ملالت می کنند. می خواستم آن ها بدانند که در این دست خط عزب نیستند و همه ی ما به نوعی این احساسات را تجربه کرده ایم.



نیتان: ما خودمان از خدمات وب سایت Moz و Whiteboard (مجموعه ی محتواهای ویدئویی وب سایت Moz) استفاده کرده ایم. ما همیشه ویدئوهای شما را نگاه می کردیم تا تو تک اصول سئو معلومات کسب کنیم. شما به طور عمومی اعلام کردید که در طول مدیریت استارتاپ خویشتن مشکلات اضافی داشتید و تا اینکه افسردگی را تجربه کردید. لطفا کمی درون این مورد بیشتر توضیح دهید.

نابکار: بله حتما. یکی از موضوعات جالب کارآفرینی این است که روزهای پر اب از رویت روحی لزوما ارتباطی با روزهای ابکی موثر ندارند. غلام در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ مکدر شده بودم و این دقیقا همان زمانی بود که Moz هر سال ۵۰ درصد رشد علنی می کرد و یکی از سرمایه گذاران گفته بود استارتاپ ما یکی از جالب ترین و هیجان انگیزترین باهم اتحاد کردن های آن زمان است.

ما میلیون ها دلار درآمد داشتیم، هزاران مشتری از ما بیع می کردند و شهرت خوبی کسب کرده بودیم و به همین دلیل می دانم عملکرد بد شرکت، دلیل رنجش بن گذار آن نمی شود. هر کارآفرینی در طول مسیر ممکن است انگیزه ی خویشتن را از مشت بدهد، صبح ها هیچ دلیلی برای مخبر شدن نداشته باشد و شب ها بوسیله دلیل قلق و تنگ کردن و هجوم افکار مختلف نتواند بخوابد؛ این موضوع هیچ ارتباطی با عملکرد شریک ندارد. گاهی اوقات همه چیز در اداره ی مشارکت خوب پیش می جوی اما کارآفرین شرایط فکری خوبی ندارد و این کاملا طبیعی است. همه ی کارآفرینان چنین حسی را تجربه کرده اند و عزب نیستند. فکر می کنم در چنین شرایطی، حس تنهایی و اینکه فکر کنیم هیچگاه کس ما را درک نمی کند، بسیار سخت است.

نیتان: بله، اغلب انسان گمان می کنند چنانچه وضعیت شرکت خوب باشد، بنیان گذار آن نیز باید احساس خوبی داشته باشد.

ارقه: بله، غلام در این چند ماهی که از اول تصرف وکار متاخر می گذرد، بیشتر عاطفه شادی می کنم. شرکت هنوز نوپا است درحالی که چنین احساسی را در انبازی Moz نداشتم. فکر می کنم احساس کنترل و آزادی روی انتخاب مقصد و انعطاف پذیری است که باعث خوشحالی غلام می شود. با اینکه شرکت جدید حداقل به ۱۰ سال امر نیاز دارد و از هر ۱۰ شرکت استارتاپی تکنولوژی ۹ مورد شکست می خورند، اما غلام احساس بهتری نسبت بوسیله گذشته دارم.

نیتان: پس دلیل اینکه از Moz خارج شدید، همین بود؟

رند: بله، من با اعضای هیئت مدیره، تنخواه گذاران و بعضی از مدیران اجرایی صحبت کردم و آن ها طبق بودند که وضعیت روحی و انرژی احساسی من برای کسب وکار خوب محو و برای رفع این مشکل باید تغییراتی در روانی کاری خود بدهم. درنتیجه تصمیم گرفتم از موقعیت شغلی کنار بروم و مدیر ارشد عملیات را به نشانی مدیرعامل شرکت انتخاب کنم.

افسردگی باعث شد غلام چنین تصمیمی بگیرم. مطمئنا راه حل های دیگری بخاطر محلول این مشکل وجود داشت اما در آن شرایط نحو بهتری به ذهنم نرسید. تو حال فراهم از تصمیمی که خمود ام، اندکی پشیمان هستم، ولی بیماری های مسئله روی منطق انسان تأثیر می گذارند.

نیتان: ممنون از اینکه همه چیز را درنهایت صداقت بیان کردی. پس ازآن از ترک Moz چه اتفاقی افتاد؟

رند: من حدود چهار سال پس ازآن از این ماجرا، تیم را همراهی کردم. تو این مدت، رشد همکاری کمی پایین آمد و مخالفت در برخی امور مشارکت کار را بوسیله جایی رساند که متوجه شدیم دیگر نمی توانیم بیش از این با غصه همکاری داشته باشیم. درون این شرایط، انفراد که مدیرعامل نیست، باید شرکت را صرفنظر کند و این دقیقا همان اتفاقی است که برای غلام رخ داد.



نیتان: اکنون در فداکار امور شریک شدن فعال هستید خواه به طور کامل خارج شدید؟

نابکار: نه، من هنوز اندوه رئیس هیئت مدیره ی مشارکت و ارشد ترین سهام دار شرکت هستم، اما فعالیت هر روزه در شرکت ندارم.

نیتان: بسیار عالی. لطفا قدری در مورد استارتاپ جدید اسپارک تورو و کار آن توضیح دهید.

رند: اینکه تصرف وکار جدیدی را آغاز کنیم و مجبور شویم استرس و ضیق را مجدد تجربه کنیم، شاید دیوانگی به نظر برسد. اما از اینکه فرصت دوباره ای بخاطر این حکم داشتم، اضطراب زده بودم و شاید بخشی از آن به فرصت های موجود درون بازار و ساختن محصولی تپش انگیز مربوط باشد و من دوست داشتم خودم را بوسیله دنیا مدلل کنم.

نیتان: شما همدستی موفقی را بنیان گذاری کردید، در بازاریابی محتوا بی همانند هستید، برند شخصی دارید و کتاب موفقی را به بازار عرضه کرده اید. چرا فکر می کنید خودتان را بیشتر از این باید به دنیا مدلل کنید؟

رند: توضیح اعطا کردن این موضوع پر اب است اما فکر می کنم این حس از مدت ها پیش تو عمر غلام بوده و بوسیله من انگیزه می دهد و فکر می کنم برهان اصلی اینکه کارآفرین شدم، همین موضوع باشد. کمی از این تصادم شاید ثابت کردن توانایی هایم به گیتی باشد، اما بخش دیگر آن مربوط به خودم است؛ به اینکه بخواهم به خودم ثابت کنم که می توانم.

نیتان: هدف از ساختن Moz این بود که نرم افزاری بخاطر کمک به بازاریابان، متخصصان روابط عمومی و کارآفرینان منیع کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد مخاطبان خود داشته باشند. استارتاپ جدید داخل چه زمینه ای کار می کند؟ آیا می توانید در مورد ثمر آن با ما گفتگو کنید؟

ارقه: البته که می توانم؛ غلام مدیرعامل مشارکت هستم ولی ما هنوز به کود ی بتا نرسیده ایم. ما داخل حال نقشه کشی محصول، آزمایش و ارزیابی هستیم تا برای مشخصات آن تصمیم بگیریم. بین ۶ تا ۹ ماه دیگر، نسخه ی بتای میوه آماده می شود و ما آن را معرفی خواهیم کرد. هنوز راه اضافی داریم ولی برای ارتکاب آن متجاوز هیجان زده هستیم.

نیتان: آیا بخاطر استارتاپ متاخر هم سرمایه جذب می کنید؟ یا برنامه ی دیگری دارید؟

رند: خیر، مطمئنا قصد چنین موثر را نداریم. حداقل بین چهار تا پنج سال آینده، اراده چنین کاری را نداریم. شاید در تمام مدت، تنخواه گذار مناسبی فاش شود و راضی به انجام این کار شویم، اما در حال حاضر هیچ تصمیمی برای جذب سرمایه نداریم.



نیتان: نکته ی جالب دیگری که در کتاب بوسیله آن رمز کردید، این است که سیلیکون اما استارتاپ ها را به انجام کارهای غیرمعقول وسوسه می درنگ. لطفا اندکی بیشتر تشریح دهید.

رند: بله، فکر می کنم یکی از بزرگ ترین مشکلات اتیکت استارتاپی سیلیکون ولی این است که یک طرح بنیانی را مطرح می درنگ و همه باید از آن انقیاد کنند خواه حداقل وحی بگیرند. همین موضوع باعث می شود مردم بکلی جهان، فرهنگ استارتاپی سیلیکون اما را با کامل وجود باور داشته باشند.

سیلیکون ولی این فکر کردن را تو کارآفرینان ایجاد می یواش که باید استارتاپی مثل سایر استارتاپ ها داشته باشند. به عنوان شهید باید شبیه بوسیله گوگل، فیسبوک، دراپ باکس، ایر بی اندبی یا اوبر باشند. مردم این موضوع را مانوس دارند و می خواهند شبیه یونیکورن ها یا شرکت های میلیارد دلاری شوند. این موضوع همگی کارآفرینان را کوچکتر تأثیر استراحت می دهد، حتی شرکت هایی که نمی خواهند مانند استارتاپ های سیلیکون ولی باشند.

نیتان: خلق یک کسب وکار ارشد به سرمایه احتیاج دارد و گفتید که در حال مهیا نمی خواهید سرمایه جذب کنید. پس چه دستور کار ای برای رشد دارید و چگونه می خواهید تو بازار رقابت کنید؟

ارقه: خاطر می کنم پاسخ این سؤال، به محصولی که تولید می شود، بستگی دارد. اگر ثمر تولیدی پرسود بوده اما رشد قدری داشته باشد، از طرفی چنانچه بتواند مشتری های مورد نظر را به جای ۱۸ ماه تو ۶ ماه جذب کند، پس همگی ی تلاش کسب وکار باید روی این موضوع گذاشته شود؛ حتی اگر همگی بگویند کاری که انجام می دهید اشتباه است و باید حکم متفاوتی ارتکاب دهید. اگر به محصول خود ایمان دارید، بوسیله دست افزار سایرین شنوایی ندهید.

من تو کتاب خویشتن داخل تک اسطوره های دنیای استارتاپی و مشکلاتی مختلفی که Moz با آن ها روبه رو شده است، صحبت کرده ام. من درون این کتاب توضیح داده ام که چرا پس ازآن از جدایی ما از شرکت، آویشن بازاریابی عملکرد نیکوکاری نداشت. جالب اینجا است که بعد از کاهش هزینه ی دعوت مشتری، تعداد خریدار های جذب شده و همچنین تعداد بازدیدکنندگان و تغییر شدن آن ها به مشتری همچنین تکثیر معلوم کرد. چطور این طور چیزی ممکن است؟ کجای گیتی می توان با تلاش و هزینه ی کمتر، مولود ی بهتری گرفت؟

مطمئنا یکی از دلایل موفقیت در چنین شرایطی، تمرکز، نظم و انضباط است. شاید استارتاپ های سیلیکون اما کثرت در مورد این موضوع صحبت نکنند ولی بسیار جالب است و نتایج خیره کننده ای به همراه دارد. اقدام و علاقه مندی های خریدار باید توسط تیم بازاریابی تک توجه فراغت بگیرد تا نتایج مثبتی به همراه داشته باشد.



نیتان: از کجا می دانید چه موقع سوددهی همدستی را باید فدای رشد آن کرد؟

رند: پاسخ سؤال این است که چه موضوعی بیشتر از همه شما را خوشدل می کند و قصد نمایش ی چه مدل محصولی را بوسیله بازار دارید. تفکر می کنم یکی از بزرگ ترین چالش های ما انسان ها این است که فرهنگ و طرز پندار مرسوم در میان اطرافیانمان را پهلو بگذاریم. خودمان را با دیگران مقایسه نکنیم و سراغ کارهایی که دوست داریم، برویم. البته اجرا این کار، متجاوز ابدار است.

رسیدن بوسیله این طرز خیال آسان نیست و باید آرام مکان بیفتد. به عنوان مثال کارآفرین سپس از مدتی با خود فکر می کند «آیا این دقیقا همان کاری است که معتقد هستم قرص است و من را خوشدل می کند؟»، «آیا عمل این کار ارزش من را رفعت می برد؟»، «آیا سایر اعضای تیم و حتی بازار، از وجود دشت من سود می برند؟» یا «آیا این طرز کار است به آن باور دارم یا فقط برای جلب خرسند سایرین انجام می دهم؟». رک کردن پاسخ این سؤال ها و فرود امدن به یک طرز تفکر مناسب، متجاوز مهم است و از نزول کسب وکار جلوگیری می بطی ء.

نیتان: پاسخ خوب و کاملی بود. متشکر بابت اینکه وقت خود را در اختیار ما صبر دادی.

رند: متشکر از شما.بیشتر بخوانید:معرفی مبصر ترین استارتاپ های شکست زده حوزه پزشکیبیوگرافی کرنلیوس وندربیلت؛ فرمانروای صنعتی حمل ونقل آبی و ریلی آمریکامصاحبه با جاستین کان، هم بنیاد گذار استارتاپ توییچچگونه کارآفرینان داخل حقوق بگیر را نمره دهیم؟مصاحبه با توماس بیلیو، مبنا گذار استارتاپ کوئست نوتریشن
این شب های برتر متفاوت خیس از همه شب های سال است و حتی با شب های دیگر ماه مبارک رمضان هم مغایرت دارد. شب های رحمت و نور است و استجابت دعاها. تو این روزها که در آستانه شب های تابناک قدر قرار داریم همه مؤمنان بخاطر این لحظه های با استجابت برنامه دارند، دراین باره فکر و اندیشه کرده اند و هرکسی شایان با دیدگاه و شرایط خویشتن در افکار و آرزوها و اعمال خودش به یک جمع بندی نسبی غصه رسیده است. از این شب های مملو فیض شرف می قابلیت به عنوان فرصتی یاد کرد که مردم در عمومی ترین مکان ها با شخصی ترین اهداف و منظور هایشان محضر پیدا می کنند. در این شب های شایسته و تابناک داخل هر سوی شهر که چشم بگردانی نور و وضوح می بینی و بیداری افرادی که با خالق خود راز و نیاز می کنند.

مساجد شهر در این شب ها میزبان عاشقان رازونیاز با معبود است و لحظات معنوی ماندگاری بسیاری در این شب ها در مساجد ثبت می شود تا توشه قشری مؤمنان در کشش سال باشد. درون شب های قدر همگی انسان هایی که داخل دنیاهای انواع عروج و عمر می کنند در یک جا واحد، مساجد که متعلق به پرودگار است، گرد غم می آیند و اعمال شب ناموس را به جای می آورند تا فارغ از دیدگاه و قاعده های متفاوت زندگی که درون طول سال دارند، با معبود به راز و نیاز بپردازند و از خدای خویشتن بخواهند که سرنوشت بهتری بخاطر آنها درون طول سال رقم بزند. هر گوشه از مساجد داخل این شب های بافضیلت تماشایی صحنه های زیبا و قشری ماندگاری است. درون گوشه ای گروهی را می بینی که نماز می خوانند و در گوشه ای دیگر گروهی را می دماغ که قرآن می خوانند. افرادی را غصه می بینی که آن گوشه، وسط قرآن خواندن اشک از گوشه چشماشان سرازیر می شود. دیگری چنان نماز می خواند که گویا آخرین شب عمرش است. چنین عریضی های قشری به یادماندنی را فقط می شود در شب های شایسته و نورانی ناموس شاهد بود. باشد که همه ما غصه با حضرت خویشتن در مساجد محله و به جا آوردن اعمال شب های قدر، به سهم خود از فضیلت های این شب های مبارک و تابناک یکروز مند شویم.