به تایپ - تایپ در دستان شما

۳ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از صداوسیما، امیر عبدوس مدیرکل هوا زیست استان سمنان گفت: خوشبختانه طرح سودا حقوق مرتعداران و در رو دام از مراتع پارک ملی توران نتایج شگفت انگیزی در جای پا داشته و مشاهده یورپلنگ آسیایی را چند موافق کرده است.

پارک ملی توران درون منتهی الیه شرقی استان سمنان و در جنوب شرقی شهرستان شاهرود جای دارد و قسمت کوچکی از بسرنوشت شوم دچار کردن شرقی آن در سبزوار استان خراسان رضوی استراحت گرفته است و این کلکسیون در ضلع جنوبی جاده تهران- مشهد، شرق دهستان طرود، مغرب دهستان زمان ها و خصیصه شرقی کویر مرکزی ایران واقع شده است. پارک ملی توران را می توان به نشانی غنی ترین زیستگاه یوزپلنگ ایران شهرت سرما که با تلاش هوا بانان استان جمعیت رویه های مختلف این زیست بوم رو به تکثیر است و پارک ملی توران تنها زیست گاه درون ایران است که هرم اکولوژیک آن تمام است.
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از مهر، رکسانا جنتی عطایی پسر مصطفی جنتی عطایی درباره درگذشت این مترجم و نویسنده با سابقه تماشاخانه گفت: پدرم روز ۱۹ آبان ماه امسال سپس از یک دوروبر مصیبت در تهران چشم از گیتی فروبست و در بهشت زهرا (س) به خاک امانت شد که به دلیل شرایط کرونایی از برگزاری مراسم خاکسپاری خودداری کردیم.

مصطفی جنتی عطایی تولد ۱۳۱۲ در ایالت مشهد، نویسنده، مترجم، نمایشنامه نویس و از پیشکسوتان نمایشنامه نویسی رادیویی بود که از سال ۱۳۳۷ تا کنونی به فعالیت های ادبی دنباله عدل.

وی نزدیک ۳ دهه با رادیو ایران و بعد با صدای جمهوری اسلامی ایران بین سال های ۷۷ تا ۸۲ شریک داشت که حاصل این فعالیت ۲۵۰ نمایشنامه وجود که در ساعات پرمخاطب از رادیو پخش می شد.

جنتی عطایی ۲ بار بوسیله عنوان نویسنده و مترجم گران کردن سال برای درام های «درخت گل» درون سال ۱۳۳۹ و «هری تراب بنفشه نمی فروشد» در سال ۱۳۴۹ شد.

وی علاوه بر نگارش نمایشنامه، رمان های کوتاه، مقالات، مطالب اجتماعی و خانوادگی نیز برای سایر دستور کار های رادیو می نوشت که درون مجموع جوان بر ۲ هزاره پیغام رادیویی می شود.

جنتی عطایی تو سال اخیر ادبیات هایی کوتاه را برای صفحه ادبی مجله الت شیشهای جم ترجمه کرد. همچنین «نامه های شهرت آوران» و «نسوان دادرسی گر» از یکسره تألیفات مصطفی جنتی عطایی است.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، میلاد آزادی اعتراف کرد: بعدازظهر جمعه شایسته کردن ۳ تو منطقه نگاهداری شده کولک داخل حال ماتم و کنترل منطقه بودیم که با ۲ صیاد غیرمجاز با هویت معلوم و همراه داشتن ۳ حربه (یک برنو و ۲ ساچمه زنی) اصابت کردیم. پس از شناسایی آنان بلافاصله به محیط زیست خبر دادیم و برای ذکر بوسیله محل حضورشان رفتیم اما آنها با پرتاب سنگ، شلیک ۵ آماج (۲ مقصد هوایی و ۳ مقصد به دوره) و تهدید به قتل از منطقه متواری شدند.