به تایپ - تایپ در دستان شما

گزارش کاربران گوشی های اندرویدی حاکی از این است که سیستم عامل اندروید با قرار دادن فداکار تصاویر به عنوان پس زمینه دچار کرش می شود. متأسفانه، این مشکل درون حدی است که بدون ایفا فکتوری ریست محلول نمی شود.

چندی پیش بروز باگ بطی ء افزاری درون iOS 13 باعث شده بود ارسال متنی خاص به گوشی های اپل منجر به کرش آیفون ها شود. حال به نظر می رسد کاربران گوشیاندروید همچنین دستخوش بغرنج مشابهی شده اند. با این تفاوت که برای بروز باگ، شخص باید تمثال خاصی را به نشانی پس بنیاد انتخاب بطی ء. البته هنوز دلیل ناسازگاری این تصویر با سیستم عامل اندروید کاملا مشخص نیست؛ ولی از آن جایی که تمثال مذکور از فضای رنگی RGB استفاده می یواش و اندروید اصولا می خواهد sRGB را عرضه دهد این کرش اتفاق می افتد.

نکته ی قابل ذکر این است که همه ی گوشی های اندرویدی دستخوش این دشوار نیستند. برای مثال، استفاده از این والپیپر روی گوشی هواوی میت ۲۰ پرو هیچگاه وضع کرشی را به دنبال ندارد و به نظر می رسد فداکار گوشی های وان پلاس همچنین درون مقابل این باگ ایمن هستند؛ ولی بسیاری گوشی های دیگر از برندهای سامسونگ، شیائومی، نوکیا و تا اینکه گوگل نظیر پیکسل ۲و پیکسل ۳ نیز به این باگ دستخوش هستند.

بررسی ها مدال می دهد، گوگل درون پیش نمایش اندروید ۱۱ که به تازگی منتشر شده است، این عیب را برطرف کرده است. احتمالا گوگل تو اندروید ۱۱ قابلیت تبدیل RGB به sRGB را به این جهیز عامل اضافه کرده است. این تو حالی است که بیش از ۲ سال پیش یکی از کاربران گزارش کاملا مشابهی را با والپیپری متفاوت به ترقی دهندگان اندروید ارسال کرده وجود و آن ها تو جواب نوشته بودند که مشکلی مشاهده نکرده اند. زومیت برای جلوگیری از خطرات احتمالی، هر دو شمایل مشکل ساز را در قالب اسکرین شات منتشر کرده است. چنان چه باریک بین جدی که نسخه ی واقعی را برملا کرده و روی گوشی اندرویدی خویشتن امتحان کنید، اکیدا اندرز می کنیم، فاتحه از داده ها خود بکاپ تهیه کنید.بیشتر بخوانید:چگونه والپیپرها باعث کرش کردن گوشی می شوند؟اندروید استودیو 4 گوگل منتشر شدگوگل رویداد رونمایی اندروید ۱۱ بتا را بوسیله تعویق انداختآپدیت اندروید 10 برای وان پلاس 5 و 5T دردسترس استراحت گرفتنرم ابزار بنیادی ترین مدخل مشخصات گوشی هوشمند شما است
  • ۹۹/۰۳/۱۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی