به تایپ - تایپ در دستان شما

به گزاش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایسنا، ایمانعلی ایمانی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشگین شهر در استان اردبیل، سه شنبه ۲۷ خرداد درون آیین نمدمالی درون مشگین ده پیش روی کرد: صنعت نمدمالی بیش از نیم قرن وجود که بوسیله شکل سنتی تو میان عشایر و روستاهای این شهرستان به فراموشی ودیعه شده حیات که با تلاش ها و پیگیری های لازم زمینه برای احیای آن در شهرستان فراهم شد.  

وی افزود: با احیا و جوانمردی دادن به این هنر از رشته های صنایع دستی نقش مهمی در شغل توسعه برقرار روستایی و عشایری و ایجاد درآمد و به دنبال آن حفظ کردن طبیعت و معرفی اتیکت منطقه و جلب و جذب گردشگر حاضر خواهد شد.  

مهتر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشگین شهر بیان کرد: این لفافه از صنایع دستی داخل شمالغرب ایران تو شهرستان مشگین ولایت به لباس صنعتی در کارگاه ها تولید می شود که با مستندسازی این رویداد بایگانی این صنعت برای ثبت تو آثار فهرست آثار ملی آماده می شود.  

ایمانی تصریح کرد: کاربرد واقعی نمد داخل سازه آلاچیق عشایری است و با اصالت دادن به این هنر از صنایع دستی مبنا پویایی این صنعتی فراهم خواهد شد که برگزاری آیین نمدمالی داخل ییلاق اده چمن این شهرستان گامی تو راستای معرفی این صنعت بود.  

وی از مجاهدت برای احیای صنایع دستی منسوخ شهرستان خبر داد و گفت: شهرستان مشگین شهر در بخش صنایع دستی از حجم ها و استعداد های بسیار فوقانی برخوردار است که با یکروز مندی از این ظرفیت ها بنیاد بخاطر رونق شغل و تولید در شهرستان فراهم می آید.
  • ۹۹/۰۳/۲۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی