به تایپ - تایپ در دستان شما

بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از اقتصادنیوز، بازارهای موازی نیز تا حدود زیادی همین سیلان را امتحان کرده اند، بوسیله طور مثال بورس تهران در نیمه اول آخرین ماه تابستان روندی نزولی داشت و به کف یک میلیون و ۵۵۶ هزار واحد رسید، اما از ۱۹ شهریورماه روند برعکس شد و شاخص کل بوسیله سطح یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد بازگشت. داخل بازار ارز هم تماشاگر جبران این مسئله بوده ایم، درون دو هفته اول تماشایی بازار کم نوسانی بودیم، اما تو نیمه دوم شهریور ورقه مراجعت و بازار ارز روزهای  پر تب و تابی را تجربه کرد. پیش دماغ ارزش مسکن و اجاره تو شقه دوم ۹۹

تو ۱۵ روز فاتحه  شهریور انحراف استاندارد بازار ارز  حدود ۴۹۵ تومان بود که این رقم در  پانزده روز دوم شهریور ماه به ۷۵۰ تومان می رسد.

دامنه نوسان ارج ارز تو ۱۵ روز فاتحه شهریور ماه  بین ۲۴۵۰۰ تا ۲۲۸۵۰ تومان بودکه این رقم در نیمه دوم بین  ۲۴۵۲۰ تا ۲۷۲۵۰ رسید؛ به اقرار دیگر فاصله سقف و کف مقدار در ۱۵ روز نحست حدود ۱۶۵۰ تومان معادل ۷ درصد و در ۱۵ روز دوم حدود ۲۷۰۰ تومان، معادل ۱۱ درصد بوده است.

بازار سهام و ارز که در ۱۵ روز ابتدا شهریور ماه خاموش اندوهناک بود، درون شقه دوم پرنوسان شد، این لرزش پهلو سایر بازارها هم واکنش گذاشت، به طوری که میدان مسکن که در نیمه نخست شهریور ماه رشد ۱.۷ درصد ی را امتحان کرده بود، در ۱۵ روز دوم شهریورماه به رشد ۳.۳ درصدی رسید. به این ترتیب در مجموع این بازار تماشاچی نمو ۵.۱ واحدی باشد.

کارشناسان در تحلیل دلایل دو نیمه متفاوت بازار بناء درون شهریور تاکید می کنند که مراجعت شاخص های بورس از کف، داخل کنار لرز بازار سکه و دلار مهم ترین عوامل این تحول روند بوده است.



نمو قیمت مسکن در شهریور ماه  ۵.۱ درصد نسبت به ماه گذشته وجود. این رقم در مردادماه ۱۰.۵ درصد بوده است. با مقایسه این دو رقم درخواهیم یافت که پیشدستی کردن رشد بها ساختمانی در شهریورماه تقریبا به نیم رسیده است.

تعداد معاملات خانه در شهریور ماه نسبت به مرداد ماه کاهش داشته و از تعداد ۹ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی به ۸ هزاره و ۵۰۰ واحد مسکونی روان است. این رقم داخل مرداد ماه نسبت به ماه پیش ازآن ۳۵ درصد بوده است. موافق آمار موجود روند زکام معاملات در شهریور ماه به ۶.۸ درصد می رسد.

 درون حالی که رشد ماهیانه  نسبت به مرداد ماه کاهش داشته است(از ۱۰.۵ درصد بوسیله ۵.۱ درصد  ) اما رشد سالیانه نسبت بوسیله ماه موقعیت مثل سال قبل(از ۷۷.۴ درصد بوسیله ۹۱.۷ درصد)   اضافه بیشتری داشته است.

بر اساس گزارش تحولات راسته مسکن تهران در شهریور ماه سال ۹۹ که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است و توسط اداره وارسی ها و دادرسی های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر شده است، منطقه ۲۲ با دو قدم رشد داخل میان مناطقی قرار گرفته که قیمت هر متر مربع  واحد مسکونی، بالای نرخ متوسط قیمت مسکن پایتخت قراردارند.

 پهلو اساس این گزارش درشهریور ماه سال ۹۹ تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران به ۸ هزار و پانصد واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل  ۶.۸ درصد کاهش و نسبت بوسیله سال قبل  ۲۰۳.۷  افزایش نشان می دهد.

داخل شهریور ماه متوسط قیمت خرید و سودا یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی بیع شده از شیوه بنگاه های معاملات کفش شهر تهران ۲۴ میلیون و ۲۹۰ هزاره تومان بوده که نسبت بوسیله ماه قبل ۵.۱ درصد تکثیر  و نسبت بوسیله سال گذشته همچنین ۹۱.۷ درصد افزایش داشته است. بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده تو روستا تهران به تفکیک عمر بنا در شهریور امسال حاکی از آن است که از مجموع ۸۴۶۳ واحد مسکونی ابتیاع شده، واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۳۸ درصد بیشترین سهم را بوسیله خود خاص داده اند. سهم مذکور تو مقایسه با شهریور سال قبل حدود ۸.۲ واحد درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحدهای با قدمت بالا در تمامی گروه های ۱۱ تا ۱۵، ۱۶ تا ۲۰ و متجاوز از ۲۰ سال ساخت افزوده شده است.



توزیع معاملات ادا شده برحسب مناطق مختلف شهر تهران تو شهریورماه امسال حاکی از آن است که از میان مناطق ۲۲گانه ولایت تهران، منطقه ۵ با تسهیم ۱۵.۴ درصد از بی مو معاملات زیادترین تعداد قراردادهای مبایعه نامه را به خود اختصاص داده است. نیز منطقه ۱۰ و ۲ به ترتیب با اختصاص سهم های ۹.۵ درصدی و ۹ درصدی تو رتبه های بعد اینده قرار گرفتند. داخل مجموع ۷۲.۸ درصد از بی مو تعداد معاملات انجام شده درون ولایت تهران در شهریورماه سال ۹۹ مربوط بوسیله ۱۰ منطقه قریه بوده و ۱۲ منطقه باقیمانده ۲۷.۲ درصد از کل تعداد معاملات را به خود اختصاص داده اند. مناطق ۵، ۱۰، ۲، ۴، ۱۴، ۸، ۷، ۱۵، ۱ و ۱۱ مناطقی هستند که بیشترین معاملات را داشتند. سیگنال میدان ارز به مسکن؛ موج جدید گرانی ها در راه است؟ | مسکن چقدر از نرخ دلار تاثیر می گیرد؟

تو مردادماه منطقه ۴ رتبه دوم معاملات و منطقه ۱۰ داخل ایستگاه ثالث قرار داشت که نشان می دهد مقیاس معاملات در منطقه ۱۰ نسبت به مردادماه افزایش داشته است. در شهریورماه امسال متوسط بها یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی ابتیاع شده از طریق معاملات ملکی قصبه تهران ۲۴ میلیون و ۲۹۰ هزاره تومان بوده که نسبت بوسیله ماه قبل ۵.۱ درصد افزایش علامت می دهد. این رقم در ۱۵ روز مقدمه شهریورماه ۱.۷ درصد بوده و میانگین قیمت ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است. این رقم نسبت به سال گذشته ۹۱.۷ درصد تکثیر علامت می دهد. داخل میان مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران زیادترین متوسط بها یک مترمربع زیربنای مسکونی سودا شده ۵۰ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان به منطقه ۱ و کمترین آن ۱۰ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان مربوط بوسیله منطقه ۱۸ بوده است.

درون مردادماه امسال متوسط مقدار در منطقه یک، ۵۲ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان بوده که علامت می دهد ارج خانه تو منطقه یک طی یک ماه گذشته کاهش داشته است همچنین متوسط قیمت داخل منطقه هجده، ۹ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان بوده که تیر آن است که درون مناطق ارزان مقدار شاهد نمو قیمت بیشتری بوده ایم. میانگین نفیس منطقه یک نسبت به ماه مشابه سال ۹۸ رشد ۱۰۲.۸ درصدی داشته و نمو قیمت در منطقه ۱۸ به عنوان ارزان ترین منطقه ۸۱.۵ درصد بوده است.



تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی قصبه تهران درون شش ماهه فاتحه امسال ۵۴ هزاره و ۹۰۰ واحد مسکونی بوده که در مقایسه با قرین سال قبل ۶۹.۵ درصد افزایش نشان می دهد. در این مدت متوسط مقدار یک مترمربع بنای واحد مسکونی معامله شده از شیوه بنگاه های معاملات ملکی داخل شهر تهران ۱۹ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان بوده که نسبت بوسیله دوره متشابه سال قبل ۵۶.۷ درصد افزایش علامت می دهد.

توزیع فراوانی واحدهای مسکونی معامله شده برحسب ارج یک مترمربع بنا تو شهریور امسال حاکی از آن است که واحدهای مسکونی داخل قدم زیاده چرب یا شیرین ۱۲ تا ۱۴ میلیون تومان به ازای هر مترمربع با سهم ۸.۹ درصدی زیادترین سهم از تعداد معاملات بطرف خانه تهران را به خود خاص دادند و قدم قیمتی ۱۴ تا ۱۶ میلیون با سهم ۸.۱ درصد و ۱۶ تا ۱۸ میلیون با سهم ۷.۵ درصد تو رتبه های مربوط باینده استراحت گرفتند. تو این ماه توزیع ظرفیت معاملات بوسیله گونه ای بوده که ۵۷.۵ درصد واحدهای مسکونی با قیمتی کم از متوسط ارج هر مترمربع واحد مسکونی بخانه برگشتن تهران (۲۴ میلیون و ۲۹۰ هزاره تومان) فروش شدند.

توزیع فراوانی واحدهای مسکونی فروش شده برحسب سطح زیربنای هر واحد مسکونی در شهریورماه نشان می دهد بیشترین تسهیم معاملات ارتکاب شده بوسیله واحدهای مسکونی با زیربنای ۵۰ تا ۶۰ مترمربع با سهم۱۵.۳ درصد اختصاص داشته و واحدهای دارای زیربنای ۶۰ تا ۷۰ با سهم ۱۴.۴ درصد و ۷۰ تا ۸۰ مترمربع با سهم ۱۱.۷ درصد داخل رتبه های بعدی صبر دارند. داخل مجموع تو این ماه واحدهای مسکونی با زیربنای کمتر از ۸۰ مترمربع ۵۵.۲ درصد از معاملات انجام شده را بوسیله خود خاص داده اند.

در شهریورماه امسال توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده برحسب ارزش هر واحد حاکی از آن است که داخل میان دامنه پر پشت مورد وارسی واحدهای مسکونی با ارزش ۶۰۰ میلیون تا ۸۵۰ میلیون با اختصاص سهم ۱۳.۸ درصد بیشترین سهم را از معاملات انجام شده به خود اختصاص دادند. این میزان تو مردادماه ۱۴.۳ درصد بوده است. همچنین واحدهای دارای مقدار ۸۵۰ میلیون تا یک میلیارد و ۱۰۰ تومان تسهیم ۱۰.۶ درصدی داشته که این رقم در مردادماه ۱۰.۲ درصد بوده است. نیز واحدهای دارای ارزش ۳۵۰ تا ۶۰۰ میلیونی نیز سهم ۸.۴  درصدی داشتند. درمجموع در این ماه حدود ۵۰ درصد از معاملات به واحدهای مسکونی ناچیز از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اختصاص داشته است.

بررسی متمایز کرایه ساختمان اجاری داخل روستا تهران و در کل مناطق شهری در شهریورماه نشان دهنده رشد ۲۷.۳ و ۳۰.۱ درصدی نسبت به ماه متشابه سال قبل است.

تعداد معاملات ارتکاب شده در شهریورماه سال ۹۹ در حدود ۸ هزار وپانصد فقره بوده که نسبت به ماه متشابه قبل ۲۰۳.۷ درصد افزایش نشان می دهد. داخل این ماه متوسط ارج بیع یک مترمربع زیربنای واحدهای مسکونی ده تهران بوسیله ترتیب ۵.۱ و ۹۱.۷ درصد تکثیر نسبت به ماه شبیه سال قبل به ۲۴ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان روان است. مطالعه توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در بخانه برگشتن تهران بوسیله تفکیک عمر بنا مشعر از آن است که واحدهای تا ۵ سال ساخت با تسهیم ۳۸ درصد زیادترین سهم را بوسیله خود اختصاص دادند. نیز داخل ماه مورد وارسی متمایز کرایه مسکن اجاری نسبت به قرین سال قبل ۲۷.۳ درصد نمو مدال می دهد.
  • ۹۹/۰۷/۰۸

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی