به تایپ - تایپ در دستان شما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دستیار امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بیشتر این روستاها درون شهرستان های بیجار و قروه هستند که بخاطر حل مشکلات آن اقداماتی از جمله کانون های جایگزین آبرسانی و نصب وسیله حذف آرسنیک انجام گرفته است.

ابراهیم قادری اقرار کرد: پروگرام ای با نشانی ایمنی آب از اواخر سال ۹۴ تو استان شروع  شده که شهرهای سنندج و بانه و روستای مارنج کامیاران و مجتمع آبرسانی سرخه دزج سنندج با ۶ روستا زیرپوشش این دستور کار راحتی گرفته اند و روند بهبود فرآیند تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی داخل آنها در دست اجراست.

درصد روزی مندی روستاییان استان از آب آشامیدنی تندرست و بهداشتی ۸۹.۱ درصد است، ۹۹.۷ درصد ساکنان مناطق شهری هم از این نعمت برخوردار هستند.

دستور کار پایش فلزات وزین درون آب آشامیدنی تو سطح استان با شعار سنجش و ارزیابی وجود فلزات سنگین سرب، آرسنیک و کادمیوم از سال ۹۴ درسطح استان شروع و آب آشامیدنی همه شهرها و روستاهای سطح استان دراین اساس وارسی شده است.

از سال ۹۷ سنجش فلز وزین سلنیوم نیز در همگی منابع آبی سطح استان اجرا و طی آن تمامی منابع آبی کنترل شد و هیچکدام از منابع آبی مشکلی داخل این زمینه نداشت.

ارتقا کیفیت آب آشامیدنی یکی از اولویت های استانی است که با رعایت همگی بندهای سند «راهبرد ملی بهبود کیفیت آب شرب» که در آن شرح وظایف راه اندازی محیط زیست، آب و فاضلاب، آب منطقه ای، جهاد کشاورزی و دانشگاه های علوم پزشکی و سایر موسسه های مرتبط ذکر شده است، میسر خواهد شد.

کردستانیک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر انباشتگی دارد و داخل حال حاضر ۳۸۳ هزار و ۱۳۷ مشترک در استان و یک هزاره و ۱۱ روستا زیرپوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب هستند.
  • ۹۹/۰۶/۱۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی