به تایپ - تایپ در دستان شما

ASGHASGHتاکنونOOOONOOOON شایعه های متعددی درمورد جاه طلبی های اپل برای تولید محصولاتی در صنعت واقعیت افزوده شنیده ایم که اکثر آن ها نشان می دهند اهالی کوپرتینو داخل حال تدارک دید برنامه هایی خاص هستند. گزارش های ضد و ضد اعلام می کنند که اپل از مدت ها پیش حکم روی هدستی واقعیت افزوده را برای امتحان ی ورزش های ویدئویی آغاز کرده است، همچنین یکی از افشاگران نام آشنا یعنیجان پراسر می گوید این شریک عینکی واقعیت افزوده با نام اپل گلس دارد.

درون همین راستا بوسیله تازگی مارک گارمن از رسانه ی بلومبرگ گزارشی اختصاصی به نقل از منابعی آگاه منتشر کرده است. او در گزارش خود به تفریق جامع استراتژی اپل برای ارائه ی دو محصول درون بازار واقعیت افزوده می پردازد. ظاهرا بدوی محصول، هدستی واقعیت افزوده است که درون سال ۲۰۲۲ روانه ی بازار می شود. این هدستظاهری تقریبا مثل آکیولس کوئست خواهد داشت، اما ازلحاظ فنی پیشرفته تر خواهد بود. 

گزارش جدید مارک گارمن نیز ادعا می کند هدست واقعیت افزوده ی اپل تو نخست به گونه ای مصنوع شده که به صورت مشترک با نوعی هاب مخصوص کار کند. استفاده از این هاب باعث می شد هدست اپل به قدرت پردازشی بیشتر و نمایش گرافیکی تیز محتوا دست معین کند. با این حال طبق ادعای بلومبرگ، جانی آیو عایق تبدیل شدن این ایده به محصولی بازپسین شده است.

درواقع جانی آیو پارسا بوده فروش محصولی قابل حمل که نیازمند افزونه ای غیرقابل حمل باشد، حرکتی غیرمنطقی بوسیله حساب می آید. در همین راستا اپل تصمیم گرفت هدست واقعیت افزوده خود را با غلبه پردازشی کمتر بسازد، اما همین رویکرد باعث شده است که هدست مستقل تر باشد.

مقابل ادعاهای مطرح شده ازسوی بلومبرگ، هدست اپل در اثر ترکیب بهینه فناوری ها و قابلیت های مملکت ی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی است تا بتواند به بهینه لباس ممکن امتحان ی ورزش های ویدئویی و پخش محتوای واقعیت رمزی را عرضه دهد. گارمن می گوید اپل قصد دارد هدست خود را بوسیله گونه ای بسازد که در صنعت هدست های واقعیت افزوده، پیشرو باشد. ازطرفی همانطور که اشاره کردیم، کوپرتینونشین ها درون پی شناساندن و نمایش ی عینکی با معروفیت اپل گلس هستند.

اپل گلس قرار است نسبت به هدست سابق الذکر سبک وزن تر و کوچک قد نمدار باشد. این عینک تنها مجهزبه فناوری واقعیت افزوده خواهد بود و ازطریق نمایشگرهایش تقلا خواهد کرد داده هایی متشابه نقشه را در برابر چشم کاربر قرار دهد. درواقع بوسیله لطف این عینک، خوش نویسی حرکت در قالب نقشه روی تصویری که چشم کاربر از دنیای پا بر جا می بیند، ظاهر خواهد شد. آن نعوظ که جان پراسر تقاضا می کند، اپل گلس قیمت پایه ی ۴۹۹ دلاری را یدک می کشد و تمامی داده های آن ازطریق آیفون پردازش خواهد شد. اپل گلس احتمالا قرار نیست دوربین داشته باشد.

بلومبرگ داخل گزارش خود می آورد که اپل کدنام N421 را برای هدست واقعیت مجازی انتخاب کرده است و احتمالا این محصول را داخل سال ۲۰۲۱ معرفی می بطی ء. پراسر مدعی شده وجود که اپل در مطلع می خواسته عینک اپل گلس را در سرانجام عادات رونمایی گوشی آیفون ۱۲ داخل شهریورماه امسال رونمایی کند، ولی دنیاگیری ویروس کرونا و مشکلات ناشی از آن، از بروز چنین اتفاقی جلوگیری کرده اند. ازطرفی بلومبرگ می گوید به پایان رساندن مراحل تولید اپل گلس بیشتر کشش می کشد و درون بهترین حالت ممکن، عرضه ی آن در سال ۲۰۲۳ ائتلاف خواهد افتاد.

ظاهرا هدست اپل قرار است مجهزبه نمایشگرهایی با وضوح بالا باشد و از «سیستم اسپیکر سینمایی » بهره بگیرد. مقابل ادعای بلومبرگ، این سیستم صوتی باعث می شود کاربر به خلال استفاده از هدست نتواند به راحتی تفاوت های بین صدای دنیای پا بر جا و صدای دنیای مجازیِ در هدست را از یک دیگر تمییز دهد. بدین ترتیب هدست اپل کاربر را در محتوای خویشتن غرق خواهد کرد.

زیرشاخه ی ویژه ی اپل که درون حوزه ی واقعیت افزوده فعالیت می کند، توسط مایک راک وِل مدیریت می شود. بلومبرگ می گوید آویشن AR AR اپل تو نخست قصد داشته هدستی گیمینگ بسازد که از نوعی هاب بی سیم خاص استفاده. کند کاربر درصورت مصرف از هدست می توانست به شکل آزادانه در هوا اطراف گام بزند، با این حال بوسیله دلیل وحدت بین هاب و هدست، نمی توانست چندان از آن مکان دور. شود درواقع اگر متجاوز از کمیت بور می گرفتید، سیگنال از دست می رفت و امکان استفاده از هدست وجود.

نداشت موضوع یادشده مبصر ترین خال انقراض این هاب به شمار می آمده، اما همین هاب باعث می شده هدست اپل قدرت پردازشی بسیار بیشتری داشته باشد و محتواها را به شکلی بهتر به تصویر. بکشد البته همانطور که رمز کردیم، درنهایت به دلیل تغار جانی آیو، این ایده رد شده. است بلومبرگ می گوید مخالفت آیو با این ایده به مدت چند ماه مطرح شده تا این که اپل درنهایت غرض گرفته استفاده از هاب را کنار.

بگذارد بلومبرگ می گوید معاون صوتی سیری تو هدست اپل مورداستفاده قرار خواهد. گرفت درواقع طبق ادعای این رسانه، اشباع راحتی است راه تعامل حقیقی کاربر با هدست اپل و البته عینک واقعیت افزوده ی این مشارکت. باشد ظاهرا اپل هم حالا درون حال آزمایش هدست سابق الذکر با نوعی کنترلر دستی. است رسانه ی مک رومرز پیش تر تصویری محسوس کرده بود که به همین کنترلر دستی تعلق.

داشت اپل دوشنبه ی همین هفته ساعت:۲۱ ۳۰ به وقت تهران نطق حقیقی WWDC 2020 را برگزار می کند؛ همایشی سست شدن انگیز که قطعا شمار درخورتوجهی از کاربران اپل چشم انتظار آن. هستند این رویداد به طور ویژه روی نرم افزار تمرکز دارد، بنابراین انتظار داریم که اپل درون قضیه برگزاری WWDC قابلیت های متاخر حوزه ی واقعیت افزوده را برای iOS 14 معرفی (کند احتمالا این سیستم عامل به iPhoneOS تغییرنام می). 

دهد شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درون این بنیان

*دارید؟ شمایل پا بر جا مقاله تزئینی است و ارتباطی به هدست واقعیت افزوده ی اپل.ندارد بیشتر:بخوانید عینک واقعیت افزوده سامسونگ در پتنتی متاخر رؤیت شدابزار گوگل مبتنی کنار واقعیت افزوده بوسیله کاربران در حفظ کردن بور گذاری اجتماعی معاون می AR کندفیلترهای AR اینستاگرام پویاتر می شوندفیسبوک پیش نمایشی از دورکاری با استفاده واقعیت افزوده و مجازی نمایش کردعینک واقعیت افزوده اپل احتمالا مشت کم تا سال ۲۰۲۲ عرضه
  • ۹۹/۰۴/۰۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی