به تایپ - تایپ در دستان شما

شاید شنیده باشید که شکر موجب ابتلابه سرطان می شود خواه ترفیع آن را سریع مرطوب می کند. از بعضی محاسبه این گفته قانون دان است. در امتداد بوسیله این مسئله می پردازیم که استعمال شکر چه تأثیری روی ابتلابه سرطان و صعود آن دارد و باید چه نکاتی را در رژیم غذایی خود داخل دیدن داشته باشیم. حتما بخوانید:پیشگیری از سرطان با مصرف ۱۳ خوراکی سالمفولیک اسید؛ ۱۷ ماده غذایی برای پیشگیری از سرطان و نقص کالبد نوزادراههای پیشگیری از عطارد چیست؟

هریک از سلول های بدن برای تولید کارمایه از قندخون (گلوکز) مصرف می کنند. ولی سلول های سرطان زا حدود ۲۰۰ طبق بیشتر از سلول های طبیعی و سالم گلوکز مصرف می کنند. گلوکز مصرفی تو تومورهایی که داخل سلول های کم پهنا و پهناور (پولکی شکل) جگر ها شکل می گیرند، تا اینکه از این استاندارد نیز بیشتر است. این سلول ها بوسیله مقادیر متجاوز اضافی از قند احتیاج دارند تا بتواند بنزین لازم برای نمو خود را تأمین کنند.

قند موردنیاز سلول های بدن فقط از دسرهای خوشمزه یا نوشیدنی های شکلاتی و انگبین که استفاده می کنید، تأمین نمی شود و غذاهایی که روزمره مصرف می کنید همچنین دارای قند هستند. قند در موادغذایی تحت نیز بود دارد: علیه ها (فروکتوز) سبزیجات (گلوکز) محصولات لبنی (لاکتوز) کربوهیدرات ها شبیه نان، پاستا و برنج

با ایستا کردن مصرف این موادغذایی چه اتقافی می افتد؟ آیا انگیزه کند شدن روند ترفیع سرطان می شود یا اصلا اجازه نمی دهد که به سرطان مبتلا شوید؟

تاکنون شواهد چندانی به مشت نیامده است که نشان بدهد رژیم غذایی کم قند یا اندک کربوهیدرات، احتمال ابتلابه سرطان را کاهش می دهد. البته یک استثناء وجود دارد و آن نیز عطارد مری است. مری مجرایی است که گلو را به معده متصل می یواش. اخیرا وارسی ای علامت داده است که استعمال سپاسگزاری و نوشیدنی های شیرین شده می تواند احتمال ابتلابه سرطان مری را تا ۷۰٪ یا بیشتر افزایش دهد. آیا عامل اصلی، چاقی است؟



بسیاری از متخصصان و مؤسسه ها از جمله انجمن عطارد آمریکا (American Cancer Society) و مؤسسه ملی سرطان (National Cancer Institute) ظن نمی کنند که تشکر موجب ابتلابه سرطان می شود. به گفتهٔ آنها بغرنج اصلی، چاقی است. سلول های چربی، پروتئین های التهابی را آزاد می کنند که آدیپوکین (adipokine) نام دارند. این پروتئین ها می توانند به DNA آسیب برسانند و تو نهایت سبب ابداع تومور شوند. هرچه سلول های چربی بیشتری داشته باشید، مدل این پروتئین ها نیز در بدن شما بیشتر خواهد حیات. تکثیر وزن یا چاقی، شما را تو معرض ابتلابه دست کم ۱۳ نوع سرطان، از عموم سرطان سینه، عطارد شش و سرطان روده بزرگ راحتی می دهد. آیا مقصر اصلی، سپاس است؟

تعدادی از متخصصان عقیده دارند که خود سپاس موجب ابتلابه سرطان می شود، خیر چاقی شاگرد از آن. یکی از این متخصصان، پژوهشگر عالی داخل زمینهٔ سرطان، حکیم لوئیس کنتلی (Lewis Cantley)، مدیر مرکز سرطان Meyer تو پزشکی وایل کرنل (Weill Cornell Medicine، واحد تحقیقات پزشکی و مدرسهٔ پزشکی دانشگاه کرنل) درون نیویورک است.

کنتلی عقیده دارد که بعضی از سرطان ها به برهان سطوح بالای انسولین خلق می شوند. انسولین هورمونی است که میزان قند خون را کنترل می یواش. او می گوید که پژوهش او نشان می دهد «بالا بودن سطح انسولین می تواند موجب عطارد شود و آنچه سطح انسولین را بالا می برد، شکر است.» دکتر کنتلی به هیچگاه وجه سپاسگزاری مصرف نمی کند، زیرا عقیده دارد که رابطهٔ میان تشکر و سرطان، معین و مشخص است. چه موادغذایی ای استعمال کنیم؟

حتی اگر فکر می کنید که شکر نمی تواند جهت سرطان شود، باز غصه بهتر است که شکر کمتری استفاده کنید. پژوهش ها نشان می دهد که حداکثر نمونه مصرف روزانهٔ سپاسگزاری در نسوان ۶ قاشق چای خوری و در مردان نیز ۹ قاشق چای خوری است. البته بیشتر مردم درون امریکا حدود ۲۲ قاشق چای خوری در روز شکر استفاده می کنند؛ یعنی استعمال شکر آنها در طول سال حدود ۵۹ کیلوگرم است. کنتلی می گوید این یعنی بسیاری از آدم آمریکا قدیم سطح انسولین بالایی دارند و این جریان خطر ابتلابه سرطان در آنها را بالا می سرما.

دکتر Peiying Yang، پژوهشگر سرطان و استادیار تو مرکز سرطان ام.دی. اندرسون (M.D. Anderson) در هیوستون تگزاس نیز با این دیدن موافق است. او می گوید: «بوسیله رویت غلام بسیار عجیب است که کاهش کاربرد سپاسگزاری موجب کاهش مخاطره ابتلابه عطارد نشود. کاملا قانون دان است که مصرف قندهای افزوده شده ای مانند نوشابه ذرتِ (corn syrup) دارای فروکتوز فراز درون نوشیدنی های بدون الکل، چای های شیرین شده، نوشیدنی های ورزشی و موادغذایی فرآوری شده و همچنین شکلات ها، بیسکویت ها، بستنی و غلات صبحانهٔ شیرین شده را محدود کنیم.»

دکتر یانگ در پاسخ بوسیله این پرسش که آیا مصرف میوه ها اشکالی ندارد (زیرا که بسیاری از علیه ها فروکتوز بالایی دارند) می گوید: «مصرف دشت ها به عنوان قدری از رژیم غذایی غریزی اشکالی ندارد. اما میزان کاربرد دشت ها باید کمتر از سبزیجات باشد. اگر میزان مصرف نصیحت شدهٔ میوه و سبزیجات، ۵ وهله تو روز باشد، مشت کم باید ۳ وعدهٔ آن دربرگیرنده سبزیجات باشد.» بپا چه مواردی باشیم؟



کنترل و ردیابی تمام قندی که استفاده می کنید، بسیار مشکل است. مربوط به قند داخل خوراکی هایی بود دارد که هرگز انتظارش را ندارید، خوراکی هایی مانند سوپ، سس سالاد، کره بادام زمینی، ماست، سس کچاپ، سوپ کرهء هوا دوسر فوری، شیر مغزها (شبیه شیر بادام) و هات داگ. در بیشتر موارد روی برچسب این خوراکی ها حتی نامی از سپاسگزاری (ساکاروز) نیز آورده نمی شود.

متجاوز از ۶۰ شهرت بخاطر سپاس و قند افزوده شده وجود دارد. بعضی از این نام ها مشابه مالتوز، دکستروز و گلوکز به «اوز» ختم می شوند. به نعوظ کلی باید مراقب موارد زیر نیز باشید: شهد ثمر نوشابه خواه عسل ذرت، برنج و شجر افرا شیرینی ملاس (Molasses، عصاره ای غلیظ، تیره و چسبناک و محصولی جانبی تو روند تهیهٔ شکر از چغندرقند یا نیشکر) شیره یا شهد زدن به خواه شهد آگاوه (Agave)

مقدور است که این شیرینی ها سالم تر از ساکاروز به نظر برسند، اما همهٔ آنها برای سلول های بدن صرفا شکر هستند. تو ادامه بخوانید: راههای پیشگیری از سرطان چیست؟

مقالات صوتی مجموعه صوتی رژیم و تناسب پیکر با نکات ورزشی و تغذیه ای این مجموعه، اندامی شایان و جذاب داشته باشید.

17000تومان 14000تومان مشاهده ثمر
  • ۹۸/۰۲/۲۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی