به تایپ - تایپ در دستان شما

به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از سایت موسسه نظام پزشکی کشور، دکتر دکتر اکبر فتوحی، استاداپیدمیولوژی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در روزنامه ای که داخل یکم فروردین به طبیب سعید نمکی، وزیر بهداشت تالیف است، بوسیله حضورش داخل نشستی که با کارشناسان چینی که از عادت صلیب سرخ چین بوسیله ایران عروج کرده بودند، اشاره می نرم و داخل برنامه دولت چین در کنترل همگی گیری کووید-۱۹ بیان می کند.

حکیم فتوحی می نویسد: «گره در حال مهیا که اپیدمی را تو کشورشان بعد از ابتلای متجاوز از ۸۰ هزاره نفر کنترل کرده اند، جلوگیری از ورود موارد متاخر به کشور، بیماریابی شدید برای جلوگیری از وقوع طغیان و اپیدمی جدید تو قلمرو و فعال سازی برنامه ریزی شده و نکته سنج اقتصادشان تا زمان بزمین نشستن به واکسن است. ده تیم مختلف درون چروک هم مشغول کشف و ساخت واکسن هستند و به رویت می رسد به اواسط تابستان بخاطر حصول به واکسن خوشبین هستند.» واج نادرست درباره «امنیت جمعی»

این استاد اپیدمیولوژی تو امتداد نامه اش با این «سخن نادرست» عده ای که «بدون محبوس شدن دو سوم مردم کشور و ایجاد کنف پرسنل این اپیدمی ساکت نخواهد شد» مخالفت می نرم و می نویسد: «بجز اینکه دو سوم انباشتگی این بیماری را خواهند گرفت خواه خیر، بدیهی است که نباید مفهوم ایمنی پرسنل هدف و روش کنترل اپیدمی تصور شود. این نگاه متجاوز غلط است.»

«درگیری دو سوم آدم درون نیکوترین حالت یعنی بیش از ۴۵۰ هزار تک مرگ که ۳۰۰ هزار تک آن در افراد کمتر از ۷۰ سال رخ خواهد داد؛ ۸ میلیون بستری خواهند شد و ۱,۵ میلیون نفر هم به آی سی یو احتیاج خواهند داشت که به دلیل لیس امکان فراهم کردن آن یعنی استاندارد مرگ بیشتر. این اتفاق حتی اگر در دو سال غصه رخ بدهد، بدنه بهداشت و علاج و حتی تنه کل کشور توان تحمل آن را نخواهد داشت و باید از این سناریو اساسا صرف رویت کنیم.» کمتر شماری آمار مصیبت و انقراض تو بیماریابی

دکتر فتوحی در ادامه نامه اش با تذکر اینکه آمار رسمی مصیبت کووید-۱۹ بوسیله دو دلیل اتکای صرف به تست آزمایشگاهی و دوم فرایندهای جمع آوری داده ها و پروتکل برخورد با بیماران که مبنا افراد عاری مشکل تنفسی و نیاز بوسیله بستری تست نمی شوند، «کمینه شماری» دارد، بوسیله یک «نکته سراسیمه کننده دیگر» اشاره می کند: «تو حالی که در طی قریه روز گذشته آمار رسمی روزانه مرگ و میر داخل سرزمین در حال تکثیر است،  تعداد موارد کشف شده تقریبا ثابت است و این به مفهوم کنترل اپیدمی نیست، بلکه به مفهوم شکست در بیماریابی و عدم کنترل نهایی اپیدمی است و نشان میدهد که اقدام جدی در کنترل ارجاع ویروس به افراد متاخر قیافه نمی گیرد و بیماری دارد گسترش گشاد مشهود می درنگ.»

این استاد همه گیری شناسی توضیح می دهد که کشف شدن تعداد موارد روزانه خیلی زیاد تو کشورهایی مانند ایتالیا و آلمان، «بر خلاف برداشتی که مقدور است بشود»، نشان دهنده «فعال شدن جهیز کنترل اپیدمی» درون آنها است و درون طبق «با توجه به گستردگی اپیدمی داخل کشور،  کم شدن تعداد موارد ابتلای قطعی در حال مهیا باید بیشتر خلق نگرانی کند و می تواند بیانگر کارگر نبودن روش های بیماریابی در کشور باشد.» سیل سهمگین اپیدمی

حکیم فتوحی تو ادامه با پافشاری پهلو احساس خطر جدی بسیاری از متخصصان اپیدمیولوژی درون کشور می نویسد: «میزان خطر این اپیدمی کم از واقعیت برآورد شده است. نگرانی شدید این است که سیل اپیدمی چنان خوفناک خواهد بود که تا اینکه نگرانی از اعتدال بین سرپا ماندن صرفه جویی ملک و کنترل بیماری همچنین احتمالا محلی از اعراب نخواهد داشت. کنترل گشاد اپیدمی عزب گزینه پیش رو است و از گسترش اپیدمی با تمام نبوغ و تا زمان آماده شدن واکسن باید جلوگیری کرد.» پیشنهادهای عملیاتی

این استاد اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان روزنامه اش دو این پیشنهادها را برای کنترل همه گیری کووید-۱۹ عرضه می کند:

۱- گسترش اقدامات پیشگیرانه بوسیله گونه ای که منحنی اپیدمی مشابه گره و زور جنوبی برگردانده شود با بسیج استعداد حداکثری کشور حتی بوسیله قیمت آسیب های اقتصادی (البته با حمایت از اقشار درمانده پر حرارت اقتصادی)

رسیدن به این هدف، «احتیاج بوسیله بیماریابی بسیار فراخ و جداسازی آنها و پیگیری تماس ها برای جلوگیری از واگذاری بیماری؛ محافظت جدی از کادر بهداشت و درمان برای جلوگیری از ابتلای خود ایشان و خروج از دوچرخه نوکری و مستهلک شدن در زیر فشار کاری، قرنطینه کردن دسته های پرخطر که ابتلای ایشان مرگ و میر را افزایش خواهند داد و ایجاد بور گذاری اجتماعی زیاد شدید و وسیع دارد.»

۲- کوشا شدن وزارت خارجه در سطح بین المللی برای انجام سه ماموریت:

الف. قبض تجربیات، برگ و خصوصا امکانات و کیت های عمل تست های تشخیصی بوسیله رخساره زیاد وسیع که بدون آن نمی توان در مدیریت این اپیدمی مظفر بود.
ب. رایزنی برای اولویت دریافت داروی احتمالی و واکسن بوسیله ارزش برازنده قبول وقتی تولید و مجهز شد. وقتی داروی عام و/یا واکسن تهیه شود تقدم در دسترسی به آن مسئله مهمی خواهد بود و از الان باید به خیال آن وجود.
ت. مشورت نزدیک دیپلماتیک با سازمان های بین المللی و کشورهای دارای توان پشته مانند چین و آلمان برای شهود امان های فنی و تجهیزاتی. همین الان باید اپیدمی را سرکوب کرد

دکتر فتوحی درون این نامه هشدار می دهد: ««باید اپیدمی همین الان با تمام قوا سرکوب شود و اگر قطع اپیدمی از عمه بحرانی گذر درنگ و دیر شود دیگر امکان هیچگونه مدیریتی نخواهد بود و سیل آن از روی کشور عبور کرده و آثار مخرب آن باور نکردنی خواهد بود.» مهار کرونا با شیوه انگلیسی یا شیوه کره جنوبی؟ آیا فاصله گیری اجتماعی بخاطر جلوگیری از عالمگیر کرونا موثر است؟ نامه رئیس نظام پزشکی به رئیس جمهور | تئوری «کنف جمعیتی» مردود است | نیاز به ابعاد شدیدتر کنترل است
  • ۹۹/۰۱/۰۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی